Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam passat-a z 99r silnik 2,3V5 i licznik o nr. 3BO 919 861 i zakupiłem licznik z pół FIS o nr. 3BO 920 822 nie mogę ściągnąć kodu pin z nowych zegarów używałem programu VAG K+CAN COMMANDER FULL 1.4. i nie można się połączyć

Kolega ma takiego passka z takim samym silnikiem vac-comem sobie sprawdziłem jaki ma numer licznika i takie same kupiłem.

w czym może tkwić problem lub jakiego programu użyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie licznika trzeba zmienić WSC . Miałem przed wymianą WSC 11111 a teraz mam WSC 00000 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę WSC to numer serwisu lub kabelka, jeżeli używasz klona zmienia się na 00000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko zapytaj autora czy sprawdzał to osobiście czy przerżnął opis z innych for. I inni teraz to powielają...

Kolego nikt tu niczego nie przerżnął, popatrz na datę tych tematów... próbujesz na nowo odkryć Amerykę w temacie, który został opanowany epokę temu przy współpracy kilku ludzi tego forum.

To, że komuś działa 849 i MFD D po 3 drutach to bardzo dobrze, jednemu działa, innemu nie. W każdym razie w passacie nigdy nie występowała taka konfiguracja, a w moich opisach starałem się wszystko robić jak fabryka chciała bo tak lubię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nikt tu niczego nie przerżnął, popatrz na datę tych tematów... próbujesz na nowo odkryć Amerykę w temacie, który został opanowany epokę temu przy współpracy kilku ludzi tego forum.

Może i temat został opanowany, ale nie do końca sprecyzowany. To, że nie było fabrycznie danej konfiguracji to nie znaczy, że nie ma prawa działać... Skoro ludzie nawet nie spróbują tego zrobić, a od razu powołują się na Twoje tematy i twierdzą, że się nie da, to co niby mam sobie pomyśleć o treści tam zawartej i jej autorze?? Czy ona powstała z własnego doświadczenia czy na podstawie serwisowych danych zawartych min. ETKA/ELSA... Skoro twierdzisz, że się nie da, a u mnie to działa u innego kolegi także to wychodzi na to, że ta "Ameryka" została jakoś słabo odkryta.

Ponadto wcale mi nie przeszkadza, że taka konfiguracja nie występowała i wielu innym pewnie też. Skoro temat opisany został oficjalnie to trzeba było myśleć też o innych nie tylko o sobie i o tym co lubisz i co fabryka chciała.

Ja osobiście także nie lubię rzeźby, ale taka konfiguracja jest moim zdaniem lepsza i wygodniejsza dla nie jednego użytkownika, który chce coś modzić przy aucie z licznikiem i navi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu jestem posiadaczem licznika Full fis wszystko przebiegło bez problemu tylko mam jedno "Ale" nie pokazuje temperatury zewnętrznej.

Wiem że trzeba puścić dodatkowy kabel do wtyczki zielonej w miejscu 26 ale w który pin go podpiąć w Climatronic żeby wszystko działało jak trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może i temat został opanowany, ale nie do końca sprecyzowany. To, że nie było fabrycznie danej konfiguracji to nie znaczy, że nie ma prawa działać... Skoro ludzie nawet nie spróbują tego zrobić, a od razu powołują się na Twoje tematy i twierdzą, że się nie da, to co niby mam sobie pomyśleć o treści tam zawartej i jej autorze?? Czy ona powstała z własnego doświadczenia czy na podstawie serwisowych danych zawartych min. ETKA/ELSA... Skoro twierdzisz, że się nie da, a u mnie to działa u innego kolegi także to wychodzi na to, że ta "Ameryka" została jakoś słabo odkryta.

Ponadto wcale mi nie przeszkadza, że taka konfiguracja nie występowała i wielu innym pewnie też. Skoro temat opisany został oficjalnie to trzeba było myśleć też o innych nie tylko o sobie i o tym co lubisz i co fabryka chciała.

Ja osobiście także nie lubię rzeźby, ale taka konfiguracja jest moim zdaniem lepsza i wygodniejsza dla nie jednego użytkownika, który chce coś modzić przy aucie z licznikiem i navi.

Jest sprecyzowany na tyle dokładnie na ile było to możliwe w owym czasie, nie widziałem nigdzie dokładniejszego opisu a instrukcja bazuje na własnych doświadczeniach, nie jest skopiowana znikąd. Opisy jak modyfikować wsady, mało kto to wiedział a jak wiedział to niechętnie się tym dzielił, także podważanie przez Ciebie zawartości merytorycznej tego tematu jest trochę nie na miejscu.

Ogólnie nie bardzo chce mi się wchodzić w jakieś dyskusje poważniejsze, możesz myśleć o autorze co tam chcesz bo nie napisał, że można to czy tamto a Tobie się udało. Mnie się nie udało i m.in. dlatego napisałem tak, a wszystkie opisy, nawet nie tylko ten konkretny temat na forum radziłbym traktować jako sugestię wykonania danej operacji. Temat jest poprowadzony tak, że postępując zgodnie z treścią w nim zawartą każdy jest w stanie z sukcesem wymienić licznik i navi w passacie, ale jeżeli ktoś chce coś zrobić po swojemu to nic nie stoi na przeszkodzie, a potem założyć własny temat ze swoimi doświadczeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego czytam te wszystkie posty odnośnie wymiany liczników i się trochę pogubiłem wiedz proszę pomóż mi to wszystko jakoś ogarnąć. Mam passka 99rok 1,9 tdi 115 km AJM i w tym aucie mam licznik VDO z małym wysfietlaczem MFA i mam kupiony licznik VDO z 1/2 fis z tego samego rocznika i modelu kodów imo z żadnego nie znam kluczyki to orginalne scyzoryki, a resztę co ma być zrobione to proszę o pomoc pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj nr licznikow będzie cos więcej wiadomo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Koledzy mam pilny problem.

Jakiś czas temu pytałem się Was o zmianę licznika bez fis, wyskalowanego do 220 na licznik z fis wyskalowany do 260 (oba zielone), do passata b5 1.6 ahl 1997r. Auto mojego kumpla z Torunia.

 

Stary licznik to MM4 819860

Nowy licznik to vdo 819890A

 

VagTacho spisaliśmy pin od starego i kodowanie tj. 00142, następnie wyjęliśmy licznik.

Podłączyliśmy nowy (na szybko bez podpinania manetki), i w Vag-Comie zmieniliśmy kodowanie z 16142 na 00142.

Po czym ciągle w vag-comie weszliśmy w kodowanie kluczyków tj. 21. Ustawiliśmy 0 i zapisaliśmy. Następnie wpisaliśmy 2 po czym testuj, zapisz i wyszliśmy na stronę główną vag-coma. Wyjęliśmy kluczyk, po czym wsadziliśmy kolejny kluczyk, lampka immo zgasła, po czym odpaliliśmy samochód. Po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka niestety lampka immo miga, a w wag-comie pokazany jest tylko jeden klucz, ale żaden z dwóch i tak się nie zapisał, bo na obu mruga kontrolka immo. I tak na okrągło. co ciekawe udało się odpalić auto 3 razy na mrugającej kontrolce zanim immo zablokował włączenie silnika.

 

Podłączając opieralismy się na instrukcjach z pierwszego postu tego tematu. Jednak nie mamy pojęcia co zrobić z pinem od starego licznika? Trzeba go gdzieś wpisać? Może trzeba jakoś połączyć sterownik silnika z nowym licznikiem?

 

Wybralismy metodę Vag-comem, ponieważ stary licznik ma jakiś problem, żeby w pełni połączyć się z vag-tacho. Pokazuje pin, ale nie chce wejść np w eeprom, albo pokazać przebiegu.

 

Czy mogę poprosić o jakąś prostą instrukcję jak zaprogramować te kluczyki i zaadaptować ten licznik z immo1.

 

Będę wdzięczny z pomoc.

 

edit. komputer pokazuje tylko błąd zaprogramowania kluczyka.

Edytowane przez zippydim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za pomocą vag-tacho zaprogramujcie klucze jest tam tak funkcja. Dział bez problemu ostatnio robiłem bo właśnie było to samo co opisujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak rozumiem, trzeba użyć opcji "Program new Key"? A jak wygląda wtedy cała procedura programowania dwóch kluczyków?

I czy pin starego jest potrzeby przy immo 1?

 

dzięki za pomoc!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo. Pin potrzebny. Jak uruchomisz tą funkcje to będziesz widział gdzie co wpisać ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pin starego jest potrzebny tylko przy immo 3 i wyższym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może nie próbowałem zawsze wprowadzam to tylko cztery cyfry:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro będziemy kombinować. Dla kumpla to był jeden z pretekstów żeby przyjechać do Polski na urlop, a we wtorek wraca, stąd ten pośpiech. Dzięki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Licznik zamontowany i kluczyki zaprogramowane. Zostaje jeszcze podłączenie manetki. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Licznik zamontowany i kluczyki zaprogramowane. Zostaje jeszcze podłączenie manetki. Dzięki za pomoc.

:ok

 

Pin był potrzebny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nowego licznika. Okazało się, że nie właściwie robiliśmy adaptację, tzn próbowaliśmy wpisać dwa zera w kanale 50, a okazało się że w tym liczniku trzeba było wpisać to w kanale 10. Na koniec programowania kluczyków trzeba było jeszcze odłączyć klemę od akumulatora, bo mrugała kontrolka immo. Teraz wszystko jest już ok.

Wczoraj kombinowaliśmy z podłączeniem manetki. Okazało się, że niepotrzebnie kumpel kupił kable w aso, bo te małe końcówki BYŁY W KOSTCE, mimo, że były puste ;) Zastosowaliśmy też kostkę 4 pinową, tak więc teraz bez problemu można np wymienić manetkę.

W poniedziałek kończymy temat, jednak humor koledze zbiła woda, którą odkrył po lewej stronie bagażnika pod apteczką (sedan). I będziemy szukać skąd to leci.

 

Dziękuję jeszcze raz za pomoc! Wasze rady na prawdę pomogły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wody to sprawdź gumę przez która idą przewody do klapy. Być może tam puszcza. Najważniejsze że licznik chula :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności