Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, tauka napisał:

 

a podpowiesz moze jaki? gdzie szukac? Uwazam ze jestes obrazony ze nie kupilem od Ciebie sterownika tylko gdzie indziej. Jak pisalem, rozumiem ze praca itp nie miales czasu wyslac, dlatego dalem Ci spokoj i kupilem od innego.

 

polonez15 podpowiedzial mi ze jak bedzie podlaczony can to sie naprawi i bd ok, i podlaczylem na "janusza" na test i wszystko ok. czekam na piny i bedzie wszystko,

 

Edytowane przez mateo2558

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mateo2558 napisał:

Uwazam ze jestes obrazony ze nie kupilem od Ciebie sterownika tylko gdzie indziej.

Nie nie jestem obrażony, bo nie mam na co być. Kupujesz gdzie chcesz - takie prawo rynku. A sterownik poszedł jeszcze w tym samym tygodniu razem z FF i pozostałym kompletem do przekładki i już dawno śmiga w aucie ;)
 

6 godzin temu, mateo2558 napisał:

polonez15 podpowiedzial mi ze jak bedzie podlaczony can to sie naprawi i bd ok

Uwielbiam pytania typu czemu coś nie działa. 5 stron szukania przyczyny a potem się okazuje, że zrobiona tylko 1/3 moda i wielkie zdziwienie że coś nie działa... Kolejny raz w tym temacie. Chociaż ostatnie przypadki to raczej czemu wyświetla różne temperatury...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego wystarczylo jak bys dal znac odrazu a nie jakies podchody, pozniej z problemu ktory mozna zalatwic w dwoch postach robi sie 10, i dodatkowa strona do wertowania, Mimo wszystko dzieki za odp;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, mateo2558 napisał:

dlatego wystarczylo jak bys dal znac odrazu a nie jakies podchody, pozniej z problemu ktory mozna zalatwic w dwoch postach robi sie 10

 

Co ci miałem dać znać od razu? Napisałeś gdzieś że nie podłączyłes tak jak trzeba? Po 3 tygodniach kombinowania to myślałem że już wszystko jest tak jak ma być więc napisałem ci że źle kodujesz. Jak przekładałem pierwszy raz u siebie ecu, licznik, ab, cały komfort, climatronik to zajęło mi to dwa popołudnia więc nie przypuszczałem że pociągnięcie dwóch przewodów może tyle trwać ?

Podłącza się wszystko tak jak ma być, wszystko się koduje i wtedy się zadaje pytania czemu coś nie działa (jak nie działa). Mimo że jestem Maciej to nie mam szklanej kuli żeby widzieć co zrobiłeś a czego nie. A w żadnym poście nie napisałeś że nie masz prawidłowo podpiętego, a próbując pomóc zakładam ze wszystkie kroki są wykonane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógłby mi ktoś ogarnąć połączenie tych wsadów z liczników? Mam zgrany wsad ze starego licznika i wsad z nowego licznika. Stary to 1/2 fis 3B0 920 827A, a nowy to full fis 3B0 920 849A, pliki dodam z załączniku. Z góry dziękuję!

 

 

stary.bin

nowy.bin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Krzychu_14 napisał:

Witam, czy mógłby mi ktoś ogarnąć połączenie tych wsadów z liczników?

prosze.

zrobione.bin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie pytać, więc podepnę się tutaj. Pytanie do ludzi którzy robili zmianę licznika w b5 immo2.Czy jak padł stary licznik, to kupując nowy i wyciągając PIN jestem w stanie zgrać go ze starym kompem? Czy lepiej zrobić immo off?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Grzesiekk20 napisał:

to kupując nowy i wyciągając PIN jestem w stanie zgrać go ze starym kompem?

Bez najmniejszego problemu. Czas akcji około 2minuty ;)

3 godziny temu, Grzesiekk20 napisał:

Czy lepiej zrobić immo off?

Zdecydowanie bardziej praco i czasochłonna operacja. sam raczej tego nie ogarniesz ;)

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, tauka napisał:

Bez najmniejszego problemu. Czas akcji około 2minuty ;)

Ta opcja mnie bardziej przekonuje, teraz tylko kwestia znalezienia sterów pod win10 :(
P.S - dzieki za odpowiedz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos bedzie mogl mi zmienic wsad zebym mial wskazowki podswietlone po zaplonie jak i zeby o ok 0.6l pokazywal mi mniejsze spalanie?

Bo bawilem sie szukalem, ale podanych adresow nie ma albo raczej nie potrafie znalezc.

3. podswietlanie segmentow tarczy zegarow bezwzgledu na pozycje przełacznika światel. (po przekreceniu zaplonu)

 

Adres $1ED (w niektorych modelach $21F)

pod tym adresem ustawiamy co ma sie swiecic. nie interesuje nas jaka jest pierwsza cyfra, druga wstawiamy odpowiednio do:

 

0- brak podświetlenia

3- wyswietlacz

5- skala

7- skala i wyświetlacz

9- same wskazówki

B- wskazówki i wyswietlacz

D- wskazówki i skala

F- wszystko

 

korekcja economy fudge factor.

jest to korekcja wskazan fis ile nam nasz pasacik zużywa paliwka. czasem te dane róznią sie od tego co jest w rzeczywistości wiec jak komuś to przeszkadza może sobie poprawić.

W komórce $145 mamy wartosc 100 (64 hex), zmieniając np. na 50 (32 hex) fis bedzie pokazywal o polowe mniejsze spalanie.

 

 

Dzieki

 

 

Edit,

W sumie nie wazne, sam doszedlem co i jak, w sumie patrzac na zdj z pierwszego postu, gdzie jest pokazane co kopiowac ze wsadu starego do nowego.

 

 

stary

Edytowane przez mateo2558

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki licznik bez fisa (jak na zdjęciu) w swoim Passacie B5 ATJ 115KM rocznik 2000 lipiec przed liftowy. Chciałbym założyć licznik z 1/2 fis z chromowanymi ramkami. O co chodzi z tym can i bez can ? jaki licznik dobrać do mojego auta ? ma być oznaczenie 920 czy 919 ? jak poznać czy mam cana w aucie czy nie ? dodam, że jak podłączam laptopa VCDS to łączy mi tylko z ABS, Silnikiem i licznikiem a poza tym nie chce mi łączyć z modułem komfortu, klimatyzacją i innymi... dlaczego ? czy w wersjach przedliftowych występowały liczniki takie jak mój na zdjęciu tylko z 1/2 fis ? 

20180801_115059.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Pestek92 napisał:

ma być oznaczenie 920 czy 919 ?

920

9 godzin temu, Pestek92 napisał:

jak poznać czy mam cana w aucie czy nie ?

W tym roczniku masz.

 

9 godzin temu, Pestek92 napisał:

czy w wersjach przedliftowych występowały liczniki takie jak mój na zdjęciu tylko z 1/2 fis ? 

Występowały 3B0920822A do diesla

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę kupić np. licznik 1/2 FIS z polifta końcówka 920 od diesla anglika ? (nie przeszkadza mi MPH) czy musze do tego zmieniać sterownik komputera ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz,nie musisz zmieniać sterownika silnika.Tylko bez wlutowania do licznika kilku elementów stracisz brzęczyk nie wyłączonych świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem, brzęczyka nie potrzebuje akurat :) czyli potrzebuje kupić licznik 1/2 FIS anglik do diesla po lifcie z końcówka 920 do tego przełącznik zespolony po prawej stronie kierownicy do sterowania licznikiem i te przewody co na 1 stronie tak ? skąd kupić te przewody ? moge dostac jakiegoś linka ? mam laptopa VCDS 1.2 chyba pełna wersja bo tutaj z forum brałem z linka mam vaga i kabel OBD II. Jak odczytać pin ze starego i nowego licznika ? pozniej bede musial do nowego licznika kodowac immo 2 tak ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jakiś czas temu wymieniałem licznik na poliftowy z ff. immo zakodowane pinem, auto odpala. kontrolka immo sie nie swieci, ale wchodząc w immo w vcds dalej prosi o połączenie z grupa 17. tak ma być czy coś się zepsuło po drodze? 2 sprawa to wyświetlanie temperatury na liczniku i climactronik, do tej pory miałem podłączony czujnik pod licznik żeby widzieć temperature zewnetrzną, dzisiaj się za to zabrałem żeby zrobić jak należy i robiąc wg schematu 

Cytuj

-czujnik tem. nalezy podpiac bezposrednio do licznika pin26 T32b (normalnie jest wpiety pin8 T12 w climatroniku)

- upewnic sie ze jest polączenie miedzy pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy

- połączyc pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line

- połączyc pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line

 

temperatura na fisie to 40 stopni a climactronic 33 (rzeczywista). namieszałem coś w przewodach? czy do tego koniecznie jest potrzebny panel z climactronic z fl? pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Potrzebuję pomocy. Posiadam VW B5 1999 Kombi - VAG licznika 3B0 920 822

Chciałem wyłączyć czujnik klocków, więc wszedłem przez VAG-COM do 17 INSTRUMENTS i opcją 07 RECODE

Nie spisałem poprzedniej wartości i omyłkowo wpisałem kod 00285 z WSC00000 Zapisałem. Odpaliłem z ledwością auto. Chodzi tylko na 2 cylindrach - pierwszym i czwartym.

Zorientowałem się, że coś źle zrobiłem i szukając w necie dowiedziałem się, iż powinienem zakodować 04145. (04- obsługa tylko czujnika płynu, 1- wersja EU, 4-ilość cylindrów, 5- ilość impulsów) Sterownik nie przyjmuje innej wartości, gdy na końcu nie ma 5.

Przeprogramowałem jeszcze raz poprawnie na 04145. Ale niestety jak silnik chodził na 2 cylindrach - tak chodzi (odgłos jak z malucha)

Nie daje impulsów na wtryskiwacze benzyny dla cylindra 2 i 3.Nie mogę zaprogramować żadnego WSC. Może coś jeszcze wyzerowałem poprzez wpis

Proszę o pomoc - jak mogę przywrócić normalną pracę silnika ?

Może inny kod powinien być wpisany ? 

Auto potrzebne do dojazdu do pracy - a tu ledwo co się odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze? mi się wydaje że to nie kodowanie licznika, sprawdzałeś błędy w engine?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak każda katastrofa - pewnie zespół kilku czynników, które się nałożyły. Może ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić ?   

Błędy sprawdzałem i pokazują się następujące:

VAG-COM Version: Relase 409.1-US

Control Module Part Number: 3B0 907 557 P

Component and/or Version: 1.6l R4/2V SIMOS HS D03

Software Coding: 04021

Work Shop Code: WSC 05311

2 Faults Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 

               19-10 - Lower Limit - Intermittent

00533 - Shareware Version. To Decode all DTCs

                18-00 - Please Register/Activate

Edytowane przez Kool1024

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Pavellos napisał:

czy do tego koniecznie jest potrzebny panel z climactronic z fl?

Tak, jest koniecznie potrzebny. Nie dość że z FL to jeszcze o dokładnie takim numerze jak podawałem.

 

Godzinę temu, Kool1024 napisał:

Proszę o pomoc - jak mogę przywrócić normalną pracę silnika ?

Raczej zbieg okoliczności. Licznik nie ma nic do pracy silnika. Te kodowanie to tylko po to rzeźby licznik prawidłowo odczytywał.

Wsc nie ma żadnego wpływu. To tylko oznaczenie serwisu.

 

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności