Gość georgij Zgłoś #1 Napisano 23 Maja 2009 Witam Musze wymienić silnik ponieważ obecny do niczego się już nie nadaje. Mam AVB 101KM, chcę wstawić mocniejszą jednostkę. Jakie są opcje AWX, AVF? Na allegro są głównie gołe silniki. Co jest mi potrzebne z osprzętu silnika żeby bez większych problemów wstawić jeden z wyżej wymienionych? Rozumiem, że musze wymienić także "komputer"? Proszę o wszelkie rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panek123 Zgłoś #2 Napisano 14 Czerwca 2009 Najlepiej udaj się do jakiegoś dobrego mechanika, bądź serwisu i się zapytaj kogoś kto się na tym zna. Tutaj dostaniesz odpowiedzi, ale może nie aż tak konkretne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #3 Napisano 14 Czerwca 2009 Jak zalozysz swoje pompowtryski to zadnego kpmpa nie potrzebujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #4 Napisano 15 Kwietnia 2010 witam mam u siebie w passacie silnik AVB 101 KM planuje swap silnika lub wymiane poszczegolnych podzespolow na takie z mocniejszego silnika tj. AVF lub AWX .teraz pytanie czym dokladnie te silniki sie roznia poza turbina i pompowtryskami ??i czy mozna wymienic tylko te rozniace sie podzespoly czy musze robic swap calego silnika??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #5 Napisano 15 Kwietnia 2010 nie wiem jak z poszczegolnymi elementami tj wal tłoki wałek tu tylko ETKA pomoze ale sprzeglo napewno jest inne bo masz skrzynie 5? wiec jesli chcesz wiecej NM to twoje moze miec problem z wiekszym niutonem. Zakłądam ze do takiej 130KM AVFa czy AWX bedzie robil program? Jesli silnik masz dobry to wymien tylko turbo i wtryski i do tego program ale bedzie trzymac CIe sprzeglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #6 Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Musze wymienić silnik ponieważ obecny do niczego się już nie nadaje. Mam AVB 101KM, chcę wstawić mocniejszą jednostkę. Jakie są opcje AWX, AVF? Kuźwa jak czytam "porady" kolegów to mi się flaki wywracają. Nic nie wiedzą, a "radzą"... Możesz tak naprawdę zamontować każdy silnik 1,9 TDI PD od 130 KM w górę (poprzeczne też). Szczegóły podam później. Dobra mam chwilę czasu więc mogę odpisać. Nie wiem w jaką moc mierzysz i czy potrzebujesz wymieniać silnik. Zakładając, że masz zdrowy motor to przekładasz tylko popmpki, turbo, kolektory, ... Jeśli masz padlinę i mierzysz w okolice do ok. 170 KM to potrzebujesz: - dowolny "słupek" silnika 1,9 TDI PD o mocach 130 do 163 KM, przy czym z najnowszymi silnikami 130 i 163 KM (BLT i BUK) są małe problemy, ze względu na inne położenie podstawy filtra oleju. Proponuję więc np. ASZ, ARL, BPX, AWX, AVF, BTB, ... oraz jeszcze bardziej polecam 2.0 TDI BGW. Mając pacjenta na warsztacie (jeśli był to motor poprzeczny) przekładasz od siebie: - łapy, - sprzęgło, - osprzęt, - pokrywę rozrządu, - czujnik położenia wałka rozrządu, - przewód smarowania turbiny, - kolektor wylotowy, - spok pompy oleju, - miskę olejową, - osłony rozrządu. Bardzo ważna rzecz: nie zapomnij włożyć w wał łożyska igiełkowego do wałka sprzęgłowego!!! Powstaje Ci wówczas "baza" do dalszych modów. Teraz jeśli chcesz osiągnąć tylko ok 130-150 KM to przekładasz swój kolektor dolotowy, rury, IC, ... Do tego dodajesz turbo GT1749V (do ok 140 KM), powyżej GT1749VA. Jak chesz tak 160-170 KM to polecam dodać: - kolektor dolotowy, klapę gaszącą, rurę wokół silnika z Mapp Sensorem z AWX/AVF, - chłodnicę oleju od TDI >130 KM, - przewód ciśnieniowy od IC do rury plastikowej (ten gumowy) - najlepiej z A4 B6 AWX/AVF, A4 B7 BPW lub od Passata B5 FL 130/136 KM obcinając szybkozłączkę od strony IC, - Mapp Sensor 3 barowy "cienki" od mocnych TDI, - rurę dolotową i obudowę dolną filtra powietrza od AWX (niekoniecznie), - górną obudowę filtra powietrza, przepływomierz i wąż dolotowy do turbo. Możesz zawsze jeszcze wybić kata. Przy zamontowaniu Mapp Sensora 3 barowego ABSOLUTNIE NIE WOLNO PAŁOWAĆ NA SERYJNY SOFCIE bo powoduje on wzrost ciśnienia doładowania o ponad 20% przy seryjnych mapach. Powyżej 170 KM zaczynają się zabawy z FMIC, turbo min. BRD, pompkami. Dlatego optimum jest przedział ok. 160-170 KM. Oczywiście do każdej opcji niezbędny jest soft wykorzystujący możliwości setupu mechanicznego!!! Proponuję poczytać: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t83158.0.html;highlight=ex+rogalowe http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_koncepcja_na_dlubniecie_parcha-t38351.0.html Edytowane 10 Maja 2010 przez jaro4444 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2010 powiedz mi kolego wszytkowiedzacy w ktorym miejscu moja porada wywołala u Ciebie wywrocenie flakow. Czytałem kilka razy moja odpowiedz i wczesniejszego posta i w dalszym ciagu nie wiem w ktorym miejscu walnalem gafe. Moze jak bedziesz dysponowal znow wolna chwila czasu uswiadomisz mnie w mojej niewiedzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #8 Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) powiedz mi kolego wszytkowiedzacy Nie jestem wszystkowiedzący i nie kreuje się na takiego, ale jeśli czegoś nie wiem na 100% to nie próbuję innym mieszać w glowie. W Twoim poście nie znalazem jednak nic z konkretów... ale sprzeglo napewno jest inne bo masz skrzynie 5? wiec jesli chcesz wiecej NM to twoje moze miec problem z wiekszym niutonem. Sprzęgo AWX jest takie same jak AVB jeśli chodzi o wymiary i punkty bazowe, więc możesz je zastosować do AVB bez najmniejszego problemu. Przenosi ono ok. 380 Nm, co w zupeności wystarczy dla opcji "130 + chip". Skrzynia 5 z AWX ma dostatecznie dlugie biegi by jeździć komfortowo w naszych warunkach drogowych. nie wiem jak z poszczegolnymi elementami tj wal tłoki wałek tu tylko ETKA pomoze Co Ci da nr z ETKI jak nie widzialeś tego na oczy i nie wiesz jakie są fizyczne różnice? Wal korbowy z TDI >130 KM (z wyjątkiem początkowych ASZ w Golfie IV) ma grubsze czopy korbowodowe o ok. 3mm. Poza tym ma znacznie mocniejsze korbowody, panewki z innych stopów, toki z pierścieniowym kanalem chodzącym olejem, niższe ciśnienie spręzania, wydajniejszą pompę oleju, większą chodnicę oleju, inny osprzęt (kolektory dolotowe, turbo, pompki, mapp sensor,...). Edytowane 13 Maja 2010 przez jaro4444 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #9 Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) dobra no to lecimy: wymiane poszczegolnych podzespolow na takie z mocniejszego silnika tj. AVF lub AWX .teraz pytanie czym dokladnie te silniki sie roznia poza turbina i pompowtryskami ??i nie wiem jak z poszczegolnymi elementami tj wal tłoki wałek tu tylko ETKA pomoze - skoro nikt nie udzielil informacji wiec propozycja zajrzenia do ETKi jest glupota? Gdybys udzielil swojej odpowiedzi wczesniej napewno nie walnalbym takiej gafy. Bzdur nie pisze - proponuje zajrzec do dokumentacji to takie dziwne? sprzeglo napewno jest inne bo masz skrzynie 5? wiec jesli chcesz wiecej NM to twoje moze miec problem z wiekszym niutonem napisałesZakładając, że masz zdrowy motor to przekładasz tylko popmpki, turbo, kolektory, Jesli silnik masz dobry to wymien tylko turbo i wtryski i do tego program co do sprzegla wydawalo mi sie ze w 101km jest sprzeglo 228 a nie 240 - dlatego chodzilo mi o jego wytrzymalosc. Edytowane 12 Maja 2010 przez jozko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #10 Napisano 13 Maja 2010 (edytowane) co do sprzegla wydawalo mi sie ze w 101km jest sprzeglo 228 a nie 240 - dlatego chodzilo mi o jego wytrzymalosc. W AWX (skrzynia 5 biegowa) jest również 228 mm i trzyma do ok. 380 Nm. AVF (6 biegów) ma sprzęgło 240 mm z samoregulacją i trzyma spokojnie do ok. 430-450 Nm (Patrykowi z Dynosoftu praktycznie identyczne sprzęgo w BLB trzymało do 470 Nm). Edytowane 13 Maja 2010 przez jaro4444 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #11 Napisano 14 Maja 2010 a 240mm bez samoregulacji tak samo będzie trzymać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #12 Napisano 7 Listopada 2010 (edytowane) podepnę się do tematu. kupiłem po małych pieniądzach silnik 1.9tdi pd (BVK) 115km z seata alhambry 2008 rok 57000 przebiegu. mój motorek jest jeszcze porządku, ale ma już prawie 230000 i tak się zastanawiam, czy nie sprzedać całego osprzętu od BVK (bo mam wszystko włącznie ze skrzynią 6 biegów) i nie zostawić sobie słupka z pompkami na swapa do mojego jak już wyzionie ducha. co będzie jak wstawię ten słupek BVK i zostawię w nim ori pompki, a reszta będzie od AVF. czy mocno będzie odczuwalny spadek mocy przez te pompki od BVK. szkoda się troszkę ich pozbywać pompek bo mają najechane tylko 57k. co o tym myślicie? Edytowane 1 Stycznia 2011 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel9521 Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2015 Witam. Posiadam passka b5 1,6 ahl i mam możliwość wymiany go na silnik 1,8 (125km)od audi, czy dużo jest przekładania elektroniki, bo mechanicznie raczej myślę że ogarnę. Z góry dzięki za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamikadze20077 Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2015 Cala wiazka z kompem, ogolnie tragedi nie ma, ale czemu akurat 20V 125km przeciez bez turbo ten silnik nie jedzie a jesli juz tracic kase to wrzucic sobie 150km i passacik bedzie smigał ladnie. 1.8T mniej spali i da wiecej frajdy z jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramsar Zgłoś #15 Napisano 28 Września 2020 Witam Czy turbosprężarka z silnika BGW będzie pasowała do AVB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach