Skocz do zawartości
Gość AD4M

Tiptronic szarpie...

Rekomendowane odpowiedzi

A może wiesz ile ma mieć Ohm sprawny na zimnej skrzyni albo na rozgrzanej żebymżeby mógł zmierzyć bez wyjmowania bo już to raz podmienilem ale na używany i nie mam pewności że ten jest na sto procent dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpierw zaczęły się problemy z wstecznym który szarpał
Podobno najczęstszy powód w tych skrzyniach to uszkodzenia kosza biegu wstecznego, a ślizganie to uszkodzony konwerter. Elektrozawory padają gdy szarpie przy zmianie biegów.

 

Mój szarpał przy hamowaniu silnikiem i zmianie z 5 na 4. Wiedziałem, że padł elektrozawór ciśnienia (chyba żołty kolor), bo akurat natrafiłem na fotoporadę mojej usterki. Mechanikowi nic nie mówiłem, a ten stwierdził uszkodzenie 3ech elektrozaworów. Metoda badania/sprawdzenia - na słuch - buahaha.

Naciągnął mnie na 2 dodatkowe sprawne elektrozawory, ale ten uszkodzony faktycznie pracował dużo słabiej niż dwa pozostałe.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnosnie wstecznego to jest tez inny powud u mnie kosz byl caly

a konwerter mam nowy (po regeneracji) zalozylem i nie pomoglo wiec szykam w zaworach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zmagań ciąg dalszy mam prośbę gdyby ktoś miał jakąś mądrą książkę bądź schemat sterownika chodzi mi dokładnie o opis zaworów kiedy się które włączają będę wdzięczny za każdą podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.e46fanatics.com/showpost.php?p=16331942&postcount=7

 

łap może to Ci pomoże.

 

wewnątrz tej dyskusji natomiast manual od skrzyni

http://www.europeantransmissions.com/Bulletin/DTC.VW/00-39.pdf

Edytowane przez Aleiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra zawory sprawdzone teoretycznie działają , teraz pytanie za 1000 pkt co jeszcze moze byc przyczyna dziwnego zachowania skrzyni skrzynia wariowala na 4 i 5 biegu wyskoczył błąd od sprzegla wymieniłem sprzeglo i nie pomoglo na dodatek skrzynia jezdzi tylko do 2 biegu jak wpadnie w awaryjny to jedzie na 2 biegu a nie na 4 ktos ma jakies pomysly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz takiego błędu ?

Ten przełącznik może świrować lub jego kostka połączeniowa.

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

P0706 - 35-10 - - - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błedy jakie miałem to

17118

17090

17125

17117

17119

 

 

18034

01119

 

01315

 

ale ten 17090 to mi wyskoczyl po odpieciu kostki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra ostatnioe pytanie zanim strace cierpliwosc i spale auto :wsciekly normalnie przy awarii elektroniki skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i jedzie tylko na 4 biegu jest to spowodowane calkowitym odpieciem sterowania skrzyni przez komputer zeby nic nie uszkodzic a wiec u mnie wpada w tryb awaryjny i jedzie na 2 biegu , zanim jednak wpadnie tryb awaryjny samochud prubuje wlaczyc kolejne biegi 3,4,5 jednak efekt jest taki ,ze silnik wchodzi na wyzsze obroty a biegi sie nie zalanczaja i w tedy po probie wszystkich po kolei wskakuje awaryjny ale zalancza sie 2 bieg .

jeszcze jedno pytanie nie pamietam dokladnie ale po odpieciu kompa od skrzyni skrzynia powinna jezdzic na wstecznym i 4 biegu bo sa one zalaczane mechanicznie jesli sie myle to prosze mnie poprawic ale u mnie po odpieciu calkowicie kompa nie rusze ani do przodu ani do tylu a i po podpieciu drugiego kompa sa te same objawy wiec komputer ok jakies pomysly co sprawia ze skrzynia nie zalancza biegow mechanicznie bez sterowania z gory dzieki za podpowiedzi

i jescze jedna sprawa bo nigdzie nie moge znalezc jaka grubosc powinny miec tarczki poszczegulnych koszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że nie masz pękniętego któregoś kosza?

W tych skrzyniach najczęściej trzaska wsteczny i I bieg tzw. low.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak miałem pęknięty kosz wstecznego to najpierw skakał po wrzuceniu "R" a z czasem był coraz słabszy i już pod większe wzniesienie nie dało się podjechać...

Co do sterownika skrzyni, to gdy odpinałem całkiem kostkę to biegi się przełączały tylko z szarpnięciami przy zapinaniu i zmianie biegów,ale wchodziły wszystkie po kolei...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o wlasnie jak pisalem wczesniej to 1,2 i R chodza zajebiscie problem jest z 3,4,5 biegiem wszystkie kosze cale bede szukal dalej przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skrzynia powinna jezdzic na wstecznym i 4 biegu
Jestes pewien 4go biegu?

Lockup działa od 3go i na tym biegu chyba powinna jezdzic w trybie awaryjnym, bo z 4ki nie ma jak ruszyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie nie było mnie chwile z powodu braku czasu tak jestem pewien 4 biegu w trybie awaryjnym nie masz zapiętego  lockupu 

podpiąłem kompa i wyskoczyło mi coś takiego

17118

17114 

reszta błędów ze skrzyni  po skasowaniu nie powróciła tylko są te dwa i jeszcze dokonałem pomiarów na zaworach i czujnikach   w skrzyni i tak kolejno 

MV 1 - 26,9  ohm 

MV 2 - 26,9 ohm 

MV 3 - 26,9 ohm 

EDS 1 - 6,4 ohm 

EDS 2 - 5,8 ohm 

EDS 3 - 5,9 ohm 

EDS 4 - 5,8 ohm 

TOT - 910 ohm 

OSS - 847 ohm 

TSS - brak pomiaru nic nie pokazał 

pomiar na zimnym samochodzie przy temperaturze 22 st C

t_20150823_112459_449.jpg.28980f7a4931ac40c28e7d00b01b8902.jpg

jak widać żaden pomiar nie pasuje do tego co powinno być no oprócz EDS 1 i może TOT myślę że te pare ohm przy 25 stC by sie podniosło może koś mierzył u siebie i sie wypowie na ten temat będę wdzięczny za każdą podpowiedź 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie, ale zrób tak jak mój mechanik od skrzyni. Wyciągnął elektrozawory i na słuch sprawdził, który był wadliwy. Ja wiedziałem już to przed rozbiórką, bo znalazłem identyczny problem w necie, ale gdy w domu po naprawie skrzyni sprawdziłem wadliwy elektrozawór, to faktycznie przełączął się tak jakby nie mógł, a jego dźwięk załączania był dużo słabszy od zdrowej sztuki. Na dwa zawory mnie wyrolował, ale wiem że sorawdzenie robił bez sprzętu, a VAG wczęśniej nic nie pokazywał.

Tu masz moje testy:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś potrzebował to posiadam skrzynię w bardzo dobrej kondycji EYF 5 biegowy tiptronic. Wraz ze sprzęgłem i sterownikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tez tak sprawdzalem i wydawaly sie dobre sprubuje jeszcze podmienic ten czujnik kturego nie moglem zmierzyc 

Dzieki 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2017 o 09:35, Jericho napisał:

Mój szarpał przy hamowaniu silnikiem i zmianie z 5 na 4. Wiedziałem, że padł elektrozawór ciśnienia (chyba żołty kolor), bo akurat natrafiłem na fotoporadę mojej usterki. Mechanikowi nic nie mówiłem, a ten stwierdził uszkodzenie 3ech elektrozaworów. Metoda badania/sprawdzenia - na słuch - buahaha.

ja dzwoniąc dzisiaj do zakładu który naprawia skrzynie z podobnym problemem, stwierdzili że do wymiany jest sterownik za 1600 plus oliwa i robocizna

Edytowane przez tomaszM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.10.2017 o 17:26, tomaszM napisał:

ja dzwoniąc dzisiaj do zakładu który naprawia skrzynie z podobnym problemem, stwierdzili że do wymiany jest sterownik za 1600 plus oliwa i robocizna

Ja płaciłem 1500zł za całość bez rachunku, inaczej + Vat.

Wymienione miałem teoretycznie 3 elektrozawory na używki po 200zł/szt. Nowy kosztował ok 440zł, do tego oliwa z filtrem za jakieś 250-300zł, i zmieścisz się w 700-800zł jeśli zrobisz to sam, i o ile to ta sama usterka...

Na innym kompie mam zdjecia z naprawy powyzszej usterki od innego uzytkownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniąc dzisiaj po trzech zakładach było to tak, dwa stwierdzili że sterownik do wymiany. Natomiast trzeci że bez rozbierania jej nie da się stwierdzić co to może być i że nikt takiej diagnozy nie postawi bez rozebrania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności