Skocz do zawartości
focusgr

[B5] FMIC montaż - fotostory

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy , powiedzcie laikowi co to ten LAG ? :o)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LAG

-Turbo Dziura-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno tu nie zaglądałem a tu proszę, temat się rozwinął a nawet stał się poglądowy. Extra. U mnie zmieniło się tyle, że po montażu FMICa, wywaleniu EGR i kata, montażu 216-ek zrobiono korektę softu. Wszytko gra i buczy!!! Ale do mocy już się przyzwyczaiłem... Pozdrawiam wszystkich!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche obadalem juz ten tamat z fmicem i dzis juz zrobil bym to inaczej

mianowicie zamiast z kwasiaka walnal bym wszystko z aluminium i do tego zmiejszyl obieg rur do fmica bo wlasnie przed to jest tzn lag i duza turbo dziura zaczym to wszystko napompuje turbo

najlepszym sposobem jest robienie fmica z wejsciem i wyjsciem z 1 strony tej od turbo wtedy nie trzeba ciagnac rur przez cala dlugosc silnika to tego nie nagrzewaja sie one tak strasznie

wszyscy piszemy o temp w dolocie na naszych fmicach a ciekawe jaka jest na kolektorze skoro te zimne powietrze leci przez gorace rury..

tylko wlasnie gdzie taki ic z wejsciem i wyjsciem po 1 stronie dorwac .. tylko ibiza bpx ma taki a jakies jeszcze auta? nie wie nikt?

chcialbym jakos odizolowac te rury od siebie od silnika zeby sie tak nie nagrzewaly przez niego co polecacie co mozna z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest kit (ale to 1.8T) gdzie IC ma wlot i wylot z jednej strony. Firma APR

 

266325812_878c7ef933.jpg?v=0

 

fmic.jpg

Edytowane przez arturoski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wejścia wyjścia z jednej strony to tak Ciasnota będzie cholerna! z resztą nawet nie wiem czy się zmieszczą rury!! Kolektor dolotowy też będziesz musiał zmieniać!! od ASZeta albo pokrewnego który jest w drugą stronę!

 

No a może zapytam jak TY to widzisz, bo ja tego nie widzę :P

 

Blanko jest jeszcze coś takiego jak bandaż termiczny albo jakoś tak :)

Co do kolektora i izolacji przecież można zrobić osłony! co więcej na forum golf'a był nawet taki temat i ktoś tam zrobił uszczelkę teflonową... ale jak to się skończyło to nie pamiętam!

 

EDIT:

 

Artur pierwsza fota toż to Bora :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Artur pierwsza fota toż to Bora

 

No wiem wiem. Chciałem tylko pokazać jak to wygląda w praktyce. Taki cooler moim zdaniem ma jeszcze gorszy przepływ niż normalny a pakować tyle rur z jednej strony auta to też nia dla równowagi jakoś :) a pozatym to by dopiero gorąco było w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blanko dlaczego dal bys aluminium ?ze wzgledu ze jest lzejsze czy ze lepiej oddaje cieplo a co do napelnienia ukladu, zapewne masz rure 51mm a jak by dal o mniejszym przekroju np.45mm to by cos zmienilo bo z jakis czas bede montowal fmic-a i czcialbym to zrobic zeby bylo dobrze pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blanko jak ty to widzisz:

ab7d0fe32ed2d987med.jpg

Bo naprawdę zastanawiałem się długo i ja tego nie mogę zobaczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez tego nie wiedze... a co do zdjecia to powiadacie ze to Bora :) hmm...drogi taki FMIC :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ko jak ty to widzisz

przecierz nie rezalem tych rur tam to czyste dywagacje jak bym sie za to zabieral znowu to bym wtedy probowal co i jak czy jest miejsce czy nie..ale wg mnie tam miejsca jest sporo

fredi1 aluminium ze wzgledu na to ze lepiej oddaje cieplo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest kit (ale to 1.8T) gdzie IC ma wlot i wylot z jednej strony. Firma APR

Kolego 1.8T ma wlot powietrza z lewej strony od kierowcy ,to jaki jest sens puszczać dolot z prawej ,żeby w komorze silnika przejść na lewą stronę.Do 1.8T tylko fimic przelotowy.

 

Kolego Blanko jak tam foty nowego autka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam te dywagacje i zastanawiam się po co chcesz sobie utrudniać sprawę? Pomiar temperatury dolotu i tak jest mierzony prawie przed kolektorem dolotowym, a testy obciążeniowe pokazują, że dwustronny sposób montażu rur wystarczająco obniża temperaturę powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego 1.8T ma wlot powietrza z lewej strony od kierowcy ,to jaki jest sens puszczać dolot z prawej ,żeby w komorze silnika przejść na lewą stronę.Do 1.8T tylko fimic przelotowy.

 

Ten fmic ze zdjecia zostal zaprojektowany specjalnie dla 1.8T. Wykorzystujesz przy tym wzmocnienie (rure) seryjne do przejscia na druga strone. Ten fmic ze zdjecia w Passacie, A4 zamontowany bylby w druga strone tak jak tutaj:

 

stage3a4_03.jpg

 

Ja tylko podaje przyklad, ze jest takie rozwiazanie. Nie popieram go jednak bo jest za duzo zakretow. Fakt faktem, ze auto pozostaje bardziej w serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i tak.Ale ja i tak bym wziął przelotowy .

Nie popieram go jednak bo jest za duzo zakretow

 

Ja też nie popieram tego projektu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W koncu zamontowany a to fotki

b874ad30c2b64e3c.html66d938704c42b7d0.htmlb88c9da5450c6688.html57aaf10e4baa7073.html75d529116cc622d7.html6ed37a2ac6fcd4a9.htmlfde8b1d3c34fcfab.htmldd422a2f32e89dfc.html73af0e8266c02903.html0ca641d26e0a2bbf.html8e3783f9fc2ed7c4.html9dfe734aed4d1ee0.htmlcd483669a655ffa0.html0cff80207eb9c8c4.htmlf53c2e420663fe3d.htmlbe88d07c2a31faf1.html06ed3992967b375f.htmlbc55e9644dbc6fb4.html

b874ad30c2b64e3cm.jpg66d938704c42b7d0m.jpgb88c9da5450c6688m.jpg57aaf10e4baa7073m.jpg75d529116cc622d7m.jpg6ed37a2ac6fcd4a9m.jpgfde8b1d3c34fcfabm.jpgdd422a2f32e89dfcm.jpg73af0e8266c02903m.jpg0ca641d26e0a2bbfm.jpg8e3783f9fc2ed7c4m.jpg9dfe734aed4d1ee0m.jpgcd483669a655ffa0m.jpg0cff80207eb9c8c4m.jpgf53c2e420663fe3dm.jpgbe88d07c2a31faf1m.jpg06ed3992967b375fm.jpgbc55e9644dbc6fb4m.jpg

rurki pomalowalem bo byly piaskowane i zeby sie zabardzo w oczy nie rzucaly pod maska, zabardzo laga nie odczuwam a przy zmianie biegow jest lepiej tak jak by cisnienie nie spadalo,srednica rurek to 50mm a w srodku 46mm ogolnie wrazenia :drive:

Edytowane przez fredi1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fredi sam to robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam ,a co cos zle czy sie nie podoba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę więcej łagodnych zakrętów mogłoby być tak jak to masz tuż za turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche bylo ciezko gientarki nie mialem a kolanka tylko 90° no i przezkadzaly chalogeny,jak bym ich nie mial to bym zamontowal fmic-a odwrotnie i by bylo wiele prosciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności