mpmichu Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2009 Witam. Wiem dobrze, że to forum passata, ale działa ono bardzo prężnie i jest tu wielu fachowców od VW dlatego pozwolę sobie przedstawic mój problem z nadzieją na jego rozwiązanie. Mianowicie posiadam VW Sharana z 2003 r., zmieniłem sobie nawigację z MCD na MFD i wszystko byłoby w porządku, ale niestety na pompie ABS+ESP nie wiem gdzie znaleść sygnał prawego i lewego koła potrzebny do tej Navi tak jak to jest w org(dodam, że nie chce podłączać GALI pod lewe koło). Poniżej podam oznaczenia mojej pompy bo możliwe, że takowe też były instalowane w passatach B5 FL??? Moja pompa ABS+ESP posiada następujące oznaczenia: 7M3 614 111 YM21 2L 580 AA DE CTA 10.0204 - 0225.4 0013020402252592205646 Jesli ktoś ma dostęp do schematu (np. Autodata lub inne źródła) na których pinach w pompie ABS (lub kolory przewodów) jest sygnał prawe i lewe koło do NAVI to proszę o pomoc. Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2009 Dołączam się do pytania. Też chce mieć zrobione jak w originale było a co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #3 Napisano 27 Kwietnia 2009 A czemu sie boisz tej gali podłaczyc? Wtyczki ISo zostaja te same przeciez. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2009 Nie wiem dlaczego ale mam jakis uraz do przeróbek . Wole jak coś jest zrobione jak z fabryki. W ostateczności jeżeli się nie da to bede zmuszony uzyc sygnału z gali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2009 O jakich przeróbkach ty piszesz? Przeciez GALA jest w kostce ISO zawsze. Jaka wersje MFD wogole podłaczyłes? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2009 źle się wyraziłem, nie chce zastępować sygnału abs sygnałem z gali gdyz podobno to nie działa wtedy tak dokładnie. Nawigacji nie mam jeszcze podłączonej ani nawet kupionej bo nie wiem jeszcze jaka wersję wybrać, jeżeli nie da się podłączyć sygnału abs to wybiorę wersje d gdyż ona tych sygnałów nie potrzebuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekkoczta Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2009 o czym ty piszesz tutaj kostki sa takie same i nic nie trzeba ciagnac z abs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2009 To jeżeli kostki sa takie same to dlaczego piszecie że trzeba podać sygnał z abs do MFD ?? . W takim razie rozumie że wystarczy wypiąc stara navi mcd i podpiąc mfd i wszystko będzie śmigać jak należy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekkoczta Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2009 nie do konca trzeba kupic sobie plug end play kostke i wtedy wszystko oki problem jak masz fis w liczniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2009 nie do konca trzeba kupic sobie plug end play kostke i wtedy wszystko oki problem jak masz fis w liczniku a ten kabel to wlasnie nic innego jak podanie sygnalu Gala na na piny 5 i 18 26pinowego zlacza MFD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekkoczta Zgłoś #11 Napisano 11 Maja 2009 tak tylko nie kazdy wie i nie kazdy ma taka kostke do wpiecia alo umiejetnosci lutowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2009 ja już się gubie. A czy fabrycznie auto jak ma mfd to też ma tą kostke plug & play ?? Czyli kupuje navi mfd ver. G do tego wtyczke plug and play i wszystko śmiga jakby było fabryczne, na liczniku też pokazuje jaka stacja gra i navi kierunki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekkoczta Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2009 nie plug jest do tego zeby nic nie lutowac wpinasz i dziala wyswietlanie na fisie to nna bajka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2009 Inna bajka to znaczy co ?? Fabrycznie passaty miały mfd i jakoś wszystyko śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olop Zgłoś #15 Napisano 14 Maja 2009 Kostki,którymi jest podawany między innymi sygnał na FIS są inne dla MCD i MFD diatego należy zastosować plug & play i w tej wiązce jest kostka,która bez przeróbek pasuje do MFD. Natomiast komunikaty pokazywane z MFD na FIS należy ustawić VAG-iem chociaż niekiedy brakuje przewodów między licznikiem a MFD. Również to zależy od wersji MFD.Bo jak rozumiem wcześniej miałeś MCD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #16 Napisano 14 Maja 2009 (edytowane) Kostki,którymi jest podawany między innymi sygnał na FIS są inne dla MCD i MFD diatego należy zastosować plug & play i w tej wiązce jest kostka,która bez przeróbek pasuje do MFD jesli tak, to wskarz mi w necie taki kabel ''plug & play'' w ktorym jest wtyczka z sygnalami na FIS (powodzenia w szukaniu) MCD: Anschluss 1, Teil 2, grün 07 - Telefon-Eingangssignal, TEL+ 08 - Zweit-Display, CLOCK (Vorgabe der Taktfrequenz für den Datenfluß) 09 - Zweit-Display, DATA (Daten für Schalttafeleinsatz mit Zweitdisplay) 10 - Zweit-Display, ENA (Rückmeldung über erfolgreiche Datenübertragung) 11 - Fernbedienung 12 - Telefon-Eingangssignal, TEL- MFD: Anschluss 1, Teil 2, grün 7 - Telefon-Eingangssignal, TEL+ 8 - Zweit-Display, CLOCK 9 - Zweit-Display, DATA 10 - Zweit-Display, ENA 11 - Fernbedienung, REM 12 - Telefon-Eingangssignal, TEL- i gdzie tu roznice? Edytowane 14 Maja 2009 przez navik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2009 Właśnie, a mi chodzi o to że ja chce wymienic cały przewód na originalny taki jak jest fabrycznie czyli posiada sygnały również na fis. Właśnie różnic nie ma to może wystarczy tylko vag-iem ustawic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #18 Napisano 14 Maja 2009 (edytowane) roznice sa tu: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=521014 Edytowane 14 Maja 2009 przez navik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekkoczta Zgłoś #19 Napisano 14 Maja 2009 witam ziomala a gdzie w bialym masz warsztat jakis czy tylko hooby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #20 Napisano 15 Maja 2009 (edytowane) Jesli ktoś ma dostęp do schematu (np. Autodata lub inne źródła) na których pinach w pompie ABS (lub kolory przewodów) jest sygnał prawe i lewe koło do NAVI to proszę o pomoc. w swoich zbiorach znalazlem tylko to moze cos da (Passat): 88 pinowe zlacze sterownika ABS pin31 kabel bialo/lilla - sygnal kola lewego 88 pinowe zlacze sterownika ABS pin71 kabel bialo/zielony - sygnal kola prawego Edytowane 15 Maja 2009 przez navik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach