Skocz do zawartości
Variant CL

Wentylator nie działa na wszystkich biegach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jacek1l

Witam

Proszę o pomoc:

bezpieczniki dobre

rozebrałem pokrętło (przełącznik) zmiany prędkości obrotów i tam wszystko jest dobre, stykałem śrubokrętem i też 1 i 2 nie działa.

Nie znam się za bardzo na elektryce samochodowej i w sumie nie wiem gdzie mam zaglądnąć, żeby nie "kopać" tam gdzie nie potrzeba.

Pozdrawiam

Jacek1l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Najprawdopodobnie czujnik termiczny na dmuchawie Ci sie skonczyl.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tego jest rezystor - znajduje sie w obudowie nagrzewnicy, dostepny bodaj po wyjeciu schowka.

jak cos mam taki - odezwij sie na prv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek1l

Dzięki za sugestie.

Sprawdzę i dam znać w tygodniu lub po majowym weekendzie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek1l

Witam

Jeszcze nie udało mi się sprawdzić tego rezystora (jakoś zawsze mało czasu), ale zauważyłem że podczas jazdy przy uruchomieniu wentylatora na pozycji 3 i pozostawieniu na tej pozycji przez jakiś czas, to przy przełączeniu na 2 bieg działa - ciekawe :)

Jak w końcu uda mi się tam zerknąć to napiszę

Pozdrawiam

 

No i w końcu się za to zabrałem i faktycznie chyba rezystor, jest ciemniejszy w jednym miejscu i strasznie się grzeje.

Pozdrawiam

Edytowane przez Jacek1l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odswierze z lekką modyfikacją tematu:)

 

mianowicie u mnie jest taka opcja ze:

panel sterowania mam taki jak na tej aukcji:

http://moto.allegro.pl/item853091400_panel_sterujacy_ogrzewaniem_golf_iii_passat_b3_b4.html.

 

i teraz po włączeniu begu pierwszego pokrętło jest w pozycji tuz za 0 lecz przed 1. żeby włączyć bieg 2 przekręcam ciut dalej i wtedy znajduje się tuz zaraz za 1. przesuwając pokrętło przez oznaczenie biegu 2 az do 3 nic sie nie dzieje lecz pod koniec 3 zaczyna urywać głowę:) no i na pozycje 4 biegu nie da się przesunąć pokrętła. dodam ze w pozycji 0 sie wszytko wyłącza i tylko wracajac na te pozycje czuc ze pokretlo "przesakkuje po czymś"

aa bo bym zapomniał jak chodzi na tym najmocniejszym biegu to po około 15-20 min zaczyna byc dobrze cieple pokrętło i okolica zancznikow 1-2-3-4

 

 

kolejnym problemem jest brak nadmuchu na nogi - u wszystkich brakowalo na szyby- tzn cos tam wieje na te łapki ale bardzo bardzo słabo.

 

 

jakies propozycje?

Edytowane przez Taperson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj pokrętło ciągnąc je do siebie(zatrzask) i Twoim oczom ukarze się widok kilku blaszek po których wędruje blaszka z pokrętłem, ,wyczyść ładnie wszystko podoginaj jak się nie stykają , a co do nadmuchu na nogi to pewnie masz pourywane zatrzaski linek za panelem pokręteł--wałkowane ostatnio że aż mdli--- zdemontuj panel to się okaże czy tak nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra rozebrałem tak jak pisaliście ale żywcem nie wiem co przygiąć zeby ten 4 bieg działał - w dodatku wygląda na to ze pokrętło staje dęba ale nie przez blaszki. no i dalej nie wiem jak zrobić żeby sie to tak nie grzało (ta dluga największa blaszka),w poprzednim pasku ojca to sie wogule opaliło wszytko właśnie przez to grzanie.

 

poniżej kilka fotek kolejnych pozycji 0-1-2-3

oraz fotka ze strzałką - mnie sie wydaje ze właśnie tam powinna dotrzeć blaszka z pokrętła. lecz tak jak wspomniałem ono staje deba- nie widze aby blokowała je któraś z blaszek.

 

Hellpp:)

 

p.s. no i jak ja mam to wyczyścić? czy t blaszki sie jakos rozbiera czy jak??

DSC00786.jpg

DSC00789.JPG

DSC00791.JPG

DSC00792.JPG

DSC00792 strzalka 4.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi sie zdaje że ta blaszka przy pokrętle to powinna płasko przylegać do blaszek biegów a u Ciebie jest ona jakoś tak "fantazyjnie' wygięta, widzę że masz to dziwne pokrętło z tym dłuuuuugim pierwszym biegiem , u mnie jest krótka jedynka i jakoś ewidentnie widać każdy bieg, wyprostuj blaszkę aby płasko przylegała i powinno być okey.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakto z długim pierwszym biegiem? oco ci z tym chodzi??

 

a dwa jak mam sie dostać do tej blaszki? to sie jeszcze jakoś rozbiera? niechce nic na sile tam zrobić bo zima jest i boje sie na własną rękę ingerować nie mając pewności ze coś sie da rozebrac albo nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rkotynia
Też mi nie działało na pierwszym ale winny był przełącznk, wyciągnąłem to była kosmetyczna sprawa bez żadnego lutowania i teraz dziala na każdym biegu
Też mi nie działało na pierwszym ale winny był przełącznk, wyciągnąłem to była kosmetyczna sprawa bez żadnego lutowania i teraz dziala na każdym biegu

 

Witam

Kosmetyczna sprawa.... Prosze o pomoc bo nie wiem jak najprościej dojść do tego. Działa mi dmuchawa tylko na 4, chciałem więc podgiąć blaszki. Dzisiaj zdjąłem panel czołowy, odkręciłem 4 śruby i nie mogłem wyjąć pokrętła od dmuchawy. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam RK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Może trochę off topic. Teraz jestem użytkownikiem B3, ale siadł mi jakiś czas temu nawiew w Escorcie. Nie działał 3 bieg, 4 za głośny itp. Elektryk założył mi nowy silnik do nawiewu i coś tam pogrzebał. Na nowym silniku cisza, dużo większa moc i przyjemniejszy szum. Całość mnie kosztowała 50 zł, ale jeszcze coś tam robił przy stykach świateł, wiec może nawet taniej. Opisane wyżej sposoby są cenne (właśnie chcę sprawdzić w swoim B3 brak 1 i 2 biegu), ale dla zdesperowanych polecam rozwiązanie u elektryka :) Nie był to jakiś specjalny elektryk od fordów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pomozcie blagam, mam problem z moją B3 poniewaz nie mam nawiewu na zadnym biegu, mianowicie blaszka na wlaczniku jest wyczyszczona styka sie z blaszka przelacznika (podginalem) przetwornica (niewiem) slyszalem ze jak jest walnieta to dziala nadmuch na 4 biegu a tu nic !! a zima sie zbliza a u nas coraz zimniej w miescie, co lepsza wyciagam dmuchawe daje ja na krotko i dziala pod akumulatorem a w aucie nic ... co poradzicie ??blagam o wypowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem :) i mam pytanie czy da rade kupić w ASO tą blaszke i jaki jest numer z oryginału :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blaszka w aso bedzie cholernie droga, mianowicie poszukaj po allegro calego panelu od nadmuchu sprawnego taniej wyjdzie jak w aso sama blaszka (raczej) o ile siedzi Ci blaszka, mi elektryk powiedzial ze na przetwornicy moga byc wzery na stykach i na krotko nadmuch zadziala a poprzez przetwornice nie ;] ale moze VW-maniacy poradza cos na to

 

---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:23 ----------

 

Czy wogole spotkal sie ktos z takim zaklopotaniem dmuchawy z jakim ja sie spotkalem ... a wszystko stalo sie po tym jak rozbieralem tapicere cala by zmienic nagrzewnice ... od tamtej pory nadmuch dzialal czasami i nagle padl ... dodam ze od spodu gdy zdjalem zaslepke to wyciekl plyn chlodniczy ktory dostawal sie do nadmuchu ... bedzie to przyczyna ze w aucie nadmuch nie dziala a na krotko dziala ?? POMOCY !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz juz zmieniałem tą blaszke przełożyłem z Seata Toledo i były wszystkie biegi tylko z czasem się straciły, pozostał mi 2-3 bieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blaszka tylko w komplecie z całym panelem koszt ok. 400 zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bede musiał z używki szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli kogoś interesuje to posiadam takie coś ale sprubuj sobie najpierw podgiąć tą malutką blaszkę co jest w pokrętle. on od temperatury często się odkształca i nie łączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności