Gość tomek8622 Zgłoś #1 Napisano 18 Maja 2009 Witam was drodzy koledzy jako że mój passat ma najechane 182 tys. km to postanowiłem zbadać mu kompresje silnika czy jest wporządku. Kompresja była badana na ciepłym silniku. A więc podaje wyniki: 1 cylinde 13 Barów 2 cylinder 13 barów 3 cylinder 13 barów 4 cylinder 13 barów Wydaje mi się że jest oki bo tak podaje serwis że norma to od 9 do 13 atmosfer na cylinder. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz bo kumpel wykręcił wszystkie świece i dało rade zbadać, ja myślałem że trzeba po kolei odkręcać świece i sprawdzać, co wy na to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JerzyK Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2009 Nie wiem czy 13 Barów to jest norma. Jest dobrze, że masz równe na wszystkich cylindrach. O ile wiem tak właśnie sprawdzają ciśnienie w poszczególnych cylindrach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek8622 Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2009 w serwisie mi powiedzieli że jest bardzo dobrze bo się pytałem oni zakładają że minimum ile auto musi mieć to 9 barów na cylinder a max to 13 barów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2011 U mnie jest 11.5 na wszystkich wiec nie jest zle:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klopsik Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2011 Samochody benzynowe o mocy 150KM powinny mieć od 9 do 13 barów tak jak pisze kolega. ważne by nie miało np I-12 II-12,5 III- 12 IIII-6 różnica 1 czy 0,5 jest niewielka czyli ok ale np 6 to znaczy , ze coś niedobrego dzieję się na cylindrze. Zazwyczaj na ostatnim z cylindrów są jakieś przypały:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kante92 Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2015 mam pytanko , mój passat 1.8t przeszedł remont czyli wymiana rozrządu , napinacz łańcuszka , rózne filtry płyny itd , w poprzednim warsztacie ustawiono mi zle rozrząd o 1 ząb , czy to może wpływać na prace silnika ? teraz mi ustawiono poprawnie wszystko , lecz pokazuje fatalna kompresje I-9 II-6 III-6 IV-6 czy mogły ulec awarii zawory poprzez zle ustawiony rozrząd ? auto wgl nie ma mocy , jak by miało z 50km , dopiero gdy dojdzie do 4 tys obrotów turbo zacznie pompować to coś idzie , a tak to muł kompletny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2015 Marek nie jestem pewien czy wszystko masz w porządku z zaworami.Jeśli masz kogoś co ma kamerkę do sondowania silników,to wykręć świece i przez nie sprawdź stan zaworów.Jeżeli okaże się,że wszystko jest :kciuki to wykonaj próbę olejową.Jeśli ciśnienie wzrośnie to znaczy ,że pierścienie już nie istnieją:smutek i czeka Ciebie remont :padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ork1986 Zgłoś #8 Napisano 27 Maja 2016 Cześć, Mam pytanie o słabą kompresje w tym silniku. Passata kupiłem niedawno, przed kupnem był sprawdzany u mechanika, który stwierdził, że prawdopodobnie cewka jest do wymiany (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze). Cewkę wymieniłem - nie pomogło. Podjechałem do mechanika, który sprawdził kompresje, na wszystkich cylindrach wychodzi w okolicach 11, tylko na trzecim 4,5 . Ponadto zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego. Od mechanika usłyszałem, że nie opłaca się naprawiać, lepiej wymienić kompletny silnik. Czy naprawdę jest tak źle? Jaka jest szansa, że to np. "tylko" uszczelka pod głowicą? Od czego powinienem zacząć dalszą diagnozę usterki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #9 Napisano 27 Maja 2016 Pewnie uszczelka pod głowicą puściła,niema zbytnio co już diagnozować tylko zdejmować glowicęj i robił bym ten silnik,z kupnem silnika to jest loteria,a twojemu mechanikowi kupił bym gumowy młotek żeby się walnoł w głowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2016 (edytowane) Witam.Ja się męczę już ze 3 lata ze sporadycznym wypadaniem zapłonów w moim awt.Spadku mocy nie było.Wypadały tylko i wyłącznie na 3 cylindrze. Od 3 miesięcy zaczęły i na 4 cylindrze. Innych błędów brak . Ostatnio podczas jazdy zaczęło się chwilowe telepanie silnika oraz mrugający check.Zmierzyłem kompresję tak więc głowica do zdjęcia bo zawory nie domagają. Edytowane 10 Października 2016 przez roger18sx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Odkopuje stary temat, zrobiłem pomiar na cylindrach (na ciepło) i wyszło Pierwszy - 11 bar Drugi - 10 bar trzeci - 10 bar czwarty -11 bar Robić remont?, kwestia taka że ostatnio zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego, nie są to jakieś wielkie ilości ale ubywa tak samo oliwy. Zrobiłem też test uszczelki pod głowicą i wyszło że jest do wymiany ale czy robić też pierścienie przy okazji>? Przebieg 240tyś poprzedni jeździł a raczej zajeżdżał silnik na castrolu 10w40 zamieniłem 40tyś temu na 5w40 z płukanką Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Kompresja jest ok. Producent przewiduje 10-13. W tym silniku paradoksalnie w miarę zużywania się silnika wzrasta kompresja, a to z racji tego że "zmniejsza" się komora spalania przez nagar osadzający się na denkach tłoków, ale pod warunkiem że pierścionki są dobre. U mnie było już 14, po czyszczeniu specjalnym środkiem zrobiło się 12, a denka zaświeciły jak psu j..a. Jeśli ubywa Ci płynu i wykluczasz wycieki i test dobrze zrobiony to faktycznie może być uszczelka ale ciśnienie na to nie wskazuje - możesz zrobić test olejowy- jak ciśnienie wzrośnie to na bank pierścienie. Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Czesc, fajnie gdyby ktos, kto ma dostep do dokladnych danych serwisowych* dotyczacych wartosci kompresji i dopuszczalnych roznic miedzy cylindrami je zamiescil (silniki AEB, ADR). I mam takie pytanie - czy istnieje jakas zaleznosc miedzy roznicami w konkretnych cylindrach np. Parami lub po kolei? Wyczytalem na conajmniej 2 forach takie informacje takze fajnie gdyby ktos potwierdzil konkretnym przykladem czy jest w tym conajmniej odrobinka prawdy czy to zwykla bujda i lanie toksycznej wody jakich mnostwo. Ja uwazam, ze kazde roznice w obciazeniu conajmniej walu sa*szkodliwe. Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez xenon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #14 Napisano 11 Kwietnia 2017 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2017 Jak Chcesz zrobić remont to wypada wymienić prowadnice uszczelniacze docieranie zaworów czyli z 800 zł . Przy kompresji powyżej 10 bar nawet nie myślał bym o remontach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #16 Napisano 12 Kwietnia 2017 Ogromne dzieki za informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arthast Zgłoś #17 Napisano 22 Września 2022 (edytowane) Witam mam pytanko związane z zagadnieniami dotyczącymi mojego Passata B5 fl 2000 r 1.8t AWT, 5 - biegowy manual. Chciałbym się dopytać ludzi posiadających takie lub podobne auto o różnice związane z ciśnieniem sprężania w silniku. (możecie wieżyc lub nie ale ten silnik ma 99.400 km przebiegu udokumentowanego od 7 lat jest w jednej rodzinie) 1. 13. 5 bar 2. 11.5 bar 3. 10. 5 bar 4. 13 bar 5 i 6 pomiar to powrotka 2 i 3 cylindra normalna jest taka różnica? Mechanik mówił coś o sporej ilości oleju w odmie jak i w zimnej stronie turbo. Auto normalnie jeździ i ma moc. Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 23 Września 2022 przez Arthast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach