Skocz do zawartości
Variant CL

Wentylator nie działa na wszystkich biegach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykałem sie z moim problemem tej dmuchawy i okazalo sie ze plyn dostal sie do silnika nawiewu i go przetopił, jezeli ktos bedzie mial problem ze nie dzialac bedzie dmuchawa na zadnym biegu odrazu mowie sprawdzcie sobie w dmuchawie po rozpolowieniu szczotki i silnik czy nie jest mokry, jezeli tak to problem rozwiazany, DMUCHAWA do wymiany ;] Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej passata i też nagle zrobił się tylko 4 bieg wentylatora wymieniłem tą puszkę z takim jakby dużym rezystorem czy czymś takim a znajdowało to się zaraz przy wentylatorze dmuchawy od strony pasażera pozdrawiam.:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

przetwornica (niewiem) slyszalem ze jak jest walnieta to dziala nadmuch na 4 biegu

Chłopaki a co to jest ta przetwornica? Bo w B3 mojego taty jest właśnie tak, że działa tylko 4 bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mój problem polega na tym ze nawiew wogóle mi nie dziala.Spalil sie bezpiecznik 30A bo byl taki wlozony. Wlozylem nowy lecz gdy tylko styki 1 biegu sie zlocza to az sie zklejaja podczas spiecia i znow pali bezpiecznik tez 30A.Co to moze byc??prosze o szybka odpowiedz bo idzie juz zimno i z rana jak wsiade to szyby paruja i musze dosyc dlugo czekac bo nawiewu nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik spalony albo sam włącznik zwarcie robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrx

witam, mam problem w pasku b3, mianowicie: okolo 2 tyg temu przestaly mi dzialac nadmuchy na kazdym biegu poza: 3.5 (tj pomiedzy 3 i 4 ) wialo jak na 4, pozniej nie dziala przez 20 min na zadnym, nastepnie (samochod postal jakies 10 godz) zaczelo dzialac na 3 i 4, i tak na zmiane, teraz mi znowu przestalo dzialac a praujace szyby to porazka, pytanie: czy to sam przelacznik raz laczy raz nie i ew gdzie i jak to naprawic, czy ten nieszczesny rezystor i bezpiecznik? z gory dzieki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mam problem w pasku b3, mianowicie: okolo 2 tyg temu przestaly mi dzialac nadmuchy na kazdym biegu poza: 3.5 (tj pomiedzy 3 i 4 ) wialo jak na 4, pozniej nie dziala przez 20 min na zadnym, nastepnie (samochod postal jakies 10 godz) zaczelo dzialac na 3 i 4, i tak na zmiane, teraz mi znowu przestalo dzialac a praujace szyby to porazka, pytanie: czy to sam przelacznik raz laczy raz nie i ew gdzie i jak to naprawic, czy ten nieszczesny rezystor i bezpiecznik? z gory dzieki

przeczytaj post drugi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zamieszczam fotostory o wymianie termistora w rezystorze dmuchawy.

Objaw: działa tylko 4 bieg

 

1. Odkręcamy schowek/ półkę

110729_172825.jpg

 

2. Naszym oczom ukazuje się wentylator z zamontowaną opornicą:

110729_062247.jpg

Odłączamy wtyczki sterowania (1) i zasilania wentylatora (2) od rezystora i podważamy delikatnie mocowanie (3)

 

3. Wyciągamy opornicę i sprawdzamy, najlepiej miernikiem, czy termistor ma "przejście".

110729_062704.jpg

Jeżeli przejścia brak, idziemy do sklepu z elektroniką i kupujemy bezpiecznik termistorowy na 188 stopni (słabo było widać i podana wartość może się wahać w granicach tych 180)

U mnie w sklepie akurat nie było 188, więc wziąłem na 192 stopnie/250V

 

4. Montujemy nowy termistor odpowiednio go doginając, lutowania nie polecam z uwagi na środowisko pracy termistora, może okazać się że lut w końcu puści przy takiej temperaturze.

110729_155747.jpg

 

5. Składamy wszystko spowrotem, podłączamy wtyczki, robimy próbę i cieszymy się z działającego wentylatora na wszystkich biegach.

 

6. Jeśli nie działają inne biegi to znaczy, że winna jest wspomniana wyżej blaszka, którą trzeba dogiąć, lub wypalone styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passat b3

mam następujący problem:

nie działają 1 i 2 bieg

rozebrałem przełącznik z nadzieją ze to blaszka ale mimo stykania śrubokrętem nie działa dalej 1 i 2, 3 i 4 ok.

 

opornica w wersji z klimą mam trochę inną opornicę ma jedno wyjście, sprawdziłem przepływ miernikiem i jest,

odłączyłem opornice całkiem i przy próbie uruchomienia działa tylko 4 bieg czyli tak jak wyczytałem tu, na 4 biegu omijana jest opornica,

po podłączeniu działa 3 i 4 jak wcześniej,

i tu moje pytanie czy jak opornica jest zepsuta może działać 3 bieg? czy jak pada to całość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i tu moje pytanie czy jak opornica jest zepsuta może działać 3 bieg? czy jak pada to całość?

Może tak być że zaczynają sporadycznie ginąć niższe biegi..raz są raz nie ma...ale skoro masz klimę to upewnij się że nie puściły luty w przekaźniku od klimy (skrzynka przekaźników lewy górny róg).

Ja zwlekałem z wymianą opornicy i przekaźnik w tym czasie też się trochę przytopił...

W manualnej klimie jeśli nie ruszy nadmuch to przekaźnik nie załączy klimy ....

...wniosek jeden nowa opornica lub tańsza metoda z postu kolegi 4r3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik od klimy 133 z pierwszej pozycji mam wyciągnięty, nadmuch działał bez niego, teraz ani z nim ani bez,

wersja z klimatyzacją manualną ale jest niesprawna. potrzebuje tylko nadmuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima jest zależna od napięcia które dostaje z pierwszego biegu dmuchawy , ale dmuchawa nie jest w żaden sposób zależna od tego czy klima działa czy nie , piszesz że działał tylko bieg drugi i trzeci , odczepy w opornicy są szeregowo i jakiekolwiek uszkodzenie musi wyłączyć pierwsze trzy biegi , bo czwarty ma bezpośrednie napięcie , napisałeś że że stykałeś śrubokrętem blaszki w wyłączniku , a czy sprawdziłeś wtyczkę za wyłącznikiem ? bo niestety czasem tam są problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piszesz że działał tylko bieg drugi i trzeci

 

działały wszystkie, teraz działa trzeci i czwarty, fakt wtyczki nie wydzierałem od przełącznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A , skoro działa trzeci i czwarty , to podłącz kawałek kabla do plusa zasilania i wpinaj bezpośrednio do pinów opornicy , na każdym z nich powinien ruszyć silnik z większymi lub mniejszymi obrotami , jeśli nie ruszy na którymś , to winna jest opornica i nic innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kris162

Witam wszystkich !!!

 

Wiem że temat maglowany niemiłosiernie ale proszę o pomoc bo szkoda jeżdzić do mechaników kiedy sam to mogę naprawić . Chodzi o to że nie działają mi biegi dmuchawy 1,3 i 4. O dziwo 2 działa ale też nie wiem jak długo pociągnie, bo przez jakiś czas wszystkie nie działały a potem nagle 2 zaskoczyła. Zbliża się zima więc proszę o wytłumaczenie gdzie co i jak zrobić. Jestem kompletnie zielony - nawet nie wiem od czego zacząć dlatego proszę o pęłne wytłumaczenie co robić. Czytałem o tych opornikach, rezystorach ale nawet nie wiem gdzie to jest. Bardzo Proszę o pomoc.

Aha mam Passata B4 1,9 TDI 1z 90 km grudzień 1994

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsz kup kilka bezpieczników,

potem zdejmij osłonę panela nawiewów, jest na zatraski schodzi łatwo wystarczy od dołu podważyć,

następnie wkrętakiem rób zwarcia lub doginaj blaszki włacznika, możesz zdjąć pokrętło jest wciskane , jak nie zejdzie palcami to szmatka kombinerki i musi zejść,warto psiknąć czymś na te blaszki.

Jak i to nie pomoże to demontujesz schowek, za nim masz wtyczkę na opornicę ,tak dla pewności bo są różne rodzaje (klima , klimatronik itd.)

Reanimujesz jak w wątku opisane lub kupujesz nową, używka moze być w gorszym stanie lub za jakiś czas też chlaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A , skoro działa trzeci i czwarty , to podłącz kawałek kabla do plusa zasilania i wpinaj bezpośrednio do pinów opornicy , na każdym z nich powinien ruszyć silnik z większymi lub mniejszymi obrotami , jeśli nie ruszy na którymś , to winna jest opornica i nic innego

 

sprawdziłem kostkę za przełącznikiem jest dobra(tzn działa tak jak z przełącznikiem),

łączyłem piny na opornicy i "coś" działa, tzn przy łączeniu jest mniejszy bieg niż trójka,

przy łączeniu pinów jeśli mam na przełączniku "0" to nie rusza nic, przekręcam przełącznik na 1 i łącze + do pinu "A" kabelkiem to działa szybko łącze do pinu "B" działa wolno, a przy przekręceniu przełącznika na 2 jest odwrotnie, złączenie z "A" działa wolno a z "B" szybko......

 

ma ktoś jakiś schemat?? gdzie są wyprowadzone kable z przełącznika i z opornicy? gdzie to się spotyka?? nie chce daremnie rozkręcać deski

 

(opornica 4 przewody, przełącznik 6 przewodów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8ce5f88f2cac70cdm.jpg

 

tak to wygląda mniej więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thormentor

Witam,

 

Czy wie ktoś może w jaki sposób dostać się do opornicy w Passacie B4 rocznik 94 wersji kanadyjskiej?

Nie ma tam schowka, zamiast niego jest belka na całej szerokości samochodu. Znalazłem tylko 2 śruby od strony drzwi i nie wiem jak to dalej ugryźć. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności