Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Borow98 napisał:

Rozmawiałem z fachowcem i stwierdził, żeby broń Boże nie kopiować danych z jednego wsadu do drugiego, że to nie zadziała, że trzeba kodować klucze i transpondery. Może skończyć się defem w liczniku i tyle z tego będzie... Jak jest naprawdę?

Bzdura. Jeżeli zrobisz to zgodnie z instrukcją z pierwszego posta to wszystko będzie działać. Metoda kopiowania jest nawet lepsza, bo jest szybsza, i nie trzeba się bawić w wymianę pestek na nowe. Tylko pamietaj ze przechodzisz ze starej struktury na nową i trzeba to w odpowiednie miejsca przekopiowac.

A nawet jak zrobisz źle to nic nie będzie. Tylko zachowaj kopie oryginału, najwyżej ją przywrócisz

 

3 godziny temu, Borow98 napisał:

Czy po zedytowaniu wsadu nowego licznika mogę go podpiąć, żeby sprawdzić czy wszystko działa jak należy pomimo obecności "starej manetki" wycieraczek bez obsługi komputera i się przejechać?

Oczywiście że możesz.

 

3 godziny temu, Borow98 napisał:

Jak dotąd tylko przejrzałem wsad swojego licznika, ale nic się w nim zrobić ciekawego nie da. Wersja to [VWK501LL] ROM 0.88.

Bo w licznikach bez fis zazwyczaj nie ma co wlaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tauka Dzięki bardzo za odpowiedź! Pozostaje tylko kupić licznik z bebechami i brać się do roboty :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie mam pytanie  odnośnie wymiany licznika b5 tdi pd awx.

Mianowicie komputer jest zmieniony i immo Off ,

czy przy wymianie licznika trzeba kodować immo i zczytywać  stary wsad  ,  czy juz immo jest nie aktywne?

Niestety nie posiadam vaga a licznik padł , znalazlem taki sam licznik z minimalnie wiekszym przebiegiem wiec mógłbym wymienic sam , 

Bede bardzo wdziwczny za pomoc pozdrawiam  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.12.2020 o 17:42, EPA napisał:

Witam serdecznie mam pytanie  odnośnie wymiany licznika b5 tdi pd awx.

Mianowicie komputer jest zmieniony i immo Off ,

czy przy wymianie licznika trzeba kodować immo i zczytywać  stary wsad  ,  czy juz immo jest nie aktywne?

Niestety nie posiadam vaga a licznik padł , znalazlem taki sam licznik z minimalnie wiekszym przebiegiem wiec mógłbym wymienic sam , 

Bede bardzo wdziwczny za pomoc pozdrawiam  

 

 

Ja wsadzając inny licznik z półfisem na próbę i mając na starym wyłączony immo to normalnie mi samochód odpalił tylko był komunikat, że immo coś tam nie bangla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniam licznik 3b0920809 na licznik ful fis 3b0920849,

czy ktoś podpowie co przenieść z wsadu z jednego do drugiego, bo zdjęcie na początku tematu/poradnika nie działa,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, matipro33 napisał:

bo zdjęcie na początku tematu/poradnika nie działa,

Działa działa, właśnie sprawdzałem. Ale jak chcesz to podeślij pliki to ci ogarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, tauka napisał:

Działa działa, właśnie sprawdzałem. Ale jak chcesz to podeślij pliki to ci ogarne.

Nie mogę ci pw wysłać nie wiem czemu a mam parę pytań,

Czy wsad licznik da się odratować ogólnie się nie znam a grzebałem w nowym liczniku w miejscu vin wpisałem swój vin auta i się licznik posypał, da sie to uratować czy szukać drugi licznik, liczniki mam za darmo z pracy ze szrotu, tylko na razie drugiego takiego nie ma,

Jeśli da się coś z tym zrobić to jak, i czy jak wyśle oba wsady byś to ogarnął mi przeniesienie odpowiednich danych ??

Edytowane przez matipro33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie. Stary 807 trafił na stół a nowy 849 zawitał do Passata ?. Teraz ważne pytanie. Znalazłem radio blaupunkta w piwnicy miami cd72. Rzekomo może wyświetlać ono komunikaty na fisie. W manualu napisane jest, że dla liczników 849 nie trzeba ciągnąć przewodów. Stare radio podłączyłem ale są tylko 2 kostki iso... czarna i brązowa ;/ . Nie ma ani żółtej ani zielonej mini iso. Tylko te dwie iso. Da się jakoś to ogarnąć, żeby wyświetlał mi na fisie info o stacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ciągnąć 3 przewody między licznikiem a zieloną wtyczką mini iso.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymieniłem licznik (846) wg. instrukcji i wszystko działa ok.

Czy w liczniku można zmienić aby nie wyświetlał tej kreski od automatu? Doda że w Can gateway mam wartość 00006 - i nie idzie jej zmienić. Proszę o jakąś podpowiedź, gdyż dziwnie to wygląda.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy w can gateway, wpisz jeszcze raz te samo kodowanie i zatwierdź, skasuj jeszcze raz ewentualne błędy w cangateway i liczniki. Kreska powinna zniknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd się kasuje. Kodowanie jak zmieniam w can gateway na 00006 - komunikat że nie można zmienić. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd znowu się pokazuje. Przed zmiana licznika "bez FIS" błędów brak. Jakieś sugestie? 

Robię to vcds'em. Kabelek chińczyk ross-tech. Mam tez vag-tacho. 

A można zmienić coś we wsadzie licznika? 

 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez pomyslek_ino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pomyslek_ino napisał:

Kodowanie jak zmieniam w can gateway - komunikat że nie można zmienić.

Ale zmieniasz na co? Masz po prostu wpisać 00006 i zatwierdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.05.2021 o 20:55, tauka napisał:

Ale zmieniasz na co? Masz po prostu wpisać 00006 i zatwierdzić.

Dziękuję za pomoc. Wszystko OK. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemacie

Od kilku dni borykam sie z problemem wymiany licznika w troche wiekszym passacie, czyli T4. Oryginalnie licznik byl o nr. 7DO920802R, zakupilem licznik z Golfa IV o nr.1J0920821B. Problem jest taki ze po wrzuceniu licznika z Golfa wskaznik paliwa zawyza o jakies pol zbiornika, a sam FIS wyswietla tak jakby mial kilka linijek slabszych, do tego na FIS wywala komunikat o uszkodzeniu hamulcow zaraz po przekreceniu kluczyka i zadne kodowanie nie pomaga

Wyszukalem wsady do licznikow T4 z 1/2FIS, po zmianie eeprom na 7D0920823C (wszystkie dostepne wsady 7DO920822 sa uszkodzone) wskazanie paliwa zgadza sie z oryginalem, po zmianie kodowania kontrolki reaguja tak jak w oryginale (AIRBAG, olej...) poza jedna, otoz nie potrafie ogarnac ABS, auto posiada ABS, kontrolka swieci non stop, po ruszeniu z miejsca wyskakuje komunikat o uszk hamulcow, pika trzy razy, wyswietla STOP i zaczyna mrugac kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem. Probowalem juz roznych zmian w kodowaniu CAN i licznika, ale bezskutecznie. Kombinowalem rowniez w samym eeprom, ale bez odpowiedniej wiedzy to jest jak bladzenie slepego we mgle.

Z immo poradzilem sobie w taki sposob ze wygenerowalem blad kodowania kluczy i usunalem diode, bo w T4 jest osobno wiec luz, ale ten ABS.

Dorzucam wsady, moze ktos bedzie mial ochote cos zmodzic. 

BORA.BIN T4.BIN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na temat licznika 3B0920829A ma 1/2 fis podejdzie do B5 z 98r z 1.9 TDi ma licznik bez fis?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 98 na 99.9% nie masz can, więc p&p na pewno nie. Licznik podejdzie, jeżeli wykonasz odpowiednie przeróbki w celu dołożenia can.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :) A są jakieś licznik z B5 FL bez Can?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie rozwiazac moj problem o ktory opisalem na poprzedniej stronie, dla potomnych:

Zmienilem wartosc w 0x0198 z EB na 6B i nastala tak dlugo wyczekiwana cisza i lad. Kombinowalem metoda prob i bledow, czyli nadpisywalem eeprom T4 eepromem z golfa (na golfie ABS nie swiecil) po kawalku, max. kilka linii, oczywiscie nie od poczatku, tam gdzie mamy przebieg itp., jak rowniez nie 1:1, bo wsady pomimo wszystko sa inne, tylko dedukowalem, co zmienic porownujac komorki, obserwowalem kiedy zgasnie kontrolka, jak zgasla za ktoryms razem zawezylem pole zmian i nadpisywalem poszczegolne komorki i bingo, ta droga znalazlem rozwiazanie. Troche to trwalo, ale sie oplacilo.
Teraz kombinuje jak ogarnac podswietlenie samych wskazowek i wyswietlaczy, ponoc nie mozliwe w IMMO2, ale oryginalny licznik ktory byl 7D0 920 802 Q, tak wlasnie mial, a wiec...
No i jeszcze chcialbym aktywowac funkcje "ile zostalo km do pustego zbiornika",
Czas pokaze czy mi sie uda...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności