Jump to content
redalercik

AZM 2.0 2001r problemy z odpalaniem, paliwo?, świece?, przewody? filtr? pompka?

Recommended Posts

witam padla mi pompa paliwa chcialbym sie dowiedziec jak ja wymienic samemu ... auto rok 99 1.8 bezyna 125 km dzieki wielkie za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymieniłem jako pierwszy jak się to zaczęło i niczego ta wymiana nie zmieniła ...

Generalnie jak podczas odpalania załapie po połowie obrotu wału to potrzęsie i zgaśnie,jak po dwóch trzech obrotach to pali za raz ,Od czasu jak jest zimniej występuje tylko opcja nr 2

 

A Twój też tak ma że czuć opór przy rozpędzaniu momentami jakby go coś trzymało z tyłu? Moj na gazie chodzi lepiej niż na benzynie, bo na benzynie to jakby "się dusił".... mam nawet bład na VAGu że mieszanka zbyt bogata także myślę że albo za mało powietrza dochodzi albo za dużą dawkę dostaje. Ale bardziej to pierwsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedzie normalnie na obu paliwach ,ten problem z zapalaniem jednorazowo wystąpił też nim go zagazowałem wtedy to zignorowałem ,więc w moim przypadku nie łączę tego z instalacją LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. dolacze do tematu - pierwszy rozruch po dlugim postoju - szamotanie silnika i dziwne odglosy - ponowny rozuch wszystko ok. Wymienione swiece ,kable do swiec, cewka w koncu przeplywomierz. wymiana przeplywomierza poprawila dynamike bo wczesniej byl TOPRAN . bledy : caly czas wypadajace zaplony na 2 cylindrze, niskie cisnienie paliwa bank pierwszy. Caly czas pala sie kontrolki abs i kontrola trakcji. oczywiscie silnik AZM ,, gaz zalozonny 8 tys.km temu . Po drugim odpaleniu auto smiga jak nowe. moze ktos pomoze bo mnie juz rece opadaja a samochodami zajmuje sie od 30 lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdzałeś czujnik stukowy, położenia wału. Odnośnie Kontrolki abs i esp to sprawdź czy nie ma błędu któregoś czujnika abs??? albo (jak ściągana kierownica lub zbieżność robiona) a została założona krzywo albo po zbieżności jest krzywo kierownica to będą się kontrolki świecić bo będzie to robił czujnik skrętu w taśmie. Ja właśnie tak miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wojtku,mam pytanie czy twoja rada odnośnie czujnika stukowego ma jakieś przełożenie w praktyce (spotkałeś się z takimi objawami spowodowanymi przez ten czujnik?) .W moim przypadku temperaturą graniczną(nie zawsze ale często)jest temperatura otoczenia ok 15*c poniżej odpala ale dłużej kręci ,powyżej przeważnie za drugim razem(łapie wtedy od razu ale potelepie i zdechnie).Co prawda nie wiem co może mieć temperatura do czujnika stuków ale kto wie ?W sumie już dużo mam wymienione w samochodzie a objaw dalej istnieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co akurat mi to przychodziło do głowy. Ja nie miałem tego problemu ani nie spotkałem się z tym. U mnie od czasu do czasu dzieje się tak ale nie zwracam na to uwagi np. zamiast rozrusznik zakręcić 3 razy to zakręci 5-6 i dopiero odpali ale to jest bardzo rzadko. Co prawda podobny silnik ale mój to ALT. Ale bardziej bym przypuszczał czujnik położenia wału.

 

A sprawdzałeś ciśnienie paliwa, cewki czy cewkę bo nie wiem jak u ciebie jest. U mnie jak rano odpalam widać po antenie cb jak nie równo chodzi do momentu jak zejdzie z ssania. Zazwyczaj jak wyjeżdżam z placu i telepie potrafi zgasnąć i muszę dłużej kręcić zanim odpali. A jak odpali ruszę to czuję że nie mam mocy, ruszam z jedynki, wrzucam 2 i idzie jak by nie mógł na liczniku 70 pare spalanie i po chwili czuć przyrost mocy i potem ok. Brak błędów. Zawsze to mam z rana jak już jest zimno. Jak jest mróz z rana mam to zawsze wystarczy że zrobię odcinek 2 kilometrów. Przyjadę do domu. postoi z 3 godzinki na mrozie i odpalam i nie ma żadnego kłopotu. Jak auto stoi w słońcu i odpalę go to jest ok.

 

Kolego a sprawdzałeś czujnik temperatury????? Czytałem że wymieniałeś. A gdzie on się znajdował???? koło chłodnicy na przewodzie???? Bo u mnie jeśli się nie mylę są 2 czujniki temperatury jeden koło chłodnicy na przewodzie 2 pinowy a są jeszcze 4 pinowe. Widziałem jeszcze na przewodach z vw tylko nie wiem czy diesla czy benzyny potrafią jeszcze być czujniki na przewodach paliwowych.

Edited by wojtf23

Share this post


Link to post
Share on other sites

CPW nowy cewka ,kable,świece też ,paliwo i filtr paliwa też ,ciśnienie paliwa ok sprawdzone,czujnik temp nowy .U mnie jet sytuacja odwrotna silnik pali za drugim razem jak jest ciepło,jak zimno to dłużej kręci ale odpala za raz . W każdym przypadku jedzie po odpale normalnie nie ma problemów z mocą ,ale fakt chwilowe zużycie skacze nawet pod 90/100 ale to chyba taka jego uroda .

Czujnik jest w plastikowym króćcu "za głowicą" czteropinowy ,w dolnym przewodzie chłodnicy dwupinowy ,wymieniałem ten cztero .

Edited by arkady4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,minęło pół roku ,zrobiło się ciepło a ja nie mogę wam napisać czy wymiana tego przekaźnika o którym pisał kolega mario732 pomogła bo chore objawy ustąpiły wraz z pierwszymi przymrozkami i nie wystąpiły do dzisiaj pomimo że było już kilka ciepłych dni .W takiej sytuacji jakiekolwiek grzebanie nie ma sensu niestety... czekamy na następny ruch ze strony pasiora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podgrzeje kotleta, bo chyba i ja mam problem z tym pierwszym odpaleniem. Problem zaczął się w górach w zeszłym roku gdy było wilgotno w porannych godzinach nigdy nie zapalił za pierwszym razem łapał tak jak by na 2-3 gary krztusił się przerywał i po 4-5 sekundach zgasł natomiast drugie odpalenie było oki od strzała zawsze. Przyszła zima było ok wiosną tez i w tym roku na początku lata zaczęło się znów zdarzać to sporadycznie w górach w sierpniu znów codziennie to samo i teraz już jest prawie codziennie się to powtarza. Ludzie jak mają objaw cewki to piszą że jak gorący silnik to go telepie a u mnie nic chodzi równo gorący odpala bez problemu tylko to pierwsze poranne uruchomienie za pierwszym rzadki kiedy odpali natomiast za drugim od strzała, dodawanie gazu pedałem nic nie daje rezultatu.

świece mają ok 30tyś przejechane kable natomiast 10tys. swiece i przewody firmy NGK dedykowane do tego silnika

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Wracając do sytuacji u mnie w pasku zauważyłem cos takiego, że odpala za drugim razem gdy temp na zewnątrz waha sie w granicy 10 do 22 stopni na plusie te dane sa mniej więcej orientacyjne z moich obserwacji. Masakra co to może być w zeszłym tyg poranki byly u mnie zimne bo ok 3-5 stopni to palił od strzała wczoraj po 22 z pracy bylo 8 stopni tez bez problemu a jak w ciagu dnia jechałem na miasto bylo w południe ok 20 stopni to juz nie zapalił za pierwszym razem. Masakra zaczynam wykluczać cewkę ze to może cos innego. Podmieniłem czujnik temperatury bo mialem oryginał od silnika 1.6 tez ten zielony i nic żadnego efektu tak samo się zachowuje

Edited by solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy ja też przerabiałem ten problem odpalanie z rana łączyło się to nierówną pracą silnika, drgawki duszenie się kompletny chaos. Nadmieniam że nie jestem mechanikiem ale co nieco już robiłem przy swoim vw. Podpięcie pod wag nic nie dawało aż do momentu kiedy podłączyłem go właśnie z rana na jeszcze nie odpalanym silniku i eureka jest przyczyna czujnik temperatury płynu chłodniczego po podłączeniu wskazywał 90 stopni. Po wymianie wszystko się unormowało odpalanie na strzał za każdym razem koszt to około 50zł za czujnik w moim silniku 2.0 azm znajduje się z tyłu silnika poniżej odpowietrzenia silnika. Komputer widząc że silnik jest nagrzany źle dawkuje mieszankę paliwo powietrze.

Może tego spróbować koszt niewielki a może to być przyczyną problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie to mogę podpowiedzieć, mam na placu bore 2.0 115km z silnikiem AZJ, trochę inna konstrukcja te same problemy co wasze w AZM, problematyczny jest czujnik wału korobowego który lubi się pierodlić, nie wyskoczy błąd a po wyciągnięciu i sprawdzeniu magnezem nie działał po kupieniu nowego wszsystko hula jak trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

karol1201 ,janekg16 - Post nr 68... i nie tylko ,ja już chyba wszystkie opcje przerobiłem.

Edited by arkady4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.przykleję się do tematu.mialem te same problemy.pacjent-pasek 2001 2.0 AZM.ktoś mi doradził,aby rano nie odpalać silnika od razu,tylko przekręcić kluczyk i poczekać chwilę aż zgasną kontrolki te,które mają zgasnąć i dopiero wtedy kręcić rozrusznikiem.i powiem już od tygodnia to poranne prychanie nie wróciło.mam nadzieję,że tak zostanie.świece,kable,cewka-wymienione w tamtym roku.czujnika wału nie ruszałem.z błędów-raz wywaliło mi checka-wypadanie zapłonów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konrad ,u mnie nie pomagało,włączanie pompy paliwa "na krótko" w celu dopompowania paliwa czy wypalanie gazu przed zgaszeniem też niestety nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

widze że ja i kolega "arkady4" mamy ten sam problem, bu u nas nie działa dopompowywanie paliwa że włanczamy zapłon 2-3 krotnie w celu powtórnego załączenia pompy paliwa, przewody i świece oki. Cewka nie wykazuje jakiś objawów, nie diagnozowałem tylko czujnika położenia wału korbowego.

Natomiast czujnik temperatury podmieniałem dwukrotnie i nie dawało to efektu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Liczę że któryś z nas w końcu trafi co jest problemem

Share this post


Link to post
Share on other sites
widze że ja i kolega "arkady4" mamy ten sam problem, bu u nas nie działa dopompowywanie paliwa że włanczamy zapłon 2-3 krotnie w celu powtórnego załączenia pompy paliwa, przewody i świece oki. Cewka nie wykazuje jakiś objawów, nie diagnozowałem tylko czujnika położenia wału korbowego.

Natomiast czujnik temperatury podmieniałem dwukrotnie i nie dawało to efektu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Liczę że któryś z nas w końcu trafi co jest problemem

Kolego ,ja kilka razy odpalałem pompę paliwa na krótko ,kabelkiem np na 2 min przed pierwszym odpaleniem ,ciśnienie podchodziło ponad 4 bary i nic to nie dawało,pompa włącza się u mnie już w momencie otwarcia drzwi i to też wystarczy do dopompowania ciśnienia,następnie po włączeniu zapłonu drugi raz.Czujniki też wymieniałem CPW mam nowy.Jak już napisałem wcześniej mój pasior wyleczył się jesienią jak zrobiło się chłodniej i do teraz jest OK więc nie bardzo wiadomo co dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, pacjent to Passat 3BG 2.0 115KM Automat. Samochód dosłownie po powrocie ze sklepu odmówił posłuszeństwa (kręci,ale nie odpala). Po scholowaniu pod dom znajomy podłączył małe urządzenie wielkości tableta, stwierdził że ma błąd immobilizera jednak po skasowaniu nic się nie zmieniło a sama kontrolka gaśnie. Podłączyłem pompę paliwa na krótko i samochód odpala (na kablu od pompy jest jakieś 10V) obstawiam że to wina przekaźnika, być może zaśniedziały styki, czy ktoś wie gdzie ten przekaźnik się znajduje?

Edited by Kuku1985pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolego ,ja kilka razy odpalałem pompę paliwa na krótko ,kabelkiem np na 2 min przed pierwszym odpaleniem ,ciśnienie podchodziło ponad 4 bary i nic to nie dawało,pompa włącza się u mnie już w momencie otwarcia drzwi i to też wystarczy do dopompowania ciśnienia,następnie po włączeniu zapłonu drugi raz.Czujniki też wymieniałem CPW mam nowy.Jak już napisałem wcześniej mój pasior wyleczył się jesienią jak zrobiło się chłodniej i do teraz jest OK więc nie bardzo wiadomo co dalej...

 

Ja też się podpisuje w dalszym ciągu pod tym problemem u mnie problem wrocil wraz z wiosną... za pierwszym razem nie odpali. Czujnik połozenia walu, I sonda lambda, przepustnica powietrza, przekaźniki od pompki paliwa, pompka paliwa, świece, przewody- wszystko wymienione ale problem dalej jest.

Czujnika temp. nie wymienialem ale pokazuje logiczne wartosci jak podłączałem sie VAG-iem.

Check ciągle się świeci, VAG pokazuje bledy o zbyt bogatej mieszance i o braku aktywnosci czujnika przeplywu powietrza i że przepływ powietza zbyt niski

Share this post


Link to post
Share on other sites
VAG pokazuje bledy o zbyt bogatej mieszance i o braku aktywnosci czujnika przeplywu powietrza i że przepływ powietza zbyt niski

 

Czyli przepływomierz , zrób jeszcze logi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy