Jump to content
thomas1919

MFD - kamera cofania i wejscie audio bez adaptera

Recommended Posts

Witam. Poczytałem na forum o możliwości podłączenia do MFD kamery cofania i zewnętrznego źródła audio bez adaptera. Zrobiłem schemat i proszę znawców tematu o ocenę czy wszystko jest prawidłowo. Wszystko co potrzebne widoczne na rysunku.

minidin10pin.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

to niedziala, podpinalem dzis i lipa obraz skacze nic nie widac po przelaczeniu na aux cisza i ciemno

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Działa wejście audio. Już zrobiłem wejście audio pod ipoda przez jack. Nie sprawdzałem jeszcze wejścia wideo. Prawdopodobnie piny 8,9,10 trzeba połączyć bez pinu 4. Czekam na wypowiedź forumowicza Navik, który jest w temacie i wtedy zabiorę się za podłączenie kamerki cofania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiesz co nie widzialem ze 4 tez czeba podlaczyc, jutro sprawdze ale i tak juz zakupilem adapterek i bedzie w kolorze i dvd latac napisze jutro jak sprawdze bo teraz juz do warsztatu za pozno zeby sie czaskac sasiada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schemat poprawiony i sprwdzony, działa w 100%. Potrzebny dodatkowy plus na pin 6 wybór systemu PAL.:)

 

minidin10pin.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką kamerkę zastosowałeś? Jak możesz to zrób jakieś foty nawi z obrazem z kamerki (jestem ciekaw jak się prezentuje)

Edited by thomas1919

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy obraz na navi zmienia sie samoczynnie po wlaczeniu wstecznego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoczynnie bo włączeniu biegu wstecznego a dokładniej po "podaniu" na pin 7 napięcia 12v, które idzie np. z żarówki wstecznego lub "fabrycznie" z bezpiecznika nr 31. Tu pytanie do czarny8 czy napięcie na pinie 6 też ma być podawane z wstecznego czy ma być przyłączone na stałe? Mam nadzieję, że powracając do poprzedniego pytania czarny8 zamieści jakieś fotki i napisze jaką ma kamerkę.

Edited by thomas1919

Share this post


Link to post
Share on other sites
a dokładniej po
...

wiesz ja to tak po normalenu mowie ;) a ty staraj sie zeby dalo sie ciebie zrozumiec ;)

 

szczerze powiem ze perspektywa kamerki odeszla ze wzgledu na cene adaptera, ale teraz widze ze jednak powrocila.

a moze da rade zrobic jakis patent, azeby mozna bylo podlaczyc ipoda i odtwazac teledyski na navi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
luke wszystko jest zrozumiale napisane. Według schematu podepnij zamiast kamerki sygnał audio z ipoda i podziel się doświadczeniami (obraz w navi bez adaptera nie będzie kolorowy). Edited by thomas1919

Share this post


Link to post
Share on other sites
wszystko jest zrozumiale napisane

zgadzam sie w zupelnosci, tak tylko uprzedzam zebyscie nie wchodzili w te swoje slangi ;)

 

podepnij zamiast kamerki sygnał audio z ipoda

ale mi chodzi o sytuacje w ktorej, kamerka jest podpieta, i dodatkowo od wtyczki ktora wchodzi do mfd, odchodza kabelki dzieki ktorym moge podpiac ipoda, nie przez jack (bo to tylko dzwiek) tylko jakos inaczej, bo chodzi o obraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaką kamerkę zastosowałeś? Jak możesz to zrób jakieś foty nawi z obrazem z kamerki (jestem ciekaw jak się prezentuje)

Jeszcze nie zamontowałem w aucie, a kamerkę miałem jakąś kupioną 5 lat temu na dodatek czarno-białą więc żaden rarytas, ale obraz był ok.

mam zamiar kupić tą ponieważ nie chcę wiercić dziury w aucie.

http://www.allegro.pl/item901335824_kamera_samochodowa_do_montazu_przy_tablicy_103m.html.

Czytałem też, że da się podłączyć sygnał VGA do nawigacji MFD, ale jest problem z dostosowaniem rozdzielczości. Czy ktoś orientuje się jaką rozdzielczość trzeba zapodać żeby był obraz.

 

Sam sobie odpowiem 720x576 @50Hz, a więc nie zbyt standardowy.

Edited by czarny8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karol.ldz

Pytanie, czy mając jednocześnie podłączoną kamerę cofania i odtwarzacz mp3 muszę wybrać opcję w MFD - AUX?

 

Czy jak będę odtwarzał mp3 to jednocześnie będę cały czas widział obraz z kamery?

Czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Że tylko w momencie wybrania wstecznego widzę obraz z kamery, a jak jadę do przodu to standardowy obraz MFD przy AUX?

 

Dzięki za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie, czy mając jednocześnie podłączoną kamerę cofania i odtwarzacz mp3 muszę wybrać opcję w MFD - AUX?

 

Czy jak będę odtwarzał mp3 to jednocześnie będę cały czas widział obraz z kamery?

Czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Że tylko w momencie wybrania wstecznego widzę obraz z kamery, a jak jadę do przodu to standardowy obraz MFD przy AUX?

 

Dzięki za pomoc

 

niestety w zlaczu AUX w MFD jest tylko jeden sygnal aktywcji (video_on). Sygnal ten aktywuje wejscie AUX z taka opcja jaka zostala ustawiona w menu: audio lub audio+video. Dlatego automatyczny wybor pomiedzy video lub tylko audio jest niemozliwy.

Jezeli w trakcie odtwarzania MP3 przez zlacze AUX przeszkadza Ci obraz z tylnej kamery, to przestaw w menu AUX na opcje tylko audio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiecie gdzie można znaleźć ten wtyk 10 pinowy. Pewnie mini-din 10 , ale w żadnym sklepie go nie ma. Może inaczej się nazywa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schemat poprawiony i sprwdzony, działa w 100%. Potrzebny dodatkowy plus na pin 6 wybór systemu PAL.

Jeśli ktoś ma kamerkę NTSC to nie musi podawać plusa na pin 6... chyba że się mylę:niewiem Ja mam do navi podłączony tuner tv i planuję podłączyć kamerkę, ale żeby się pokazywał obraz po włączeniu wstecznego będę musiał ją podłączyć pomijając tuner:dolamam A może jest sposób podłączenia w ten sposób poprzez tuner tv? - wejścia RCA (audio-video) do tunera mam, tak więc pozostaje ewentualne ręczne przełączanie w navi na obraz z zewnętrznego źródła, czyli kamerki:fajny

Edited by seboos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie moge pisac nowych tematow wiec podepne sie tutaj.Koledzy czy wiecie jak podlaczyc kamere cofania bez adaptera do MFD2?Moze macie jakis schemat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy