Skocz do zawartości
marthy

AZM 2.0 - wymiana cewki i kabli WN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś przerabiał temat wymiany cewki i/lub kabli WN w silniku 2.0 AZM?

Nie mogę w ogóle zlokalizować cewki (wiem, że jest to jedno pudełko razem ze sterownikiem z 4 wyprowadzeniami).

Co trzeba rozebrać żeby się do niej dobrać i przy okazji wymienić przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjać cały ten plastikowy kolektor. Pod nim jest cewka. Kurcze ile ja się namęczyłem zeby wymienic kable wysokiego napięcia bez wyjmowania kolektora. Ale jak chcesz wymieniać cewkę to musisz zdjąć kolektor. Nie ma innej opcji.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w silniku AZM jest z tym problem, bo nie widać w ogóle dokąd dochodzą kable WN :(. Zdjęcie kolektora dolotowego to też nie jest pewnie taka prosta sprawa.

Pytałem o tę wymianę ponieważ auto zaczęło mi chodzić na 3 cylindry i pojawiły się błędy :mad::

w silniku: 17978 i 16687 (brak zapłonu w 3 cylindrze)

i dodatkowo w ABSie: 18256.

 

Dałem w końcu auto do diagnostyki - nie bardzo są w stanie zdiagnozować tę cewkę, bo jest to 1 moduł z 4 wyprowadzeniami. W silniku 1.8 to przynajmniej można sobie cewki między cylindrami zamieniać, a tutaj lipa...

 

Chyba czeka mnie wymiana cewki, bo twierdzą, że kable WN i świece są ok :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a masz założony w nim gas??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie mam gazu, bo byłaby dodatkowa komplikacja. Jestem już po wymianie cewki - teraz chodzi na 4 cylindry, ale zaczął przerywać - jutro wymiana kabli WN. Zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przerywa to wymień te przewodu i jak nie ustanie to świece. I powinno być oki:) Silnik 2.0 mam od 2 lat i jest on bardzo dobry, wymieniłem świece, przewody i smiga aż miło. Tylko że ja mam gaz dodatkowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody wymienione - auto chodzi jak nowe :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś może opis wymiany rozrządu w pasacie 2001r 2.0 ben. azm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie temat z rozrządem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ale to bajecznie proste. zaznaczasz znaki i juz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory ze odgrzebuje temat ale i mnie dopadly zmory nierownych obrotow i braku zaplonu w tym silniku 2,0 azm powymienialem przewody i swiece ale nie pomoglo mysle nad wymiana cewki ale nie wiem jak sie do tego zabrac moze ktos z Was przerabial?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego najlepsze dojście do cewki uzyskasz po odkręceniu zbiorniczka płynu chłodzącego , odkręć go i odsuń , nie wypinaj z niego tych wężyków czasem bo zapowietrzysz sobie układ i nagrzewnice , jak to zrobisz to masz dojście do cewki ,śruby są bodajże na torx-a , trzeba się trochę pogimnastykować , ale jest to do opanowania bez odkręcania kolektora ssącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wiecej miejsca wygrasz odkrecajac przepustnice. Wtedy juz jest wystarczajaco moejsca. Czas operacji ok 1,5 do 2 godziny.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje kotleta, bo chyba i ja mam problem z cewka zapłonową. Problem zaczął się w górach w zeszłym roku gdy było wilgotno w porannych godzinach nigdy nie zapalił za pierwszym razem łapał tak jak by na 2-3 gary krztusił się przerywał i po 4-5 sekundach zgasł natomiast drugie odpalenie było oki od strzała zawsze. Przyszła zima było ok wiosną tez i w tym roku na początku lata zaczęło się znów zdarzać to sporadycznie w górach w sierpniu znów codziennie to samo i teraz już jest prawie codziennie się to powtarza. Ludzie jak mają objaw cewki to piszą że jak gorący silnik to go telepie a u mnie nic chodzi równo gorący odpala bez problemu tylko to pierwsze poranne uruchomienie za pierwszym rzadki kiedy odpali natomiast za drugim od strzała, dodawanie gazu pedałem nic nie daje rezultatu.

świece mają ok 30tyś przejechane kable natomiast 10tys. swiece i przewody firmy NGK dedykowane do tego silnika

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak miałem na początku. Ciężko palił z mokre poranne dni. Wymieniłem świece i trochę pomogło. Po miesiącu nagle padła cewka. Podjechałem pod sklep na zakupy i po powrocie już nie odpalił. Cewka i kable z Ngk, koszt z wymianą 460zł. Radziłbym Ci kupić cewkę i kable i wozić w bagażniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wreszcie i mnie dopadło nierówne obroty na wolnych. Po sprawdzeniu kompem wyszło ze przerywa na 2 cylindrze wypada zapłon więc trzeba kupic cewke :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie przewodów wysokiego napięcia hurtownie odradzały przewody firmy NGK. Podobno bardzo szybko dostają przebić. Może tu jest przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tez tak miałem na początku. Ciężko palił z mokre poranne dni. Wymieniłem świece i trochę pomogło. Po miesiącu nagle padła cewka. Podjechałem pod sklep na zakupy i po powrocie już nie odpalił. Cewka i kable z Ngk, koszt z wymianą 460zł. Radziłbym Ci kupić cewkę i kable i wozić w bagażniku.

 

Chyba kolego tak zrobię że kupię te cewkę używkę i będę woził w bagażniku jak mi się trafi daleki wyjazd bo widze ze nie sa żarty i mogę zostać unieruchomiony. Masakra jak zmieniałem kable to oglądałem te cewkę nie byla okopcona czy pęknięta jak patrzę na te używki z allegro to są w okropnym stanie w porównaniu do mojej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem cewkę nową z NGK za 230zł. Polecam taką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat elementów zapłonowych może orientuje się ktoś gdzie w pasku vr5 agz znajduje się moduł zapłonowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności