Jump to content
Sign in to follow this  
m@ciek

temp. silnika / zmiana chłodnicy

Recommended Posts

panowie mam takie pytanie ,czy można zmienić chłodnice z diesla do benzynki bo ta w dieslu ma 56 cm i jest o 10 więcej niż w benzyniaku .

A dlaczego chcę zmienić otóż gdy mój silnik wjedzie w korek lub utknie przy 4 światłach czerwonych pod rząd to zaraz tem. podskakuje i wentyl się załącza , to samo na parkingu jak manewruje itp. zaczyna mnie to denerwować bo boje się o przegrzanie jednostki .

moje pytanie czy da coś ta wymiana ?

a i jeszcze przyglądałem się budowę tych chłodnic i zauważyłem że ta w dieslu jest zbudowana z podwójnych rureczek natomiast w benzyniaku ma inną budowę ( która będzie wydajniejsza) ?

ogólnie wskaźnik mam lekko za czerwoną diodą tak prawie przy niej czy wy również tak macie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dziale B3 kolega ormowiec fajnie opisał zasadę działania chłodzenia silników w Passatach. Pisana była pod względem B3, ale B2 ma taką samą konstrukcje systemu chłodzenia więc wszystko co jest tam napisane tyczy się również Twojego auta. To że Tak się dzieje może być raczej winą że masz starą zaślimaczoną od szlamu chłodnice które już nie jest tak wydajna.

Co do chłodnicy od diesla to bardzo możliwe że jest bardziej wydajna, ale tu niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy.

Aha.. i z tego co mi się jeszcze wydaje, to w dieslu są ciut inne połącenia przewodów, tzn są innego rozmiaru, więc mogą nie pasować rury.

Jak chcesz to mam do sprzedania chłodnicę od 1.8 z wentylatorem, 2 lata w aucie jeździła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłodnice mam prawie nową Nissens , być może moim problem jest LPG które na wolnych obrotach ma 1000 obr/min . i może to powoduje wzrost temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ogólnie wskaźnik mam lekko za czerwoną diodą tak prawie przy niej czy wy również tak macie ??

 

Ja normalnie w czasie jazdy wzkasówkę mam z lewej strony diody, prawie zaraz przy niej, czasem jak jadę w miescie czy stoję w korku wskazówka jest po prawej stronie diody, raczej też zaraz przy niej, ale wentylator mi sie chyba nie włącza... Z tym, że ja mam dieselka...

 

Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale wentylator mi sie chyba nie włącza...

Tak dla sprawdzenia czy wentylator w ogóle działa odpal silnik i zostaw go na chodzie, aż dojdzie do takiej temperatury, że wentylator się załączy. U mnie gotowała się w chłodnicy woda, bo jakiś magik pozamieniał kable przy wentylatorze i się nie załączał. Poza tym jak już nawet wentylator się włączy, to będziesz mógł zobaczyć czy nie masz gdzieś przecieków na wężach.

wskaźnik mam lekko za czerwoną diodą tak prawie przy niej

Co do wskaźnika temperatury, to przed wymianą termostatu miałem jak u Tomka po lewej stronie, a po wymianie wskazówka była na diodzie, lub trochę po prawej. Ale wentylator też się w tym momencie nie załączał. Ale to tez był diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak włącza się wentylator i nie zagotowała się woda to bym nic nie zmieniał.Wskażnik mam z prawej strony diody jest ok. Jeżdźę tak kilka lat.Aco do wyższych obrotów na lpg też mam wyższe a na benzynie mniejsze.Aco do większej chłodnicy niema problemu mój tata ma większą w 1.6 benzyna.

Edited by joandaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wskażnik mam z prawej strony diody jest ok

tak mam przez cały czas i wentylator mi się nie włącza jak mierzyłem termometrem jest to ok 90*C więc ok , wentyl mi się włącza jak mam 94 *C czyli wskazówka już jest bardzie odchylona w prawo od diody . Chyba nic narzazie nie będę ruszał dopiero na jesień jak zleje płyn to się zastanowię nad większa chłodnica i zobaczę czy nie ma w tej teraz szlamu . dzięki na rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podkleję może tu pytanie.

 

W jakiego rodzaju sklepie można dostać wąż doprowadzający wodę do parownika?

Generalnie widzę, że węże trochę są sparciałe i zaczynają puszczać.

 

Czy np w jakiejś Castoramie czy Leroyu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak Wam się nic nie gotuje to nie macie sie czym martwić. Jeżeli wiatrak się włącza i obniża temperaturę tak jak powinien to jest ok. Inna sprawa jak by się włączał a temperatura by nie malała. Chłodnica od diesla jest większa to i na pewno wydajniejsza, ale według mnie nie ma żadnej potrzeby jej instalowania w benzynie. Ba czas niedawny temu w dieslu miałem chłodnice (co prawda audi 80) od benzyny na parę dni (stara się rozszczelniła i czekałem na nową) samochód jakoś dużo mocniej się nie grzał, jak wiatrak się załączał temperatura spadała. A i trzeba zaznaczyć, że wiatrak od benzyny jest mniej wydajny od dieslowego, mniej łopatek ma. Także nad jakimiś przeróbkami ja bm się zastanawiał dopiero jak Coś zacznie się dziać niedobrego. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy