chmielo1980 Zgłoś #1 Napisano 15 Maja 2009 Witam. Mam problem z N75. Dziś jeździłem z wypiętą wtyczką od w/w zaworku i nie było żadnej różnicy w pracy silnika. Dodam, że auto ma muła, czy to z wpiętym N75, czy też z wypiętym. Podmieniałem N75 i ciągle to samo. Tak samo się dzieje gdy odepnę wtyk od przepływomierza- nie widzę żadnej różnicy. Dziś próbowałem połączyć się z WAG-iem ale niestety nie można było nawiązać połączenia.Cuda się dzieją? Może ktoś z okolic Lublina mógłby mi pomóc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #2 Napisano 15 Maja 2009 wczoraj padl mi też, ten zawór. dzisiaj wymienilem na nowy z wymianą 200 zł bylo. W VW ASO ta przyjemnosc kosztuje od 500-550zl za sam zaworek. wymiana to raptem 15-20 minut pracy. przeplywka w ASO +- 600 zł do AFN, wiem bo tez interesuje sie tym tematem, bo moja juz ledwo zipi. wiec moze sie nie zastanawiaj i wymien zaworek, a potem albo odrazu rozejrzyj sie za przeplywką. prawda jest taka ze to co sie zaoszczedzi na paliwie z tytulu posiadania tdi, to sie potem nadrobi na naprewach, predzej czy pozniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #3 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) Witam.Mam problem z N75. Dziś jeździłem z wypiętą wtyczką od w/w zaworku i nie było żadnej różnicy w pracy silnika. Dodam, że auto ma muła, czy to z wpiętym N75, czy też z wypiętym. Podmieniałem N75 i ciągle to samo. Tak samo się dzieje gdy odepnę wtyk od przepływomierza- nie widzę żadnej różnicy. Dziś próbowałem połączyć się z WAG-iem ale niestety nie można było nawiązać połączenia.Cuda się dzieją? Może ktoś z okolic Lublina mógłby mi pomóc. Pozdrawiam. ten drugi N75 oczywiście sprawny w 100% ?? Ja miałem tak z N75 jak jechałem i wcisnąłem mocniej gaz to on nie chciał iść a jak czasem odpuściłem delikatnie noge z gazu to szedł jak rakieta przez chwile. Edytowane 16 Maja 2009 przez Brudek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielo1980 Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) Drugi N75 sprawny, mam go od kolegi. Po zmierzeniu rezystancji na zaworku pokazuje mi 29 omów. Wygląda na sprawny. Z tego co się orientuję to w granicach 30 omów powinno być, ale pewności 100% nie mam. Edytowane 16 Maja 2009 przez chmielo1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2009 jeżeli masz VAGa zrób log dynamiczny grupy 011 - tam będzie pokazane ciśnienie jakie powinno być i jakie dmucha turbina oraz jak N75 "zbija" ciśnienie. Górna granica podana przez producenta to 75% bodajże, jeżeli przekracza to możliwe, że N75 jest do wymiany. Zobacz jak zachowuje się na postoju, chociaż nie wiem czy to coś da...Próbój;) p.s. jak się mylę proszę mnie poprawić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_fox_ Zgłoś #6 Napisano 17 Maja 2009 hello :-) wlasnie zabralem sie za swoj N75 i okazalo sie, ze jest nieszczelny, w srodku nieco pordzewialy , zaliczyl pekniecie w okolicy wtyczki. postanowilem go mimo wszysko zreanimowac (co mi zalezy?). nadlalem pekniecie plastikiem, wyczyscilem ladnie tloczki, ale zastanowila mnie rezystacja. u mnie jest 18 Ohm, a jesli faktycznie powinno byc okolo 30 ta ka jak to napisal chmielo1980 to nie bardzo sie lapie na margines bledu. w zwiazku z czym mam prosbe, moglby ktos (kto wie napewno :-)) podac wlasiwa rezstancje tego ustrojsta? A moze jakis posiadacz AFN'a bylby tak uprzejmy zmierzylby u siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam,gdzie znajduje sie zawor N75?pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam,gdzie znajduje sie zawor N75?pozd. Wystarczy wpisać do szukajki.http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41853&highlight=zaw%F3r+n75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #9 Napisano 14 Czerwca 2010 Dzieki kolego,ale w tym temacie ktory zapodales przewaznie jest mowa o dieselu,tyle to tez wiem ze gdzies kolo turbo,tylko jak on wyglada no chyba ze sa identyczne.pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2010 Kolego Waldek, zajrzyj pod maskę auta i namierz gumową rurę łączącą filtr powietrza z turbiną. Zobaczysz na tej rurze taki zaworek, wtyknięty do tej rury, od niego odchodzą dwie małe rurki a na dodatek podłączona jest do niego wtyczka z kablem zasilającym. To jest ten zawór N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #11 Napisano 14 Czerwca 2010 Dzieki Sławek,o taka podpowiedz mi chodziło,namierzyłem go z łatwoscia.pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #12 Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam,czy jest roznica po odpieciu wtyczki od zaworu n75 w mocy?bo ja to zrobilem i nie wyczuwam zadnej zmiany.pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #13 Napisano 11 Września 2010 witam ja dzis wymienialem przewodu od turbo i n75 na silikonowe, czyscilem rowniez(plynem do czyszczenia sprzegla i hamulcow-eter)sam zawor, po wymianie i czyszczeniu auto juz nie ciagnie, znaczy jak dochodzi do 2000 i wcisne gaz to nie slychac jak wzrasta ladowanie-gwizd turbo i nie ma takiej mocy jak mialo, czy moglem czyszczeniem zepsuc zawor? Czy moze to byc efekt nieszczelnego polaczenia zaworka z turbo lub zagientego przewodu pomiedzy nimi? ---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 21:57 ---------- Obawiam sie ze rozwiazalem moj problem, ale sprawdze jutro... Dzis juz nie moglem sie pows3mac i odpielem wtyczke i pojezdzilem, niec sie znie zmienilo, ale ruszajac wpietym kablem-wtyczka do n75 slyszalem tykanie... Chyba przy wypinaniu naderwalem kabel lub poprostu po ponownym wpieciu zasniedziale laczniki nie przewodza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #14 Napisano 12 Września 2010 Obawiam sie ze rozwiazalem moj problem No to chyba dobrze ze rozwiazales - czemu sie tego obawiasz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 12 Września 2010 Stavros, masz APU - zrób komplet logów i będziesz wiedział czy N75 nie funkcjonuje bo się posypał, czy sterownik nie podaje sygnału na N75 i stąd muł. Komplet logów (czy jak wolisz: zapisu dziennika zdarzeń, żeby po polsku pisać) grup 002 + 115 + 118 z pedałem w podłodze na III biegu od 2000 do 6000obr/min da Ci odpowiedź... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #16 Napisano 29 Lutego 2012 Temat troche stary ale mam pytanie ,czy wie ktoś jakie powinno być podciśnienie w wężyku który idzie z n75 do gruchy przy turbinie w AFN? Pytam dlatego bo w moim jest -0,6 bara a przed n75 -1,0 bara. Jak zaślepie przewód który idzie do filtra do z -0,6 bara idzie do -1,0 bara. Nie wiem czy n75 walnięty czy tak ma być. Po zmianie na n18 z egr podobna sytuacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgryzli90 Zgłoś #17 Napisano 9 Lipca 2013 Witam, Mam problem z moim passkiem 1.8 t. Tzn. jadąc ostatnio w trasie auto nagle straciło moc tak jakby turbo nie działało po przejechaniu kilkunastu kilometrów turbo znów zaczęło dmuchać i szedł jak szatan. Jednak po następnych kilkudziesięciu kilometrach znów przestało działać i tak już zostało. Przeczytałem masę postów na forum i sprawdziłem wg instrukcji forumowiczów zawór DV i jest on sprawny tzn. jak wcisnę ten tłoczek i przycisnę cienką rurkę palcem to tłoczek pozostanie na swoim miejscu a palec mi zassie. Chciałem sprawdzić również N75, wyciągnąłem go i podłączyłem pod aku, było słychać takie kliknięcie a jak odłączyłem aku to również było słychać. Przy okazji wymieniłem filtr powietrza. Dodam że jak jadę i przyspieszam to od 2000 słychać gwizd turbo a auto jednak nie ma mocy nie czuć kopniaka tak jak przed usterką. Mam w głowie myśl że jednak N75 jest uszkodzony i np nie otwiera/zamyka się do końca tylko się zawiesza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #18 Napisano 9 Lipca 2013 Maciek zacznij od rzeczy najprostszych, nie zdziwiłbym się gdyby powodem twoich problemów był brak podciśnienia. Sprawdź wszystkie wężyki podciśnień, poniewąż są one w oplocie tekstylnym często nie widać, że są pęknięte. Musisz sprawdzić wszystko ręcznie (pociągnij za dany wężyk), szczególnie w okolicach zaworu N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgryzli90 Zgłoś #19 Napisano 9 Lipca 2013 Dzięki za podpowiedź jutro rano sprawdzę te węże, jednak wracając przed chwilą z pracy miałem wrażenie jak by turbo odżyło ale na przedziale 2000-2300 obrotów zaczyna ciągnąć i nagle spadek mocy a może raczej moc nie wzrasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #20 Napisano 12 Lipca 2013 Panowie jaka jest prawidłowa wartośc rezystancji dla sprawnego n75 w AWX? u mnie zmierzyłem i jest 15,5 Ohm, auto muł jak cholera:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach