Jump to content
redalercik

AZM 2.0 2001r problemy z odpalaniem, paliwo?, świece?, przewody? filtr? pompka?

Recommended Posts

ja również miałem problem z rannym paleniem paszteta dopiero przy 3 próbie zapalał normalnie a tak odpalał sie na 3 4 sekundy i gasł okazało sie ze jest zepsuty czujnik cieczy chłodzącej łatwo to sprawdzić jaki jest odczyt na ecu temperatury a jaki na zegarach pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20180324_200923.thumb.jpg.122df2307a54be23aeeda960ba4db664.jpg

 

Manm od 1,5 tygodnia  kłopoty z Passatem:

1.świeci mi się check , wyskakuje mi błąd od czujnika G28 , gaśnie mi czasem na światłach i ciężko odpala na gorącym silniku.

2.Czy ta szara wtyczka oznaczona na czerwono jest od czujnika G28?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5ab6add37354e_078906433b1.jpg.847fe5b995420cc1b8217a5d41d311d3.jpg

tak jak piszesz szara, org numer czujnika położenia wału 06A906433C, najlepiej wymienić i z głowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5ab6bf1665e3b_Beztytuu.jpg.6f3e853066bb780e000106b220a6a25e.jpg

Mam taki plan tylko nie mogę go wyjąć.Odkręciłem tę  śrubkę  nr 20 no i kręcę nim dookoła palcami a wyjść nie chce . 

Edited by ernest_1978

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniałem go w bliźniaczym 2.0 AZJ dojście takie sobie ale po okręceniu tej śruby nie było zbyt dużego problemu z wyjęciem jak co to większe szczypce i obracać i ciągnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszło , dzięki za pomoc . Właśnie najmniejsze kombinerki jakie mam załatwiły sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Podepnę się pod temat z moim problemem.


Samochód Passat B5 fl 2001 
Silnik 2.0 8v AZM Benzyna bez gazu 

Problem z odpaleniem ciepłego silnika po 30min postoju, auto odpala ale długo kręci ok. 10 sekund po dodaniu gazu trochę szybciej. 
Problem nie występuje przy odpalaniu  zimnego silnika i próbie odpalenia do 30 min od zgaszenia silnika . 

Auto kupione w lipcu 2018 z przebiegiem według zegarów 190k km. przez pół roku zrobione ok 15k km. Problem występuje od zakupu. 

Po zakupie występował błąd 2 sondy lambda został wyeliminowany za pomocą emulatora sondy.

Tracę już powoli motywację do naprawy tego auta, 4 mechaników nie wie co jest nie tak. 

Lista rzeczy robionych przy aucie:
Pompa paliwa
Regulator ciśnienia paliwa
Sprawdzone i przeczyszczenie zostały wtryski
Nowa cewka
Nowe świece 
Nowe przewody wysokiego napięcia
Czujnik położenia wału korbowego
Czujnik położenia wałka rozrządu
Nowy przekaźnik pompy paliwa
Podmieniony używany komputer 
Przepustnica czyszczona i przeprowadzona adaptacja 
Czujnik temperatury wymieniony 2 krotnie 
Zregenerowany rozrusznik
Wymieniony termostat 
Rozrząd i oleje wymienione 
Akumulator sprawdzany pod obciążeniem w dobrej kondycji 
Ciśnienie paliwa w normie 

Po podpięciu komputera zero błędów parametry pracy silnika w normie.
Auto jeździ normalnie, przyspiesza, nie brakuje mu mocy.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objaw jak przy padnięty czujniku wałka rozrządu lub wału korbowego,wyjmij czujnik podłącz to pod miernik i podgrzewaj czujnik suszarką lub opalarką,jak  się nagrzeje czujnik i na mierniku pokaże pusty ekran to masz już winowajce w postaci czujnika 

o znalazłem filmik 

https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

 

Edited by waldek40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów po dość długiej nieobecności i chciałbym podzielić się doświadczeniami z odpalaniem za "drugim razem".Od mojej poprzedniej obecności tutaj minęło trochę czasu a pasek dalej świrował z odpalaniem ,wziąłem i olałem ten temat bo już mnie cholera brała i stwierdziłem że skoro zapala za drugim to kij mu.... Ale jak już zaczął sypać chekiem co drugi dzień to nie wytrzymałem i znów się zaczęło grzebanie, tym razem błąd dotyczył pompy powietrza wtórnego,pompa jest czysta ,przewody również zawór sprawny, jak już wydłubałem go z auta to przy okazji umyłem, wymieniłem przekaźnik pompy powietrza w założeniu wszystko OK z pompą a błąd dalej ten sam.Jak juz pisałem w poprzednich postach w moim pasku wymieniłem praktycznie wszystko  co mogło mieć związek z tym dziwnym paleniem z rana od tego czasu doszedł jeszcze przepływomierz bo się wysypał ze starości co nic nic w temacie nie zmieniło. A teraz co pomogło, wymiana odmy skrzyni korbowej, uszczelnienie odmy pokrywy zaworów, przy okazji umycie przepustnicy (nawet nie była jakoś brudna strasznie) ,reset parametrów samo dopasowawczych sterownika silnika i przyswojenie przepustnicy i ... eureka! błędów pompy nie ma a przy okazji od dwóch miesięcy spokój z odpalaniem na dwa razy  nie ważne czy rano +5, 10 czy 15 stopni pali na raz tyle że kręci chwilę dłużej. Tak że jeśli miałbym teraz coś doradzić to właśnie to co napisałem dziś.

Edited by arkady4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, mam passata 2.0 benzyna z gazem AZM.

Miałem problem z odpalaniem, mianowicie po nocy przy odpalaniu szarpał tak jakby pracował na 3 gary . Wystarczyło go zgasić i odpalał już normalnie. Znalazłem na forum wpis o wymianie czujnika położenia wału korbowego, wymieniłem go i pomogło :)))

ale nie na długo....

Problem wrócił, przerobiłem liczne fora, poczyściłem przepustnice, wymieniłem świece i kable, czujnik temperatury cieczy,nawet wymieniłem zawór węglowy...

na jednym forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury powietrza dolotowego.

w Passacie akurat ten czujnik znajduje się w przepływomierzu, kupiłem więc używany oryginał za 70zl z przesyłką na próbę. Okazało się strzałem w dziesiątkę, od kilku miesięcy zero problemów, pali za każdym razem, nawet przestał się świecić check engine, który myślałem że świeci się przez LPG.

Mam nadzieję że komuś pomogłem

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów,

VW Passat B5 FL 2.0 115KM AZM Pb+LPG

Auto pięknie odpala na zimnym, pięknie odpala na gorącym, problem pojawia się, na ciepłym silniku gdy auto trochę ostygnie.

W pierwszej kolejności sprawdzałem komputerem czujnik temperatury (ten 4 pinowy), w mojej ocenie działa prawidłowo - rzetelnie pokazuję temperaturę, a odczyty temperatury pomiędzy silnikiem a zegarami nie różnią się od siebie więcej niż 5 stopni C.

Odstawiłem auto do elektryka, przestało 2 dni i odparł że nie ma się do czego przyczepić.

Podłączam auto prawie codziennie pod komputer i nie wypluwa praktycznie żadnych błędów :/

Bardzo sporadycznie - błąd sondy lambda - brak aktywności, oraz...

Zauważyłem że jak nie chce mi odpalić na ciepłym, i w końcu jak odpali i wrócę do domu, to po podłączeniu komputera widzę błąd czujnika obrotów G28 - sporadyczny.

Najpierw myślałem, że błąd pojawia się po prostu.. jak go odpalam przez pół godziny i nie mogę odpalić, ale tchnęło mnie.. że może właśnie wtedy, jak sterownik pokazuje błąd czujnika G28, to coś z nim jest nie tak, i dlatego nie mogę uruchomić silnika na ciepłym.

Panowie co radzicie ?

Sprawdzałem instalację LPG, reduktor i wtryski nie przepuszczają gazu do kolektora ssącego,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy