Skocz do zawartości
rosiek

Ciekawostki licznikowe

Rekomendowane odpowiedzi

Daj eeprom to się zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogarnięty stagging 

 

Edytowane przez luki2411

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, barktos napisał:

Mam licznik 3B0920822 czy pomoże ktoś ogarnąć stagging

Zapomnij o tym w tym liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś przy modyfikacji wskaźnika temperatury A bardziej liniowy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Może nie chodzi tu o passeratti ale o golfa 4. Mianowicie zmieniłem licznik z 1J0920825A 1/2 fis na 1J5920846A Full fis ale dziwnie mi pokazuje otwarte drzwi kierowcy, mianowicie jest samochodzik ale w poprzek ekranu a nie wzdłuż czyli na tym mniejszym na samej górze. Przez jakiś czas pokazywało normalnie ten duży i nawet działało przy wyłączonym zapłonie ale gdzieś zmieniłem kodowanie i został ten mały. Klapę pokazuje też mały samochodzik a maski w ogóle  ale mikro-styk jest, czujnik w misce też jest, dodam też że jak maski nie domknę to jak zamykam auto z pilota to nie ma potwierdzenia kierunkami a jak zamknę to jest normalnie więc przypuszczam że działa. Nie wiem może to wina modułu komfortu który u mnie jest czyli 1J0 z końcówką AH. Ma ktoś jakiś pomysł ?
 

dd4892e3d8f0a584.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grigorvr6 jeśli na początku pokazywało "normalnie" to raczej nie jest wina modułu komfortu...

Może to Ci pomoże:

Jak zmienić bryłę auta wyświetlaną na FIS? Są 3 rodzaje, zmieniając wartości w eepromie 0x0223:

-->3B mała bryła

-->3F średnia bryła wygląda jak combi

-->3D duża bryła wygląda jak van

Daj znać czy Ci się udało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2014 o 19:01, Bartosz1 napisał:

Witam. Posiadam licznik 1J5920845C, w samochodzie Bora 2000r. Czy uaktywnię w nim RKM, Welcome, albo podświetlanie wskazówek po zapłonie? Eeprom licznika ściągnięty i po zmianie C1 na E1 nie wyświetla RKM, a w miejscu napisu mam FF i po zmianie na B6 też nic. W miejscu wskazówek ma 10 i po zmianie na np. 13, 15, 17, 19, 1B, 1D, 1F to bywa różnie, albo świeci się od razu wszystko albo sam fis. I jeszcze tak przy okazji zapytam, czy jeśli jest wypalony fis to ta linia co oddziela spalanie od temperatury na wysokości 1/3 wyświetlacza to też powinna słabo świecić? Bo słabo widać na nim, ale ta linia jest bardzo wyraźna jak nowa. Sprzedawca mi mówił, że FIS tak zaczął słabo świecić jak wyciągnął navi MFD z DSP (chyba, żeby miała coś wspólnego komukacja CAN?). Czy to możliwe czy ściema i po prostu wyświetlacz do wymiany. Pozdrawiam

posiadasz jeszcze ten wsad licznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2018 o 22:52, zerbatin napisał:

Grigorvr6 jeśli na początku pokazywało "normalnie" to raczej nie jest wina modułu komfortu...

Może to Ci pomoże:

Jak zmienić bryłę auta wyświetlaną na FIS? Są 3 rodzaje, zmieniając wartości w eepromie 0x0223:

-->3B mała bryła

-->3F średnia bryła wygląda jak combi

-->3D duża bryła wygląda jak van

Daj znać czy Ci się udało.

To w tej rubryce co zaznaczyłem ?
Tam gdzie mam 3C ?

Bez tytułu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2018 o 00:38, grigorvr6 napisał:

Nie wiem może to wina modułu komfortu który u mnie jest czyli 1J0 z końcówką AH. Ma ktoś jakiś pomysł ?

Tak jest to wina modułu komfortu. twój obsługuje tylko drzwi kierowcy i klapę, stad taka ikonka. Na początku miałes dużą bryłę bo pamietało jeszcze kodowanie starego modułu (1c0) a jak odświerzyłes kodowanie to wskoczyła grafika taka jak być powinna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grigorvr6, nie. Tam gdzie "00" - następna komórka. Nie zmieniaj jednak nic.

Tauka ma rację, poczytałem i prawdą jest, że Twój moduł obsłuży tylko drzwi kierowcy i klapę bagażnika, maski i innych drzwi nie pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, zerbatin napisał:

Tauka ma rację, poczytałem i prawdą jest, że Twój moduł obsłuży tylko drzwi kierowcy

Przecież bym go nie okłamywał :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A maska? Też powinna działać. Lata temu jak swapowałem u siebie pierwszy fullfis i komfort na pilota to pamiętam że nie mogłem znaleźć kabla w instalacji od maski. Tzn. znalazłem, ale nie wiedziałem wtedy, że mam walnięty mikrostyk w masce i dlatego został niepodłączony. W sytuacji gdzie latam trzydrzwiówką brak sygnalizacji drzwi pasażera był na tyle do przyjęcia, że do dziś tego nie poprawiłem, mimo iż chyba dobre 5 lat mam już komplet na swap komfortu do 1C0.

Tak tylko z ciekawości pytam... Pamiętam że jak podawałem masę to fis reagował chociaż teraz z pamięci próbując przypomnieć sobie komunikację licznik komfort i pinout licznika nie przypominam sobie jak to jest porobione...

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z maski jest doprowadzony do MK (dlatego nie mruga kierunkami jak maska jest otwarta) Ale już sygnał z maski nie idzie do licznika. Jak swapowałeś to pewnie pamiętasz ze trzebabyło doprowadzić sygnał z maski do licznika. Czy po doprowadzeniu będzie wyświetlał w tym przypadku nie wiem, bo nigdy nie robiłem tego na 1j0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2018 o 21:46, zerbatin napisał:

maski i innych drzwi nie pokaże.

Maskę powinno mu pokazać,już gdzieś pisałem,że u mnie w Passacie jest moduł 1J0 z końcówką AH,z tym że oryginalnie miałem czujnik poziomu i temperatury oleju i właśnie tylko  maskę mi pokazywało od razu po zmianie licznika, bez żadnych modyfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie na golfie, choć nie pamiętam dokładnie kiedy zacząłeś się tam udzielać. No dobra, czujnik poziomu oleju również miałem fabrycznie. AH dokładałem bo nie było u mnie scyzoryka i faktycznie jak mówi tauka ten przewód maski szedł do komfortu. Zatem skąd licznik kuma że maska jest otwarta? Przecież AH nie ma canu w jego stronę jak mnie pamięć nie myli. Ma tylko pomiędzy silnikami szyb ewentualnie do pamięci fotela kierowcy. Rajt? W pinoucie blatu nie widzę czujnika maski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zagłębiałem się  w to w  jaki sposób,ale jak masz niski poziom oleju i zaświeci się kontrolka na zegarach,to po otwarciu maski,nawet jak nie dolejesz oleju-kontrolka zgaśnie,co prawda po około 100km znów się zaświeci,ale widocznie sygnał otwarcie maski jest dla zegarów informacją do wyłączenia kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2018 o 17:10, owies napisał:

Pewnie na golfie, choć nie pamiętam dokładnie kiedy zacząłeś się tam udzielać. No dobra, czujnik poziomu oleju również miałem fabrycznie. AH dokładałem bo nie było u mnie scyzoryka i faktycznie jak mówi tauka ten przewód maski szedł do komfortu. Zatem skąd licznik kuma że maska jest otwarta? Przecież AH nie ma canu w jego stronę jak mnie pamięć nie myli. Ma tylko pomiędzy silnikami szyb ewentualnie do pamięci fotela kierowcy. Rajt? W pinoucie blatu nie widzę czujnika maski.

Ale jeszcze zanim był ten mały samochodzik był ten duży normalnie i wyczułem moment i sprawdziłem czy maskę pokaże i pokazało normalnie że otwarta, i pokazało też otwarte drzwi kierowcy bez wkładania kluczyka w stacyjkę jak i klapę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pokazało tak, dlatego że licznik miał w pamięci kodowanie i ustawienie systemu dla komfortu 1c0. Dla komfortu 1j0 przewidziany jest mały samochodzik i tego nie zmienisz.

Podobne sytuacje mają użytkownicy którzy wkładają licznik z 1j0 do 1c0. Oni często mają mały samochodzik zamiast dużego. Aż do odświeżenia kodowania can gateway.

Jeżeli chcesz mieć cały czas duży samochodzik to pozostaje ci wymiana komfortu na 1c0 (moduł, zmiana kostek i ich przepinowanie oraz silniczki szyb)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skarby... ale ja cały czas mam duże auto pomimo wielokrotnego odświeżania bramki CAN (komfort 1J0). Miałem jeden licznik w którym był mały samochód, to był immo2 1j0920845. Reszta u mnie zawsze duże auto i nigdy nie wiedziałem jak zrobić małe. Czy z kluczykiem czy bez, zawsze jest duże.

 

Władek, z tego co pamiętam do seata też wkładali fis z b5 i g4 więc może poszukaj tematu na seacie. Skoro jest taka różnica w kostce czarnej powinien być schemat gdzieś. Inaczej pozostaje szukać analogii bazując na "b5 pinout licznika". Albo formułować pytania po angielsku, niemiecku, rosyjsku. We Francji też był jeden fajny spec lata temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności