Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawe ile taki

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

kolo 300 zl na allegro sa

 

Angola można czasami za około 150-200 wyrwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy licznik 949 z benzyny można założyć zamiast 949 A z diesla po zmianie wsadu? Bardziej chodzi mi o to czy jest tam kontrolka grzania świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy można, kontrolkę świec przejmuje EPC w benzynie, a w dieslu jest spiralka za to EPC jest na tarczy obok innymi słowy na liczniku mamy 2 x EPC i zapewne w zależności od wsadu działa albo ta albo ta... ale niech koledzy potwierdzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak przełożę tarczki z diesla to będzie ok czy kontrolki są na warstwie niżej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
849a
Dobre :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki na tarczy są. Z tym że czasem różnia się układem ikonek - trzeba mieć to na uwadze /między fl a bez fl/. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica kontrolek jest między immo2 a immo 3

 

Wytapane z 1+3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wynika to z tego, że były starsze VW gdzie kontrolka poduchy szła po kabelku bezpośrednio. W takim przypadku zostaje albo rezanie w zegarach i wykodowanie z Cangateway airbagu albo szukanie licznika odpowiedniego...

W każdym który nie miał AB z canem szkło info "po kabelku". Rozwiązaniem braku kontrolki na nowym liczniku jest albo jego wypisanie z gateway, bądź zmiana sterownika AB na taki z canem i pociągnięcie dwóch przewodów od can do licznika. I wszystko działa jak powinno ;-)

 

 

 

Z mojej perspektywy można, kontrolkę świec przejmuje EPC w benzynie, a w dieslu jest spiralka za to EPC jest na tarczy obok innymi słowy na liczniku mamy 2 x EPC i zapewne w zależności od wsadu działa albo ta albo ta... ale niech koledzy potwierdzą.

W nowszch dieslach (ostatnie wypusty fl na pewno) działa i kontrolka check engine i spirala.

I z tego co wyczytalem to w licznikach z fl z benzyny wystarczy zmienić wsad, na ten z diesla żeby spiralka się pokazywała. Ale osobiście tego nie sprawdziłem.

W przed fl w Liczniku nie ma fizycznie diody i jeszcze jakiegoś rezystora ( bo po wlutowaniu diody i tak nie działa) od spirali.

 

 

 

Wytapane z 1+3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam dość dziwne pytanie, po wielu zmaganiach dorwałem licznik do swojego Paszczaka a mianowicie full fis bez can o numerze 3B1 919 890 K. Postanowiłem połączyć go "na stole" , po podłączeniu (zgodnie z rozpiską +12V na piny 1,20,23 i -12V na piny 7,9,24) licznik ożył - no i fajnie, ale... niestety nie podświetliły się tarcze a tylko fiss... Proszę o pomoc, czy muszę podłączyć jeszcze gdzieś zasilanie aby podświetliły się tarcze ?

 

Zgodnie ze słowackim forum passata:

http://forum.passat-club.cz/viewtopic.php?f=182&t=1787&start=20

 

licznik ma niebieskie podświetlenie, ale ... zaczynam mieć wątpliwości...:mmm

Edytowane przez Semenedar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

Mam dość dziwne pytanie, po wielu zmaganiach dorwałem licznik do swojego Paszczaka a mianowicie full fis bez can o numerze 3B1 919 890 K. Postanowiłem połączyć go "na stole" , po podłączeniu (zgodnie z rozpiską +12V na piny 1,20,23 i -12V na piny 7,9,24) licznik ożył - no i fajnie, ale... niestety nie podświetliły się tarcze a tylko fiss... Proszę o pomoc, czy muszę podłączyć jeszcze gdzieś zasilanie aby podświetliły się tarcze ?

 

Zgodnie ze słowackim forum passata:

http://forum.passat-club.cz/viewtopi...=1787&start=20

 

licznik ma niebieskie podświetlenie, ale ... zaczynam mieć wątpliwości...

O ile się nie mylę to +12V powinieneś podać na piny 26 i 27 wtyki niebieskiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, w takim razie już biorę się do roboty :)

 

 

:hurra No i fajnie....:brawo Dziękuję za pomoc, po podaniu +12 na 26 i 27 pin ożyło podświetlenie... niebieskie - a jakże... Dziękuję za pomoc ...

Edytowane przez Semenedar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 i 27 na pewno nie. Poprawnie zrobiłeś najpierw. Coś musi być uszkodzone zatem. Tutaj po ludzku opis: http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b...nout-licznika/

Czyżby? Przez moje ręce przeszły zegary od 3B z i bez Can i w każdym egzemplarzu był podobny problem jak opisał wyżej kolega... Rozwiązanie przedstawiłem powyżej, ale skoro twierdzisz, że nie mam racji... :what

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, również długo siedziałem przed momentem zmiany u siebie w kwestii pinów licznika i wiem, że pin 26 i 27 to:

26 – Prawe światło postojowe, sygnał dla brzęczyka ostrzegawczego włączonego światła -H16-

27 – Lewe światło postojowe, sygnał dla brzęczyka ostrzegawczego włączonego światła -H16-

Spalić nic nie spali, niech podpina, najwyżej mu zadziała jak twierdzisz, że tak powinno być. Ja natomiast podtrzymuję pin 20 czyli:

20 – Oświetlenie wskaźnika cyfrowego -L75-, zacisk 58d

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pin 20 a jakże podświetla... ale tylko wyświetlacz fis.... natomiast po podaniu zasilania także na piny 26 oraz 27 pojawiło się podświetlenie pozostałych elementów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W nowszch dieslach (ostatnie wypusty fl na pewno) działa i kontrolka check engine i spirala.

I z tego co wyczytalem to w licznikach z fl z benzyny wystarczy zmienić wsad, na ten z diesla żeby spiralka się pokazywała. Ale osobiście tego nie sprawdziłem.

 

Potwierdzam, w szafie 949 z benzyny po wgraniu wsadu diesla zapala się kontrolka świec żarowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pin 20 a jakże podświetla... ale tylko wyświetlacz fis.... natomiast po podaniu zasilania także na piny 26 oraz 27 pojawiło się podświetlenie pozostałych elementów.

Rozumiem, że to kolega chciał osiągnąć? Jeśli tak, to cieszę się, że mogłem pomóc :ok

Edytowane przez dioda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
849a [emoji6]

 

1c032f0a7d5202ad5017309bbb3aeda8.jpg

 

 

Wytapane z 1+3

 

Mam 849 ale bez takich bajerów. Jak zrobić takie menu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że to kolega chciał osiągnąć? Jeśli tak, to cieszę się, że mogłem pomóc :ok

 

Dokładnie tak, w pewnym momencie straciłem pewność co do tego, czy kupiłem licznik z niebieskim podświetleniem (takie chciałem), ale wędrując po jakimś niemieckim forum zdębiałem gdyż przy moim oznaczeniu licznika znalazłem dopisek (grüne Hintergrundbeleuchtung) i szczęka opadła.....:wazuuup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, licznik w aucie immo 2, w garażu licznik full fis bez can na immo 1. Da rade to jakoś podłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności