Skocz do zawartości
redalercik

AZM 2.0 2001r problemy z odpalaniem, paliwo?, świece?, przewody? filtr? pompka?

Rekomendowane odpowiedzi

A pompa powietrza wtórnego ci się załącza? Sprawdź ją na krótko, napisz ten błąd dokładnie jaki na vagu wyświetla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje na temat miejsca położenia przekaźnika 409 - ewidentnie mój post został olany. Widzę że każdy wychodzi z założenia że jak nie odpisze to pytający i tak sobie znajdzie, owszem znalazłem, ale więcej pozbawiło mnie to czasu, niż kogoś by zbawiło 5min. na odpisanie.

 

Powracając do tematu, przekaźnik wygląda jak nowy, po włożeniu go do skrzynki samochód odpalał przez dwa dni a teraz pali na 2-8s dławi się na obrotach i gaśnie jak tylko dodam gazu automatycznie się gasi. Immo raczej odpada nawet sam elektryk samochodowy to stwierdził, pompa także jest ok bo na krótko chodzi. Z tym że teraz po przekręceniu kluczyka jej nie słychać tak jak by ją coś blokowało... nie wiem czy to czujnik położenia wału czy może sam przekaźnik a może coś jeszcze innego.... ?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuku1985pl, rozumiem że przekaźnik który założyłeś nie jest tym samym który był poprzednio i nie jest to fabrycznie nowy przekaźnik , poprzednio samochód odpalał normalnie za pierwszym strzałem?

I jeszcze jedno, może nikt nie wiedział dokładnie gdzie ten przekaźnik jest w twoim aucie zamontowany i dlatego nie odpisał na twego posta ,ale skoro doszedłeś do tego to się podziel wiedzą proszę :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest za bezpiecznikami (tymi w kabinie od strony kierowcy). Samochód jeździł dwa dni z pompą pod stałym napięciem i dzisiaj po wymianie kabla na oryginalny... odpalił bez jakiegoś ale. Zaczynam się zastanawiać czy to w moim przypadku nie jest wina filtra powietrza lub jakiegoś czujnika temp. bo on teraz tak zrobił jak był rozgrzany i stał trochę na słońcu.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekaźnik jest za bezpiecznikami (tymi w kabinie od strony kierowcy). Samochód jeździł dwa dni z pompą pod stałym napięciem i dzisiaj po wymianie kabla na oryginalny... odpalił bez jakiegoś ale. Zaczynam się zastanawiać czy to w moim przypadku nie jest wina filtra powietrza lub jakiegoś czujnika temp. bo on teraz tak zrobił jak był rozgrzany i stał trochę na słońcu.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

 

 

Jakiego kabla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabla do pompy na krótko jak mam oryginalny to nie odpali a na krótko do aku. odpala.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuku a u ciebie nie będzie przypadkiem problemem wybierak skrzyni,tam chyba jest wyłącznik ,który umożliwia odpalenie w określonych pozycjach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no nie wiem, puki co na bank wiem że coś nie uruchamia pompy paliwa, działa tylko na krótko. Znalazłem w internecie informację że są 3BG z mikrostykiem w drzwiach kierowcy i on odpowiada za uruchamianie pompy ale to tak 50/50 bo nie wszystkie tak mają. Tego jest tak dużo że nie wiem od czego zacząć.

 

Dzisiaj połączyłem żarówki pod oryginalny kabel i zapaliły się na 3-4s czyli jest prąd na kablu (wtf) No ale ok podłączyłem pod pompę i odpala od strzała. Nie ogarniam tego...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Kuku1985pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za uruchomianie pompy po otwarciu drzwi odpowiada mikrostyk ,który włącza lampkę wnętrza przynajmniej jest tak u mnie ale nie za każdym otwarciem drzwi,po prostu musi upłynąć jakiś określony czas od poprzedniego uruchomienia. Na pewno pompa uruchamia sie z rana po nocnym postoju i to zawsze od chwili gdy naprawiłem mikrostyk.Zapewne nie jest to połączenie bezpośrednie z pompą zapewne moduł komfortu wysterowuje w takim przypadku przekaźnik pompy.Napisałem zapewne ponieważ nie znam tej strategii działania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bankowo przekaźnik 409 nie ma zimnego lutu bo sprawdzał go elektryk, ale powiedział że może być trefny układ scalony. Dzisiaj znalazłem informację że często jest to także zasługą przekaźnika 109 i teraz moje pytanie czy taki przekaźnik jest w 2.0AZM jak tak to gdzie?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pyt do kolegi "arkady4" czy zdiagnozowałeś coś w swym pasku w związku z tym pierwszym porannym odpaleniem? U mnie od ostatniego mego posta dwa razy mi się to zdarzyło i to jak pojechałem nad morze ale tylko po nocnym postoju. Wierzyć mi się nie chce że w PL tyle jest pasuchów 2.0 AZM i nikt nie trafił w sedno co jest przyczyną tego.

Pozdrawiam posiadaczy AZM-ów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pyt do kolegi "arkady4" czy zdiagnozowałeś coś w swym pasku w związku z tym pierwszym porannym odpaleniem? U mnie od ostatniego mego posta dwa razy mi się to zdarzyło i to jak pojechałem nad morze ale tylko po nocnym postoju. Wierzyć mi się nie chce że w PL tyle jest pasuchów 2.0 AZM i nikt nie trafił w sedno co jest przyczyną tego.

Pozdrawiam posiadaczy AZM-ów

 

No właśnie z tym jest problem niestety ,jak już pisałem mój pasek wyleczył się z problemów wraz z nadejściem chłodniejszej aury jesienią zeszłego roku i praktycznie nie występuje to zjawisko w tym roku.Zdarzyło się tak tylko raz jakieś dwa tygodnie temu po czym znalazłem w sterowniku błąd pompy powietrza wtórnego,Nie wiem może tu jest jakiś trop ?,dodatkowym efektem dźwiękowym jaki zaczął się pojawiać od wiosny jest takie metaliczne klapnięcie z komory silnika, kilka-kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu,występuje nawet przed odpaleniem silnika.

Jak na razie silnik odpala normalnie więc nie bardzo jest co diagnozować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Od jakiegos czasu mam pewien problem.Otoz,jakis czas temu sporadycznie po uruchomieniu silnika zapalala sie kontrolka ESP.Czasem gasla podczas jazdy,czasem podczas jazdy sie zapalala.Gdy ESP sie pali silnik nie ma mocy,odcina przy 3.5 tys a jazda z klima to tragenia(przerywa,czasem ledwo rusza ).Ostatnio zapalila sie i nie chce zgasnac.Po 3 odpaleniu z kontrolka zapalil sie check i teraz pala sie obie kontrolki.

Mam podejzenie ze wine ponosi czujnik polozenia walka rozrzadu,ale wole sie upewnic.Moze ktos juz mial ten problem.VAG tez wywala tylko jeden blad,czyli czujnik walka.

I drugie pytanko.Czy do jego wymiany trzeba wyjac rozrzad??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten typ AZM często tak ma z odpalaniem. ja też tym walczyłem i dalej nie wiem. zimą pali od pierwszego, latem nie ma szans- najwczesniej za drugim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dalej jest problem z zasilaniem pompy paliwa ? ewidentnie nie słychać jak się załącza, i poruszam się z kablem na krótko. Dzisiaj zdechł na środku ulicy bo się kable wyluzowały.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten typ AZM często tak ma z odpalaniem. ja też tym walczyłem i dalej nie wiem. zimą pali od pierwszego, latem nie ma szans- najwczesniej za drugim.

 

Bez przesady. Mój odpala praktycznie zawsze od pierwszego razu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam.Od jakiegos czasu mam pewien problem.Otoz,jakis czas temu sporadycznie po uruchomieniu silnika zapalala sie kontrolka ESP.Czasem gasla podczas jazdy,czasem podczas jazdy sie zapalala.Gdy ESP sie pali silnik nie ma mocy,odcina przy 3.5 tys a jazda z klima to tragenia(przerywa,czasem ledwo rusza ).Ostatnio zapalila sie i nie chce zgasnac.Po 3 odpaleniu z kontrolka zapalil sie check i teraz pala sie obie kontrolki.

Mam podejzenie ze wine ponosi czujnik polozenia walka rozrzadu,ale wole sie upewnic.Moze ktos juz mial ten problem.VAG tez wywala tylko jeden blad,czyli czujnik walka.

I drugie pytanko.Czy do jego wymiany trzeba wyjac rozrzad??

 

Miałem podobne objawy i okazało się, że był problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Podejdź z VAGiem jak będziesz miał kłopoty i będziesz wiedział na czym stoisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy i okazało się, że był problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Podejdź z VAGiem jak będziesz miał kłopoty i będziesz wiedział na czym stoisz.

 

Dzieki.Orientujesz sie z ktorej strony jest najlepszy dostep do czujnika walu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki.Orientujesz sie z ktorej strony jest najlepszy dostep do czujnika walu??

 

Od strony skrzyni. U mnie wymieniał mechanik i grzebał zarówno od góry jak i od dołu, z podnośnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu zrobili mi mojego AZM. Mialem blędy:

-mieszanka zbyt bogata

-przeplyw powietrza zbyt niski

-brak aktywnosci czujnika powietrza wtornego

-i jeszce jakies....

Nie odpalał gdy bylo cieplo za pierwszym (zimą czasami odpalił). Wymienialem pompkę paliwa ponad rok temu na nowa, I sonde lambda, przeplywomierz powietrza, te przekazniki o ktorych tu mowa na forum itd.

Okazało się że problemem bylo zbyt niskie cisnienie paliwa gdyż mechanik nie wymienil mi filtru paliwa gdy kiedys mu kazałem i ta nowa pompka paliwa siadła.

Obecnie mialem 1,3 bar cisnienie paliwa a powinno byc 3,0 bar. Teraz wymienili mi pompkę paliwa wraz z filtrem, usuneli błędy i W KOŃCU odpala za pierwszym po długich bojach z tym autem.

Poprzedni mechanik "niby" mierzyl cisnienie paliwa i mowil ze ok, a zrobil mnie w konia.....

Edytowane przez dareksting

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się za mam jakiś dodatkowy przekaźnik główny do pompy paliwa i coś jeszcze w pompie. Po usunięciu samochód odpala jak wcześniej. Niestety elektryk tego nie wymienił tyłku usunął i podejrzewam że teraz jak coś pójdzie nie tak to spali pompę.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności