Skocz do zawartości
k0liber

Nieprawidłowo działające przyciski kierownicy multifunkcyjnej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem z Passatem Variantem, model 2009 z białym podświetleniem licznika.

 

Rzecz stała się podczas montażu oryginalnego modułu zestawu głośnomówiącego - przy okazji różnych przeprogamowań przestały prawidłowo działać przyciski kierownicy multifunkcyjnej. Objawia się to tak, że nie działa w ogóle przycisk przechodzenia pomiędzy różnymi kategoriami MFA (navi, audio, MFD, ...). Możliwość zmiany informacji na wyświetlaczu jest tylko poprzez długie przytrzymanie klawisza "w górę", pojawia się wybór kategorii, który akceptuje się przez OK.

 

Elektronika kierownicy wydaje się być zakodowana w porządku, kod 0112, podobnie licznik - a cholerstwo nie działa. Autoryzowany serwis póki co rozkłada ręce i szuka. Czy może to być związane z kodowaniem innego podzespołu niż elektronika kierownicy i licznik?

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady, gdzie poszukiwać rozwiązania.

 

Pozdrawiam,

 

k0liber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodujesz moduł pod adresem 16? Jeśli tak, to kodowanie powinno mieć 7 znaków. Jeżeli na początku tego kodowania były trzy zera to też należy je brać pod uwagę. Jeżeli kodowanie wygląda dokładnie tak: 0000112, to zmienił bym je na 0000114 (wynika z tego, że w samochodzie nie ma obsługi głosowej, auto nie jest ze Stanów, nie jest taksówką ani innym pojazdem specjalnym, posiada manualną skrzynię biegów, posiada tempomat (zwykły, nie aktywny)).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodujesz moduł pod adresem 16? Jeśli tak, to kodowanie powinno mieć 7 znaków. Jeżeli na początku tego kodowania były trzy zera to też należy je brać pod uwagę. Jeżeli kodowanie wygląda dokładnie tak: 0000112, to zmienił bym je na 0000114 (wynika z tego, że w samochodzie nie ma obsługi głosowej, auto nie jest ze Stanów, nie jest taksówką ani innym pojazdem specjalnym, posiada manualną skrzynię biegów, posiada tempomat (zwykły, nie aktywny)).

 

Tak - kodowany jest moduł pod adresem 16. Niezależnie czy kodowanie jest 0000112 czy 0000114 problem jest dokładnie taki sam.

 

Podczas analizowania problemu okazało się, że zestaw wskaźników (moduł pod adresem 17) "widzi" jedynie 3 z 4 klawiszy (bez klawisza umożliwiającego zmianę funkcji wyświetlacza) po prawej stronie kierownicy. Poza tym wykrywa je jako "przyciski wyświetlacza wielofunkcyjnego" czyli tak jak w zwykłej kierownicy, gdzie sterowanie odbywa się za pomocą dźwigni wycieraczki.

 

Podczas sprawdzenia w innym samochodzie, gdzie opisany problem nie występuje, przyciski widziane są jako "przyciski kierownicy wielofunkcyjnej"

 

Mimo wszystko wielkie dzięki za próbę pomocy.

 

Czy poza kodowaniem modułu 16 jest jakiekolwiek inne ustawienie, na podstawie którego zestaw wskaźników ustala czy w samochodzie jest zamontowana kierownica multifunkcyjna, czy też obsługa jest z pomocą przycisków na dźwigni wycieraczki?

 

Z góry dziękuję za wszelkie dalsze sugestie,

 

Pozdrawiam,

 

k0liber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro to jest nowy (na gwarancji) Pasek, to powiedz w ASO żeby wysłali zapytanie do KT u Kulczyka z opisem problemu. Oni zwrócą się dalej do producenta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cz udało Ci się coś z tym zrobić?

Mam ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa dwa rozne kodowania do róznych kierownic. W 2009 roku była zmian kierownicy z 8 przyciskowej na 10cio przyciskowa. Mozliwe ze jest kodowanie do niewłaciwego typu kierownicy i wtedy własnie tak sie to objawia. Gdzieś sa te kodowania na forum bo je wrzucałem, poszukaj

Witam.

Cz udało Ci się coś z tym zrobić?

Mam ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK

pogrzebię w postach :-)

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic nie znalazłem :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety nic nie znalazłem :-)

 

Ja również nie i podłączam się do prośby, mam dokładnie ten sam problem. Będę wdzięczny za pomoc.

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem na tym forum że problem polega na module zestawu głośnomówiacego jeżeli nr modułu kończy sie na literę 730B to właśnie są problemy z kierownicą ponoć trzeba zmienić moduł na końcówkę numeru 730C lub 730D i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczytałem na tym forum że problem polega na module zestawu głośnomówiacego jeżeli nr modułu kończy sie na literę 730B to właśnie są problemy z kierownicą ponoć trzeba zmienić moduł na końcówkę numeru 730C lub 730D i po problemie.

 

ja nie mam modułu tylko zestaw gł. nokii.

TAKŻE PUDŁO

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek

 

a jak odłączysz zestaw głośnomówiący to wszystkie guziki prawidłowo Ci działają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, VCDS w łapke,

zrobić skan kiery (kodowanie + wersje modułu, gateway) i będize wiadomo co jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie życzysz

wieczorem prześle wszystko :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej skany z kierownicy, licznika i gatwaya

 

tylko mam wrażenie ze moduł telefonu nie będzie miał nic do tego

bo skoro go wypinam i wykreslam w gatwayu a przycisk wyboeu menu dalej nie działa

tzn że nie telefon

 

telefon tylko mnie wkurza bo narzuca swoje menu

poniewaz przycik wyboru menu nie działa , więc wciskam przycisk przesuwania, górę lub dół i przytrzymuję

ale moge wejsć tylko w menu telefoniczne, jak wychodzę , znowu mam telefon między zegarami

 

jak bardzo potrzebuje zobaczyć coś innego na wyświetlaczu , to stratuje prowadzenie do celu na nawigacji i wtedy mam strzałki navi między zegarami

no i wtedy przyciski góra lub dół pozwalają mi wejść w cokolwiek innego

 

ale jak wybiore telefon, to znowu mam kichę :-)

 

 

 

Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl

Part No SW: 3C0 953 549 K HW: 3C0 953 549 K

Component: J0527 0015

Revision: 00006000 Serial number: 3C5953507AE

Coding: 0000112

Shop #: WSC 00028 028 00001

VCID: 346318E32CFB

 

Part No: XXXXXXXXXXX

Component: E0221 002 0010

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments (J285) Labels: 3C8-920-xxx-17.clb

Part No SW: 3C0 920 871 T HW: 3C0 920 871 T

Component: KOMBI X02 X103

Serial number: 00000000000000

Coding: 161F00

Shop #: WSC 05311 000 08193

ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04030

ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_VW46.rod

VCID: 356525E72781

 

No fault code found.

 

Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl

Part No SW: 3C0 907 530 L HW: 3C0 907 951

Component: J533__Gateway H13 0152

Revision: H13 Serial number: 2900P0822905C4

Coding: F9A07F16400602002002

Shop #: WSC 12345 123 30350

VCID: 2A5F069BFE3F

 

No fault code found.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie taka sytuacja (brak przycisku wyboru menu) wystąpiła po zmianie zegarów na 871T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego kodowanie wynika ze masz manual, bez łopatek, bez manetki od kompa

 

gateway masz nowy, ale moduł masz AE, i teraz ja sie spotkałem z czymś takim ze pryz takim kodowaniu nie będzie działać

 

kodowałeś wogóle kierownice? czy tak masz od poczatku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownice kodowałem i cwiczyłem wszystkie mozliwe warianty

 

Coraz bardziej skłaniam się do tego aby zmienic modul pod kierownicą na nowszy z końcówka AF, AJ albo AH

Co o tym myslicie?

Załatwi to sprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to przez zmianę zegarów na białe, zmiana modułu powinna pomóc, ale nie musi być aż AF..., te moduły są już dedykowane do kierownicy 12 przyciskowej, chodź mają też kodowanie na 8 przycisków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

janusz za nowy masz moduł tel a kierke masz stara i w tym jest problem u mnie to samo było jak załozyłem nówkę moduł do tel wykrył ze mam podwójne sterowanie komputerem zmieniłem manetki na bez obsługi kompa i jest oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności