maniek230290 Zgłoś #61 Napisano 24 Lutego 2013 jooo zobaczymy moze jutro sie uda cos zoorganizowac jezeli sie alkohol wyczerpie bo od 4 dni do konca pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #62 Napisano 24 Lutego 2013 Będę śledził ten temat. U mnie pobór jest 0,48 A. Zakupiłem nowy akumulator 72 Ah. Po 2 dniach postoju - trzeciego dnia ciężko już odpalić. Zregenerowałem alternator, odłączałem radio, wyjmowałem każdy bezpiecznik po kolei - pobór prądu się nie zmniejszył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #63 Napisano 24 Lutego 2013 powyciągaj przekaźniki jeszcze kolejno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
newyoungage Zgłoś #64 Napisano 7 Lutego 2015 (edytowane) Niestety muszę odświeżyć temat. Passat B5 1998, benzyna + gaz 1,8. Aku pada po 3-4 dniach stania. Aku jest jeszcze na gwarancji. Byłem u jednego sprzedawcy aku - zrobili test w aucie (tylko podłączyli klemy pod auto) - stwierdzili wadę aku. W drugim miejscu (test trochę bardziej rozbudowany, kazał włączać silnik, światła, po kolei).. stwierdzili prawidłowy akumulator za to 'ubytki napięcia podczas postoju. Zmierzyłem amperomierzem upływ prądu podczas postoju (podpinałem pod klemę +, na zakresie 10A). Jak rozbroje alarm to leci 0,5A przez 10 minut na pewno! Jak uzbroję alarm to leci 0,24A bez przerwy (10 minut test). Zasymulowałem zamknięcie auta (zamknąłem ręcznie zatrzask w drzwiach kierowcy, maski samochodu oraz zablokowałem dodatkowy pstryczek wykrywający otwartą maskę i uzbroiłem alarm. Po czym zacząłem wyciągać po kolei bezpieczniki, ale ich nie wkładałem z powrotem. Jedyne reakcje jakie udało się zaobserwować, to po wyjęciu bezpiecznika od centralki albo okien.... spadło do 0.18A (180mA!). Lampki są powyłączane w aucie, oraz w bagażniku. Nie wiem jak sprawdzić czy świecą w drzwiach... Raczej nie powinny. W drzwiach kierowcy uszkodzona jest krańcówka od przynajmniej roku (drzwi nie świecą, po rozbrojeniu alarmu muszę włożyć kluczyk do stacyjki bo inaczej uzbroi się po 20sek..). Jak otwieram alarmem to nie zawsze otwierają się drzwi pasażera. Raz zgasł mi głośnik w drzwiach kierowcy, ale 'powrócił'. Klemy czyściłem, niestety, nie jestem w stanie odkręcić przewodów od masy (ułamałem klucz) oraz nie umiem znaleźć innych przewodów masy niż ten od aku. Teraz najśmieszniejsze: miałem szczęście rozbierać auto w cichym garażu - usłyszałem ciche buczenie dochodzące z LUSTEREK ZEWNĘTRZNYCH. Niezależnie od uzbrojenia czy rozbrojenia. Czytałem poprzednie posty. Nie wiem jak dostać się do przekaźników - to te 'pudełeczka' za bezpiecznikami? Jak tam się dostać? Modułu komfortu poszukam sobie jeszcze (zalewało do tej pory nogi pasażera, ale w maju osuszyłem). Czy rozebranie drzwi kierowcy i odłączenie tego panelu od sterowania szybami cokolwiek mi powie? Mam chyba dodatkowy alarm - ale syrena jest wyłączona. Jakieś inne pomysły? No i o co chodzi z buczeniem lusterek. Są elektrycznie sterowane. W drzwiach niby mam narysowane że mogą się grzać, a nawet składać, ale składanie nie działa, nie wiem jak z grzaniem (teraz są zimne). Po wyjęciu bezpieczników nadal leci 180mA... Co odpowiada za lusterka, moduł komfortu? Pozdrawiam. Dodatkowe info: Dostałem się do modułu komfortu. Jest suchy i czysty, choć podłoga jest brudna na tyle, że można chyba stwierdzić że kilka lat temu coś tam mogło się sączyć... ale teraz jest sucho, wykładzina sucha! Po odłączeniu modułu komfortu i otwartym aucie (rozbrojony, drzwi niby pozamykane), ciągnie 390mA, jak wypiąłem niebieską wtyczkę z modułu to 340mA (żółta bez różnicy). Bez modułu komfortu lusterka nadal bzyczą. A, właśnie, moje auto nie posiada bezpiecznika opisanego jako podgrzewanie lusterek! Widziałem za to jakieś dodatkowe kable wychodzące z modułu (kabel wpięty pod brązowo-czarny kabelek wychodzący z niebieskiej kostki) oraz inne, które są obcięte i zaizolowane, gdzie indziej jakieś dwa ze sobą złączone... Nie wiem co o tym myśleć, czy to fabryczne? Instalacja gazowa puszczona obok? Po tym jak już złożyłem moduł i przez 15-20 minut mocowałem się ze śrubką od podnóżka przy sprzęgle pobór prądu spadł do 0,04A. Czyli bierze tylko na uzbrojonym... Jutro uzbroję i odczekam 30 minut. Edytowane 7 Lutego 2015 przez newyoungage Dopisane podkreślone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek 45 Zgłoś #65 Napisano 13 Lutego 2015 NA 99% zamek w drzwiach wyciągaj wtyczki po kolei z drzwi i patrz na pobór prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozak221993 Zgłoś #66 Napisano 22 Lutego 2015 Chciałbym odświeżyć temat ponieważ nowego założyć nie mogę. Zmagam się z tym samym problemem co wszyscy, niestety ;/ Włożyłem już 4 akumulator no i aktualnie jadę na odłączaniu klem na noc. Sprawa wygląda tak, że sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i na początku przed tą operacją miałem pobór 0,48A. Odłączenie radia nie zmieniło wartości ale znalazłem bezpiecznik, który był przepalony. Był on chyba powiązany z radiem czy czymś takim. Po wymianie wartość spadła mi do 0.18A, ale aku nadal trzyma tylko pare dni ;/ Jeśli to coś pomoże to jest parę takich rzeczy jak : - w tylnych drzwiach pasażera jest rozbrojona kostka (nie chodzi tam centralny, szyba ani głośniki) ogólnie przewody są przekombinowane, pourywane i przy łączeniu drzwi gdy zdjąłem osłonę okazało się, że pare wtyczek jest wyrwane - mam również uszkodzone dwa przełączniki do otwierania/zamykania szyby u pasażera oraz główny u kierowcy (nie zacina się tylko jeden) - no i zamek.. u pasażera po włożeniu kluczyka kręci w kółko.. zero reakcji natomiast od strony kierowcy za szybko reaguje. Zamknę auto, ale jak chce otworzyć w połowie zamek wariuje i otwiera a zaraz potem zamyka auto Czy któreś z wymienionych zabaw mogą mieć wpływ na czerpanie akumulatora ? Wiem, że dużo tego, ale poprzedni właściciel nie był tymi sprawami zainteresowany.. ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #67 Napisano 22 Lutego 2015 Zamki dosyć często powodują problem poboru prądu .Na początek postawiłbym na zamek w drzwiach kierowcy .Rozłącz kostki od tych drzwi i sprawdź pobór . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #68 Napisano 22 Lutego 2015 Jeśli to komuś się przyda to u mnie 0.4A ciągnał regulator napięcia z alternatora. Walczyłem chyba ze 3 miesiące z modułami komfortu i ostatecznie z 0.8A zeszło do 0.4A przy czym po odłączeniu wszystkich bezpieczników dalej pobór nie malał. Po podmiance regulatora 0.04A-0.07A przy włączonym alarmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
newyoungage Zgłoś #69 Napisano 28 Lutego 2015 Pobór U MNIE prądu przy zablokowanych drzwiach może być dwojaki: a) 0,04A (40mA) - CZASAMI - dobrze b) 0,24A (240mA) - najczęściej - źle Jak jest źle to buczą lusterka. Jak nie buczą - to pobór prądu jest ok. Jak otwieram drzwi pasażera i symuluje zamknięcie (gaśnie lampka na ziemi) to pobór prądu jest zmienny (od 0,1 do 0,24A) zależnie od tego jak szeroko otwieram drzwi (sic!). Drzwi kierowcy kopią prądem przy wysiadaniu jak głupie. Drzwi pasażera nie zawsze odryglowują się za pierwszym razem. Jak rozumiem mam powypinać zamki i sprawdzić pobór bez nich. Pytanie: Czy do wypięcia zamków wystarczy ściągnąć tapicerkę, czy muszę zdejmować też blachę z szybą? Jak wypnę zamek i okaże się że 'to to' to co dalej. Remont/wymiana? O co chodzi z lusterkami?<zły> Podgrzewanie działa wtedy kiedy trzeba, za to nie składają się w ogóle.. były wersje bez składania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozak221993 Zgłoś #70 Napisano 1 Marca 2015 Odświeżam temat. Dla sprawdzenia czy aby na pewno nie mam spalonego modułu komfortu bądź modułu sterowania szybami i centralnym zamkiem przy drzwiach wyjąłem wszystkie bezpieczniki odpowiedzialne za to, które znajdują się w aucie.. i wszystko nadal chodzi ;/ zamek zamyka się, szyby chodzą mimo, że bezpieczników nie ma.. yyy? :sciana Problemem, który mnie jeszcze spotykał było to, że gdy zamknąłem drzwi i pociągnąłem za klamkę to centralny zamek momentalnie reagował(auto nawet się samo zamykało gdy mocniej trzasnąłem drzwiami;/ ) a bez bezpieczników chodzi to normalnie. Ktoś, coś? Jakieś propozycje ? Sugestie? Miał ktoś podobne problemy? Czy mam z****y moduł sterowania centralnym zamkiem czy może komfort i temu prąd gdzieś ucieka na lewo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dusty78 Zgłoś #71 Napisano 1 Marca 2015 Kolego kozak, miałam podobną sytuację: u mnie winowajcą poboru prądu był zamek w którym wkładka kręciła się dookoła. Wystarczy wyjąć wkładkę i śrubokrętem ustawić pionowo plastik w zamku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozak221993 Zgłoś #72 Napisano 1 Marca 2015 Kręciła się dookoła tzn jak ? Bo np mój zamek pasażera nie reaguje w ogóle ;/ wkładam kluczyk i mogę nim kręcił w koło w każdą stronę, natomiast od kierowcy zamek reaguje bardzo szybko.. nie mogę nim otworzyć auta, bo jak chce otworzyć to po przekręceniu kluczyka w lewo auto otwiera się, ale gdy przekręce do końca zaraz się zamyka.. Więc : mam oba zamki do wymiany i to to jest winowajca czy wystarczy zdjąć cały bok drzwi i przekręcić wkładkę pionowo ? Jakaś instrukcja co do tego? Jestem troche zielony w temacie zamków ;// Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #73 Napisano 3 Marca 2015 jak same wkładki to nie musisz całego boku zdejmować w sumie nic , tylko jedną śrubkę odkręcić ( tylko nie daj boże do końca bo wtedy rozbiórka całych drzwi), z czuciem i sprawdzać kiedy wkładka zamka będzie chciała wyjść, jak to dalej rozebrać to zobaczysz jak wyciągniesz samemu i co tam jest kaput. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noxi Zgłoś #74 Napisano 4 Marca 2015 Pobór U MNIE prądu przy zablokowanych drzwiach może być dwojaki:a) 0,04A (40mA) - CZASAMI - dobrze b) 0,24A (240mA) - najczęściej - źle Jak jest źle to buczą lusterka. Jak nie buczą - to pobór prądu jest ok. Jak otwieram drzwi pasażera i symuluje zamknięcie (gaśnie lampka na ziemi) to pobór prądu jest zmienny (od 0,1 do 0,24A) zależnie od tego jak szeroko otwieram drzwi (sic!). Drzwi kierowcy kopią prądem przy wysiadaniu jak głupie. Drzwi pasażera nie zawsze odryglowują się za pierwszym razem. Jak rozumiem mam powypinać zamki i sprawdzić pobór bez nich. Pytanie: Czy do wypięcia zamków wystarczy ściągnąć tapicerkę, czy muszę zdejmować też blachę z szybą? Jak wypnę zamek i okaże się że 'to to' to co dalej. Remont/wymiana? O co chodzi z lusterkami?<zły> Podgrzewanie działa wtedy kiedy trzeba, za to nie składają się w ogóle.. były wersje bez składania? W passatach B5 chyba rzadko występowało składanie lusterek (o ile w ogóle występowało). Sugerowałbym na otwartych drzwiach kierowcy zamknąć zamek ręcznie, kolejno dostać się do połączenia kostek przy słupku - w nogach kierowcy po lewej stronie i rozpiąć obie wtyczki od drzwi. Co do składania lusterek - sprawdź czy cokolwiek takiego posiadasz. Najprościej zdjąć szkło i zajrzeć do środka, lub sprawdzić ilość przewodów idącą do lusterka. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cudaczek25 Zgłoś #75 Napisano 5 Marca 2016 Witam wszystkich forumowiczów, bardzo potrzebuje waszej pomocy. Jak w temacie, coś pobiera prąd w moim passku. Passat B5 1,9 TDI 90KM, silnik AHH, pompa wtryskowa z AFN Pobór prądu na postoju około 0,8A. Akumulator nówka. Prąd ładowania alternatora okolice 14V Teraz to co sam sprawdziłem: 1. Po odłączeniu alternatora pobór nie spada. 2. Radio - po odłączeniu nie ma różnicy, podpięte prawidłowo 3. Wzmacniacz, sprawdzony, nie ma poboru. 4. Przy pomiarze bezpieczników przy numerze 13 zaczyna się poważna komplikacja: Wyjęcie bezpiecznika pobór spada o połowę, po wetknięciu bezpiecznika na miejsce pobór rośnie, ale też odzywa się pompa wtryskowa (dźwięk jak by coś się załączało, brzęczy przez chwile i przestaje) pobór znowu okolice 0,8A. Kolejna kombinacja: odłączenie bezpiecznika nr 13 i odłączenie wtyczki od pompy wtryskowej pobór spada do 0,07A. Dodatkowo co zauważyłem, to brzęczą (dźwiek zbliżony do ładującego prostownika) zaworki podciśnieniowe, ich odłączenie nie ma wpływu na spadek poboru mocy. Bardzo proszę o pomoc, nie wiem już co robić, udręką jest codzienne podpinanie i odpinanie klemy żeby aku się nie rozładował. Na moim terenie nie ma dobrego elektryka i zostałem z problemem sam. pomocy!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzik.80 Zgłoś #76 Napisano 5 Marca 2016 (edytowane) Witam... I u mnie pobór prądu.. dwa dni i akumulatora nie ma.... zlokalizowałem idąc za waszymi wskazówkami, u mnie zżerają tylne drzwi lewe i prawe:( odłączyłem je na słupkach... jest ok.. ale nie wiem co dalej?? jak szukać dalej elektryka mi powiedział że to są silniczki od zamykania szyb..czy aby na pewno??? jak mam dalej szukać? jak sprawdzić co na pewno żre prąd .. Z góry dzięki za wskazówki Edytowane 5 Marca 2016 przez luzik.80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #77 Napisano 6 Marca 2016 Miałem kiedyś w poprzednim autku problem z prądem /jego poborem/ doszedłem sprawdzając po kolei wyjmując bezpieczniki i przekaźniki, jeden z przekaźników był cały czas załączony - był ciepławy. W moim przypadku była źle podłączona kostka stacyjki, poprzedni właściciel grzebał. Chcę tylko nasunąć myśl szukania przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzik.80 Zgłoś #78 Napisano 6 Marca 2016 no tak ale w tym przypadku na 100% to tylne drzwi tylko jak mam szukać dalej..w drzwiach jakie kable czy odłączać pojedynczo czy jakoś miernikiem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #79 Napisano 6 Marca 2016 no tak ale w tym przypadku na 100% to tylne drzwi tylko jak mam szukać dalej..w drzwiach jakie kable czy odłączać pojedynczo czy jakoś miernikiem ?? Odłączać pojedyncze elementy w drzwiach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #80 Napisano 6 Marca 2016 Na próbę odłącz przekaźnik odpowiadający za otwieranie szyb i sprawdź pobór prądu. Jeśli nic nie da to dalej odłączaj przewody po kolei i sprawdzaj miernikiem pobór prądu na akumulatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach