Skocz do zawartości
zuse

HAMULCE 321mm x 30mm przeszczep z S4

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003
    Napisano (edytowane)

    Witam (temat reanimowany bo go wcielo)

     

    oto moja wydumka-druciarstwo :)

     

    przeszczepilem zawieszenie przednie od Audi S4 2,7 BiTurbo 4x4, z 1999r.

     

    Zmieniono TYLKO zwrotnice, lozysko (bo ma wieksza srednice zewnetrzna) i przednie dolne wahacze, bo zwrotnice od S4 maja wieksza srednice na dolny przedni sworzen wahacza.

     

    Do tego zapodano zamiast standartowych tarcz...ZIMMERMANN sport (nawiercane i wentylowane)

    Na jeden zacisk 2 tloczkowy przypadaja az 4 klocki !!

    Na fotkach pokazalem jak wyglada zestawienie ori zacisku PASSATa z tloczkiem 57mm i obok 2tloczkowy zacisk od S4 :P mega roznica !!

     

    ...walory trakcyjno-hamulcowe ?!

     

     

    WYPAS MEGA !! heble katowane z 200km/h do 0km/h i ZERO !! jakiegokolwiek fadingu i innych przegrzan !!

     

    Kol. Marios juz ma takie same heble :)...podpatrzyl i znalazl na allegro alu zwrotnice od nowszego modelu (ja mam niestety zeliwna :( ).

    Taki zestwik naprawde pieknie wyglada z czarnymi matowymi felami, jakie mam (tez od S4). Wypelniaja cala przestrzen wewnetrzna felgi.

    Teraz podejdzie min. 16" fela. Dodam, ze teraz, przy tych zwrotnicach, mozna juz zapodac heble i tarcze 360mm x 32mm !!!! ale :( fele min. 18".

    Zaciski.jpg

    288mm.jpg

    321mm.jpg

    Edytowane przez zuse

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Chciałbym dodać jeszcze coś od siebie odnośnie modernizacji hamulców zestawu z zaciskami dwutłoczkowymi HP-2 i tarczą 321/30. Użytkownicy Passatów z aluminiowymi zwrotnicami o numerze 4B3407257D, 4B3407253D, 4B3407253G mają ułatwioną modernizację ponieważ muszą wymienić jedynie zacisk na HP-2. Ja swój zestaw zadaptowałem z Audi S6 4.2

     

    Jeżeli zwrotnica w Twoim aucie posiada numer 4B3407253G (4B3407257D, 4B3407253D) to:

     

    - zaciski (zintegrowane jarzma) 4B0615107B, 4B0615108B

    - tarcze 4B3615301 (ATE 24.0130-0174.1, Zimmermann Sport 100.3324.50)

    - klocki:

    4B0 698 151 S AUDI

    FDB1709 FERODO

    13.0460-2875.2 ATE

    0 986 424 690 BOSCH

    MDB2358, MDB2120 MINTEX

    23280 175 0 5, 2428001 TEXTAR

    GDB1381 TRW

    T1205 PAGID

     

    dodatkowo jeżeli przerabiamy układ gdzie trzeba wymienić zwrotnice:

     

    - łożyska 8E0498625B

    - rurka hamulcowa (wymiana profilaktycznie jeżeli są mocno pogięte) 4B3611721C lewa, 4B3611722C prawa

    - czujniki ABS 4B0927803B (zamienniki sa bardzo tanie około 70zł za sztukę) ze starych stalowych zwrotnic nie pasują.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Można też użyć zacisku z A4 3,0TDI, jest to zacisk jednotłoczkowy pod tarcze 320x30mm. Zacisk ten jest mniejszy i spokojnie mieści się pod felge 16" Zwrotnica pod ten zacisk też musi być alu. Nie wiem jak w passacie ale w A4 na tył można założyć rónież hamulce z 3,0 TDI, trzeba wymienić zaciski tarcze 288x12, jarzma i osłony tylne za tarczą.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003
    nie wiem jak w passacie ale w a4 na tył można założyć rónież hamulce z 3,0 tdi, trzeba wymienić zaciski tarcze 288x12, jarzma i osłony tylne za tarczą.

     

    po co ?!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001
    Napisano (edytowane)

    Rozkład siły hamowania to 70/30%. Więc zmieniając tylne hamulce na większe również w jakimś stopniu poprawiasz skuteczność hamulców. Seryjnie na tyle masz 245 więc warto je wymienić na 288. Inna sprawa to że fela 16" nie wejdzie na zacisk z S4 B5, jest on za szeroki i trzeba użyć albo dystansu albo felgi 17" o małym ET.

    Poniżej zacisk do tarczy 320x30mm który mieści się bez problemu pod felge 16".

    85a4691924be366emed.jpg

    Edytowane przez Jarol

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    kol. Jarol idea wstawienia wiekszych hebli na TYL jest zacna ALE zupelnie bez sensu.

    A mianowicie, auto przy hamowaniu zaczyna nurkowac, czyli przod sie pochyla dociskajac przednia os-opony, a tyl unosi sie do gory i odciaza !! tylnia os, oponki gwaltownie traca sile dociskowa i ....KICHA !!

    wiem wiem ABS !! i tu pojawia sie ukryta wada ideowa ABSu !! bezwladnosc...zbyt duza !! ABS odpusci ale juz PO czasie, i mamy poslizg gotowy :)

    Mocne hebelki na TYL maja sens jak sie zapoda, do bagaznika, "worek kartofelkow" i/lub cialo kolegi :P wiotkie po imprezie alkoholowej :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003
    kol. Jarol idea wstawienia wiekszych hebli na TYL jest zacna ALE zupelnie bez sensu.

    A mianowicie, auto przy hamowaniu zaczyna nurkowac, czyli przod sie pochyla dociskajac przednia os-opony, a tyl unosi sie do gory i odciaza !! tylnia os, oponki gwaltownie traca sile dociskowa i ....KICHA !!

    wiem wiem ABS !! i tu pojawia sie ukryta wada ideowa ABSu !! bezwladnosc...zbyt duza !! ABS odpusci ale juz PO czasie, i mamy poslizg gotowy :)

    Mocne hebelki na TYL maja sens jak sie zapoda, do bagaznika, "worek kartofelkow" i/lub cialo kolegi :P wiotkie po imprezie alkoholowej :P

     

    Dlaczego w takim razie w żadnym samochodzie, który ma heble z przodu powiedzmy od 320 mm w górę, hamulce z tyłu nie mają 245 mm, tylko sporo większe???:635:

     

    Wbrew pozorom tylne hamulce są też bardzo ważne i jeśli są lepsze to odciążają trochę przednie, a co za tym idzie samochód mnie nurkuje (z tą opinią zgadza się Pan Leszek z hamulcy.net, nawet ktoś na forum to pisał w wątku sportowe hamulce). Pomijam tutaj kwestię, że jak ma się twardszy zawias to tym mniej auto nurkuje przy hamowaniu, co dodatkowo pozwala lepiej wykorzystać tylne hamulce.:D

     

    Tak w ogóle to jeszcze nie dawno sam rozkminiałeś temat większych i wentylowanych tarcz na tył z W8 albo 4 motion, coś się ruszyło w temacie? :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001
    Napisano (edytowane)

    Kolego Zuse bez obrazy ale piszesz straszne głupoty, jak by tak było jak myslisz to w RS4 były by hamulce z przodu 360mm a z tyły 245mm a tak nie jest. Tył jest równie ważne jak ktoś wzmacnia hamulce. Szczególnie jak ktoś ma dużo większe koło np. 17 czy 18" i szerokie opony 225, 235 które mają duzo większą przyczepność oraz usztywnione zawieszenie. Wystarczy wtedy że w aucie jadą 4 osoby i tył wtedy odgrywa bardzo dużą role w hamowaniu. Ja w swoim aucie mam zmieniome hamulce na 320 przód i 288 tył do tego seryjne ori tarcze i klocki i to mi w zupełności wystarcza.

     

    Ja chciałem tylko Wam przedstawić pomysł jak można zwiększyć hamulce tylne, komu sie nie podoba i uważa że to bez sensu to nie musi tego robić.

    Edytowane przez Jarol

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003
    Kolego Zuse bez obrazy ale piszesz straszne głupoty

     

    MASZ...macie racje !!

     

    ...ALE !! ten patent nie podejdzie w lekkim tyle PASSATa, inne fury maja ciezki most napedowy. Poza tym utwardzenie przedniej zawiechy nic nie da, zamochod przesanie nurkowac ALE za to tylnia os zacznie sie rozprezac-tyl zacznie sie podnosic...jest ZA LEKKI. Co innego jesli ktos wsiadze, SLUSZNIE heble beda mniej efektywne.

    Z tylu mam tarcze nawiercane i juz w pewnych sytuacjach mam problemy z trakcja tylnych kol.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Troche masz racji tylne hamulce nie mogą być za mocne bo za szybko będą blokować tylne koła i wyzwalać ABS. Hamulce z tarczą 288x12mm są idealnie dopasowane ja ktoś ma szersze opony bo wtedy nie blokują kół i auto naprawde hamuje bardzo dobrze.

     

    Takie hamulce montowane są orginalne w A4 2,0 TFSI z napędem tylko na przód w którym tył jest tak samo lekki jak w passacie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    Jarol moze i powinienem srpobowac zmodernizowac tylnie heble...

     

    potrzebna mi bedzie Twoja pomoc...chodzi o roztaw mocowan jarzm tylnych zaciskow do belki...masz mozliwosc zrobienia takowych zdjec i zwymiaroania ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Rozstaw śrub mocowania jarzm do belki to równo 90mm. Ponizej masz zdjecie z częściami ktore musisz wymienić jak bedzie potrzeba to moge podać numery tych części.

     

    8619d72d226643cfmed.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    Napisano (edytowane)

    Hebelki na tyle moga się przydać już nawet dla samej idei latania bokiem autem przednionapędowym, hamulec ręczy też zyskuje wtedy na efektywności :) Jak auto posiada lepsze tylnie hamulce to system stablizacji jazdy ESP tez będzie lepiej działał i zapewniał bezpieczeństwo w niespodziewanych sytuacjach na drodzę gdy złapie się pobocze lub trzeba będzie wykonać niebezpieczny manewr przy większej prędkości.

     

    Poszukałem numerki tych części żeby zrobić sobie ładne hamulce tylne 288x12 i wygląda to następująco:

     

    - tarcza 8E0615601M (ATE 24.0112-0166.1, Zimmermann 100.3310.00)

    - osłona lewa 8E0615611P, prawa 8E0615612P

    - jarzmo 8E0615425H

    - zaciski lewy 8E0615423D, prawy 8E0615424D lub lewy 8E0615423H, prawy 8E0615424H

    - klocki hamulcowe 8E0698451J lub 8E0698451M (ATE 13.0460-2887.2, TEXTAR 2391401, FERODO FDB1636)

    Edytowane przez Marios

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Numer części do włożenia 288x12 na tył:

    Zaciski pod 288:

    prawy: 8E0 615 424 D

    lewy :8E0 615 423 D

     

    Jarzma: 8E0 615 425 C

    Klocki: 8E0 698 451 F

    Tarcze: 8E0 615 601 M

     

    Osłony za tarcze napęd na przód:

    prawa: 8E0 615 612 P

    lewa: 8E0 615 611 P

     

    ---------- Post added at 11:35 ---------- Previous post was at 11:23 ----------

     

    Z tego co widze to tarcze mogą nie pasować bo mają inna wysokość Passat 63,9mm a Audi A4 52,9mm. Trzeba to dobrze sprawdzić no i rozstaw śrub do przykręcenia jarzma i zaciska.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    A tak w ogóle to przy takiej zmianie hebli z przodu na zupełnie inny zacisk to nie powinno się wymienić pompy hamulcowej?? To samo dotyczy tyłu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    jaa zmienilem na pompe od S4, jest prawie identyczna jak ori z PASSATa, ale...

     

    pomiedzy przegroda czolowa a pompa ori jest podkladka alu 5mm, servo od S4 jest o te 5mm dluzsze "w miejscu podkladki". Ja swoje wymienilem bo membramy mi juz, ze starosci puszczaly.

    Innych roznic gabarytowo-ksztaltowych nie dostrzeglem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Pompa hamulcowa abs bez problemu sobie radzi z nowymi zaciskami ... nie ma tam innej zasady działania ... pompy w pasacie różnią się od siebie w zależności od systemów jakie posiada auto czyli:

    - ABS

    - ABS + EDS

    - ABS + EDS + ASR

     

    Jeżeli chodzi o wspomagnie hamowania to SERVO też spełnia swoją rolę przy tych zaciskach o ile jest sprawne i nie wymaga wymiany. Ważna jest też sprawność pompy podciśnienia VACUM POMPA ponieważ to ona daje podciśnienie dzieki któremu serwo może pracować i wspomagać siłe hamowania.

     

    Można się przyczepić że wkładając większe zaciski zwiększa się pojemność układu, owszem to prawda lecz pojemność robocza cylinerków zacisku dwutłoczkowego jest niemal równa pojemności jednego cylinderka zacisku standardowego dodatkowo zacisk dwutloczkowy wykazuje wiekszą sprawność. Dlatego producenci sprotowych hamulców sprzedają gotowe zestawy zacisków wielotłoczkowe bez potrzeby wymiany czy modernizacji układu pompy hamulcowej ABS lub układu SERVO.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Dokladnie pompa hamulcowa bez problemu daje rade przy wiekszych zaciskach i z przodu i z tyłu wiec nie trzeba nic zmieniać.

     

    W A4 2,0 TFSI z hamulcami 320 i 288 jest dokladnie taka sama pompa co w A4 1,9 TDi z hamilcami 288 i 245mm.

     

    No chyba ze ktos wlozy 2x10 tloczków z przodu i 2x6 z tyłu to wtedy moż być za slaba.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    Dzięki za odpowiedzi w sprawie pompy, dobrze mieć taką wiedzę na przyszłość.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

     

    Ogaraniałeś już temat tych hamulców ?? Będziesz to montował do Passata ??

     

    Osadzenie tarczy to też nie do konca wyznacznik ponieważ osadzenie tarczy zazwyczaj jest dopasowana do zacisku i jarzma. Wymieniasz tutaj cały zestaw a nie samą tarcze więc jest prawdopodobne że powinno pasować. Daj znać jakbyś miał możliwość sprawdzenia tego lub uda Ci się to wszystko zamontować :) Pozdrawiam i powodzenia :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    ×