Skocz do zawartości
przemo81

rdza na wydechu końcowym - co z tym zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono,

mam rdzę na tłumiku tylnym, jak widać na załączonym obrazku. Jest "spróchniałe" na łączeniu tłumika z rurą która z niego wychodzi. Poza tym miejscem wszystko jest czyste, tzn. reszta tłumika i rura końcowa jest cała, bez rdzy. Tylko to miejsce jest pordzewiałe, tak jak na zdjęciu.

Byłem u gościa, który robi tłumiki "na podwórku" i powiedział, że może mi to zrobić bez wymiany i jeszcze długo pojeżdzę.

Powiedzcie, czy można to jakoś ratować, żeby polatał jeszcze trochę czy kupić nowy tłumik. Bo znalazłem na necie na: www.tlumikisamochodowe.pl coś takiego za 97 zł, oto link:

http://www.tlumikisamochodowe.pl/tlumik-koncowy-3037-p-1823.html

Czy warto montować coś takiego czy może lepiej ratować fabryczny tłumik?

czekam na sugestie,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kibla ten tłumik, nowy końcowy znalazłem bez większego trudu w pobliskim sklepie za całe 80 zł, Płuciennika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko zastanawiam się ile warte są te tłumiki za 80 zł Twój i za 97 mój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od roku jeździ u mnie, póki co ma lekki nalot i to na samej końcówce (jakiś pseudo chrom). Reszta czysta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z głośnością? Bo słyszałem ze do cichych nie należą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośność bez zmian, wcześniej miałem bosala który urwał się na torowisku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

właśnie odebrałem tłumik końcowy i środkowy firmy POLMOSTRÓW. Otóż na obu tłumikach na spawach (na łączeniu tłumika z rurą) widoczne są rdzawe naloty. Nie jest to rdza, tylko delikatna barwa koloru rdzawego. Czy taka sytuacja powinna mieć miejsce?

Z tego co wiem, tłumiki są wykonane z blachy aluminiuzowanej, ale spawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalka, Umyj acetonem i popsikaj cynkiem w spray'u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też kupiłem za 80 i chodzi bardzo cicho:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zamówiłem też płuciennika, ale u mnie kosztuje 106zł.

Wszedzie 100 z groszami. Taniej nie znalazłem :636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No witam znowu,

właśnie wymieniłem te tłumiki (środkowy i końcowy). Kupiłem je tu:www.tlumikisamochodowe.pl zapłaciłem razem z przesyłką 208 zł,od zamówienia półtora dnia i miałem tłumiki u siebie. 2 lata gwarancji.

Za wymianę zapłaciłem 50 zł - 20 minut i po sprawie - idealnie pasowały - w końcu przeznaczone do danego modelu.

tłumiki są cichutkie, polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie wymieniłem u siebie w b4 środkowy i końcowy tłumik i moje pytanie jest następujące .... doradzono mi żebym wywiercił w najniższym punkcie tłumików dziurkę wiertłem 2 zęby woda nie stała , tłumik nie rdzewiał od środka co wy na to panowie? wydaje sie logiczne ale czy tak ktoś kiedyś cos takiego zrobił??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem że dziury w tłumikach wyłażą na górze, więc ja bym nie wiercił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja bym nie słuchał takiego mechanika który mówi żeby dziure wywiercić .

Pomyśl tylko , skoro konstruktor przewidział tłumik bez dziury to tak ma być , primo ,

secundo , jaka by to dziurka nie był ato będzie ją słychać , tercio , skoro woda ma wylatywać , to i pewnie wleci przez tą dziurkę , więc jak bym nie kombinował , ale , Twoja wola Panie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
doradzono mi żebym wywiercił w najniższym punkcie tłumików dziurkę wiertłem 2 zęby woda nie stała

 

Ktoś mi ostatnio mówił że auto nie chce jechać, zamulone itd... Wywiercił dziurkę wiertłem ( mechanik doradził ) i zleciało ok 2 L wody. Przypomniało mi się, mowa jest o audi 80 B4 LPG i jak najbardziej pomogło. Auto ożyło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku był zamontowany tłumik z tą dziurką tylko, że to był fabryczny pomysł. Tłumik polatał parę dobrych lat dopóki nie urwał się na autostradzie:D

W moim mieście mechanik poleca wlanie trochę oleju do tłumika. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka by to dziurka nie był ato będzie ją słychać , tercio , skoro woda ma wylatywać , to i pewnie wleci przez tą dziurkę , więc jak bym nie kombinował , ale , Twoja wola Panie

 

ale to wiertło 2 więc woda na pewno nie wleci :) w sumie panowie nie doradziliście mi więc teraz jestem w kropce :( ale do odważnych świat należy :) bo rozumiem ze nikt dotychczas tak nie robił??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie robił, będziesz pierwszym i zaraz będziemy wiedzieć czy to coś daje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i będziemy mieć bierzące ceny tłumików , bo znów się komuś urwie .

a co do tego wiertła 2 , nie musi wlatywać tam woda , może to być nawet mgiełka albo nawet para i już kupa . karoseria nie ma żadnych dziurek i rdzewieje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tercio , skoro woda ma wylatywać , to i pewnie wleci przez tą dziurkę

skoro wleci to i tak wyleci (grawitacja)

nie musi wlatywać tam woda , może to być nawet mgiełka albo nawet para i już kupa

no parę to już raczej silnik wydmuchnie.

 

karoseria nie ma żadnych dziurek i rdzewieje ...

no raczej ma (np w drzwiach ) i jak właśnie się odpływy pozapychają i woda stoi do dopiero ruda szybko wyłazi.

 

a wracając do tematu, znajomy ma Hondę Civic (zagazowaną) i regularnie co rok lub półtora wymieniał środkowy tłumik (zbierała się woda). Jak przewiercił to ma już trzeci rok spokój. Moim zdaniem lepiej jest gdy woda ma gdzie spływać bo jak stoi to większe szkody wyrządza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności