buggie Zgłoś #41 Napisano 2 Listopada 2014 Panowie mam już uszczelkę 2x Erling i Silikon Victor Reinz. Chce jutro uszczelnić pokrywę zaworów, czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakim momentem dokręcać nakrętki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #42 Napisano 2 Listopada 2014 Chyba na oko najlepiej, ja nie bawiłem się w żadne momenty. Robiłem jakieś 20 tyś km temu i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #43 Napisano 2 Listopada 2014 Hehe "na oko" to chłop w szpitalu umarł Wyczytałem na innym forum, że w 1.9 TDI BKC dokręca się z siłą 10Nm, więc pewnie u mnie tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #44 Napisano 2 Listopada 2014 O tym już było i ci co kręcili na oko nie narzekają. Bardziej istotna jest moim zdaniem jakość uszczelki i dokręcanie śrub równomiernie (a nie po kolei i do oporu) a nie moment, siłę z jaką dokręcasz śruby już sobie jakoś ogarniesz. Podejrzewam, że na każdą śrubkę w aucie jest określony moment a w ilu wypadkach się do tego stosujemy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #45 Napisano 2 Listopada 2014 Ja w każdym mam klucze dynanometryczne, wydrukowane tabele momentów i dokrecam tak jak ma być wg. twardości śruby lub nakrętki i skoku gwintu :-) Choć zakładami że faktycznie jestem w tej kwestii wyjątkiem na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1general1 Zgłoś #46 Napisano 3 Listopada 2014 Kolego to może podzielisz się tą tabelką z kolegami na forum. Wtedy każdy mógłby dokręcać śruby tak jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #47 Napisano 3 Listopada 2014 Mam pytanie o numer części - uszczelki, bo w różnych sklepach podawane są 2 numery w przypadku uszczelki REINZ 71-35884-00 70-35884-00 różnią się tylko jedną cyfrą, który będzie na 100% ok i czym się od siebie różnią? Auto jak w podpisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #48 Napisano 3 Listopada 2014 - Dokręcanie kół - dla paszteta 120Nm - Tabela momentów dokręcania śrub - PDF W ETCE przy każdej śrubce masz podany rozmiar śruby (np. M8, M10, M12) i skok gwintu też w większości przypadków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1general1 Zgłoś #49 Napisano 3 Listopada 2014 Dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaj Zgłoś #50 Napisano 3 Listopada 2014 Ja przy swoim 1.9 TDI AFN od początku miałem problemy z uszczelką pod pokrywą zaworową. Co kupiłem nową chwile było dobrze i znowu puszczała. Wymieniłem pokrywę zaworową na inną myślałem ze może moja pokrywa jest krzywa też nic nie pomogło w końcu kupiłem nową oryginalną uszczelkę w serwisie i nic nie leci nic nie cieknie!. Jak porównałem nową uszczelkę z serwisu do zamiennika ta oryginalna jest z innej gumy nie takiej sztywnej jak zamiennik bardziej miękka jeżdżę już tak 4 lata i zero wycieków w końcu silnik czysty. Wiec jak już to kupić dobra uszczelkę. to też ważne! Śruby dokręcałem z czuciem zwykłym kluczem oczkowym w końcu spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #51 Napisano 3 Listopada 2014 Ja przy swoim 1.9 TDI AFN od początku miałem problemy z uszczelką pod pokrywą zaworową. Co kupiłem nową chwile było dobrze i znowu puszczała. Wymieniłem pokrywę zaworową na inną myślałem ze może moja pokrywa jest krzywa też nic nie pomogło w końcu kupiłem nową oryginalną uszczelkę w serwisie i nic nie leci nic nie cieknie!. Jak porównałem nową uszczelkę z serwisu do zamiennika ta oryginalna jest z innej gumy nie takiej sztywnej jak zamiennik bardziej miękka jeżdżę już tak 4 lata i zero wycieków w końcu silnik czysty. Wiec jak już to kupić dobra uszczelkę. to też ważne! Śruby dokręcałem z czuciem zwykłym kluczem oczkowym w końcu spokój Już było o tym wcześniej, że zamienniki są ch... warte. Mi już jakiś czas leci ale nie będę się bawił zamienniki tylko od razu kupię oryginał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #52 Napisano 3 Listopada 2014 A ja założę Erling + Victor Reinz i zobaczymy co będzie :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #53 Napisano 3 Listopada 2014 O tym już było i ci co kręcili na oko nie narzekają. Bardziej istotna jest moim zdaniem jakość uszczelki i dokręcanie śrub równomiernie (a nie po kolei i do oporu) a nie moment, siłę z jaką dokręcasz śruby już sobie jakoś ogarniesz. Śruby dokręcałem z czuciem zwykłym kluczem oczkowym Słabo mi. :blady Ja w każdym mam klucze dynanometryczne, wydrukowane tabele momentów i dokrecam tak jak ma być wg. twardości śruby lub nakrętki i skoku gwintu :-) Choć zakładami że faktycznie jestem w tej kwestii wyjątkiem na forum Brawo! :brawo Moja ori uszczelka 12 lat śmiga na aucie. W między czasie ściągałem już 3 razy pokrywę i do dzisiaj nie wiem co to wyciek oleju pod pokrywą! Rzecz jasna, za każdym razem dokręcam śruby kluczem dynamometrycznym z siłą 12Nm. Cały szturch polega WYŁĄCZNIE na tym, aby każda ze śrub dokręcona była z IDENTYCZNĄ siłą. Tylko taki rozkład siły zapewnia równomierny docisk uszczelki na całej jej płaszczyźnie. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #54 Napisano 3 Listopada 2014 W moim aucie też była ściągana, przeze mnie raz, przez poprzedniego właściciela kilka razy i nic. Teraz pojawiło się trochę oleju, chociaż nie wiem czy na 100% z uszczelki czy z EGR-a. Nie widzę nic dziwnego w dokręcaniu pokrywy na oko, byleby robić to ostrożnie i z wyczuciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #55 Napisano 3 Listopada 2014 Dla potomnych, wrzucam jeszcze jak dokręcać pokrywę zaworów, i mamy komplet w temacie, ile Nm i w jakiej kolejności dokręcać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #56 Napisano 4 Listopada 2014 Jeżeli mowa o silnikach 1.9TDI PD i 2.0 TDI PD 8v i 16V to śmiem twierdzić że akurat moment dokręcania śrub pokrywy nie ma żadnego znaczenia na docisk - szczelność uszczelki i pokrywy. Jeżeli ktoś demontował pokrywę i przyglądał się dokładnie na jakiej zasadzie jest zrealizowany jej docisk to będzie wiedział o co chodzi. Nadmienię tylko że wkręcając śruby pokrywy w momencie kiedy wyczuwamy opór sama śruba przez metalową część podkładki opiera się już na bloku głowicy. Sam docisk pokrywy realizuje gumowa - zewnętrzna część podkładki na śrubie. Podany przez producenta moment 10Nm ma uchronić przed zerwaniem gwintu z aluminiowej głowicy. Szczelność zależy od elastyczności samej gumy i co bardzo ważne, aby przed powtórnym montażem starannie oczyścić rowek pokrywy, powierzchnie głowicy, uszczelkę oraz śruby z oleju. Zdejmowałem już kilka razy pokrywę stosując się do tych wytycznych i wycieków nie ma żadnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #57 Napisano 4 Listopada 2014 Co nie zmienia faktu, iż producent podaje, że ma być 10Nm i tyle ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #58 Napisano 4 Listopada 2014 Jeżeli mowa o silnikach 1.9TDI PD i 2.0 TDI PD 8v i 16V to śmiem twierdzić że akurat moment dokręcania śrub pokrywy nie ma żadnego znaczenia na docisk - szczelność uszczelki i pokrywy.Jeżeli ktoś demontował pokrywę i przyglądał się dokładnie na jakiej zasadzie jest zrealizowany jej docisk to będzie wiedział o co chodzi. Nadmienię tylko że wkręcając śruby pokrywy w momencie kiedy wyczuwamy opór sama śruba przez metalową część podkładki opiera się już na bloku głowicy. Sam docisk pokrywy realizuje gumowa - zewnętrzna część podkładki na śrubie. Podany przez producenta moment 10Nm ma uchronić przed zerwaniem gwintu z aluminiowej głowicy. Szczelność zależy od elastyczności samej gumy i co bardzo ważne, aby przed powtórnym montażem starannie oczyścić rowek pokrywy, powierzchnie głowicy, uszczelkę oraz śruby z oleju. Zdejmowałem już kilka razy pokrywę stosując się do tych wytycznych i wycieków nie ma żadnych. Również kilkukrotnie ściągałem pokrywę i od 2 albo 3 lat nie mam ani kropli wycieku (uszczelka fabryczna), zawsze składane w "sterylnych" warunkach - rowek w pokrywie, uszczelka oraz śruby myte i płukane w benzynie ekstrakcyjnej. Jedynie śladowe ilości pasty Dirko dawałem w kącikach przy wałku rozrządu (nie wiem czy fabrycznie w tych miejscach też nie było czymś posmarowane). Śruby mają tuleje dystansowe więc przekręcimy gwint, a uszczelki już bardziej nie dociśniemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #59 Napisano 6 Listopada 2014 (edytowane) Dobra operacja zakończona, myślałem, że się uwinę w 2h a zeszło 6 :-) Masakra z dojściem do prawej głowicy - trzeba było rurę kolektora ssącego ściągać. Przy okazji zobaczyłem co jest w środku W najbliższym czasie dimer i czyszczenie bo tyle nagaru, że wpadłem w szok. Edytowane 6 Listopada 2014 przez buggie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebi Zgłoś #60 Napisano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Witam Poszukuję nasadek/osłonek na śrubę mocującą pokrywę zaworów w AFNie. http://www.fotosik.pl/zdjecie/2025ca0bbe91a979 Na opisie w linku jest oznaczona numerem 19 ale nie ma "legendy" do tej pierdółki. Może ktoś będzie wiedział jak to się fachowo nazywa bądź podeśle numer po którym tego poszukiwać. Przy wymianie uszczelki majster mi to pogubił i chciałbym to dokupić. Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez kebi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach