Skocz do zawartości
Los22

pompa VACUM jak diagnozować

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was jestem tu nowy czytam z zapartym tchem wasze wypowiedzi bo mam podobny problem. Mianowicie nie moge odpalic samochodu mechanik mi mówił że to może być spowodowane właśnie od pompy vacum (model b5 fl 130 km). Dopiero na plaka odpalal tylko że jak raz odpalilem na plaka to gwałtownie moc mi spadła i nie ma już tego kopa co wczesniej muli na kazdym biegu(wcześniej od 1800 obrotów dostawał kopa na kazdym biegu). Jest jeszcze jedna ciekawostka kiedy stawiam go silnikiem do dołu to samochod odpala "na dotyk". Podkreślam że została wymieniona pompka w zbiorniku paliwa wtryski trzymają normę. Niepokoi mnie ten nagły brak mocy czy przez odpalenie na plaka mogłem uszkodzić turbine dlatego samochod stracił moc ? Czy też to jednak popma vacum juz jest tak padnieta ze mułowato jeździ?

zależy ile tego plaka "lałeś" ale raczej wątpliwe by coś uszkodził, logi były by tu jak najbardziej wskazane to zobrazowało by jakoś problem w którą stronęiść szukając przyczyny osłabnięcia. CO do tego że z górki itd. lepiej pali zaworek zwroty na wężach i vacum tym się zajmij, no chyba że masz gdzieś mokro od ropy pod autem i Ci kapie z węża co wątpię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdy zakopci trochę przy odpalaniu na siwo ,ale po dłuższym postoju to co może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa vacum podmieniona, dalej ten sam problem, rece mi opadają, nie mam słów - sprzedaje chyba ten samochód bo mnie tylko wkurza..... kasa idzie a usterka dalej jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, zrób jak dasz radę komplet logów bo bez tego to trochę wróżenie z fusów.

Jak sam nie dasz rady to poszukaj na forum kogoś możliwie bliżej siebie co by Ci pomógł.

Moze to jakaś pierdołka którą ciężko zdiagnozować.

Powtarzam logi i odczyt wszystkich możliwych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na VAGu się to robi tak ? mam takiego gościa co ostatnio mu dałem auto... miał zrobić ze bedzie palił ale - okazało się ze nie zrobił choć się zarzekał że na 100% ogarnięte. Jutro jade dać mu auto, wezmę kolege i zrobie odczyty... przy mechaniku. Wyślę Wam na PW ale i spytam jego co on na ten temat myśli. okaze sie jaki to mechanik. PS - koleś tylko TDI robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS - koleś tylko TDI robi

To powinien to bez problemu ogarnąć...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na VAGu się to robi tak ?

Tak dokładnie...

http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowa%C4%87-w-silnikach-TDI

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś odpalilem auto - komunikaty...

 

STOP

BREMFLUSSIGKEIT

BETRIEBSANLEITUNG

 

 

Wszystkie płyny w normie, nie wiem co jest grane, dziś auto oddane do mechanika - ma sprawdzić logi i pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakaś kontrolka jeszcze się wyświetliła?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To jest związane z płynem hamulcowym żeby coś sprawdzić w/g instrukcji czy coś. ...

A płynu hamulcowego nie masz za mało? To może np sam czujnik poziomu uszkodzony...

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vacum okazało się OK, paniety pyl jeden pompowtrysk i uszczelki. jest OK

Edytowane przez MARECKI 85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, czy padnieta pompa vacum odpowiada za zmniejszoną prędkość maksymalną ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy samym Vagiem da się sprawdzić pompę?

Pytanie 2: pośrodku auta po nocy mam zawsze trochę oleju(z miski odpada bo z tamtąd nie leci) IC odpada po plama jest pośrodku auta. Czy może być to z pompy? Stawiałem na egr ale zbyt dużo oleju jak na egr by było.Czy pompę można jakoś uszczelnić czy tylko wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie 2: pośrodku auta po nocy mam zawsze trochę oleju(z miski odpada bo z tamtąd nie leci) IC odpada po plama jest pośrodku auta. Czy może być to z pompy? Stawiałem na egr ale zbyt dużo oleju jak na egr by było.Czy pompę można jakoś uszczelnić czy tylko wymiana?

 

 

umyj silnik i sprawdź po nocy skąd cieknie albo na kanał jedź po ostrej jeździe żeby olej rozgrzać porządnie, jeśli są duże plamy to na głowę ci zacznie kapać...

 

 

gdyby ci tak z vacum ciekło to cały tył silnika dosłownie od góry do dołu będzie zawalony olejem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. I właśnie tak jest bo po stronie grodzi jest upaćkany caly(koło rozrusznika) na wysokości podłużnicy. Tak jsk by z egr leciało ale. Egr w takich ilościach chyba nie leci:) czy można uszczelnić pompę czy wyniana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jsk by z egr leciało ale. Egr w takich ilościach chyba nie leci czy można uszczelnić pompę czy wyniana?

egr jest z boku silnika a pompa z tyłu :hmm

są zestawy naprawcze do vacum ale z tego co pamiętam to ok 240 pln, czy faktycznie rozwiąże problem nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 300 zł można kupić drugą pompę z ostatnich lat produkcji np z oznaczeniem M albo Q wymiana samemu albo z 50 zł w zakładzie i masz 100% święty spokój ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak sprawdzaliście ciśnienie paliwa na pompie?

Z tego co widzę na instrukcji serwisowej jest specjalne miejsce na pomiar ciśnienia z tym że trzeba mieć jakąś specjalną końcówkę do manometru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - wymieniam pompe 038145209A na 038145209H w passat AJM. Pytanie - jaka uszczelke musze zamowic? Gumowa czy metalowa - prosze o numer w miare mozliwosci.

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio odebrałem auto od mechanika po wymianie płynu wspomagania i oleju w skrzyni wsiadam do auta z przyzwyczajenia wciskam hamulec i coś "dziwnie" twardo jakoś inaczej niż zwykle.... miałem wracać do niego ale myślę sobie pewnie zaraz się ułoży, w międzyczasie napisałem do kolegi z forum kazał mi sprawdzić pompę vacum i te przewody, tak okazuje się że to co wystaje z tej pompy ten kawałek rury jest luźny, dałem nową opaskę ale niestety bez skutecznie , załączam fotkę i proszę o info co dalej z tym fantem:

strzałka to przewód okrąg to właśnie to to co wystaje z tej pompy i jest luźne (wyciek jest ale mały)

pompa_tendemowa vw passat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luźny krocieć w pompie luka, standardzik. Jakbyś pofatygował się i przeczytał chociaż ze 2 strony tego tematu to byś wiedział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany pompa vacum ok. A z jakim oznaczeniem najlepiej kupić? czy zostawić to dla mechanika ten wybór? A skoro raz jest dobrze raz twardnieje hamulec to można jeszcze jeździć autem czy to jest już sygnał że koniecznie muszę to natychmiast zrobić? chyba że coś innego sygnalizuje ostateczną i końcowy żywot tej pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności