Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

A może by tak się po prostu do tych istniejących dolutować?

 

No ale one służą do czego innego więc to nie zda egzaminu raczej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętasz tylko mity, a nie realia. :D

 

Uważaj, klasa z butów wyłazi... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale one służą do czego innego więc to nie zda egzaminu raczej...

 

Jak mogą być od czego innego, skoro są w miejscu odpowiedzialnym za radio. Rozbierz kostkę, wypnij te piny zapamiętujac w którym miejscu były, i zobacz co przestanie działać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mogą być od czego innego, skoro są w miejscu odpowiedzialnym za radio. Rozbierz kostkę, wypnij te piny zapamiętujac w którym miejscu były, i zobacz co przestanie działać...

 

Zwróc uwagę na pinout, który wstawiłem. W przedlifcie te piny w zielonej kostce odpowiadają za co innego. Sygnał z radia w przedlifcie idzie na osobnej czerwonej wtyczce do licznika. Tylko, że ja chcę licznik z FL'a, który sygnał z radia ma na pinach 30,31,32 zielonej kostki a u mnie już te piny są zajęte czymś innym bo mam przedlifta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwróc uwagę na pinout, który wstawiłem. W przedlifcie te piny w zielonej kostce odpowiadają za co innego. Sygnał z radia w przedlifcie idzie na osobnej czerwonej wtyczce do licznika. Tylko, że ja chcę licznik z FL'a, który sygnał z radia ma na pinach 30,31,32 zielonej kostki a u mnie już te piny są zajęte czymś innym bo mam przedlifta.

Przecież nie skomunikujesz inaczej 849 z radiem. :doh

Podepnij do niego radio jak w rozpisce i nie wnikaj w to co tam jest podłączone.

849 z radiem np. Gamma V ma komunikację po PIN 30-32 i tam masz się podpiąć, a skoro coś tam jest to dolutować. :ok

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwróc uwagę na pinout, który wstawiłem. W przedlifcie te piny w zielonej kostce odpowiadają za co innego. Sygnał z radia w przedlifcie idzie na osobnej czerwonej wtyczce do licznika. Tylko, że ja chcę licznik z FL'a, który sygnał z radia ma na pinach 30,31,32 zielonej kostki a u mnie już te piny są zajęte czymś innym bo mam przedlifta.

 

Do 99

30 – Sygnał wyjściowy 2 z prędkościomierza -G21-

31 – Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów

32 – Sygnał zużycia paliwa

 

99-01

 

30 – Niewykorzystane

31 – Niewykorzystane

32 – Niewykorzystane

 

Wynika z tego że jak masz licznik zrobiony na can, to piny te są niepotrzebne. Wypnij je, zobacz czy wszystko działa, i podłącz to co potrzebujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o to co mam zrobić z przewodami, które aktualnie są w tych pinach?

Nie rozumiesz, że Twój ori licznik, a licznik który chcesz zamontować mają inne pinouty??

Co z tego, że pozostawisz we wtyczkach wszystkie przewody na swoim miejscu skoro i tak tam gdzie jest różnica to to będzie kolidować. Chcesz nowszy licznik musisz piny w kostkach dostosować pod niego, a to, że nowszy licznik ma już Can po którym niektóre rzeczy się komunikują to inna inszość.

Przykład: co z tego, że masz spalanie w starym liczniku na pinie 32 jak w tym nowym liczniku na tym pinie jest Enable. Myślisz, że jak pod pin Ena będzie dalej wpięte spalanie to będzie pokazywać?? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko jasne.

 

Piny, które obecnie znajdują się w zielonej wtyczce pod 30 i 32 wyjmuję i do miejsc 30,31,32 podpinam wiązkę od radia.

W liczniku od FL'a te wyjęte kable nie będą potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ktos z okolic Boleslawca (i okolice to podjadę) i może pomóc w zmianie półfis na fis? Oczywiście wynagrodzenie będzie (pieniężne, procentowe itd. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z czym masz problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie problemów to nie mam z niczym, bo jeszcze nie zacząłem. Nie mam kabla tacho itd. więc szukam kogoś kto już to przerabiał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable są, jak chce Ci się taki kawałek jechać, to zapraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest ktos z okolic Boleslawca (i okolice to podjadę) i może pomóc w zmianie półfis na fis? Oczywiście wynagrodzenie będzie (pieniężne, procentowe itd.

Jak będzie Ci się chciało podjechać do szczecina to zapraszam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam licznik 3B1 919 880 bez fis bez can , chce założyć na full fis, na allegro są do kupienia 3b1 919 890 B, 3BO 919 890 J

który kupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3b1919890b - diesel

3b0919890j - benzyna.

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest może jakiś cudowny sposób uruchomienia "grzanych świec" w liczniku z benzyny? Mam diesla a licznik z benzyny full fis. Wiem że w serii nie występuje "grzanie świec" ale może ktoś już wpadł jak to wykombinować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest może jakiś cudowny sposób uruchomienia "grzanych świec" w liczniku z benzyny? Mam diesla a licznik z benzyny full fis. Wiem że w serii nie występuje "grzanie świec" ale może ktoś już wpadł jak to wykombinować?

Jeżeli masz benzynowe zegary to musisz wlutować diodę i prawdopodobnie rezystor do diody, no i oczywiście eeprom z wersji diesla, ale to chyba już masz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo wlutowanie diody nie pomogło, dalej już nie szukałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samo wlutowanie diody nie pomogło, dalej już nie szukałem.

 

Ktoś w tym wątku pisał, że brakuje też rezystora, ponad to dioda musi być wlutowana w dobrym kierunku, bo przewodzi tylko w jedną stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No że przewodzi w jednym kierunku to jasne. Podejrzewam, że właśnie tego rezystora mi jeszcze brakło, ale już się nie zaglebiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności