Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczo jest to możliwe tylko nurtuje mnie czy sam układ chłodzenia (chłodnica plus wentylator na wiskozie) nie jest zdolne ochłodzić układu ? Wieczorem spojrzę na skrzynkę bezpieczników pod kierownicą - może to znowu ten sam bezpiecznik (chodź nie powinno go tak szybko przepalić).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(chłodnica plus wentylator na wiskozie) nie jest zdolne ochłodzić układu ?

Nie jest w stanie. Przy temp płynu ok. 100*C powinien włączyć się lewy wentylator elektryczny. Sygnał do uruchomienia otrzymuje od swojego czujnika temp. cieczy chłodzenia, umiejscowiony na chłodnicy lub w wężu dolnym przy chłodnicy. Czujnik ten nie mylić z czujnikiem [na bloku silnika] temp. cieczy silnika ze wskazówką na zegarze.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich) Odrazy przepraszam za mozliwe bledy orfograficzne, jestem obcokrajowcem. Pytanko. Cos dziwnego sie dzieje z temperatura silnika. Jak rozgrzeje sie do 90 stopni wystarczy stanac na swiatlach na chwile czy gdziekolwiek, odrazu spadnie o 5-10 stopni. I tak trzyma sie przez kilkanascie minut albo ze odrazu po przyspieszeniu samochodu wroci do 90. Latem tego nie bylo. Zaczelo sie jak przyszli chlody. Bylem u mechanika, termostat sprawdzony, jest w porzo, ze strony elektroniki tez zadnych bledow. Aha i jeszcze moment. Jak pokonuje dluga trase, w czasie jazdy nawiec potrafi spasc do 80-85 stopni ale jak wylacze klime na pare minut to odrazu sie cofnie do normy. Jest to moj pierwszy samochod, mam go od polroku, i ciezko mi sie zorientowac o co chodzi. Dzeki wszystkim. Pozdrawiam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żle coś ten termostat został sprawdzony a na bank do wymiany będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żle coś ten termostat został sprawdzony a na bank do wymiany będzie

 

Witam. A to ze spada temperatura pod czas dzialania klimy, i powrot do 90 stopni, po jej wylaczeniu, moze miec cos wspolnego z termostatem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat i bedzie po kłopocie, tylko daj dobrej marki np. BEHR-MAHLE. Koszt niewielki a satysfakcja gwarantowana.Przerabiałem to ostatnio u siebie, mamy prawie identyczne silniki. Nie kupuj termostatu na Allegro u sprzedawców co niby maja oryginalne. Oryginał w serwisie 120zł i jest to BEHR, taki sam bez logo VW/AUDI koszt 35zł, z wysyłką 40 pare złotych.

Ja kupiłem tutaj:

http://allegro.pl/termostat-mahle-behr-tx1587d-vw-1-9tdi-wawa-i6576033744.html

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem u siebie to oryginalnie siedział BEHR z logo VW/AUDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień termostat i bedzie po kłopocie, tylko daj dobrej marki np. BEHR-MAHLE. Koszt niewielki a satysfakcja gwarantowana.Przerabiałem to ostatnio u siebie, mamy prawie identyczne silniki. Nie kupuj termostatu na Allegro u sprzedawców co niby maja oryginalne. Oryginał w serwisie 120zł i jest to BEHR, taki sam bez logo VW/AUDI koszt 35zł, z wysyłką 40 pare złotych.

Ja kupiłem tutaj:

http://allegro.pl/termostat-mahle-behr-tx1587d-vw-1-9tdi-wawa-i6576033744.html

 

 

Zgadzam się MAHLE robi dobrą robotę. Te części warte są swej ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień termostat i bedzie po kłopocie, tylko daj dobrej marki np. BEHR-MAHLE. Koszt niewielki a satysfakcja gwarantowana.Przerabiałem to ostatnio u siebie, mamy prawie identyczne silniki. Nie kupuj termostatu na Allegro u sprzedawców co niby maja oryginalne. Oryginał w serwisie 120zł i jest to BEHR, taki sam bez logo VW/AUDI koszt 35zł, z wysyłką 40 pare złotych.

Ja kupiłem tutaj:

http://allegro.pl/termostat-mahle-behr-tx1587d-vw-1-9tdi-wawa-i6576033744.html

 

Dzeki wielke za pomoc) zrobie to w blizszym czasie. O wynikach odpisze po robocie) pozdrawiam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z wysoką temp. silnika kilka dni temu.

W czasie jazdy nagle na wyświetlaczu pokazały się ikona temp. i napis STOP. Edyt: wskazówka na liczniku ruszyła w kierunku czerwonego pola... Zatrzymałem się, podniosłem maskę i stwierdziłem: w zb. wyrównawczym płynu nie ubyło, odkręciłem korek-ciśnienie min. Przy chłodnicy górny wąż gorący, dolny zimny. Odpaliłem silnik, na klimatroniku [kanał 45] włączyłem temp. silnika i pojechałem. Przy prędkości 50 kmh temp. ok. 108*C., lewy wentylator elektryczny nie kręcił, gdyż jego czujnik w dolnym wężu przy chłodnicy miał niską temp.

Wymieniłem termostat, stary do garnka podgrzałem wodę - otwarł się. Naprawa nie trafiona. Po odpaleniu silnika temp. nadal wysoka.

W warsztacie stwierdzono uszkodzenie pompy - urwana/wyszczerbiona 1 łopatka, a pozostałe [koło] nie kręciły się. Przebieg silnika 160.000 km.

 

Edyt: Koszt naprawy M+R = 1250 zł + koszt 5L płynu chłodniczego.

 

- wymiana termostatu [niepotrzebnie]

- wymiana pompy wody

Przy okazji:

- wymiana paska zębatego rozrządu [stary wizualnie dobry], rolki i napinacza -niewielkie slady zuzycia na obydwu

- wymiana 1 paska wielorowkowego z przodu [miał mikropęknięcia]

 

Edyt:

max temp. *C silnika [plyn chł.] po wym. termostatów mierzona klimatronikiem;

- 1 oryg. VW - nie mierzono

- 2 podróbka - 84-86*C

- 3 podróbka - 90-93*C

Ot taka ciekawostka.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem, wydaje mi się że mój AFN się nie dogrzewa.

Temperatura podczas jazdy waha się miedzy 70-80 stopni, czasem wchodzi po wyżej 80.

Sprawdzałem dziś dolny wąż przy chłodnicy i na liczniku było między 70-80 stopni i był zimny więc termostat raczej zamknięty.

Sprawdzałem bloki poniżej zdjęcia:

5a14490ac63e5_tempenginelicznik70.jpg.3f8c31c7093600dbec710dde72025402.jpg

Pierwsze zdjęcie blok 07 - engine

5a14493402ba6_17instrumentalslicznik70.jpg.b119f83d76a2b663a7f320a99321a701.jpg

Drugie zdjęcie licznik blok 17.

 

Temperatura podczas testu na liczniku wynosiła 70 stopni.

 

Ma ktoś pomysł co może byc przyczyną nie dogrzewania?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymienić na oryginalny z ASO?

Widać różnicę temp między czujnikami - czujniki do wymiany?

Czy 3 pole w grupie 03 to temperatura oleju? jeżeli tak to wychodzi na to że czujnik z licznika przekłamuje.

Zrobiłem test na zimnym 5 godzin później ale chyba nie wszystko ostygło do końca bo na zewnątrz były 3 stopnie.

 

Po jakim dystansie przy obecnych temperaturach 0-5 stopni Wasze silniki osiągają 90 stopni?

5a1495a6c341e_wskanikizimnynazewntrz3stopnie.jpg.d635757fbcd67aec0709b13e166d315e.jpg5a1495a008681_enginezimnyzewntrz3stopnie.jpg.e2653dedb78f78314fcffe0d8a289e79.jpg

Edytowane przez mateusz_marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie potrzeba około 6km spokojnej jazdy aby wskazówka była w pionie. Nie wiem tylko czy już wtedy mam 90*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności