gregor23 Zgłoś #1101 Napisano 6 Grudnia 2012 ale osobiście polecam Wahler'a. Polecany na forum sprzedawca http://allegro.pl/termostat-wahler-vw-golf-audi-a4-seat-tdi-d-passat-i2821269340.html Też mam od niego,prawie 2 lata bez problemu trzyma temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanTG Zgłoś #1102 Napisano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Ja zamontowałem Wahlera i jestem zadowolony. Jego cena kształtuje się gdzieś na poziomie max. 30zł. Edytowane 8 Grudnia 2012 przez StefanTG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slavomiro Zgłoś #1103 Napisano 7 Grudnia 2012 To normalne iż silnik AHU tak słabo się nagrzewa? Po 15 km górny wąż z chłodnicy powoli dopiero się grzeje (otwarcie termostatu) i w zasadzie czuć w którym miejscu jest granica między ciepłym a zimnym płynem chłodniczym. Jak włączę ogrzewanie na maks to i tak od razu spada. A tu ledwo minus 5 stopni. Termostat ewidentnie działa poprawnie (co też twierdzi mechanik) i podobno ten typ tak ma. Jeżdżę łagodnie z obrotami w okolicach 2000+- 400, spalanie na mieście 7,2l w trasie (tak do 200km w jedną stronę, średnio 100km/h) jakieś 5,5 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1104 Napisano 7 Grudnia 2012 To nienormalne. Dlaczego mechanik twierdzi, że termostat działa? Czy sprawdzał go np. we wrzątku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slavomiro Zgłoś #1105 Napisano 7 Grudnia 2012 Na pewno sprawdzał coś komputerem oraz mieżył temperaturę tego górnego przewodu od chłodnicy - wg niego na pewno termostat niczego nie przepuszcza bo chociaż minimalnie podniosłaby się temperatura przewodu. Powiedział żebym trochę dynamiczniej jeździł to pomoże - rzeczywiście wtedy znacznie szybciej się nagrzewa. O ile wiem to sprawdza. Temperaturę utrzymuje przy dłuższej jeździe bez problemu. Natomiast w mieście jak stoję w korku i włączę ogrzewanie to wskazówka idzie w dół i wraca dopiero jak się jedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #1106 Napisano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Panowie, gdy na dworze mamy - 6 stopni i ustawione ogrzewanie na 24 stopnie, 3 stopień nadmuchu to możliwym jest aby silnik tracił temperaturę ? Przykładowo miałem 89 stopni. Zatrzymałem się i temperatura spadła do 83. z 90 spadła na 88. Jestem po wymianie termostatu. Gdy nie było mrozów ale już lekko grzałem to trzymał temperaturę w granicy 90 stopni ( 89/90 ). Mam ustawione 18 stopni na klimatroniku i jest fajnie,24 stopnie nie mam nawet w tej chwili w mieszkaniu(blok,wielka płyta,-10 na zewnątrz teraz), pewnie jeszcze się temp. nie wyrównały (mały-duży obieg) to moje zdanie ,a mam podobnie na krótkich trasach,niby już jest 90 stopni,a za termostatem lodówka w układzie. Zagrzej porządnie silnik i sprawdzaj temp. na wężach(manualnie). Edytowane 7 Grudnia 2012 przez gregor23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slavomiro Zgłoś #1107 Napisano 7 Grudnia 2012 No właśnie - jak się już dobrze zagrzeje to trzyma temperaturę. Wynik z wieczora: temperatura -10, jazda troszkę dynamiczniejsza niż wcześniej i pełna temperatura po 5km. To już chyba ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #1108 Napisano 7 Grudnia 2012 5 km przy -10 i pełna temperatura to bardzo szybko sie nagrzewa. U mnie w PD też mam na blacie po takim odcinku 90, w golfie 90KM o wiele wolniej sie grzeje......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #1109 Napisano 8 Grudnia 2012 Ja opisze mój problem, jadąc niecałe 2 miesiące temu nad morze miałem cały czas bez względu na styl jazdy max 70st a na postoju max 80st. Więc padło na termostat i nieszczelną chłodnice. Po wymianie po 5km już miałem 90st na blacie a po 1km ciepłe powietrze z nawiewów, czasami na liczniku temp spadała do 70st by za chwilę znowu wskoczyć na 90st. Teraz przy mrozach czasami po przejechaniu 15km licznik pokazuje 50st, a z nawiewów dawno leci już mega gorące powietrze i górny wąż jest ciepły. Nieraz na postoju nagle wskazówka podniesie się do 90st i zaraz spadnie do 70st, po lekkim dodaniu gazu znowu wzrośnie i spada.... O ile dobrze wyczytałem na forum takie obiawy może dawać czujnik temperatury. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Pozdrawiam Reo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #1110 Napisano 8 Grudnia 2012 Ale to całkiem normalne w dieslu, że na wolnych obrotach z włączonym ogrzewaniem temperatura płynu chłodniczego spada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1111 Napisano 9 Grudnia 2012 Ja pitole, ponad 50 stron o niesprawnym ukladzie ogrzewania, i pewnie kazdy post to inny problem. Passek B5 to juz leciwe auto i prawie 100% usterek jest juz tutaj opisanych. Nie jestescie pierwszymi z tymi problemami. Czy tak ciezko jest korzystac z zasobow forum i przeczytac caly temat, bez uprzedniego opisania swojego problemu?ami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanTG Zgłoś #1112 Napisano 9 Grudnia 2012 (edytowane) Ale to całkiem normalne w dieslu, że na wolnych obrotach z włączonym ogrzewaniem temperatura płynu chłodniczego spada. Z tego co się orientuje to w VW powinna trzymać cały czas równe 90 stopni. Edytowane 10 Grudnia 2012 przez StefanTG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #1113 Napisano 9 Grudnia 2012 Przy niskich temp. (włączone ogrzewanie, wolne obroty), temp. płynu chłodzącego będzie spadać. Nagrzewnica, to przecież taka mała chłodnica, skutecznie odprowadzająca ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scootereq Zgłoś #1114 Napisano 10 Grudnia 2012 Witam! Mam passata b5 1.9 tdi 115km 1999r.(pompowtryski). Mam taki problem ze moj passat sie cieżko rozgrzewa .... po okolo przejechaniu 15-20 km (ciagłej jazdy) temperatura rosnie do max 80 st. a na postoju np na swiatłach spada temperatura i z nawiewu leci chlodne powietrze po ruszeniu wraca do normy(leci gorace) czy to moze byc termostat czy 3 swiece podgrzewajace plyn chlodniczy.... Dodam jeszcze ze na postoju nieosiaga temperatury tylko jak wkrece go na obroty dopiero rosnie.... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #1115 Napisano 10 Grudnia 2012 Witam!Mam passata b5 1.9 tdi 115km 1999r.(pompowtryski). Mam taki problem ze moj passat sie cieżko rozgrzewa .... po okolo przejechaniu 15-20 km (ciagłej jazdy) temperatura rosnie do max 80 st. a na postoju np na swiatłach spada temperatura i z nawiewu leci chlodne powietrze po ruszeniu wraca do normy(leci gorace) czy to moze byc termostat czy 3 swiece podgrzewajace plyn chlodniczy.... Dodam jeszcze ze na postoju nieosiaga temperatury tylko jak wkrece go na obroty dopiero rosnie.... pozdrawiam Termostat na dzień dobry do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #1116 Napisano 10 Grudnia 2012 Przy niskich temp. (włączone ogrzewanie, wolne obroty), temp. płynu chłodzącego będzie spadać. Nagrzewnica, to przecież taka mała chłodnica, skutecznie odprowadzająca ciepło. Jak sprawny termostat nie będzie spadac widocznie na wskaźniku. Jak spada na postoju na wskaźniku z 90 w dół to trzeba go zmienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scootereq Zgłoś #1117 Napisano 10 Grudnia 2012 Termostat na dzień dobry do wymiany. jakiej firmy najlepiej kupic? i gdzie on sie znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #1118 Napisano 10 Grudnia 2012 jakiej firmy najlepiej kupic? i gdzie on sie znajduje? Wahler,przy chłodnicy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jacjacjac Zgłoś #1119 Napisano 10 Grudnia 2012 witam mam pasata b51.6 ahl i nie dziala mi wskaznik temperatury silnika .... prawdopodobnie poszedl czujnik temperatury cieczy czy jak to sie tam nazywa...chcialbym go wymienic tylko nie wiem jak on wyglada i gdzie sie znajduje?moze udzielicie poocy podpowiedzi?albo fotke ze zdjeciem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scootereq Zgłoś #1120 Napisano 17 Grudnia 2012 witam! wymienilem termostat i silnik wkoncu lapie temp 90 stopni teraz szybko w srodku leci cieple powietrze ale gdy wskaznik dojdzie do okolo 80 stopni zaczyna leciec chlodne .... i gdy dojdzie do 90 znowu zaczyna dobrze grzac co moze byc przyczyna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach