Jump to content
Sign in to follow this  
zaksiu1971

EPC pali sie

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    Witam mam b5 3bg 2.0 drugi tydzien po przekreceniu kluczyka zapalaja mi sie kontrolki i gasna ale EPC i ta z silniczkiem od spalin chyba pali sie aż włącze zapłon czy to normany objaw ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006

    jak gasną w chwili zapalenia silnika to szycho ok.tak ma być.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    ok serdeczne dzieki

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    a u mnie silniczek ciagle swieci nawet po zapaleniu. epc po zapalieniu silnika gasnie.vag pokazuje blad 17748

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    a u mnie silniczek ciagle swieci nawet po zapaleniu. epc po zapalieniu silnika gasnie.vag pokazuje blad 17748

     

    uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu. Czujniki pozycji wału poza sekwencją.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ARG)
    Rok prod: 1999

    Witam mam też problem z epc zapala się podczas jazdy i odcina mi gaz (auto nie reagyje na wciskanie pedału gazu) muszę uruchomić silnik ponowmie by zresetować ten błąd. Dodam że wymieniłem już PRZEPŁYWOMIERZ , SONDĘ LAMBDA I JAKIŚ CZUJNIK NA SONDZIE, i dalej lipa. CO JESZCZE???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    Może czyszczenie i adaptacja przepustnicy? W fabiach i superbach 1.8T też się to zdarza i pali się właśnie EPC.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    Witam mam też problem z epc zapala się podczas jazdy i odcina mi gaz (auto nie reagyje na wciskanie pedału gazu) muszę uruchomić silnik ponowmie by zresetować ten błąd. Dodam że wymieniłem już PRZEPŁYWOMIERZ , SONDĘ LAMBDA I JAKIŚ CZUJNIK NA SONDZIE, i dalej lipa. CO JESZCZE???
    uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu. Czujniki pozycji wału poza sekwencją.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    to o czym w końcu mówimy? o CEL (check engine - wcześniejszy błąd dotyczył włąśnie CEL a nie EPC) czy o EPC (ikonka z napisem EPC?). Bo jeśli o EPC, to powodów może być conajmniej kilka... od czujnika położenia przepustnicy na...przepustnicy, aż po niedziałający czujnik stopu. Najprościej będzie podejrzeć co komputer na to...?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ARG)
    Rok prod: 1999

    Dzięki wielki na kompie byłem pare razy i jak pisałem za każdym razem co innego. W serwisie zmienili sonde, przepływomierz i mówili że to pokazał komp. Następna wizyta na kompie wykazała przepustnice, już sam zgłupiałem. Jaka jest cena przepustnicy w pol??

     

    ---------- Post added at 16:53 ---------- Previous post was at 16:40 ----------

     

    ,,uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu. Czujniki pozycji wału poza sekwencją.,,

    A ja bym prosił jaśniej hehe

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    dodam że pali sie też EPC tak jak u mnie było miałem dziure na elastycznym łączniku wydechu po wymianie na nową i 20 sekundach po odpaleniu zgasła sama.pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003
    dodam że pali sie też EPC tak jak u mnie było miałem dziure na elastycznym łączniku wydechu po wymianie na nową i 20 sekundach po odpaleniu zgasła sama.pozdrawiam

    zaksiu1971, kurcze, nie wprowadzaj zamieszania, co ma dziura w wydechu do błędu? Zbieg okoliczności...

     

    spajper -> ten problem z czujnikiem faz rozrządu dotyczył check engine-a i numeru błędu 17748 - to nie występuje u Ciebie. Napisałem Ci żebyś sprawdził wtyczkę przy przepustnicy, ewentualnie przeczyścił starą. Oczywiście można po bandzie kupić nową, ale wypadałoby najpierw podłączyć VAGa i sprawdzić czy to na pewno to. Jest kilka sposobów pomiaru - można normalnie sprawdzić stopień wychylenia przepustnicy w blokach pomiarowych na zgaszonym silniku. Czasem wystarczy przeprowadzić adaptację. Oczywiście można - zgodnie z przykładem ASO - wymieniać na koszt klienta wszystko co się da, ale chyba nie po to mamy to forum...

     

    Następnym razem jak "wyjdzie coś" na "komputerze", to postaraj się dowiedzieć co konkretnie. Jeśli nie dokładny opis błędu, to chociaż numer. Sam będziesz w stanie dokonać analizy problemu korzystając z gugla i/lub tego forum.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ARG)
    Rok prod: 1999

    oki teraz sobie poradzę jeszcze raz thx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    Zmiana składu spalin i komputer szuka dawki paliwo-powietrze optymalnej i w tym czasie pracuje awaryjnie. Na moje rozumowanie. pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
    Rok prod: 1999

    Witam dziś się zarejestrowałem na forum i od razu pozwólcie że przyłącze się do tematu.A mianowicie ja mam w swoim Passacie B5 1.8 20V taki przypadek wszystko fajnie pracowało żadna kontrolka się nie oświecała,ale dałem się wczoraj przejechać samochodem kuzynowi,on jeździ skodą w automacie i niczym innym jak się okazało jechać nie potrafi,gdyż zgasił mi ze 100razy samochód jak próbował ruchać szarpał nim we wszystkie strony w końcu stanął na światłach|(bo ujechał 15 metrów w tym czasie do świateł )i przesiadłem się ja zaparkowałem autko i poszedłem do niego na tzw kawkę,po wyjściu z tzw kawki wsiadłem do paska odpalam ok rucham jadę a maszyna nie che się wkręcić na obroty powyżej2,5tyś myślę co jest kurde ale nic jadę dalej jakieś 500m dalej to samo z tym że oświeciła się kontrolka EPC coś na ten temat wiem bo z samochodami bawię się nie od dziś,ale myślę dalej co jest grane przyjechałem do domu wypiłem 2 browarki i poszedłem odpalić samochód kontrolka po odpaleniu normalnie zgasła,przyszedłem z pracy dziś odpaliłem brykę zrobiłem jakieś 5km zagrzał się normalnie do swojej pełnej temperatury i nic skręca sie na obroty normalnie żadna kontrolka nie świeci nei wiem czy to wybryk natury czy może sygnalizowanie usterki jakiejś drobniejszej,bo gdyby była poważna usterka to myślę że kontrolka by cały czas świeciła.Pozdrawiam i może ktoś z Was miał podobnie dziwny problem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012
    ruchać
    rucham

    Skoro:

    coś na ten temat wiem bo z samochodami bawię się nie od dziś

    to wystarczy podłączyć kompa i sprawdzić błędy. Zapewne jakiś sporadyczny będzie w pamięci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
    Rok prod: 1999

    ruszać miało być kurde sorki wielkie ale to wina szybkości pisania i braku czasu na sprawdzenie tekstu i błędów.Ja wiem że starczy podłączyć pod kompa ale oczekiwałem jakiejś bardziej sensownej odpowiedzi a ponadto powiem że wczoraj wracając z pracy kontrolka się nie oświeciła ale po przejechaniu

    jakiś 20km wkręcał się tylko do3tyś obr /min więc kurde może to jest jakieś coś typowego w tym silniku,jako forumowicz proszę o podpowiedzi,gdyż na zimnym silniku wchodził na obroty normalnie więc tak sobie kombinuje czy przypadkiem nie jest coś wspólnego z czujnikiem temperatury który może podawać jakieś błędne wartości(o ile jest podłączony pod komputer w tym modelu a myślę że chyba jest)i dlatego gdy jest zagrzany silnik nie chce się wkręcać na obroty.

    Powiem szczerze najczęściej a właściwie w szczególności naprawiałem tylko jedną markę i to nie był VAG w passacie audi czy skodzie czasami robiłem zawieszenie i podstawową obsługę,dlatego zarejestrowałem się na forum by posłuchać mądrzejszych od siebie w temacie VAG.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002
    dodam że pali sie też EPC tak jak u mnie było miałem dziure na elastycznym łączniku wydechu po wymianie na nową i 20 sekundach po odpaleniu zgasła sama.pozdrawiam

     

    Hej miałem dokładnie taką samą sytuacje. Wypierdziało mi dziurę w wydechu jakoś kilka dni temu, ale wszystko działało i jeździło tylko głośniej. Dzisiaj wracając od lekarza auto na światłach zgasło i ciężko było odpalić, ale po dłuższym kręceniu odpalił z tym, że z kontrolką EPC. Żaden check-engine sie nie świecił i nie świeci, tylko EPC. Czyli jednak dziurka w układzie może mieć znaczenie, ale potwierdze to dopiero jak zrobię wydech i sprawdzę błędy na kompie.

     

    Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Miałem uwalony czujnik g28 tak że trzeba bylo dłużej kręcić rozrusznikiem i wtedy mi się epc świeciło po wymianie już się nigdy nie zaświecił.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy