Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

dlaczego spada temperatura przy włączonym ogrzewaniu ...
Bo w układzie grzewczym, wentylacji, znajduje się nagrzewnica(wymiennik ciepła), przez którą przechodzi płyn chłodzący i w niej oddaje swe ciepło.

Nagrzewnica, to taka miniaturowa chłodnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to paranoja konstrukcyjna ................. czyli jak sie odnieśc do tego, ze niektorym silnik nagrzewa sie do 90 stopni w zimie przy -10 stopniach po 5 km a niektorym po 15 km ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to paranoja konstrukcyjna ................. czyli jak sie odnieśc do tego, ze niektorym silnik nagrzewa sie do 90 stopni w zimie przy -10 stopniach po 5 km a niektorym po 15 km ??
NIektorzy moze korzystajac mniej intensywnie z ogrzewania, moze nagrzewnica jest bardziej zakamieniona i oddaje mniej ciepla. Moze u niektorych szwankuje czujnik, u innych termostat, a u jeszcze innych te dwie rzeczy na raz. Moze pompa jest niesprawna, itd.

Instalacja gazowa tez wplywa na dluzsze nagrzewanie sie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dużo zależy od tego w jakich warunkach przejedzie dana osoba te pierwsze kilometry do zagrzania i jak traktuje pedał gazu.

Niestety, diesel to nie benzyna i trochę trwa by go zagrzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze osłony pod silnik i górna osłona - nie każdy to posiada oraz istotnym jest, że niektórzy wyjadą z garażu w te -10 i w 5km mają szanse to zrobić , a taki co stoi na dworze to nie ma możliwości.

Przy -10 , auto pod chmurką - optymalnie masz 10-14 km przejechać by zagrzać - używając ogrzewania na 3 max 4 kresce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są jeszcze osłony pod silnik i górna osłona - nie każdy to posiada oraz istotnym jest, że niektórzy wyjadą z garażu w te -10 i w 5km mają szanse to zrobić , a taki co stoi na dworze to nie ma możliwości.

Przy -10 , auto pod chmurką - optymalnie masz 10-14 km przejechać by zagrzać - używając ogrzewania na 3 max 4 kresce

Takaż konstrukcja,po 4 latach użytkowania przywykłszy,lecz bywa,iż wciąż irytuje....9 km przy racjonalnym traktowaniu pedału gazu,lecz do doskonałosci droga daleka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są jeszcze osłony pod silnik i górna osłona - nie każdy to posiada oraz istotnym jest, że niektórzy wyjadą z garażu w te -10 i w 5km mają szanse to zrobić , a taki co stoi na dworze to nie ma możliwości.

Przy -10 , auto pod chmurką - optymalnie masz 10-14 km przejechać by zagrzać - używając ogrzewania na 3 max 4 kresce

Zamontowalem oslone pod automatyczna skrzynie biegow, wsadzilem karton przed chlodnice i wielkiej roznicy nie widze.

Niestety, ale w AWT plyn nawet w malym obiegu krazy przez chlodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. mam podobny problem. Gdy odpale auto temperatura po czasie wskazuje 90 stopni i dmucha cieplym powietrzem przy nastawionej temperaturze 22 stopnie na klimatroniku. A wystarczy ze wyjade na autostrade i przyśpiesze do 100-130 km\h to temperatura spada na zegarze i zaczyna dmuchac zimnym, dopiero jak wlącze na maxa ogrzewanie to jest cieple powietrze. Dodam ze termostat jest wymieniony i bylo auto podpinane pod komputer w serwisie i nie pokazalo żadnych bledow. Co moze byc tego przyczyną??

 

 

 

potrafi ktoś powiedziec co może bys tego przyczyną????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potrafi ktoś powiedziec co może bys tego przyczyną????
MOze wiskoze masz zablokowana i kreci sie non stop na maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi zaczyna chodzić szalona myśl po głowie, żeby pozbyć się visca na rzecz elektrycznego wentylatora. Być może latem to zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potrafi ktoś powiedziec co może bys tego przyczyną????

 

 

odpowiedz to termostat nie działa prawidłowo , czeka Cie kolejna wymiana - skoro lecisz 100-130 to termostat powinien trzymać te 90* a skoro tem spada to się za późno zamyka i zostawia za długo obieg otwarty. Zmień na oryginał bo za pewnie nim nie jest. Tylko on w tej sytuacji może być winny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat był wymieniany dwa razy i teraz jest orginalny. więc to raczej nie termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi zaczyna chodzić szalona myśl po głowie, żeby pozbyć się visca na rzecz elektrycznego wentylatora. Być może latem to zrobię.

Bardzo ciekawy pomysł. Jak Ci się uda to opisz to na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo ciekawy pomysł. Jak Ci się uda to opisz to na forum.

 

Mi zaczyna chodzić szalona myśl po głowie, żeby pozbyć się visca na rzecz elektrycznego wentylatora. Być może latem to zrobię.

 

udać mu się uda tylko niech opisze późniejszy efekt i koszty :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam już czujnik g2/g62 i teraz potrzebuje rady jak go wymienić i w co sie zaopatrzyć przy robocie. Z tego co udało mi sie ustalić znajduje sie on pod vacupompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam już czujnik g2/g62 i teraz potrzebuje rady jak go wymienić i w co sie zaopatrzyć przy robocie. Z tego co udało mi sie ustalić znajduje sie on pod vacupompa?

Trzeba się zaopatrzyć w zgrabne palce i refleks,by jak najmniej płynu uciekło;-)Skoro masz już nowy,bez problemu go zlokalizujesz za blokiem silnika.Wypinasz wtyczkę,zdejmujesz spinkę zabezpieczającą i do boju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dobra to w takim razie bardzo dziękuje, płynu sie najwyżej doleje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam też mam taką sytuacje termostat mam nowy, na postoju autko sie nie zagrzeje temperatura spada. Ostatnio zdiagnozowałem że u mnie są 3 świece od grzania wody spalone być może a nawet napewno po wymianie będzie lepiej grzało płyn pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa :D dzięki Panowie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tommi1979

Witam,jestem tu nowy i tak naprawdę to nie mam pojęcia o mechanice i potrzebuje porady. Zauważyłem ,ze w zimie po przejechaniu krótkiego dystansu niecałe 2 km spokojnej jazdy silnik ma już 90stopni ,płynu nie ubywa, nic nie cieknie,ogrzewanie raczej działa ale, żeby było naprawdę ciepło to trzeba na max.nastawić.Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale szyby w tylnych drzwiach są zaparowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności