eNcoM Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam od dłuższego czasu mam problem z luzami zawieszenia skrzyni dzisiaj zszedłem pod autko i zauważyłem że lewa jest do wymiany a prawa sami oceńcie i podpowiedzcie mi co z tym zrobić [ame=http://www.youtube.com/watch?v=JtcZYtmN7oE]Filmik z luzem poduszek lewej i prawej skrzyni[/ame] Do tego przy szybszym puszczeniu sprzęgła dochodzi do kabiny głuchy odgłos jakby uderzyć o podłogę gumowym młotkiem poruszałem wałem napędowym tylnego mostu i zauważyłem że ma spore luzy Nie wiem czy to jest tego przyczyna ale przy mocniejszym ruszeniem wałem słyszałem coś podobnego [ame=http://www.youtube.com/watch?v=Qu4hYcd9GLQ]Filmik z luzem wału napędowego[/ame] Czy u was też tak się dzieje czy taki luz to normalka ?? Luzy wału pozostały moze ktoś z uzytkowników synchro/4motion podpowie co może być przyczyną bo sam nie wiem czy cos się wysypało na skrzyni lub moście? Objaw jest taki że bardzo odczuwalne jest zazebianie wału tylnego mostu szczególnie gdy olej w skrzyni i moscie jest zimny Czy może to powodować za gęsty olej ?? Edytowane 25 Stycznia 2011 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam. Ja bym powiedzial ze te odglosy przy ruszaniu to wina walu bo ma dos taki luz,a w 4 motion przy ruszaniu zawsze wal zaskakuje.i to by tlumaczylo te stuki.a co do poduszek to obydwie do wymiany. pozdro;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) w 4 motion przy ruszaniu zawsze wal zaskakuje.i to by tlumaczylo te stuki możliwe najbardziej jest to słyszalne rano gdy most i silnik są jeszcze zimne wtedy nawet przy wysprzęglaniu mam "łup" ,a później standardowo czyli gdy tylko puszczę sprzęgło szybciej albo gdy samochód na poprzednim biegu miał większą prędkość i po wrzuceniu następnego delikatnie ją wytraca - co powoduje ruchy silnika i skrzyni w przód i w tył (po wymianie poduszek powinno się to zmienić) Czy na pewno 4motion tak się zachowuje ?? Ale pozytywne jest to, że nauczyłem się jeździć "płynnie" i wtedy do kabiny nie przechodzą żadne stuki Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #4 Napisano 29 Kwietnia 2009 Najlepiej zrob pierw te poduszki ,moze akurat beda one winne ,a jak jednak dalej bedzie stukac to bedziesz wiedzial za co sie nastepnie zlapac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #5 Napisano 29 Kwietnia 2009 ak jednak dalej bedzie stukac to bedziesz wiedzial za co sie nastepnie zlapac. tam wolał bym się nie łapać bo to drogi biznes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #6 Napisano 6 Lipca 2009 Odświeżę temat Po wymianie poduszek skrzyni biegów luzy na lewarku zmalały ale "łup" przy zazębianiu wału tylnego mostu pozostało i jest drażniące co mże być tego przyczyną Może wypowie się ktoś iny kto ma 4x4 U mnie muszę bardzo powoli puszczać sprzęgło żeby przy zazębianiu wału mnie nie "kopnęło" jak puszczę za szybko wtedy mam szarpnięcie w przód i w tył i dopiero ciągnie normalnie Sprzęgło chyba ok bo nie ślizga i bierze normalnie bez szarpnięć itp więc to chyba coś w skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2009 Czy może się ktoś wypowiedzieć czy ktoś z uzytkowników 4x4 miał podobną przypadłość?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #8 Napisano 8 Września 2010 Podepnę się do tematu. Mam podobny problem w 4motion a mianowicie luz na wale i przy ruszaniu jest pukniecie podobnie jak kolega wyżej - może są jakieś elementy które trzeba wymienić i niesą zbyt drobie a jeśli tak to gdzie się znajdują albo gdzie ich szukać? Z góry dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #9 Napisano 8 Września 2010 z tego co kiedyś wyczytałem to tak ma być.to normalne w syncro i nic sie złego nie dzieje. tak właśnie pracuje ten mechanizm. syncro/quattro jest napędem bezawaryjnym o ile się będzie pamiętać o tym ze opony muszą mieć ten sam bieżnik i rozmiar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #10 Napisano 8 Września 2010 Nie ma tak być, bo u mnie nic nie stuka:cwaniak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g_b Zgłoś #11 Napisano 8 Września 2010 Kilka tygodni temu bylem pod swoim bylem pod buda i tez mam identyczna przypadlosc co kolega eNcoM.. identyczny luz...i to pukniecie.... wkurzajce przyznam... mechanicy mi powiedzieli ze to normalne... komu wierzyc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #12 Napisano 9 Września 2010 Ja uważam, że nie jest to normalne tylko nie wiem co wymienić (jeśli się da) żeby tego luzu nie było? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ron113 Zgłoś #13 Napisano 9 Września 2010 Takie "puknięcia" nie są normalne, natomiast luz na wale jest prawidłowy, szukajcie przyczyn takich uderzeń w przegubach półosi. Ciężko je zdiagnozować w 4motion, ja musiałem wyciągnąć tylny most i obie pół osie. Po wymianie półosi nastała błoga cisza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #14 Napisano 9 Września 2010 Kolego, na pewno żadne puknięcia czy stuki nie są NORMALNE !!! U mnie nic nie stuka, ale jak weszłem pod autko to wał ma delikatny luz tzn. można nim delikatnie przekręcić w lewo czy w prawo luz ma ok 3cm, kolego a zobacz czy też się tak dzieje jak wciśniesz sprzęgło do końca i poczekasz z 10s i wtedy spróbuj wbić bieg... Zobacz też czy nie masz żadnego wycieku oleju ze skrzyni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrix2632 Zgłoś #15 Napisano 9 Września 2010 Witam, ja też mam 4motion, co prawda w automacie, ale takie stuki są niedopuszczalne, u mnie to występuje, jedynie wtedy kiedy stojąc pod górkę, nie zaciągam ręcznego tylko wbijam parking, w momencie zmiany na D jest delikatne puknięcie, ale uważam że u Ciebie nie powinno to występować, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #16 Napisano 9 Września 2010 w moim błoga cisza - żadnego stuknięcia ani przy wolnym ani przy agresywnym ruszaniu więc nie powinno u ciebie pukać - a co do fachowców którzy mówią że "pukanie" jest prawidłowe - może należy się puknąć gdzieś indziej co? Kolega w Audi A4 miał to samo i tak jak pisał kolega powyżej - sprawdź przeguby. Pozdro i bezpukalności życzę! www.mojagentwaldek.pl Ubezpieczenia szyte na miarę - dla forumowiczów zawsze dorzucam coś od siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #17 Napisano 14 Września 2010 ze swojej strony dopowiem tylko że wymieniłem później poduszki na tylnym moście i przez jakiś czas było spoko ale poduchy już się wybiły na pewno spore luzy na wale się do tego przyczyniają konkretnie 'łupanie' jest gdy poduszka tylnego mostu się wybije i most zaczyna się poruszać w górę i w dół stroną od wału napędowego podobnie z poduszkami skrzyni ale skrzynia+silnik to większa waga i jest to mniej odczuwalne za to odczuwamy przesuwanie się w przód i w tył teraz szykuję się do wymiany sprzęgła i przy okazji mam zamiar znowu wymienić poduszki i wreszcie zmienić olej w skrzyni i moście i wreszcie nasmarować przeguby przynajmniej z tyłu przy skrzyni miałem poduszki Hans Preis (chyba tak się pisze) a przy moście założyłem leamforder'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek7630 Zgłoś #18 Napisano 2 Października 2010 witam wszystkich forumowiczow.mam taki sam problem ale mi to nie przeszkadza ale mam za to inny problem.mysle ze mam wyjacy tylny most?objawy sa takie ze powyzej 50 km slychac tylny most czy daje gaz czy puszczam dzwiek jest taki sam.ale ciekawostka jest to gdy zakret jest w prawo wycie ustaje!!ktos mial taka sama przyczyne?z gory dziekuje i pozdrawim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek7630 Zgłoś #19 Napisano 15 Października 2010 dzieki za te forum w sumie nikt mi nieudzielil porady!!wymienilem lozysko i jest ok!!mysle ze te forum jest do bani bo zeby zadac nowy post czeba cos tam cos tam.w dupie to mam mysle ze jest tu sporo ludzi co sie zna na passatach b5 i sa w temacie i taki nowy jak ja niem szas zeby sie spytc co i jak? mialem mietka c klase i takich problemow ne mialem jesli chodzi o zap;ytanie.forum jest do bani!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #20 Napisano 15 Października 2010 Chłopcze ogarnij się i przeczytaj co napisałeś,przecież to jakaś masakra jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach