Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

No zakodowanych w innym liczniku nie uruchomisz na starym bez ponownego kodowania. Odnośnie drugiego posta, wiesz, chyba nikt tego nie próbował...

 

Hmm, a to nie jest tak, że w immo2 klucze są zapisane tylko w liczniku? 

Do czego zmierzam, mając dwa klucze, dwa liczniki. Jeden klucz zostaje ze starym licznikiem, drugi kodujemy do nowego i mamy możliwość swapowania. Ecu zdaje się w tej generacji nie jest taki istotny i wrażliwy.

 

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli przeprowadzisz adaptację nowego licznika za pomocą kopiowania komórek ze starego licznika do nowego, to oba liczniki będą działały tak jak chcesz, czyli p&p. immo bedzie zakodowane na obu, ne trzeba będzie robić nic dodatkowo poza przepięciem liczników.

I nie kombinuj ze zmienianiem pinu, czy jakiś innych cudów, tylko przekopiuj odpowiednie miejsca w odpowiednie miejsca tak jak to jest opisane na pierwszej stronie.

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, orzel021 napisał:

Tak od poczadku golfer jest w standardzie nikt z tego co zauwarzylem nic przy nim nie grzebal (wymiana standardu na cos poza?) i jesli (tak łopatologicznie) podepne "nowy" licznik z standardowym wsadem (nowy licznik mam z częścią kluczyka-pastylką i sterownikem silnika- ale sterownik jest 121 pin czyli nowszy od mojego u mnie siedzi stary typ nie flashowalny przez OBD z inną wtyczką- mniejsza z tym na razie) i dokonam udanej adaptacij wszystkiego VAG-COMem. Następnie po adaptacji "nowego" licznika zrzuce zaadaptowany wsad to powinienem edytować tylko "KOD IMMO" - bo z tego co wywnioskowałem to w inmo2 bez can kod immo jest podany tylko raz a kod pin licznika znajduje sie na koncu wsadu, a w liczniku immo2 z can kod immo i pin licznika są podane 3 razy (immo.pin.immo.pin.immo.pin) Wiec przy edycji wsadu zmienić tylko KOD IMMO i PIN czy sam kod IMMO (PIN zostawic orginalny) ??? Pytam bo edycja IMMO2zCAN na IMMO3 wg. pierwszego postu jest bardziej przejrzysta (widoczna na screenach) niż edycja IMMO2bezCAN na IMMO2zCAN (nie potrafilem rozszyfrowac poszczegolnych komorek oprócz tych w których jest zawarty KOD IMMO i PIN 

 

I chodzi o to zeby oba liczniki były p&p na tych samych gratach w aucie tylko przypisany wsad edytowć tylko pod kątem KODu IMMO  czy ruszyć PIN?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz doczytałem, że ty zmieniasz immo2 bez can na can.

Nie zrobisz tak jak chcesz, chyba że tak jak ci kolega pisał, będziesz miał dwa kluczyki, jeden zakodowany do jednego licznika, drugi do drugiego.

Żadne zmienianie pinów, i innych rzeczy, czy wgrywanie wsadów z nowego do starego (bo to nie zadziała, to są inne wsady). Nie jest opisana metoda kopiowania między immo2 can i bez can.

Zresztą dopisywanie kluczy w tym przypadku jest tak proste i banalne, że zajmuje 1 minutę (słownie jedną minutę). Nie wiem jak często chcesz przekładać ten licznik, ale napisanie tych wszystkich postów i kombinowanie żeby zrobić tak jak chcesz zajęło ci więcej niż dopisywanie tych kluczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za zainteresowanie, odpowiedzi oraz poświęcony czas w mojej sprawie. Szkoda ze nie da rady tak zrobić - faktycznie jak przepisywalem KODIMMO ze starego do nowego to jak tylko przepisalem liczby hex to KODIMMO byl inny jak w starym (przynajmniej początek skladający się głównie z liter, cyfry sie zgadzały), aby KODIMMO byl ten sam na jednym i na drugim liczniku musialem początek pozostawić z nowego a ze starego przepisac liczby hex odpowiedzialne za cyfry w kodzie [VWZ7Z0X-to musialo pozostac z wersji z CAN, 2144027-a to juz zostalo przepisane ze starego]. No ale mniejsza z tym, wspomnialem o tym bo to właśnie zauwarzylem podczas edycji wsadu i zapewne to jest przyczyna dla czego edycja eepromu w przypadku BEZCAN ==> ZCAN nie przynosi efektu [jakaś cześciowo inny system zapisu] POZDRAWIAM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .To znów ja. mam problem znów z licznikami.Licznik 3b0920829a, pol fis stary, a licznik 3b0920827a full fis nowy. Tauka . Naprowadzisz ? bo znów mam problem z immo i który rocznik modelowy? Plicznik pol fis ,full fis licznika 11.binozdrawiam.Dzięki.orginal licznik.bin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, josephx76 napisał:

Tauka . Naprowadzisz ?

Naprowadzę... Bardzo dużo zmeniasz tych liczników i jeszcze tego nie ogarnąłeś?

 

36 minut temu, josephx76 napisał:

Licznik 3b0920829a,

od modelu 2004

 

39 minut temu, josephx76 napisał:

3b0920827a full fis nowy

po numerach to nie jest fullfis - ale do roku modelowego 2003
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tauka napisał:

Naprowadzę... Bardzo dużo zmeniasz tych liczników i jeszcze tego nie ogarnąłeś?

 

od modelu 2004

 

po numerach to nie jest fullfis - ale do roku modelowego 2003
 

 

Bo wgrałem z pół fis 827 do full fis 847i jest ok oprócz immo. Chciałem wgrać z pół fis 829  na full fis 847 i miałem Def. Gmerac z immo czy nowe pestki i vcds? Ale namieszalem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Namieszałeś i to bardzo. Tylko po co? bierzasz swój najbardziej oryginalny wsad, seryjny wsad nowego licznika, kopiujesz co trzeba i wszystko działa. 10 minut roboty. A ty kombinujesz z tymi wsadami jak koń od górkę... Po co wgrywać 1/2 na FF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, tauka napisał:

Namieszałeś i to bardzo. Tylko po co? bierzasz swój najbardziej oryginalny wsad, seryjny wsad nowego licznika, kopiujesz co trzeba i wszystko działa. 10 minut roboty. A ty kombinujesz z tymi wsadami jak koń od górkę... Po co wgrywać 1/2 na FF?

Bo taki miałem pod ręką ??wgram oryginał pod 847 i skopiuje  z 829 co trzeba i powinno ruszyć. Jeszcze muszę zapisać test licznika po zapłonie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie można było od razu ze swojego do 847 skopiować to co trzeba. Im więcej tego kopiowania i mieszania tym gorzej. Po co sobie utrudniać życie? Nigdy nie zrozumiem tych zbędnych kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tauka napisał:

To nie można było od razu ze swojego do 847 skopiować to co trzeba. Im więcej tego kopiowania i mieszania tym gorzej. Po co sobie utrudniać życie? Nigdy nie zrozumiem tych zbędnych kombinacji.

 

9 godzin temu, tauka napisał:

To nie można było od razu ze swojego do 847 skopiować to co trzeba. Im więcej tego kopiowania i mieszania tym gorzej. Po co sobie utrudniać życie? Nigdy nie zrozumiem tych zbędnych kombinacji.

Powiem tak. wszystko jest ok .tylko jest maly problem .Auto po zamknieciu nie wygasza fisa a i w podsufitce gasnie szybko wzraz z zamknieciem auta zamiast sie sciemniac i fis wylanczac. lampka gorna gasnie szybko a fis swieci ? metoda nr 1 vcds +nowe pestki. Auto z 2004 z pol fisem 3BG920829A pól fis. A ja zapodalem licznik 3B0920847E full fis. Kodowanie w liczniku te same 10115 . get-way jest na 00006 na 00004 nie da sie zmienic. Jakies pomysly? ze ten fis nie gasnie i swiatlo w podsufitce nie wygasza sie tylko odrazu gasnie po zamknieciu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, josephx76 napisał:

Powiem tak. wszystko jest ok

No jak widać nie jest.

4 minuty temu, josephx76 napisał:

Auto po zamknieciu nie wygasza fisa a i w podsufitce gasnie szybko wzraz z zamknieciem auta zamiast sie sciemniac i fis wylanczac. lampka gorna gasnie szybko a fis swieci ?

Tak o sobie nie wymyślili różnych wsadów dla 1/2 i FF. póki nie zrobisz tak jak ma wszystko być, to nie szukaj co jest nie tak.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie nie ma nic do lampki i tym bardziej do czasu aktywności fis po zamknięciu.
Wygląda na niesprawny zamek, u mnie światło wygasza się tylko jak kluczyk ląduje w stacyjce, po wyjściu z samochodu gaśnie/zapala się natychmiast, fis świeci jeszcze chwilę po zamknięciu, zazwyczaj zdążę stracić go z oczu zanim zgaśnie. Nie wiem, 15 sekund?

 

Albo za mocno zgmerałeś wsad, co jest prawdopodobne :L

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, owies napisał:

Kodowanie nie ma nic do lampki i tym bardziej do czasu aktywności fis po zamknięciu.
Wygląda na niesprawny zamek, u mnie światło wygasza się tylko jak kluczyk ląduje w stacyjce, po wyjściu z samochodu gaśnie/zapala się natychmiast, fis świeci jeszcze chwilę po zamknięciu, zazwyczaj zdążę stracić go z oczu zanim zgaśnie. Nie wiem, 15 sekund?

 

Albo za mocno zgmerałeś wsad, co jest prawdopodobne :L

Koledzy wsad oryginał już mam i przerobiony jest właśnie. A fis nie gaśnie wogole. Dam znać jak ogarnę temat. Bo dziwne. Na sofcie z pół fis było ok 827 a po wgraniu 847 ****? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.02.2018 o 16:32, Pavellos napisał:

kolego, nie lepiej Ci zakodować immo pinem? szybciej i mniej główkowania, jak Ci się nie śpieszy to w sierpniu Ci to mogę zrobić :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Pavellos napisał:

kolego, nie lepiej Ci zakodować immo pinem? szybciej

A po co mu pestki zmieniać we wszystkich kluczykach?

Jak zrobi sobie metodą kopiowania też jest szybko. Tylko on już tak w tych wsadach namieszał, że nikt nie dojdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starzy górale to pewnie pamiętają, że był nawet taki programik do którego wrzucało się dwa wsady a ten wypluwał gotowca (;

Taki na prawdę dla opornych, najwyższego sortu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest w stanie sprawdzić jaki numer powinien mieć licznik z full fis do B5 FL o numerze VIN wvwzzz3bz2e053701? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, sagun1 napisał:

Czy ktoś jest w stanie sprawdzić jaki numer powinien mieć licznik z full fis do B5 FL o numerze VIN wvwzzz3bz2e053701? 

Kolego jaki sobie zażyczysz. numery od 3b0920 845, 846, 847, 849. Wszystkie te pójdą z FL.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności