Skocz do zawartości
Los22

pompa VACUM jak diagnozować

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak.... mi już ręce opadają do mechaników....

 

Ostatnio jak pojechałem do gościa to mu powiedziałem to co zrobiłem - świece, zaworek zwrotny, filtr paliwa, olej, na VAGu zero błędów, egr po czyszczeniu, jak kręci to leci dym czarny z rury....

 

Poprosiłem gościa żeby zerkną na Vacum bo tam jest mokro, żeby zobaczył pompki i uszczelnienia, żeby zerknął na kable pod pokrywą zaworów. Każdy mówi "ja jestem mechanik - wiem co robię".

 

Troche mnie to wkur.... bo każdy wie, a gówno robi.

 

Lipa jest bo to jedyne auto w domu i z rana naprawdę mam spory kłopot, a telepie nim jak cholera - niedlugo poduszki pod silnikiem pourywam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką ( większość ma do siebie to że się rozciekają)

038145209A

http://allegro.pl/pompa-vacum-wakum-passat-b5-fl-1-9tdi-038145209a-i4892722830.html

 

A założyłem

038145209C tylko że na końcu z literkąQ

http://allegro.pl/pompa-wacum-vacum-038145209c-passat-b5-fl-1-9-tdi-i4866434896.html

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Fajnie byłoby gdybyś miał na podmiankę taką inną pompę na sprawdzenie,to byś podmienił i wiedział czy szukać dalej (chyba wtedy już tylko w elektryce)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noi - mialeś problemy z paleniem ? ustały ? czy trzeba coś stroić po zalożeniu tej z 130 PS ? kurde szkoda mi już kasy, troche wydałem na te wizyty u pseudo mechaników i mam ograniczony budżet. Teraz mogę wydać max 300 zł ale to już z robotą. masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób jakieś logi jak masz możliwość i wrzuć!

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie u mnie nie było problemów z odpalaniem tylko ciekło mocno paliwo,Ale u Ciebie jak już mówisz że tyle powymieniałeś i dalej nie jest dobrze to nic innego mi się nie nasuwa jak tylko ta pompa.

Właśnie dlatego dobrze byłoby jakbyś miał na podmiankę taką pompę zanim kupisz.

Po wymianie nic nie trzeba regulować tylko na nowej uszczelce zamontować( już na metalowej) odpowietrzyć i palić...

Jak też masz 038145209A to wszystkie z kolejnymi ostatnimi literkami są zamienne.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Widzisz u Ciebie jest taka

https://www.google.pl/search?q=pompa+vacum+passat+ajm&biw=1280&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=dKmQVMngDKmv7Aaa4ICQBA&ved=0CDYQsAQ

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Szkoda że bliżej nie mieszkasz...Ta moja poprzednia LUK-a cieknąca ale sprawna na 100% leży w garażu.

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega niby ma taką samą ale - nie wiem czy "pożyczy" hehe. ciężko tak kogoś dorwać zeby pożyczył pompe

Edytowane przez MARECKI 85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma ją zamontowaną w aucie to nie wiem czy sie zgodzi:P

ale tez pamiętaj że uszczelkę musisz mieć nową (metalowa jest raczej jednorazowa)

a jak u Ciebie są gumowe jeszcze to tez byłoby dobrze nowe założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jade do gościa zobaczyć czy kable pod pokrywą zaworów są OK ! Jeżeli takk to zmieniam pompe Vacum na inną. Zobaczymy czy pomoże.

 

Czy takie oznaczenie bedzie ok ?

038'145'209E

Edytowane przez MARECKI 85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oznaczenie dobre tylko szukaj nowszej a nie starej, literka Q na końcu i roczniki 2008 w górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby się zapowietrzał, a przewody paliwowe nszczelne wszędzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, wszystko ok, zdarza się że odpala bez problemu np wczoraj tak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A błędów na vagu niema więcej niż tylko ten EGR co pisałeś?

Bo to tak wygląda ze ablo jakaś przerwa elektryczna sie robi a jak nie to coś z tym paliwem musi być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy pisałeś bo nie doczytałem , ale pompa na pewno LUK- końcówka A, zawór zwrotny paliwa ubity w niej ten co ma trzymać powrót paliwa z pompy do baku i może się zapowietrzać. Na problem z pompkami mi to nie wygląda czy tym bardziej z elektryką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma bledow. I podczas takiego odpalania kopci na czarno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym uszczelnic ten luzujacy sie kruciec? Poxklina czy silikon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym uszczelnic ten luzujacy sie kruciec? Poxklina czy silikon

 

nie pisz posta pod postem jest edytuj luka.gif

 

niczym wymienić pompę a luźny króciec nie ma nic wspólnego z zapalaniem auta, tylko z turbo,hamulce itd. wszystkimi rzeczami gdzie potrzebne jest podciśnienie. Zaworek zwrotny jest w pompie w środku na powrocie paliwa z PD, jest nie naprawialny a sprężynka w nim lubi ulatywać

 

 

i wrócę do tego

Zauważyłem wyciek z tyłu - od ściany grodziowej. mi się zdaje ze to z pompy vacum, mechanik jednak powiedział że ta pompa jest OK

 

Zlokalizowane ? usunięte ? Jak nie to działać wyciek musi być zlokalizowany i usunięty

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po weekendzie wyjmuję pompe i zmieniam wężyki na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisze Krzysiek, zlokalizować dokładnie i usunąć wyciek to po pierwsze,a jak cieknie mocno paliwo to na pewno z uszczelki pod pompą i to też może powodować zapowietrzanie czyli wychodzi na to że musisz tą pompę wymienić (i nie zapomnij że musisz zastosować nową uszczelkę! ja ostatnio kupowałem 23zł czyli też nie majątek ale do nowszych pomp jest już metalowa a Ty u siebie prawdopodobnie masz jeszcze dwie gumowe:/

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was jestem tu nowy czytam z zapartym tchem wasze wypowiedzi bo mam podobny problem. Mianowicie nie moge odpalic samochodu mechanik mi mówił że to może być spowodowane właśnie od pompy vacum (model b5 fl 130 km). Dopiero na plaka odpalal tylko że jak raz odpalilem na plaka to gwałtownie moc mi spadła i nie ma już tego kopa co wczesniej muli na kazdym biegu(wcześniej od 1800 obrotów dostawał kopa na kazdym biegu). Jest jeszcze jedna ciekawostka kiedy stawiam go silnikiem do dołu to samochod odpala "na dotyk". Podkreślam że została wymieniona pompka w zbiorniku paliwa wtryski trzymają normę. Niepokoi mnie ten nagły brak mocy czy przez odpalenie na plaka mogłem uszkodzić turbine dlatego samochod stracił moc ? Czy też to jednak popma vacum juz jest tak padnieta ze mułowato jeździ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy kopci na czarno?

Albo jakieś logi czy przynajmniej skan błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności