Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

zmiana licznika na 1/2 fis ze standardowego bez fis. Numery części podeślę za chwilkę :)

@owies stary licznik 805A, nowy 829A

Edytowane przez piotrus2804

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam mały problem zmieniłem licznik z 1/2 fis na pełny fis tylko z superb i zostawiłem tarcze z superb na 270km/h i są ładniejsze wsad został w liczniku z superb Bo ten ze starego licznika pokazywał złe wartości prędkości, i wszystko było by okej tylko na wsadzie z licznika superb nie pokazuje mi temperatury zewnętrznej na fisie czy ktoś wie jak to ogarnąć czy wogole się da uruchomić? Na wsadzie z octavi działa temperatura. Help 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak więc dołączyłem do "szczęściarzy" zmieniających w swoim Passacie (1,9TDI FL, 2005 r.) licznik z 1/2FIS na Full FIS. W moim przypadku zamieniłem 3B0920829A na 3B0920847E i dodatkowo, aby wszystko mi działało jak należy wymieniłem radio Beta na Gamma V + dołożyłem trzy przewody (CLK, DAT, En).

Mój problem rozbija się o wyświetlanie RDS na FIS'ie, co się nie dzieje (ta część FIS'a jest ciemna). Z pomiarów wynika, że na pinach CLK i DAT jest 5V, natomiast na Enable 0V. Zmieniłem kodowanie licznika z 20105 na 29105, a radia z 00001 na 00007 lecz nic to nie zmieniło.

Macie może jakieś sugestie co do rozwiązania problemu?

Edytowane przez luielektr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.05.2022 o 20:06, Wis3el napisał:

Siemka mam mały problem zmieniłem licznik z 1/2 fis na pełny fis tylko z superb i zostawiłem tarcze z superb na 270km/h i są ładniejsze wsad został w liczniku z superb Bo ten ze starego licznika pokazywał złe wartości prędkości, i wszystko było by okej tylko na wsadzie z licznika superb nie pokazuje mi temperatury zewnętrznej na fisie czy ktoś wie jak to ogarnąć czy wogole się da uruchomić? Na wsadzie z octavi działa temperatura. Help 

W SuperB jest inna filozofia odczytu temperatury niż w octavi, nie wchodząc w szczegóły trzeba podpiąć do odpowiednich pinów licznika czujnik temperatury, oprócz tego co masz, rozumiem że masz klimatronik.

Edytowane przez romek72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jest mi ktoś ogarnąć z dwóch wsadów jeden Bo mój był na 220km a nowy licznik mam na 270km w skodzie octavi 1 i chciałbym mieć mój wsad ponieważ z nowego licznika wsad nie pokazuje mi temp. Zewn. I zawyża spalanie

 

W dniu 13.06.2022 o 12:44, romek72 napisał:

W SuperB jest inna filozofia odczytu temperatury niż w octavi, nie wchodząc w szczegóły trzeba podpiąć do odpowiednich pinów licznika czujnik temperatury, oprócz tego co masz, rozumiem że masz klimatronik.

Tak mam klimatronik i na nim mi pokazuje temerature a które piny bym musiał podlaczyc Bo jak wgrywam wsad z mojego licznika to temp. Pokazuje ale znowu zle mi pokazuje prędkościomierz Bo mój jest do 220km a z superb mam do 270 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek zobaczę na schemat to ci powiem.

Niestety to nie koniec kłopotów, klimatronik wywali też błąd sygnału prędkości jazdy, zegary z superb mają kilka różnic w pinach w stosunku do octavii.

Edytowane przez romek72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak byś mi powiedział co i jak byłbym wdzięczny 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć na zegarach temperaturę trzeba podpiąć czujnik temperatury do zielonej wtyczki  pin 26(T32b/26) i pin7(T32a/7)  wtyczka niebieska .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie  dziś podłączam i zobaczymy co jeszcze wyjdzie przy tym swapie ?Jeszcze musze potem ogarnąć otwarte drzwi i sygnał włączonych świateł. Bo na fisie pokazuje mu tylko maskę otwarta a drzwi nie

Edytowane przez Wis3el

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ODGRZEJE KOTLETA

Witam 

Panowie "utknołem w martwym punkcie" i może coś poradzicie.
Mam Passata B5 3BG TDI AVF Comfortline z końca 2003 roku.

Mianowicie chodzi o wymiane licznika z 1/2 na pełny FIS.
- Wymieniłem licznik na 3B0 920 849 A VDO V04 - ten stary to z końcówką 829.
- Połozyłem przewody bo nie było (te trzy łączace navi - mini iso z licznikiem).
- Dołożyłem Radio nawigacje MCD wrsja F, o numerze 1J0 035 191A (BNO 881 Blaupunkt 7 612 001 377 spisane z etykiety),  poprzenie to radio i CD po jeden DIN;
- Dołozylem w podłokietnik zmieniarke CD Sony na 6 płyt (nie pamiętam numerów a nie spisałem) ale działa bez zarzutu.
- Popełniłem kodowanie
Licznik  Software Coding: 23115 (tu nie podoba sie mi ta xxx1x chyba powinna być 4 bo 4 cylindry - ale tego nie jestem pewien);
Radio  Software Coding: 05407 (tu w VAGU wyświetla sie iny numer radia niż ten co podałem wyżej (Control Module Part Number:1J0 035 152 G; Component and/or Version: Radio BNO 0105));
Navi  Software Coding: 00001 (tu w VAGU wyświetla sie iny numer radia niż ten co podałem wyżej (Control Module Part Number:1J0 919 887 A; Component and/or Version: Navigation BNO 0105));
Can gateway  odświeżone Software Coding: 00006 - (Control Module Part Number: 6N0 909 901 Component and/or Version: Gateway K<->CAN 0001)

W liczniku żadnych błędów a radio i navi jak poniżej w kolejności
00853 - Loudspeaker(s): Rear, 36-00 - Open Circuit; - to mnie nie interesuje,
00854 - Radio Display Output in dash Panel insert, 49-00 - No Communications;
00855 - Connection to CD changer, 49-10 - No Communications - Intermittent;

00854 - Radio Display Output in dash Panel insert, 49-00 - No Communications
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52), 36-00 - Open Circuit (tu dodam że fabrycznie mój paszczur nie był przystosowany do navi, ale chętnie bym to dołozył tylko nie wiem jakich podzespołów szuklać);

Uzywam VAG-COM Version: Release 311.2-N

FIS jak nie pokazywał tak nie pokazuje.
Może  jakieś sugestie podpowiedzi co mogę jeszcze zrobić żeby to zaczeło dziąłć. Oczywiście oprócz tego żeby sprawdzić poprawność podlaczenia przewodów bo to chce zrobić w tym tygodniu.

Z góry Wielkie Dzięki za pomoc.
Pozdro

Edytowane przez ktulu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem mam obecnie licznik 3b0 919 880a a teraz założyłem licznik  3B0920825A tylko ma problem z imo także wskazówki się nie podnaszą co może być przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem mam obecnie licznik 3b0 919 880a a teraz założyłem licznik  3B0920825A tylko ma problem z imo także wskazówki się nie podnaszą co może być przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sito605 napisał:

Witam mam problem mam obecnie licznik 3b0 919 880a a teraz założyłem licznik  3B0920825A tylko ma problem z imo także wskazówki się nie podnaszą co może być przyczyną

Wsadziłeś licznik z canem(920). Musisz szukać żeby miał (919), bez can

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Pavellos napisał:

Wsadziłeś licznik z canem(920). Musisz szukać żeby miał (919), bez can

Czyli niestety ten licznik do wywalenia ? Czy 919 będzie pasował i czy on jest z fis ? Co ja będę musiał zrobić żeby on działał ? Czy ten będzie pasował 3b0 919 890j?

Edytowane przez sito605

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy dam radę jakoś ogarnąć licznik w moim passacie , mam obecny licznik 3B0 919 880a na eeprom pokazuje mi immo 1 

Kupiłem licznik o numerach 3B0 919 890JX i pokazuje mi ze to immo 2 
 

Wie ktoś może jak usnąć immo tak żeby auto odpalało na dłużej niż 3 sekundy 

Odrazu wspomnę ze próbowałem tak jak tu- https://forum.vw-passat.pl/topic/25751-wymiana-licznika-bez-fis-na-fis-passat-3b-i-3bg/ 

Lecz w vcds jak wchodzę 17 potem 11 i wpisuje te loginy to mam komunikat żebym zagasił auto i spróbował za chwile

Gdy próbuje za adaptować nowy kluczyć w kanale 21 to wyskakuje mi 3 i gdy chce to zmienić mam error 

4CE891C3-9EC5-4D82-B328-79947166F63C.jpeg

C6FB4B14-00AC-4D55-B9C0-FAC9837BE5F1.jpeg

 

cześć, czy jest mi ktoś w stanie ściągnąć immo z tego wsadu licznika ? 

czy to w ogóle możliwe żeby go zdjąć ? 

kupiłem licznik lecz cały czas mruga kontrolka od immo

3B0919890JX B5-KOMBIINSTR. VDO V47 nowy.BIN

tu jest wsad ze starego licznika 

3B0919880A B5-KOMBIINSTR. VDO V09.BIN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem po wymianie licznika z 3B0920822A (pół fis) na 3B0920849B (pełen fis, immo3). po wymianie mam problem z zawyżającym prędkościomierzem, średnio o 30%. próbowałem już zmian kodowań, niestety bezskutecznie. Jak mogę sobie z tym poradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności