Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

witam,po wymianie licznika na poliftowy mam kilka pytań

na liczniku brak wskazania temeratury

panel climatronic nie jest podświetlany

da się aktywować kontrolkę przednich Świateł przeciwmgielnych na liczniku ?(w przedlifcie była aktywna)

a i test wskazówek niewiem czemu,ale nie działa(wsad wgrany przerobiony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Darek25x napisał:

na liczniku brak wskazania temeratury

Oczywiste, trzeba przerobić lekko instalacje przy climatroniku.

 

1 godzinę temu, Darek25x napisał:

panel climatronic nie jest podświetlany

Brak podciągniętego can między licznikiem a climatronikiem.

 

1 godzinę temu, Darek25x napisał:

da się aktywować kontrolkę przednich Świateł przeciwmgielnych na liczniku ?(w przedlifcie była aktywna)

Albo coś nie tak, albo to z braku can. U mnie nie było problemu.

 

1 godzinę temu, Darek25x napisał:

a i test wskazówek niewiem czemu,ale nie działa(wsad wgrany przerobiony)

Nie ma każdym liczniku działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, tauka napisał:

Oczywiste, trzeba przerobić lekko instalacje przy climatroniku.

 

Brak podciągniętego can między licznikiem a climatronikiem.

 

Albo coś nie tak, albo to z braku can. U mnie nie było problemu.

 

Nie ma każdym liczniku działa...

o jakiej przeróbce instalacji mowa? co i jak trzeba zrobić

jaki CAN między licznikiem na climatronikiem ??wcześniej miałem normalnie licznik z CAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Darek25x napisał:

o jakiej przeróbce instalacji mowa? co i jak trzeba zrobić

W polifcie, inaczej jest czytany czujnik tempertury, trzeba przepinowac przewody w kostkach climatronika.
 

 

54 minuty temu, Darek25x napisał:

jaki CAN między licznikiem na climatronikiem ??wcześniej miałem normalnie licznik z CAN

Licznik miałes z can, ale can jest szczątkowy, i brakuje go przy climatroniku i AB...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja dalej niewiem co przerabiać w instalacji

i jak ogarnąć to podświetlenie

???

znajdę te informacje w tym temacie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Darek25x napisał:

ale ja dalej niewiem co przerabiać w instalacji

i jak ogarnąć to podświetlenie

Climatronik

Sprawdzasz czy z t12pin1 idzie przewód do t32a(niebieska wtyczka licznika)pin25. Jak nie ma to prowadzisz.

Nastepnie ciagniesz przewód z t20pin2 do t32b(zielona licznika)pin8 oraz z t20pin3 do t32b pin9. Jeżeli w tych pinach przy liczniku już jest przewód to się w niego wpinasz.

Nastepny krok to naprawa wyswietlania temp. Przy climatroniku wypinasz t12pin8 i t20pin1 i łączysz je ze soba.

I wszystko powinno zadziałać.

 

No i na tym liczniku nie będziesz miał powiadomienia o zapalonych światłach.

Edytowane przez tauka
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mały problem po podmianie i edycji wsadu licznika metodą  VAG TAcho wszystko dział poprawnie poza radiem  które wymaga wpisania kodu czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie w liczniku jest zaszyty kod licznika 3B0 920 927A ?

stary.eep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już w temacie ciekawostki licznikowe. Cofnij się w nim kilka stron od ostatniej i powinieneś znaleźć. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha jesteś wielki po podmianie 2 bloków wsadu działa OK :fun: Mam jeszcze pytanko czy można  jeszcze jedną podmiankę  zrobić chodzi o wymianę radia Gamma V  na coś z navi tak aby podpiąć zastaw głośnomówiący i  napisy PHONE wysłać na wyświetlacz zarówno radia jak i licznika FIS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, barktos napisał:

Witam. W moim Passacie mam 3B0 920 822A i od pewnego czasu 1/2 FIS gaśnie i się zaświeca nieregularnie. Czasami zgaśnie nawet na tydzień. Jak myślicie czy lepiej wymienić sam wyświetlacz FIS (koszt > 250zł), czy może szukać całego licznika takiego samego, czy może też od razu wymieniać na Full FIS i w tym wypadku o jakim numerze szukać? Pomóżcie

1/2 FIS możesz trafić za 20-30 zł. Full nie warto raczej do tego wozu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, barktos napisał:

Masz na myśli zakup całego licznika w tych pieniadzach?

Tak, trochę przesadziłem, ale za 50 zł bez problemu raczej.

Tu był za 35 zł: https://archiwum.allegro.pl/oferta/licznik-passat-b5-3b0920822a-3b0-920-822-a-i7009668743.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, barktos napisał:

Jakaś oferta z października... A jaką mam wówczas pewność, że Fis w zakupionym liczniku będzie miał komplet pikseli i nie będzie ''ciemny"?

Trzeba kupować z możliwością zwrotu. Pewność będziesz miał w ASO, jak wyłożysz 3571,74 zł za nowy.

Ten za 35 zł siedzi u mnie w aucie - wszystko działa.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to mam elektronikę pół fis bodaj końcówka 826, na pewno zasięg na baku jest. Powinien być kompatybilny z twoim autem. Potrzebowałem go dla tarcz. Leży już jakieś 6lat więc fis nie jest wypracowany. Pełny też znajdę, mam ich kilka z dawnych lat. 

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, barktos napisał:

A podpowie ktoś jakiego numeru licznika szukać z pełnym FIS aby podszedł za mój 3B0 920 822A.

Np. 3B0920842A. Są dwa na allegro po stówce, ale ciężko mi uwierzyć, że FIS nie będzie miał wypalonych linii - zdjęć uruchomionych liczników brak.

Zobacz parę stron wcześniej moje posty, bo uważam, że do przedlifta nie warto ładować Full FISa, zwłaszcza jak nie ma oryginalnego radia. Sam kupiłem właśnie w okolicach października Full i odesłałem, a następnie wziąłem 1/2, taki jak miałem.

 

Jedyny sens to montaż licznika z polifta, ale to już bardziej skomplikowane i droższe, a jak mniemam ty chcesz tylko "naprawić" zanikający 1/2 FIS.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, barktos napisał:

Jest jakiś licznik przedliftowy 1/2 Fis nowszy od mojego w sensie z większą ilością funkcji/wskazań?

Nie ma. A w Full FIS będziesz miał tak naprawdę 2/3 FIS i kilka kontrolek takich jak np. rezerwa będzie wyświetlana w pozostałej, górnej części w formie piktogramu i tyle. Normalnie ta część jest wygaszona i wyświetlacz naprawdę jest tylko minimalne większy od tego, który masz teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, barktos napisał:

Co tu miąl kolega na myśli z zasiegiem na baku skoro już nie ma nowszego przedliftowego licznika podobno od mojego?

Zrobienie miksa z licznikiem poliftowym.

 

7 minut temu, barktos napisał:

daje mi głównie to że później

Nie ma sensu raczej wybiegać tak w przyszłość, bo równie dobrze może się popsuć coś innego niż wyświetlacz. Twój wybór. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, barktos napisał:

ale ten poliftowy będzie miał z kolei IMMO 3 więc trzebaby kupywać nowe transpondery jak sie domyślam.

Raczej nie, bo równie dobrze można by kupić cały poliftowy, po co wymieniać część elektroniki? Poczekaj na info od @owies.

 

 

 

Ps. widzę, że potrzebujesz, aby ktoś ci napisał co powinieneś zrobić. Nie dawał wyboru, nie podrzucał możliwości, tylko napisał: ZRÓB TAK i koniec , żeby wybrał za ciebie i za ten wybór wziął odpowiedzialność. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, barktos napisał:

prośbą o radę co w moim przypadku bedzie najlepsze. (najprostsze i nienajdroższe)

Najtańszą i najpewniejszą opcją dla ciebie bedzie wsadzenie jakiegoś licznika z polifta 1/2FIS (827,829). Mankament tego jest taki, że nie bedzie ci działać powiadomienie o pozostawionych światłach, i bedziesz musiał również zmienić climatronik na poliftowy, i ewentualnie dociągnąć dwa przewody licznik-climatronik. Zyskujesz chwilowe spalanie (które jest aktualizowane cały czas a nie tylko podczas jazdy co kilkadziesiąt metrów) oraz ile przejedziesz jeszcze na tym paliwie co masz. Dodatkowo możliwość modyfikacji podświetlenia po zapłonie (czyli co ma świecić się w liczniku bez zapalonych śwateł.
Ewentualnie możesz szukać licznika 1/2 fis z przedlifta z końcówki produkcji, jest szansa, że nie będzie zanikał. Wszystko będzie tak jak do tej pory masz.

Wsadzanie FF w twoim przypadku nie ma sensu. Za przedliftowy zapłacisz sporo kasy, a na 98% na dzieńdobry i tak fis do wymiany. Poliftowy pieniądze podobne, większa szansa na trafienie działającego. Zyki i straty podobnie jak przy 1/2fis poliftowym.

w przypadku polifta pestek zmieniać nie trzeba, mimo że licznik jest immo3 koduje się tak jak immo2.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz. Nie będzie problemu z anglikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej da radę. PIN i przebieg zrobisz EEprom Programmerem 1,19, a dopasowanie kluczy to pewnie masz do kabla jakiś działający VAG-COM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności