Skocz do zawartości
marcin9791

problem ze skrzynią manualną

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dziś poradziłem sobie z wyjącą piątką oraz z ciężko wchodzącą 1 i R.

Otóż w tech skrzyniach jest wada fabryczna, a mianowicie, łożyska wałka wzdłużnego sprzęgłowego zaczyna wyrabiać obudowę skrzyni biegów i łożysko zaczyna się obracać w obudowie, bo ma luz. Koncern VW sprzedaje zestaw naprawczy do tego typu usterki w postaci pierścienia który wkłada się pomiędzy obudowę skrzyni a łożysko, dzięki temu łożysko nie ma luzu wzdłużnego i nie obraca się w skrzyni. Ja dziś kupiłem ten pierścień w serwisie vw i mechanik mi go założył. Problem który nurtował mnie od roku w końcu rozwiązany.

 

Dodam jeszcze że taka szybka napraza fest możliwa w skrzyniach gdzie jest dostęp do tego łożyska, wystarczy wyciągnąć czarny dekielek i ukaże się nam łożysko, następnie poruszać wałkiem do przodu i do tyłu, jeśli się porusza to znaczy że mamy wyrobioną obudowę i należy zrobić powyższy zabieg.

 

Poniżej wklejam fotkę gdzie widać ten czarny dekielek za którym jest łożysko.

 

 

[ATTACH=CONFIG]97359[/ATTACH]

 

 

lucasso-21 : Czy jesteś w stanie podać nr katalogowy tej części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja mam do Was pytanie. wymieniałem olej w skrzyni bo mam juz niespełna 200tys km przebiegu. po wymianie oleju (w aso) skrzynia trochę zaczęła mi haczyć a przy zmianie biegów. mój mechanik twierdzi że to może byc przez olej. doradzono mi że zalecanym olejem do mojej skrzyni jest inny typ oryginalnego oleju, dokładniej olej G052512A2. zdecydowałem się na drugą zmianę. nie wiem, może nie zwracałem wcześniej na to uwagi, ale na pewno tego nie było, a teraz jak jadę ok 80km/h na 4 biegu przy niecałych 2000tys obr pojawia się świst, po wysprzęgleniu go nie słychac, jak zdejme nogę z gazu to trochę się wycisza. jak przekroczę tą prędkość to też jest cicho. co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich - mam następujący problem. Słychać delikatne stuki przy zmianie biegów - 1-2 lub 2-3 - pozostałe są OK. Stuki również pojawiają się jeżeli jadąc na 2 biegu ( w korku ) ściągnę nogę z gazu - takie delikatne ( PUK ) - od kilku dni próbuje zorientować się gdzie ten dźwięk występuje - i odnoszę dziwne wrażenie że gdzieś z tyłu - jakby po lewej stronie... sam już nie wiem. Niepokoję się bo jakoś nagle to zauważyłem - zresztą po wizycie w warsztacie - wymianą łącznika w układzie wydechowym.....nie wiem jaki to może mieć związek. Nadmieniam że przebieg 133000 silnik FSI 1,6. Może ktoś miał podobny problem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z biegami w samochodzie czy samochód ma załączony silnik czy wyłączony czy jest zimny czy ciepły biegi haczą golf VI 1.4 tsi 122km 145000km skrzynia mcb

Skrzynia nie zgrzyta i nic z tym podobnym tylko haczy.olej i sprzegło wymienione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podłączę się pod temat. Co prawda auto nie grupy VW ale pewnie będziecie mogli pomóc.

Mam rozterkę - wymienia się olej w skrzyni czy tylko dolewa. Ile osób tyle teorii ale do sedna.

Pacjent ma najechane 188k km i skrzynia nigdy nie była ruszana. Ostatnio wraz z pierwszymi przymrozkami zauważyłem, że na zimnej skrzyni są problemy z wrzuceniem 1go biegu.. jak chwilę popracuje problem znika. zaznaczam, że sytuacja taka występuje tylko w minusowych temperaturach.

Domyślam się, że olej stracił swoje właściwości i zrobił się z niego szlam. podejrzewam tez, że może go być też mało, gdyż jakiś czas temu był delikatny wyciek z okolic wewnętrznej madzety wychodzącej ze skrzyni - oczywiście naprawiony.. ale jak długo jeździłem z usterką tego nie wiem.

Ogólnie zdecydowany byłem już ten olej zlać z tej skrzyni dopóki nie spotkałem znajomego który wykonywał ten zabieg jakiś czas temu w swoim aucie. On stanowczo mi odradził wymianę gdyż w jego przypadku przyniosło to opłakany skutek. Skrzynia rozszczelniła się po zalaniu nowego oleju, pojawiło się mnóstwo wycieków. Skończyło się to tak, że umarła i musiał ją wymieniać.

Przeczytałem też wiele wątków na tym i innych forach ale żadna ze stron nie przekonała mnie do swojego zdania. Co sądzicie, zlać ten olej ze skrzyni do zera czy tylko dolać. Dolewka może nie rozwiązać problemu, z drugiej strony boję się, że pojawią się wycieki i przysporzę sobię kosztów.

Co radzicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Domyślam się, że olej stracił swoje właściwości i zrobił się z niego szlam. podejrzewam tez, że może go być też mało, gdyż jakiś czas temu był delikatny wyciek z okolic wewnętrznej madzety wychodzącej ze skrzyni - oczywiście naprawiony.. ale jak długo jeździłem z usterką tego nie wiem.

 

Ja w swoim wymieniłem oej przy niecałych 200tys i jakoś się nie rozszczelniła i działa tak samo jak na starym oleju.

Szlamu nie było. Olej nie wyglądał źle.

Rocznik 2006, wymiana w 2013

 

jak masz rocznik skoro uważasz że tam jest szlam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rocznik 2004. wniosek, mój taki ponieważ w dni bez przymrozków skrzynia chodzi dobrze, natomiast jak tylko przymrozi przez pierwsze kilka minut po starcie motoru, dopóki olej w skrzyni nie rozgrzeje się są problemy z wrzuceniem pierwszego biegu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

poza tym motor 1.2 16v, nie wiem jak poprzedni właściciel traktował skrzynie. Wszystkie naprawy robił w ASO ale patrząc po fakturach nie było zaglądanie w tą cześć. Autem jeździła żona, później jego syn a serwisowanie wyglądało tak, że jak coś padło na maxa to jechali płacili 2-3k PLN i wyjeżdżali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana załatwi sprawę z wrzucaniem biegu na zimnym. Proponuję tylko ori olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Posiadam Passata b6 2.0tdi BKP Mam problem z wyrzuceniem pierwszego biegu przy wciśnietemy pedale sprzęgła i na zapalonym silniku,auto ciągnie mi do przodu i w zaden sposób nie moge wyrzucić na luz.Problem zaczął sie pojawiać gdy temp. na dworzu zaczeły spadać poniżej 0,bardzo proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za zainteresowanie się sprawą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mnie dopadają jakieś problemy związane ze skrzynia, na postoju jak wcisne sprzęgło słychać delikatne wycie, jak puszczę sprzęgło nic nie słychać, podczas jazdy np zmiany z 3-go na 4-ty bieg przy puszczaniu sprzęgła (wbity 4 bieg) słychać chwilowe wycie skrzyni aż do całkowitego puszczenia sprzęgła. Odgłos przypominający wycie skrzyni jak zmienimy np z 3-go biegu na wysokich obrotach wbijesz zamiast 4 to 2 bieg, co może powoli siadać w mojej skrzyni, łożysko oporowe by tak wyło ?

 

Dodam jeszcze że zaczęło się to w pierwszą podróż podczas przymrozku było wtedy -4 na autostradzie

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was wszystkich. Jestem posiadaczem od roku nowego passata b6 1.9tdi 105km 2006rok ( wczesniej mialem b4) . otoz mam problem przy zmianie biegow.najwiekszym problemem jest bieg 3i 4. napotykam na opor tak jakbym na sucho probowal zebatki zmienic. czesto bieg 3 nie wchodzi od razu. musze tak jakby trafic ponownie albo wysprzeglic . Zmiana buegow nie jest cicha i plynna. Bylem juz u mechanika i plyn w skrzyni jest w porzadku. dwumas rowniez jest w porzadku . podejrzenie padlo na problem z powietrzem w skrzyni biegow. moze ktos mial podobny przypadek..?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj straciłem 2 i 4 bieg , po wrzuceniu mam luz (od czasu do czasu jeszcze 2 była) , ewidentnie lewarek zgłupiał :devil ..czy tam wodzik, jakaś podpowiedz ? ;)

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Może ktoś ma jakiś pomysł opis problemu poniżej

 

AUTO PO NOCY ZALEŻY OD TEMPERATURY

 

BIEG WSTECZNY Z DUŻYMI OPORAMI

BIEG PIERWSZY Z DUZYMI OPORAMI

BIEG DRUGI PRAKTYCZNIE ZE ZGRZYTEM NIE WYSPRZEGLA

BIEG TRZECI WCHODZI Z OPORAMI

BIEG CZWARTY CZASEM Z OPORAMI

 

 

AUTO ROZGRZANE

 

 

BIEG WSTECZNY Z DUZYMI OPORAMI

BIEG PIERWSZY Z DUZYMI OPORAMI (CZASEM IDEALNIE ALE TO RAZ NA 50 PRÓB I TO W TEDY GDY AUTO JEDZIE POD GÓRĘ LUB Z GÓRY LUB PO ŁUKU DROGI PRZECHYLONE NA LEWĄ STRONĘ)

BIEG TRZECI WCHODZI Z OPORAMI (ALE JEŻELI AUTO JEST ROZGRZANE TO PRZY MAŁYCH PRĘDKOŚCIACH OBROTOWYCH I WOLNYM WRZUCANIU BIEGÓW(PRZEPYCHANIU) NIE MA PROBLEMU ALE JEŻELI AUTO OSIĄGNIE

OBROTY MIEDZY 2500-3000 OBROTÓW TO BIEGI WCHODZĄ Z OPORAMI LECZ TU ZNOWU JEŻELI JADĘ Z GÓRKI LUB POD TO CZASEM UDA SIE BIEG WRZUCIĆ BEZ PROBLEMU.

BIEG CZWARTY CZASEM Z OPORAMI

 

Jeżeli auto jedzie po prostej czasem (czyli nie ma wzniesień itd) biegi czasem wchodzą normalnie,a skrzynia wymieniona na inna i zachowuje sie podobnie jak poprzednia z wyjątkiem jazdy po prostej.

 

Wymienne sprzęgło z dociskiem i wysprzęglik bez dwumasy ,poduszki ,pompka pod pedałem skrzyni biegów ,sprawdzony luz na wału głównym olej też,regulacja wodzików nie pomaga na wyłączonym silniku jest ok.

 

Jak sprzęgło było nowe to biegi jako tak działały od wymiany przejechałem 7 tyś skrzynia NFU,a jak dla mnie za wysoko łapie sprzęgło .

 

Ktoś ma jaki pomysł ,wszelkie sugestie mile widziane,sorry za duże litery na początku .

Edytowane przez robert.gda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

a może te PUK występuje tez przy hamowaniu? zwróć na to uwagę

 

 

witam wszystkich - mam następujący problem. Słychać delikatne stuki przy zmianie biegów - 1-2 lub 2-3 - pozostałe są OK. Stuki również pojawiają się jeżeli jadąc na 2 biegu ( w korku ) ściągnę nogę z gazu - takie delikatne ( PUK ) - od kilku dni próbuje zorientować się gdzie ten dźwięk występuje - i odnoszę dziwne wrażenie że gdzieś z tyłu - jakby po lewej stronie... sam już nie wiem. Niepokoję się bo jakoś nagle to zauważyłem - zresztą po wizycie w warsztacie - wymianą łącznika w układzie wydechowym.....nie wiem jaki to może mieć związek. Nadmieniam że przebieg 133000 silnik FSI 1,6. Może ktoś miał podobny problem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś w którym roku powstał post .

 

 

a może te PUK występuje tez przy hamowaniu? zwróć na to uwagę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

sorki

Patrzyłeś w którym roku powstał post .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

swoją drogą to tylko wybieraka nie wymieniłeś, a przynajmniej tak wynika z postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem -drążek zmiany biegów ale ten w skrzyni wybieraka nie ruszałem

Edytowane przez robert.gda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności