Skocz do zawartości
hotair

brak nawiewu climatronik pilne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj miałem przyjemność prawie się upiec w moim passacie. Jako że tej usterki nie ma na forum a elektronika nie jest mi obca więc opiszę co nastąpiło. Na trasie napotkałem panów lejących asfalt więc szybko wyłączyłem klimatyzację by nie zadusić się topioną smołą. Jak wiadomo stop oznacza też brak wentylacji z wentylatora nawiewu wewnętrznego. Po ominięciu tej ekipy włączyłem auto dla klimy i smrodek spalenizny coraz dłużej witał w moim autku. Zjechałem na bok zgasiłem silnik, pod maską wszystko ok.

Włączam autko miga lcd climatronika. Więc zastopowałem go, szyberdach i okna w ruch i wróciłem do domku. Rozebrałem osłonę pasażera, sprawdzam na krótko wentylator obiegu wewnętrzego(dmuchawę) i działa bez problemów, jak ją zepnę i odpalam autko nie rusza. Sprawdziłem bezpiecznik nr 6 jest sprawny, jest też na nim napięcie. Sprawdziłem przekażnik lewy górny róg, pierwsze pole przekażnik sprawny, po odpaleniu klimy załącza styki, wentylatory na chłodnicy pracują , sprężarka chodzi. I tu moje pytanie czy bezpiecznik 6 podaje napiecie bezpośrednio na wentylator czy też na sterownik climy i z niego idzie do wentylatora dmuchawy. na przewodach dmuchawy masa jest nie ma natomiast napięcia bieguna plus. Nie mam schematu pod ręką więc może ktoś już to przerabiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź regulator obrotów wentylatora, mógł się spalić. Sprawdź czy climatronik podaje napięcie sterujące na ten regulator i czy wychodzi z niego prąd na wentylator

http://forum.vw-passat.pl/imagehosting/889447f326cd1e6dc.jpg

http://forum.vw-passat.pl/imagehosting/889447f650d75781f.jpg

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wygląda że to nie jest to. po zdjęciu powyższej kostki na pinie nr 1 cienki czarny przewód napięcie +5V do około +6V na pinie 2 przewód gruby brązowy z białym paskiem +12V na pinie 1 gruby brązowy masa, kostka wygląda ładnie. Przewód plusowy idący do wentylatora ma kolor czarny z zielonym paskiem, i nie łączy się z żadnym z powyższych przewodów, co lepsze nie znalałem go tez na kostkach sterownika, rozebrałem sam sterownik i diody zabezpieczające ok nie widać śladów spalenizny, elektrolity nienapuchnięte, gdzie idzie ten plusowy przewód z dmuchawy czarny z zielonym paskiem? Czyżby na skrzynkę bezpiecznikową czy na jakiś przekaźnik a może do komputera?

 

W vag-com znalezione błędy:

Silnik dmuchawy-V2 brak osprzętu/nie związany ze sprzętem

Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 brak osprzętu/nie związany ze sprzętem

 

Ten V71 miał błąd od dwóch lat i nie przeszkadzało to dmuchawie.

Edytowane przez hotair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Z tego co widzę, to wentylator dostaje + z przekaźnika natomiast regulator obrotów podłączony jest do masy wentylatora. Przekaźnik wentylatora to pierwszy z lewej w górnym rzędzie nad skrzynką lub drugi od prawej rząd niżej.

 

---------- Post added at 17:52 ---------- Previous post was at 17:50 ----------

 

Napisz mi Twojego maila na PW, coś Ci wyślę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i usterka namierzona tylko powód nadal nieznany. Kompletnie stopiła się podstawa wraz z bezpiecznikiem. Widać to dopiero po zdjęciu osłony skrzynki bezpieczników, nad pierwszym przekaźnikiem w górę są dwa bezpieczniki w metalowej obudowie koloru zielonego, pierwszego od góry kompletnie nie było razem z podstawą, był jeden wielki ukopcony kokon kabel czerwony z głównego zasilania w skrzynce i czarny z czerwonym paskiem. Wsadziłem oprawke i bezpiecznik 25A, ten poniżej ma 30A. tylko pytenie od czego to poszło? Błędy skasowane vagiem, dmuchawa działa. No i jaki był ten oryginalny bezpiecznik?

Edytowane przez hotair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zwarcie lub łożysko wentylatora przyciera się, ew. coś blokuje wirnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i jaki był ten oryginalny bezpiecznik?

oryginalnie bezpiecznik 30A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem 60 km i działa wszystko bez zarzutu, myślałem o tym że może te kable idą w okolicy radia i gdzieś się przytopiły ale radia nie wyjąłem bo ma takie zapinki że ......., Jeżeli zwarcie na dmuchawie (nowy zamiennik kupiony w grudniu bo w oryginale szczotki wykończyły komutator) to czemu nie przepalił się bezpiecznik 6 oznaczony dmuchawa. Dlaczego ten zjarany bezpiecznik nad przekaźnikami jest metalowy? czy jak wsadziłem zwykły w zamykanej oprawie to może tak pozostać czy szukać metalowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj zrobiłem 60 km i działa wszystko bez zarzutu
szybko wyłączyłem klimatyzację by nie zadusić się topioną smołą. Jak wiadomo stop oznacza też brak wentylacji z wentylatora nawiewu wewnętrznego.

Na przyszłość włącz obieg wewnętrzny jak masz filtr węglowy, nie powinno "walić" w autku ;)

A co do usterki to najprawdopodobniej obciążenie sprężarki popaliło elektrykę ale myślę że nigdy się nie dowiesz co było przyczyną...wychodzi na to ze chwilowe wyłączenie sprężarki i dmuchawy z panelu nic dobrego nie wróży ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw chyba to jednak nie tak, obieg zamknięty różnie mi działa zwłaszcza że skopany jest V71 a jak zaciągnąłem już spaliny to w obiegu zamkniętym ich trzymanie to też niezbyt dobre wyjście. Jeżeli są guziki to od tego by ich używać, nawet ze spalonym bezpiecznikiem razem z oprawą sprężarka działała prawidłowo rurki od niej też ok właściwie nie działała tylko dmuchawa. Mam już schemat i widzę wyraźnie że sterowanie idzie z komputera a zabezpieczeniem dmuchawy jest bezpiecznik F6 który ocalał więc to nie to. Bardzo mnie interesuje jaki nr ma ten spalony bezpiecznik czyli drugi od pierwszego przekaźnika z lewej w górę. Spróbuję zamieścić fotki.

Proszę jak to wygląda aż dziwne że więcej się nie zajarało.

ps: misiomis wielkie dzięki za schemat

 

Temat do zamknięcia, przy bardzo ostrym hamowaniu koszyk na dmuchawie przycierał o biały plastik wewnątrz, doszedłem do tego jadąc przy wyłączonym radiu i ostrym hamowaniu przed psem na drodze, usłyszałem pyrkotanie dmuchawy i potraktowałem ją młotkiem.

Edytowane przez hotair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeżę temat,bo mam podobny problem.

Jakoś dwa tygodnie temu padła mi nagrzewnica,rozebrałem wszystko,wymieniłem,poskładałem i tu pojawił się problem- nie działa dmuchawa. Mam climatronic z econ (jeśli to ma znaczenie). Słychać,że wszystkie silniczki działają,a za nic nie działa dmuchawa. Sprawdzałem napięcie i tak: na dmuchawie niema,na regulatorze obrotów też nic niema,ale za to jest na module elektrozaworów,zaznaczyłem na fotce na zielono: http://s1.img.pl/v/110269/picture+007.jpg i tam jest + w bodajże 3 pinach. Masa w wentylatorze jest.

Chciałem podłączyć wiatrak na krótko na przycisk,żeby jakoś przejeździć tą zimę,a w cieplejsze dni znowu rozebrać to wszystko i zobaczyć co się dzieje i co ciekawe wiatrak działa na krótko tylko po podpięciu bezpośrednio do aku,przez żaden przewód w środku nie załącza się.

Bezpieczniki sprawdziłem,wszystko jest ok,ale dlaczego niema tam w ogóle napięcia? Chciałbym sprawdzić napięcie "u źródła",no ale nie wiem gdzie szukać. :kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za post pod postem.

Sprawdziłem też http://allegro.pl/vw-passat-b4-kombi-94-96r-przekaznik-wentylatora-i2044512143.html i napięcie jest w blaszce i jednym bezpieczniku tym bliżej szyby,ale słychać,że się załącza. Przekaźniki jakie posiadam w skrzynce bezpieczników to:

18, 21, 36, 53, 72, 99, 167 czy któryś odpowiada za dmuchawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość kolego aby uniknąć pisania post pod postem na dole masz "edytuj post" ;) mam schematy elektryczne z tym że do b3 ale powinno się zgadzać może to Cię jakoś naprowadzi gdzie szukać tego napięcia VW_PASSAT_35i_(B3)_1988-1993_UKLAD_ELEKTRYCZNY.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maciek1863 niestety w b4 jest inaczej,ale dzięki ;)

Byłem dziś u elektryka i powiedział,że to prawdopodobnie rezystor(?),dochodzi do niego prąd,ale już nie wychodzi. Powiedział,że nowy to koszt ok.220zł + robocizna. Gdzie ten rezystor się znajduje,można się do niego dobrać bez zdejmowania deski i czy to możliwe,że przez niego niema nawiewu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:kwasny chciało się dobrze wyszło jak wyszło... jeśli chodzi o ten rezystor chyba jest ten który jest umiejscowiony na obudowie wentylatora w górnej jego części... można się do niego dostać odkręcając półkę i schowek od strony pasażera... może być troszkę ciężko ale powinno się obyć bez zdejmowania deski ;) no chyba że przy klimie jest inaczej? :hmm

http://forum.vw-passat.pl/threads/57364-passat-b4-climatronic-bez-ECON może się przyda ;)

Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dziś u elektryka i powiedział,że to prawdopodobnie rezystor(?),dochodzi do niego prąd,ale już nie wychodzi. Powiedział,że nowy to koszt ok.220zł + robocizna. Gdzie ten rezystor się znajduje,można się do niego dobrać bez zdejmowania deski i czy to możliwe,że przez niego niema nawiewu?

http://forum.vw-passat.pl/threads/107314-Wymiana-bezpiecznika-temicznego-w-rezystorze-dmuchawy-swiezego-powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności