Jump to content
Guest tomek8622

Kompresja 1.8T

Recommended Posts

Guest tomek8622

Witam was drodzy koledzy jako że mój passat ma najechane 182 tys. km to postanowiłem zbadać mu kompresje silnika czy jest wporządku. Kompresja była badana na ciepłym silniku. A więc podaje wyniki:

1 cylinde 13 Barów

2 cylinder 13 barów

3 cylinder 13 barów

4 cylinder 13 barów

Wydaje mi się że jest oki bo tak podaje serwis że norma to od 9 do 13 atmosfer na cylinder. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz bo kumpel wykręcił wszystkie świece i dało rade zbadać, ja myślałem że trzeba po kolei odkręcać świece i sprawdzać, co wy na to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy 13 Barów to jest norma. Jest dobrze, że masz równe na wszystkich cylindrach.

O ile wiem tak właśnie sprawdzają ciśnienie w poszczególnych cylindrach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomek8622

w serwisie mi powiedzieli że jest bardzo dobrze bo się pytałem oni zakładają że minimum ile auto musi mieć to 9 barów na cylinder a max to 13 barów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochody benzynowe o mocy 150KM powinny mieć od 9 do 13 barów tak jak pisze kolega. ważne by nie miało np

I-12

II-12,5

III- 12

IIII-6

 

różnica 1 czy 0,5 jest niewielka czyli ok ale np 6 to znaczy , ze coś niedobrego dzieję się na cylindrze. Zazwyczaj na ostatnim z cylindrów są jakieś przypały:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanko , mój passat 1.8t przeszedł remont czyli wymiana rozrządu , napinacz łańcuszka , rózne filtry płyny itd , w poprzednim warsztacie ustawiono mi zle rozrząd o 1 ząb , czy to może wpływać na prace silnika ? teraz mi ustawiono poprawnie wszystko , lecz pokazuje fatalna kompresje :(

 

I-9

II-6

III-6

IV-6

 

czy mogły ulec awarii zawory poprzez zle ustawiony rozrząd ? auto wgl nie ma mocy , jak by miało z 50km , dopiero gdy dojdzie do 4 tys obrotów turbo zacznie pompować to coś idzie , a tak to muł kompletny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek nie jestem pewien czy wszystko masz w porządku z zaworami.Jeśli masz kogoś co ma kamerkę do sondowania silników,to wykręć świece i przez nie sprawdź stan zaworów.Jeżeli okaże się,że wszystko jest :kciuki to wykonaj próbę olejową.Jeśli ciśnienie wzrośnie to znaczy ,że pierścienie już nie istnieją:smutek i czeka Ciebie remont :padaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Mam pytanie o słabą kompresje w tym silniku. Passata kupiłem niedawno, przed kupnem był sprawdzany u mechanika, który stwierdził, że prawdopodobnie cewka jest do wymiany (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze). Cewkę wymieniłem - nie pomogło.

Podjechałem do mechanika, który sprawdził kompresje, na wszystkich cylindrach wychodzi w okolicach 11, tylko na trzecim 4,5 . Ponadto zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego. Od mechanika usłyszałem, że nie opłaca się naprawiać, lepiej wymienić kompletny silnik. Czy naprawdę jest tak źle? Jaka jest szansa, że to np. "tylko" uszczelka pod głowicą?

Od czego powinienem zacząć dalszą diagnozę usterki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie uszczelka pod głowicą puściła,niema zbytnio co już diagnozować tylko zdejmować glowicęj i robił bym ten silnik,z kupnem silnika to jest loteria,a twojemu mechanikowi kupił bym gumowy młotek żeby się walnoł w głowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Ja się męczę już ze 3 lata ze sporadycznym wypadaniem zapłonów w moim awt.Spadku mocy nie było.Wypadały tylko i wyłącznie na 3 cylindrze. Od 3 miesięcy zaczęły i na 4 cylindrze. Innych błędów brak . Ostatnio podczas jazdy zaczęło się chwilowe telepanie silnika oraz mrugający check.Zmierzyłem kompresję tak więc głowica do zdjęcia bo zawory nie domagają.20160817_185935.jpg

Edited by roger18sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuje stary temat,

zrobiłem pomiar na cylindrach (na ciepło) i wyszło

Pierwszy - 11 bar

Drugi - 10 bar

trzeci - 10 bar

czwarty -11 bar

Robić remont?, kwestia taka że ostatnio zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego, nie są to jakieś wielkie ilości ale ubywa tak samo

oliwy. Zrobiłem też test uszczelki pod głowicą i wyszło że jest do wymiany ale czy robić też pierścienie przy okazji>?

 

Przebieg 240tyś poprzedni jeździł a raczej zajeżdżał silnik na castrolu 10w40

zamieniłem 40tyś temu na 5w40 z płukanką

Edited by janekg16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresja jest ok.

Producent przewiduje 10-13.

W tym silniku paradoksalnie w miarę zużywania się silnika wzrasta kompresja, a to z racji tego że "zmniejsza" się komora spalania przez nagar osadzający się na denkach tłoków, ale pod warunkiem że pierścionki są dobre.

U mnie było już 14, po czyszczeniu specjalnym środkiem zrobiło się 12, a denka zaświeciły jak psu j..a.

Jeśli ubywa Ci płynu i wykluczasz wycieki i test dobrze zrobiony to faktycznie może być uszczelka ale ciśnienie na to nie wskazuje - możesz zrobić test olejowy- jak ciśnienie wzrośnie to na bank pierścienie.

Edited by marecki3575

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc, fajnie gdyby ktos, kto ma dostep do dokladnych danych serwisowych* dotyczacych wartosci kompresji i dopuszczalnych roznic miedzy cylindrami je zamiescil (silniki AEB, ADR).

I mam takie pytanie - czy istnieje jakas zaleznosc miedzy roznicami w konkretnych cylindrach np. Parami lub po kolei? Wyczytalem na conajmniej 2 forach takie informacje takze fajnie gdyby ktos potwierdzil konkretnym przykladem czy jest w tym conajmniej odrobinka prawdy czy to zwykla bujda i lanie toksycznej wody jakich mnostwo.

Ja uwazam, ze kazde roznice w obciazeniu conajmniej walu sa*szkodliwe.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Chcesz zrobić remont to wypada wymienić prowadnice uszczelniacze docieranie zaworów czyli z 800 zł . Przy kompresji powyżej 10 bar nawet nie myślał bym o remontach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanko związane z zagadnieniami dotyczącymi mojego Passata B5 fl 2000 r 1.8t AWT, 5 - biegowy manual.

Chciałbym się dopytać ludzi posiadających takie lub podobne auto o różnice związane z ciśnieniem sprężania w silniku. (możecie wieżyc lub nie ale ten silnik ma 99.400 km przebiegu udokumentowanego od 7 lat jest w jednej rodzinie) 

1. 13. 5 bar 

2. 11.5 bar 

3. 10. 5 bar

4. 13 bar 

 

5 i 6 pomiar to powrotka 2 i 3 cylindra normalna jest taka różnica? 

Mechanik mówił coś o sporej ilości oleju w odmie jak i w zimnej stronie turbo. Auto normalnie jeździ i ma moc. 

 

 

Z góry dziękuję za pomoc. 

 

 

 

IMG_20220923_093827.jpg

Edited by Arthast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy