passat_B5 Zgłoś #1 Napisano 29 Kwietnia 2009 Witam mam pytanie dotyczace wymiany oleju w automacie w skrzyni. mam passata b5 1,6 automat 97r i jeszcze nie wymieniałem oleju a słyszałem ze trzebe. opisywałem juz temat ze sarpie ni przy równej jezdzie i chyba to wina skrzyni i podobno moze pomoc wymiana oleju i filtra. czy jesy to trudne i mozna zrobic samemu czy to cos trudnego ?? i jakie to sa koszty i czy to pomoze z tym szarpanie przy rownej jezdzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejp Zgłoś #2 Napisano 29 Kwietnia 2009 Jak już ci coś szarpie to imo wymiana oleju nic już nie da(może troche, ale naprawic skrzyni to chyba nie). Najlepiej zrobić diagnostyke skrzyni i stwierdzić co jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat_B5 Zgłoś #3 Napisano 29 Kwietnia 2009 no nie wiem czy cos da czy nie niektorzy pisali ze cos dało i mam nadzijee ze chociz to szarpanie przejdzie diagnostyki mozna dokonac przez zwykle vga ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #4 Napisano 29 Kwietnia 2009 Wstępną diagnostykę skrzyni da się przez VAGa (ciśnienie oleju itd). Nie bierz się sam za wymianę oleju, pojedź do kogoś kto się zna. Żeby zrobić to porządnie trzeba odkręcić miskę olejową w skrzyni i wymienić filtr, tudzież wiedzieć kiedy się leje W moim passku był świeżo wymieniony olej, a skrzynia chodziła tragicznie (szarpała, ślizgała się, zaduszała silnik przy zatrzymywaniu się na światłach). Okazało się że olej faktycznie jest świeżutki, ale filtra szpec nie wymienił i był koszmarnie brudny, dodatkowo idiota nalewał oleju na wyłączonym silniku i weszło mu o 2 litry za mało... Po wymianie u specjalisty (http://www.autoprecyzja.pl), który zresztą już się zapowiedział na nasz kolejny zlot (tradycyjnie ) skrzynia zaczęła pracować absolutnie normalnie. Olej w ASB wymienia się bezwzględnie co 60.000km! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat_B5 Zgłoś #5 Napisano 30 Kwietnia 2009 aha no fakt sarpie mi slizga sie i dusi na swiatłach na trzymaniu chamulca schodzi do 8 a nawet 7 tys obrtow a normalnie ma 9. musze jechac do fachowcow mam nadzije ze wymiana oleju pomoze i filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejp Zgłoś #6 Napisano 30 Kwietnia 2009 Jedź najpierw na diagnostyke skrzyni. Jeśli wykryją ci poważniejszą usterke to później przy wymianie znów będziesz musiał wymieniać olej a to już ~400zł w plecy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat_B5 Zgłoś #7 Napisano 30 Kwietnia 2009 a czy to szarpanie moze byc spowodowane np. konczacym sie konwerterem skrzyni automatyczniej lub czyms takiem ? jezdze juz tak pół roku ale musze wkoncu to zrobic. Dodam ze raz mi juz regenerowali skrzynie bo elektromagnesy były wymieniane czy cos akiego bo nie szło wogole ruszyc na rzadnym byuegi i zapłąciłem 1000 zł ale to 2 lata temu. musze chyba na ta diagnostyke sie udac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #8 Napisano 30 Kwietnia 2009 jezdze juz tak pół roku To już za późno raczej na samo wymienianie oleju, jeżdżąc tak bardzo niszczysz skrzynię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny6 Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2009 Wiam mam problem na wstecznym wyglada to tak wrzucasz R i jak normalnie auto sie napina, puszczasz hamulec auto jedzie jak dodasz gazu to zaczyna szarpac (jedzie dalej ale jakby sie slizgalo moze). Czy ktos moze naprawial cos takiego ( jaki koszt, trzeba skrzynie zwalac czy nie). Moze to miec zwiazek ze stanem oleju? Wydaje mi sie ze wystepuje to tylko na rozgrzanej skrzyni. Czy VAG cos powie? Piszcie cos. We wtorek lece do specow z tym. Opisze problem jak cos sie dowiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #10 Napisano 10 Maja 2009 Czy VAG cos powie? IMHO powie, ale tylko specom - np. ciśnienia oleju w konkretnych zaworach w skrzyni. W Autoprecyzji u mnie po VAGu stwierdzil że jest za niskie ciśnienie i że stawia na niedomiar oleju. Strzał był 100% trafny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #11 Napisano 18 Lutego 2013 Wszystko fajnie tylko nikt nie napisal jak jest procedura wymiany oleju. Wiec prosił bym bardzo mógłby ktoś opisać jak sie prawidłowo wymienia olej w Passacie 1,9 tdi 98 r z ASB 4 biegowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2013 Może to Ci pomoże: http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?15826-Wymiana-oleju-w-4-stopniowej-automatycznej-skrzyni-bieg%F3w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #13 Napisano 18 Lutego 2013 dzieki bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
videonet Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2013 (edytowane) U mnie była wymiana oleju po 260 tys. Olej wygądał jak zawartość szamba. Po wymianie (statycznej) jest OK. Ale fachowiec stwierdził, że po przejechaniu ok. 2 tys km. trzeba jeszcze raz powtórzyć wymianę oleju i filtra aby dobrze została wyczyszcona skrzynia. Jest to wydatek ok. 400 zł. Na pewno wymienię. Edytowane 7 Maja 2013 przez videonet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_0_9 Zgłoś #15 Napisano 20 Czerwca 2014 Witam, mam taki problem z automatyczną skrzynią biegów, Przy redukcji z 5 na 4 przy prędkości ok 60 km/h raz na czas pojawia się szarpnięcie, wymieniłem olej i filtr w skrzyni na chwile pomogło i po ok 1000 km znowu to samo, wyczytałem ze może to być czujnik ciśnienia oleju. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach