Skocz do zawartości
focusgr

[B5] FMIC montaż - fotostory

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zakładam ten mniejszy. Zamówienie złożone....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TAK :)

 

ALE jak sam zobaczysz IC od IVECO ma podlaczenia "pod kate" i rury odstaja do przodu, dzialac TO dziala, ALE kratek w zderzaku juz nie wsadzisz. Poza tym bedziesz musial wyciac, w zderzaku, mocowania do halogenow.

odgrzewam,

dlaczego ten cooler nie można zamontować odwrotnie,tak aby podłączenia były w drugą stronę?

mój cooler jest cały aluminiowy od iveco,nic nie trzeba ciąć w zderzaku,a podłączenia mam zwrócone w stronę chłodnicy klimy,wszystko działa bez zarzutu,po za tym jest na sprzedaż wraz z orurowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelb6

 

właśnie widziałem ogłoszenie, gdyby nie zbliżająca się wymiana rozrzadu to byłbym mocno zainteresowany ehhhh....

 

tak z ciekawości, dlaczego sprzedajesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostałem od kolegi inny który u niego nie pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem IC, rury po przymiarkach poszły na ostateczny spaw, do końca tygodnia powinienem złożyć wszystko do kupy. IC 55/14/6,5 jak się okazuje okazał się idealnym wyborem, wchodzi na styk pod ori belkę i zderzak bez cięcia i zajmuje całe miejsce za kratką zderzaka.

Podpowiedzcie mi jak tu zamieścic fotki to podziele sie doświadczeniami.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam fotorelację z najważniejszych etapów montażu. (Brak jakichkolwiek cięć oryginalnych części). Mam nadzieję, że rozwieje to wiele wątpliwości i komuś pomoże.

Rury to kwasówka 52 x 1,5. Całkowita szerokość IC 69,5cm do końca wyjść. Całość wchodzi praktycznie na styk. Jak widać wszedłby wyższy IC bez cięcia belki ale pod warunkiem równoległych wyjśc z IC, tylko po co skoro cała reszta byłaby zasłonięta...

P6030049.JPG

P6030055.JPG

P6030057.JPG

P6040060.JPG

P6040062.JPG

P6040063.JPG

P6040065.JPG

P6040068.JPG

P6040070.JPG

Edytowane przez focusgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@focusgr

Fajnie "Pięknie" a jak z lagiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ladnie to wyszlo. Dziwi mnie jednak jedna rzecz. Te wzmocnienie czolowe jest zupelnie inne niz u mnie. Od strony chlodnicy mam "pusto" a u ciebie jest gdzie przykrecic te "wieszaki". Jak to jest z tymi wzmocnieniami czolowymi? We wczesnych wersjach byly aluminiowe a potem zaczeli robic ze stali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur, u mnie w APU bylo identycznie ZTCP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę się tym tematem zainteresować, bo różnica w wadze musi być konkretna no i ten fmic łatwiej zamontować. focusgr gratuluje montażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

focusgr

a co z hakiem do holowania pomyslales cos nad tym bo ta rura ci chyba zaslonila i wrazie awarii to cie do tylu chyba beda ciagnac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, miło że sie podoba. Co do laga to zupełny brak, zdecydowanie poprawił się dół tym bardziej, że dziś przyszedł dolot AWX, a EGR i kat przeszedł do historii. Po wywaleniu EGR-a nie ma absolutnie żadnej twardszej pracy silnika czego sie obawiałem po przeczytaniu paru postów, wszystko gra :) Ten passat to mój drugi egzemplarz z rocznika 98 i poprzedni tez miał taką samą alubelkę czołową. (z tym, że w tamtym nie robiłem modów mechanicznych). Przednie oczko do holowania faktycznie trochę zasłonięte, ale na siłe da radę holować - trzeba zrobić pentelkę przez oczko wokół rury. A jak nie pójdzie to szybki hol na wstecznym ;),, jeżdże juz 16 lat i nie musiałem nigdy być holowanym więc oby tak dalej.

I jeszcze jedno, jeden klakson musiał ustąpic miejsca rurze do turbiny, trzeba go przenieść na drugą stronę, co poprawiło balans auta :-)

Pozdrawiam i życzę udanych modyfikacji!

Edytowane przez focusgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Focus, mierzyłeś temperaturę w dolocie? jak wartości pojawiają się na VAGu?

 

a może inni pochwalą się swoimi FMIC'ami :D i wkleją jakieś logi :D oraz foty z montażu FMIC'a :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ode mnie: Pacjent to B4 AFN z klimą.

 

Jako, że na seryjnym IC przy temp na zewnątrz ponad 20 stopni w dolocie potrafiło być 80-90 stopni trzeba było coś z tym zrobić. U mnie siedzi IC z Megane 2.0 DCI, (jest inny jak z Megane/Scenic 1.9) wymiarów niestety nie znam ale do Passata jest idealny. Trzeba jedynie przerobić wloty jak u mnie i montaż obejdzie się bez żadnego cięcia belki i zderzaka (wyleciało jedynie kilka plastików za zderzakiem ale to raczej szczegół ). Coller zamocowany jest w miejscu mocowania chłodnicy od klimy. Rury do IC zostały wyspawane z różnych kolanek fi 50mm - materiał stal aluminiowana (typowa do tłumików). Rury zostały oczywiście napawane na końcach aby ich nie zrzucało. Całość połączona brzydkim i tanim Fagumitem i solidnymi opaskami GBS. IC jak i rurki pryśnięte na czarno co by nie rzucać się w oczy.

 

Temperatura w dolocie spadła znacząco bo przy 25 stopni na dworze było ok 45 stopnie przy mocnym pałowaniu. Czyli ok 20 stopni więcej jak temp otoczenia. Logów niestety pod ręką nie mam, a zrobić obecnie nie mogę. Ja jestem zadowolony z wyniku tym bardziej, że cały FMIC kosztował ok 300zł i jeszcze stary SMIC do sprzedania został.

 

Oryginalny IC Megane:

 

icmegane20.jpg

 

I już na aucie:

 

fmicpppp.jpg

 

fmicpassat1.jpg

 

fmicp2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Masz Ci człowieczku pkt ;) Do B5 jest sporo materiałów ale do naszych leciwych krokodyli już nie za ciekawie :) Niech zostanie ślad dla potomnych.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IC jak i rurki pryśnięte na czarno co by nie rzucać się w oczy
Jak jest z termoprzewodnictwem takiej pomalowanej powierchni? Nie bedzie to odbieralo mu troche 'wlasciwosci'? Jeszcze mi tylko powiedz prosze jakiego rodzaju farby uzyles...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jest z termoprzewodnictwem takiej pomalowanej powierchni? Nie bedzie to odbieralo mu troche 'wlasciwosci'? Jeszcze mi tylko powiedz prosze jakiego rodzaju farby uzyles...

 

Nie zauważyłem negatywnych skutków malowania IC. Chłodzi jak trzeba. Nawet lepiej jak u kolegi IC z Megane w AHF z podobnym setupem. Malowałem najpierw podkładem do alu a potem zwykłą farbą w sprayu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FMIC - IVECO,

dolna część Kwasówka,

górna seria, brak czasu na założenie :)

421edb19706a4debmed.jpg

Temperatura na zewnątrz ~27C

a reszta na wykresie :)

 

7c0ff0cb6c50b787med.jpg

 

jak widać temperatura nie przekroczyła +45C :D

ale po wymianie jednak Lag jest wyczuwalny.

 

 

Edytowane przez jarucki
bo tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niezle to wyglada.. to i ja wrzuce swoje foty:D

IC z respektu 18cm idealnie pasuje.. calutki odsloniety!

przy ostrym butowaniu temperatura w dolocie to 40-41 stopni (na dworzu 25st.) czyli nie jest zle:))

e901ccad9c7ffb58med.jpg

 

a4bac41659590b69med.jpg

wiecej fot z budowy u mnie w linku na dole..

Edytowane przez Blanko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności