Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dzisiaj po drodze do pracy spotkała mnie przygoda z ładowaniem/ akumulatorem. Zapaliła się kontrolka ładowania + ABS. Zatrzymałem się, zgasiłem i to był już koniec jazdy. Rozrusznik nawet nie drgnął, liczniki się skasowały. Włączyłem awaryjne, które ledwo mrugały. Auto poszło na "pycha" i odpaliło, ale poszarpywało i zgasło. Do tej awarii auto paliło "od strzała", a kontrolka ładowania nigdy się nie zapalała. Dzisiaj auto odpalałem dwukrotnie, w tym przed awarią z jakieś 4km wcześniej. Żadnych problemów z rozruchem. Akumulator ma z 4-5 lat (Amper Life czy coś takiego). Obstawiam akumulator, nagłe zwarcie w celi. Bo chyba, gdyby to była kwestia ładowania to: wcześniej zapaliłaby się kontrolka, a na tym aku bym jeszcze zrobił kilkanaście km. Wcześniejsze rozładowywanie akumulatora przez jakieś urządzenie powodowałoby chyba mniejsze lub większe problemy z kręceniem rozrusznika. A tu wszystko ok, akumulator nagle nie żyje (tylko kontrolki się zapalają, a jak musiałem podnieść szybę to ledwo jechała do góry). Dobrze obstawiam?

 

PS. Wieczorem wrzucilem drugi akumulator. Po odpaleniu paliła się kontrolka ładowania. Ruszyłem jednak do domu. Po przekroczeniu 2800obr. kontrolka gasła. Zrobilem tak 23 km. Na 5km przed domem stanąłem na skrzyżowaniu i ...kontrolka zgasła i tak dojechałem do domu. Na miejscu zgasiłem, odpaliłem i ..problem wrócił.

Edytowane przez kincior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki czasami płatają figle.. Ja bym zaczął od sprawdzenia alternatora w pierwszej kolejności. Kiedyś miałem podobny problem i okazało się, że pojemność akumulatora była zbyt duża i ciągle był niedoładowywany - przez jakiś czas było ok, a potem zaczęły się problemy. Kupiłem nowy, o mniejszej pojemności i jest git. Dodam, że też sprawdzałem innym akumulatorem, który notabene też był "za duży" do mojego auta <lol>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój akumulator nie jest strasznie przewymiarowany, bo ma 55Ah. Fabrycznie szły chyba 44Ah, ale z tego co czytam na forum, to większość pakuje do APT powyżej 60Ah. Wymieniałem altek 1,5 roku temu, bo wieszały się szczotki (pukanie młotkiem pomagało). Kupiłem regenerowany i być może to był regenerowany trup, a regeneracja polegała tylko na wymianie szczotek. Dzisiaj wrzucę stary, który sam zregenerowałem. Miałem sprzedać, ale leżał i czekał chyba na tą chwilę.

 

PS. Stary - nowy alternator wsadzony i to samo. Różnica taka, że lampka gaśnie już przy 2000obr.

Edytowane przez kincior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak? Znalazłeś przyczynę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie w majowy weekend, świeżo kupiłem Passka B6 170KM i mam problem - coś rozładowuje akumulator, przeczytałem 36 stron tematu ale nie mam jasnej odpowiedzi. Zmierzyłem pobór prądu - wacha się od 0,30A do 1,00A po zamknięciu i uzbrojenu a nawet po 15 minutach od zamknięcia. Sprawdziłem wyciągając wszystkie bezpieczniki po stronie kierowcy i pasażera - nic nie spowodowało spektakularnego spadku poboru napięcia. Radio z nawigacją RNS 300. Proszę o pomoc bo codziennie musze akumulator w domu pod prostownik połączać

 

Najmniejszy kłopot będzie założyć wyłącznik masy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najmniejszy kłopot będzie założyć wyłącznik masy .

Kolego tak to mozna było robić w Maluchu, a nie w Pasku. Trzeba znależć przyczynę, nie masz czasem założonego cos niefabrycznego np. alarmu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Szybkie pytanie o ładowanie mam b3 1.8 AAM 75km  jakis czas temu aku  56ah sie rozladowal ze rozrusznik nawet nie krecil, naladowalem bylo oki do czasu ostatnich mrozow, auto "prawie " odpalalo jakby minimalnie brakowalo pradu, po ponownie naladowalem, na drugi dzien  aku 12,5V  
Ładowanie na nie obciazonym 13,75V  jak wlaczylem max wentylator, grzanie szyb  bylo 13,4V 
Z ciekawosci sprawdzilem na samym alternatorze (jest reg. napiecia FLAG 14V) i tam bylo 13,92V czyli praktycznie tyle ile ma byc. i tu pytanie czy napiecie ktore mam jest w miare ok jesli chodzi o b3 Czy np. trzeba przeczyscic klemy i masy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio chcę odpalić samochód po pracy i nie udało się go odpalić, akumulator rozładowany, wróciłem do domu i go nie ładowałem i na drugi dzień rano odpaliłem bez większych problemów ale później znów to samo, więc zaczełem się trochę bawić i na postoju przy zamkniętym i otwartym samochodzie wszystkie lampki zgaszone pobiera prąd ok 40 mA gdy wyjmę bezpiecznik nr 14 to prąd spada do ok 10mA. wiem że ten bezpiecznik jest powiązany z modułem komfortu ale czy jest wiadome od jakiego/jakich obwodów on jest dokładnie ? rozebrałem tylne drzwi wszystko ok, odłączenie przewodów silnika szyb nic się nie zmienia. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40mA zdrowego akumulatora nie rozładuje szybko. Kilkdziesiąt dni by potrzeba... albo co innego Ci zjada prąd albo już amumulator do śmieci się nadaje.

Edytowane przez rekinek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie akumulator mam roczny i gdy go zostawiłem odłączonego na pare godzin to napięcie nic nie uciekło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że roczny ro akurat nic nie znaczy. Podjedź gdzieś gdzie montują akumulatory i poproś o jego sprawdzenie . Podepnie maszynke i sprawdzi pod obciążeniem, wtedy będziesz miał pewność czy jest sprawny.

W jaki sposób sprawdzałeś pobór prądu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpinam w szereg multimetr między klemą a akumulatorem, i jak zaczełęm się bawić centralnym to przez chwilę prąd się utrzymywał ok 130-140mA i po chwili spadał do 40mA i te 40mA ciągle pokazuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze jedno, po wyczytaniu postów u mnie też się pojawia piszczenie spod maski na włączonym zapłonie a potem cichnie, ładowanie bez obciążenia mam 14V, czy to może być regulator napięcia ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem jak kolega kincior z kilu postow wyzej, mial jeszcze ktos podobnie i znalazl rozwiazanie? dodalem zapytanie w tym temacie 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.  

Miałem ostatnio problem z akumulatorem.  Zmieniłem koła ( około 1 godziny) miałem włączone radio i zapalone światła.  

Czy jest to możliwe żeby przez około godzinę akumulator się rozładował? Codziennie jeżdżę do pracy 40km w jedna stronę, więc powinien się trochę ładować. 

Od kilku dni świeci mi się lampka że mam żarówkę postojową przepaloną.  Czy to możliwe że przepalona żarówka może rozladowywac akumulator na postoju auta? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że jest możliwe. Policz: mijania-2x45W, pozycyjne-4x5W, tabl. rej.-2x2W, cała elektronika auta, i do tego dodaj radio-nie wiem jaki jest pobór prądu, ale kilkanaście(dziesiąt W pobiera). Gdy to zsumujesz i przeliczysz na Ampery, a dalej na Ah to może się okazać, że parę ładnych Amper poszło z akumulatora. To, że kontrolka sygnalizuje spaloną żarówkę niekoniecznie oznacza, że żarówka jest spalona. A na koniec-naładowanie do syta akumulatora wcale nie oznacza jego pełną pojemność. Z czasem, a nie wiem jak stary jest Twój akumulator, traci on nieco ze swojej nominalnej pojemności. Na szczęście nie jest już zimno, bo im niższa temperatura tym mniejsza pojemność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ? akumulator nie wiem ile ma lat. Ja mam auto 5 lat i od tej pory aku tam siedzi nie ruszane.Więc może czas na wymianę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie z tą wymianą. Skoro silnik odpala bez problemów, to nie widzę potrzeby wymiany. Akumulatory generalnie nie padają tak z dnia na dzień. Podłącz pod prostownik i naładuj do syta. Jeżeli zauważysz, że bateria zaczyna mieć problem z rozruchem wtedy zacznij się martwić. Jestem niemal pewien, że co najmniej lato(i zapewne dłużej) przejeździsz. Tym bardziej, że akumulator jest eksploatowany niemal w komfortowych warunkach(2x40 km dziennie). Po prostu następnym razem nie włączaj wszystkich odbiorników bez pracującego silnika. Nie wiem jakiej pojemności masz baterię, ale możesz sobie wyliczyć(albo poprosić jakiegoś elektryka) jak długo wytrzyma przy takim obciążeniu. U Ciebie zapewne to było jakieś 130, a nawet 200 W(zależnie jakie masz radio i jak głośno grało). U mnie fabrycznie zamontowane akumulatory wytrzymywały 7-9 lat(Mondeo 8 lat, Passat 7 lat, Cordoba 9 lat). Po wymianie akumulatory Bosch,a w Passacie wytrzymał mi 3 lata i 4 miesiące, w Cordobie niecałe 4 lata, dlatego później zdecydowałem się na jeden z budżetowców pod nazwą "Kozak". Póki co działa mimo, iż dostał nieźle w kość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z moim poprzednikiem. Ale warto też pomyśleć nad kupnem nowego. Tutaj jest np. sprawdzone ford sklep

Edytowane przez Krasnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.  Ja dzisiaj szukałem złodzieja prądu, który dwa razy zabił mi już akumulator.  winowajcą są drzwi lewe tylne, po wypięciu kostki na słupku, pobór spada do zera.  Co za czor? Instalacja w drzwiach do wymiany ? Po podłączeniu nie działa szyba i ryglowanie tych drzwi przy zamykaniu auta... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności