Skocz do zawartości
Slay

WYMIANA TYLNYCH AMORTYZATORÓW (amortyzator tylny)

Rekomendowane odpowiedzi

ja dzis wymieniłem odboje w swoim pasku i nie było z tym zadnych problemow 45min obie strony,nie wiem kolego jak ty zes to zrobił urywajac te sruby!!!!!:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem.

Duży klucz dynamometryczny, moment 45Nm, obracały się dość opornie ale zanim doszły do właściwego momentu pourywały się. Nowe z aso założyłem niedawno - dokręcałem najpierw siłą 30Nm i zwiększałem o 1Nm - obracając o kilka stopni ale przy 39Nm kąt obrotu dla 1Nm był zbyt duży w stosunku do poprzednich więc wolałem dać spokój niż znowu pourywać te śruby.

 

Dziwna sprawa bo te śruby bliżej zewnątrz samochodu się pourywały natomiast te bliżej wnętrza ładnie i szybko złapały moment 45Nm. Więc albo trafiłem na trefne śruby albo nie wiem co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie bo ostatnio byłem w ASO na wymianie 4 wtrysków (na szczęście darmowa usługa tym razem) i dowiedziałem się że mam tylni amor do wymiany ale tylko jeden .... a ja słyszałem że te sprawy wymienia się parami ... oczywiście zrobię to sam bo jak widzę sprawa dosyć prosta tylko wymieniać 1 czy oby dwa ????

 

powie mi ktoś co to jest : Nsr shock bumpstop split (to też mam do wymiany)

Edytowane przez myszon80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

shock bumpstop split - odboje amortyzatorów

 

Amortyzatory powinno wymieniać się parami, żeby nie uzyskać, przy okazji wymiany tylko jednego, znaczącej różnicy w sprawności amortyzatorów na danej osi.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za info ale zdziwiło mnie że w autoryzowanym serwisie chcą mi wymienić jeden ... może ten drugi jest jeszcze w zajebistym stanie ...

 

AAAAAA tak sobie teraz pomyślałem bo na 100 % mam rozwalony odbój amortyzatora( i to widać gołym okiem) ale czy to oznacza że amor też jest do wymiany ???? bo w serwisie miałem zrobiony "express visual check" więc pewnie nie sprawdzali amorów ??????

Edytowane przez myszon80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozwalony odboj nie oznacza rozwalonego amortyzatora.

Wizualnie da sie tylko sprawdzić czy amortyzator nie jest "wylany", sprawność mozna zbadac tylko odpowiednimi urządzeniami.

Mozliwe ze z powodu rozwalonego odboju chcą Ci wymienić dobry amortyzator ... ale to powie tylko badanie sprawności ( no chyba ze po amortyzatorze ewidentnie widać wycieki )

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ... czyli wymienię odbój i pojadę na sprawdzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie sorry ze nie zakładam nowego tematu ale akurat moj problem jest niejako powiązany z tematem tej dyskusji, w passacie z 98 roku wymienione zostaly tylne amortyzatory , wahacze tuleje, z przodu jeden amortyzator i chyba rowniez wahacz ( nie mam pewnosci co dokladnie bo samochod otrzymalem w prezencie od tescia :) i powiedziano mi ze powinienem ustawic zbieżność/geometrie . Moje pytanie brzmi czy w moim samochodzie ustawia sie geometrie z przodu i z tyłu czy tylko z przodu ? Pytam bo jak dzownilem po zakładach to mam sprzeczne informacje a chce to zrobic raz a dobrze :) z gory dzieki za odpowiedz !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z przodu tylko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z tyłu wymieniałeś tuleje belki, to nie zaszkodzi sprawdzić zbieżności, bo autko może robić cztery ślady .

 

Pozdrowionka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli z tyłu wymieniałeś tuleje belki, to nie zaszkodzi sprawdzić zbieżności, bo autko może robić cztery ślady .

 

Pozdrowionka.

 

Hmm to jednak mozna ustawiac z tylu ? Bo o to sie rozgrywa kwestia , chcialbym wiedziec czy jest w ogole mozliwosc ustawiania tylu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę o ustawianiu geometrii z tyłu w B5 (ośka), ale rzeczywiście otwory w łapie owalne są. Z przodu za to nie da się nic ustawić poza zbieżnością, geometrię można najwyżej sprawdzić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie slyszalem o tym, zeby sruby amortyzatora z tylu w pasku dokrecac w pozycji zblizonej do jego pracy....

Nawet w serwisówkach VW tego nie podają, takze mozna ew. belke podniesc sobie troche do gory z racji tego, ze wszystko nam opadnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam zamiar wymienić amorki na tyle bo po prostu im się należy,i tu pojawia się pytanie.Dostępne są amorki z i bez "SYNCHRA",co to jet synchro ,do czego służy i jakie mam zakupić do autka B4/kombi/95r/1,9tdi.Z góry dzięki za podpowiedź,pozdrówka dla wszystkich miłośników passatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchro - zapewne chodzi o napęd na 4 koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam zupełnie inne pytanie .

 

Czy opłaca sie wynieniac amortyzatory przed zimą? moje tłuką troche i chciałbym je wymienic ale martwie sie troche ze w zime nowe dostaną po tyłku wiec moze warto przeczekac zime ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie jutro zamierzam sie do wymiany amorow na tyle i wydaje mi sei ze problemow z srobami nie bedzie tylko o co chodzi z ustawieniem tego na kołku chce uzyc podnosnika zeby bylo wygodniej i podlozyc wysówana łape zeby trzymało sie wszystko tylko co co chodzi zeby wszystko bylo na odpowiedniej wysokosci jak to wyczuć pomóżcie prosze i kupilem amory na tył kamoki czy to dobre a u mnie odboje i oslony to sa w strzepach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ja mam zupełnie inne pytanie .

 

Czy opłaca sie wynieniac amortyzatory przed zimą? moje tłuką troche i chciałbym je wymienic ale martwie sie troche ze w zime nowe dostaną po tyłku wiec moze warto przeczekac zime ?

 

przed zimą jak najbardziej, bo przecież jak w lecie cię bujnie w koleinie to jeszcze nic się nie stanie, ale w zimie niestety możesz kolego wyskoczyć z toru jazdy jak kółka stracą kontakt z podłożem

 

Amorki to w zimie bardzo ważna sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności