Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wiem dobrze, że to forum passata, ale działa ono bardzo prężnie i jest tu wielu fachowców od VW dlatego pozwolę sobie przedstawic mój problem z nadzieją na jego rozwiązanie. Mianowicie posiadam VW Sharana z 2003 r., zmieniłem sobie nawigację z MCD na MFD i wszystko byłoby w porządku, ale niestety na pompie ABS+ESP nie wiem gdzie znaleść sygnał prawego i lewego koła potrzebny do tej Navi tak jak to jest w org(dodam, że nie chce podłączać GALI pod lewe koło). Poniżej podam oznaczenia mojej pompy bo możliwe, że takowe też były instalowane w passatach B5 FL???

 

Moja pompa ABS+ESP posiada następujące oznaczenia:

 

7M3 614 111

 

YM21 2L 580 AA

 

DE CTA

 

10.0204 - 0225.4

 

0013020402252592205646

 

Jesli ktoś ma dostęp do schematu (np. Autodata lub inne źródła) na których pinach w pompie ABS (lub kolory przewodów) jest sygnał prawe i lewe koło do NAVI to proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Dołączam się do pytania. Też chce mieć zrobione jak w originale było a co :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu sie boisz tej gali podłaczyc? Wtyczki ISo zostaja te same przeciez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Nie wiem dlaczego ale mam jakis uraz do przeróbek :]. Wole jak coś jest zrobione jak z fabryki. W ostateczności jeżeli się nie da to bede zmuszony uzyc sygnału z gali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakich przeróbkach ty piszesz? Przeciez GALA jest w kostce ISO zawsze. Jaka wersje MFD wogole podłaczyłes?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

źle się wyraziłem, nie chce zastępować sygnału abs sygnałem z gali gdyz podobno to nie działa wtedy tak dokładnie.

 

Nawigacji nie mam jeszcze podłączonej ani nawet kupionej bo nie wiem jeszcze jaka wersję wybrać, jeżeli nie da się podłączyć sygnału abs to wybiorę wersje d gdyż ona tych sygnałów nie potrzebuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o czym ty piszesz tutaj kostki sa takie same i nic nie trzeba ciagnac z abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

To jeżeli kostki sa takie same to dlaczego piszecie że trzeba podać sygnał z abs do MFD ?? .

 

W takim razie rozumie że wystarczy wypiąc stara navi mcd i podpiąc mfd i wszystko będzie śmigać jak należy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie do konca trzeba kupic sobie plug end play kostke i wtedy wszystko ok

i problem jak masz fis w liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie do konca trzeba kupic sobie plug end play kostke i wtedy wszystko ok

i problem jak masz fis w liczniku

 

a ten kabel to wlasnie nic innego jak podanie sygnalu Gala na na piny 5 i 18 26pinowego zlacza MFD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko nie kazdy wie i nie kazdy ma taka kostke do wpiecia alo umiejetnosci lutowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

:/ ja już się gubie. A czy fabrycznie auto jak ma mfd to też ma tą kostke plug & play ??

 

Czyli kupuje navi mfd ver. G do tego wtyczke plug and play i wszystko śmiga jakby było fabryczne, na liczniku też pokazuje jaka stacja gra i navi kierunki :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie plug jest do tego zeby nic nie lutowac wpinasz i dziala

wyswietlanie na fisie to nna bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Inna bajka to znaczy co ??

 

Fabrycznie passaty miały mfd i jakoś wszystyko śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostki,którymi jest podawany między innymi sygnał na FIS są inne dla MCD i MFD diatego należy zastosować plug & play i w tej wiązce jest kostka,która bez przeróbek pasuje do MFD. Natomiast komunikaty pokazywane z MFD na FIS należy ustawić VAG-iem chociaż niekiedy brakuje przewodów między licznikiem a MFD. Również to zależy od wersji MFD.Bo jak rozumiem wcześniej miałeś MCD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kostki,którymi jest podawany między innymi sygnał na FIS są inne dla MCD i MFD diatego należy zastosować plug & play i w tej wiązce jest kostka,która bez przeróbek pasuje do MFD

 

jesli tak, to wskarz mi w necie taki kabel ''plug & play'' w ktorym jest wtyczka z sygnalami na FIS (powodzenia w szukaniu)

 

MCD:

Anschluss 1, Teil 2, grün

 

07 - Telefon-Eingangssignal, TEL+

08 - Zweit-Display, CLOCK (Vorgabe der Taktfrequenz für den Datenfluß)

09 - Zweit-Display, DATA (Daten für Schalttafeleinsatz mit Zweitdisplay)

10 - Zweit-Display, ENA (Rückmeldung über erfolgreiche Datenübertragung)

11 - Fernbedienung

12 - Telefon-Eingangssignal, TEL-

 

 

MFD:

Anschluss 1, Teil 2, grün

 

7 - Telefon-Eingangssignal, TEL+

8 - Zweit-Display, CLOCK

9 - Zweit-Display, DATA

10 - Zweit-Display, ENA

11 - Fernbedienung, REM

12 - Telefon-Eingangssignal, TEL-

 

 

i gdzie tu roznice?

Edytowane przez navik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Właśnie, a mi chodzi o to że ja chce wymienic cały przewód na originalny taki jak jest fabrycznie czyli posiada sygnały również na fis.

 

 

Właśnie różnic nie ma to może wystarczy tylko vag-iem ustawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ziomala a gdzie w bialym masz warsztat jakis czy tylko hooby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli ktoś ma dostęp do schematu (np. Autodata lub inne źródła) na których pinach w pompie ABS (lub kolory przewodów) jest sygnał prawe i lewe koło do NAVI to proszę o pomoc.

 

w swoich zbiorach znalazlem tylko to moze cos da (Passat):

88 pinowe zlacze sterownika ABS pin31 kabel bialo/lilla - sygnal kola lewego

88 pinowe zlacze sterownika ABS pin71 kabel bialo/zielony - sygnal kola prawego

MFD_ABS_navik.jpg

Edytowane przez navik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności