Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś sugestie
Zmierzyć temperaturę płynu chłodzącego, zanużając termometr w zbiorniczku wyrównawczym. Temp. tam mierzona ma około 3-4 st. mniej, niż temp. cieczy,przepływającej obok czujnika.

Gdyby temp. mierzona termometrem przy nagrzanym silniku, nadal nie przekraczała 80-81st. wymień termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czego więc nie mogę uzyskać 90*C? Nawet trzymając nogę na pedale gazu (obroty ok 2 tyś), nie dochodzi do 90*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że niska temp. zewnętrzna powoduje schłodzenie płynu, przepływającego przez chłodnicę, a niesprawny(stale otwarty lub za wcześnie sie otwierający) termostat nie pozwala na osiągnięcie właściwej temp. pracy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze jaki to czujnik czy oryginał z aso czy "oryginał" z alledrogo bądź zamiennik z sklepu. Nie koniecznie termostat może być kaput, czujnik też może przekłamywać zdarzają się takie przypadki i to wcale nie rzadkość. A jak z wskazaniami czujnika przed zapaleniem auta po nocnym postoju ile różni się od fizycznego termometra rtęciowego na dworze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mierzyć temperaturę płynu chłodzącego, zanużając termometr w zbiorniczku wyrównawczym. Temp. tam mierzona ma około 3-4 st. mniej, niż temp. cieczy,przepływającej obok czujnika.
W AVB nigdy nie mialem goracego zbiorniczka, a tym bardziej w zimie. Problemow z nagrzewaniem i ogrzewaniem nie mialem, jedynie silniczki climatronica szwankowaly ;)

 

---------- Dodano o 15:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:40 ----------

 

Panowie czy możliwe że czujnik temp G62/G2 zaniżał wskazania o ok 10*C zarówno dla G2 jak i G62?
Mozliwe. Nowy ori czujnik na dzien dobry zanizal u mnie 5-8C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc sytuacja wygląda tak:

-jak rano sprawdzam temp. w Engine i Instruments na zimnym silniku jest w miare podobnie, róznica ok 1-1,5*C (ostatnio mierzone ze dwa mesiace temu)

-Po nagrzanym silniku w Engine mam 80-81*C a w Instruments 84*C (nagrzewałem go na postoju, noga na pedale gazu i większych wartości nie osiągnąłem) (mierzone dzisiaj, przy pomiarach dwa miesiace temu róznica była do 1,5-2*C)

-termostat się otwiera przy wskazaniu vaga w Engine przy 77*C

-żadnych problemów z ogrzewaniem, na postoju na rozgrzanym silniku i włączonym ogrzewaniu wskazówka temp na desce powoli opada ale jak wyłącze ogrzewane to powoli rośnie

-czujnik temp. i termostat oryginalne z ASO, temperatury wymieniany w lipcu a termostat w sierpniu(wcześniej był wymieniony na wahler ale był już niesprawny)

 

---------- Dodano o 16:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:36 ----------

 

A jak z wskazaniami czujnika przed zapaleniem auta po nocnym postoju ile różni się od fizycznego termometra rtęciowego na dworze ?

 

 

Trzymam auto w garażu i nie wiem jaka panuje tam temperatura. Zostawie auto na noc i rano sprawdze. A może włożyc termometr rteciowy do zbiorniczka z płynem chłodniczym i po nocy sprawdzic i porównać z G62/G2?

Edytowane przez radarrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc sytuacja wygląda tak:

-jak rano sprawdzam temp. w Engine i Instruments na zimnym silniku jest w miare podobnie, róznica ok 1-1,5*C (ostatnio mierzone ze dwa mesiace temu)

-Po nagrzanym silniku w Engine mam 80-81*C a w Instruments 84*C (nagrzewałem go na postoju, noga na pedale gazu i większych wartości nie osiągnąłem) (mierzone dzisiaj, przy pomiarach dwa miesiace temu róznica była do 1,5-2*C)

-termostat się otwiera przy wskazaniu vaga w Engine przy 77*C

-żadnych problemów z ogrzewaniem, na postoju na rozgrzanym silniku i włączonym ogrzewaniu wskazówka temp na desce powoli opada ale jak wyłącze ogrzewane to powoli rośnie

-czujnik temp. i termostat oryginalne z ASO, temperatury wymieniany w lipcu a termostat w sierpniu(wcześniej był wymieniony na wahler ale był już niesprawny)

 

---------- Dodano o 16:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:36 ----------

 

 

 

Trzymam auto w garażu i nie wiem jaka panuje tam temperatura. Zostawie auto na noc i rano sprawdze. A może włożyc termometr rteciowy do zbiorniczka z płynem chłodniczym i po nocy sprawdzic i porównać z G62/G2?

 

 

hej

kolego wczoraj sprawdzałem klimę kompem i z ciekawości patrzyłem na tem silnika- przy -7 na zewnątrz moj AVF nie osiągnął więcej jak80- 82 stopnie na wolnych obrotach a wiec sądzę ze przy tak niskich tem. ciężko będzie mu osiągnąć 87 do otwarcia termostatu.

A więc albo tez mam walnięty termostat albo faktycznie tak wpływa niska tem. na jego otwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-termostat się otwiera przy wskazaniu vaga w Engine przy 77*C

troszkę za wcześnie jeżeli jest sprawny to czujnik jest walnięty

 

na rozgrzanym silniku i włączonym ogrzewaniu wskazówka temp na desce powoli opada ale jak wyłącze ogrzewane to powoli rośnie

Też tak miałem i winny był właśnie czujnik g62. Teraz nawet podczas mrozów stoi 90 czy jadę czy stoję z włączonym nadmuchem ale vagiem nie sprawdzałem po wymianie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troszkę za wcześnie jeżeli jest sprawny to czujnik jest walnięty

 

 

to nie moja wypowiedz...

 

 

Też tak miałem i winny był właśnie czujnik g62. Teraz nawet podczas mrozów stoi 90 czy jadę czy stoję z włączonym nadmuchem ale vagiem nie sprawdzałem po wymianie...

 

 

sprawdź a raczej na Vagu będziesz miał mniej bo jak wiesz czujnik 90 na desce a na Vagu może być od 70 do 8...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-termostat się otwiera przy wskazaniu vaga w Engine przy 77*C

zastanawiające to jest , jak masz chęci na próby -( wykluczysz przy tym termostat) to wyjąć go i w garneczku ugotować z termometrem , zobaczysz dokładnie kiedy otworzy i będzie jasne co jest wadliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
raczej na Vagu będziesz miał mniej bo jak wiesz czujnik 90 na desce a na Vagu może być od 70 do 8...
nie sugeruję się wskazaniami na desce ale skoro sprawny termostat powinien się otwierać przy 87 z małą tolerancją to 77 wydaje się mało prawda? Sugeruje to zaniżanie czujnika być może się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam podobny problem. Gdy odpale auto temperatura po czasie wskazuje 90 stopni i dmucha cieplym powietrzem przy nastawionej temperaturze 22 stopnie na klimatroniku. A wystarczy ze wyjade na autostrade i przyśpiesze do 100-130 km\h to temperatura spada na zegarze i zaczyna dmuchac zimnym, dopiero jak wlącze na maxa ogrzewanie to jest cieple powietrze. Dodam ze termostat jest wymieniony i bylo auto podpinane pod komputer w serwisie i nie pokazalo żadnych bledow. Co moze byc tego przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dziś zrobiłem test w swoim autku i tak, co zauważyłem, auto nie odpalane całe dzień, po rozruchu silnik pracował na postoju 10 min i temperatura się nie podniosła, wskazówka na zero, wyłączony nawiew, więc lekko dałem gazu do 2000 tys obrotów i temperatura zaczęła się podnosić , po jakiś 10 min silnik osiągnął temp 90 stopni i trzymał temperaturę, włączyłem nawiew na szybę i nagle temperatura zaczęła gwałtownie spadać, co może być przyczyną, termostat wymieniony, dodam, że w trasie muszę przejechać jakieś 10 km aby się ruszyła wskazówka dochodząc do 60-70 stopni, zauważyłem także że jak dodam gazu tak gwałtownie to słychac jakby bulgotanie w podszybiu, proszę o jakieś info ....

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słychac jakby bulgotanie w podszybiu
= uszczelka pod głowicą, obym się mylił. Szukaj wątku, który miał w tytule ... "bulgotanie, kamyczki..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale te bulgotanie nie slychac caly czas tylko raz na kiedys a latem to go wogle nie ma, plyn ze zbiorniczka takze nie ubywa ani nic nigdzie nie kapie, a moze to byc np zapowietrzony uklad?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bulgotanie to nie dobry objaw, pierw odpowietrz nagrzewnice ( delikatnie zsunąć wąż z dziureczką) jak nie pomoże to duże prawdopodobieństwo na uszczelkę pod głowicą. Co do spadania temp. licznikowe może było i 90 co nie znaczy że realnie tyle było ( debilna konstrukcja licznika by nie niepokoić kierowcy przez VW .... ) i nagrzewnica jako konkretny odbiornik ciepła skutecznie wychładza silnik nienagrzany jeszcze w pełni. Sprawdzić możesz tylko vagiem temp. z czujnika g62/g2 czy się pokrywają , a czy są prawidłowe to musi się pokrywać z termostatem i jego otwarciem mniej więcej ~88*(wąż z chłodnicy górny zrobi się ciepły - termostat otworzył)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, ale np dlaczego nie podnosi się temperatura na postoju po włączeniu auta... chyba powinna stopniowo rosnąć aż do 90 stopni ..... i trzymac te 90stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadasz vag-a kabelek ? , jak tak to tam sprawdzisz kiedy się tem. i jak podnosi, na 100% się podnosi tylko niż się podniesie do tych licznikowych 60 trochę trwa , diselek to nie bezynka no i są 2 a raczej 3 podstawowe rzeczy teraz - mróz ,wisko- debilizm kolejny VW cały czas chodzi i chłodzi silnik, oraz paski mają dobre odprowadzanie ciepła temu na postoju bez obciążenia ciężko go zagrzać

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, ale np dlaczego nie podnosi się temperatura na postoju po włączeniu auta... chyba powinna stopniowo rosnąć aż do 90 stopni ..... i trzymac te 90stopni

 

przy minusowej tem. i włączonym ogrzewaniu oraz biegu jałowy na pewno nie otworzy Ci termostatu( wiec nie będziesz miał 90 stopni)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, a dlaczego spada temperatura na postoju gdy już osiagnie 90stopni ... i dlaczego spada temperatura przy włączonym ogrzewaniu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności