Skocz do zawartości
Karrewagen

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam już uszczelkę 2x Erling i Silikon Victor Reinz. Chce jutro uszczelnić pokrywę zaworów, czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakim momentem dokręcać nakrętki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba na oko najlepiej, ja nie bawiłem się w żadne momenty. Robiłem jakieś 20 tyś km temu i jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe "na oko" to chłop w szpitalu umarł :P

 

Wyczytałem na innym forum, że w 1.9 TDI BKC dokręca się z siłą 10Nm, więc pewnie u mnie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym już było i ci co kręcili na oko nie narzekają. Bardziej istotna jest moim zdaniem jakość uszczelki i dokręcanie śrub równomiernie (a nie po kolei i do oporu) a nie moment, siłę z jaką dokręcasz śruby już sobie jakoś ogarniesz. Podejrzewam, że na każdą śrubkę w aucie jest określony moment a w ilu wypadkach się do tego stosujemy? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w każdym :-P mam klucze dynanometryczne, wydrukowane tabele momentów i dokrecam tak jak ma być wg. twardości śruby lub nakrętki i skoku gwintu :-) Choć zakładami że faktycznie jestem w tej kwestii wyjątkiem na forum :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to może podzielisz się tą tabelką z kolegami na forum. Wtedy każdy mógłby dokręcać śruby tak jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o numer części - uszczelki, bo w różnych sklepach podawane są 2 numery w przypadku uszczelki REINZ

71-35884-00

70-35884-00

różnią się tylko jedną cyfrą, który będzie na 100% ok i czym się od siebie różnią?

Auto jak w podpisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy swoim 1.9 TDI AFN od początku miałem problemy z uszczelką pod pokrywą zaworową. Co kupiłem nową chwile było dobrze i znowu puszczała. Wymieniłem pokrywę zaworową na inną myślałem ze może moja pokrywa jest krzywa też nic nie pomogło w końcu kupiłem nową oryginalną uszczelkę w serwisie i nic nie leci nic nie cieknie!. Jak porównałem nową uszczelkę z serwisu do zamiennika ta oryginalna jest z innej gumy nie takiej sztywnej jak zamiennik bardziej miękka jeżdżę już tak 4 lata i zero wycieków w końcu silnik czysty. Wiec jak już to kupić dobra uszczelkę. to też ważne! Śruby dokręcałem z czuciem zwykłym kluczem oczkowym w końcu spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja przy swoim 1.9 TDI AFN od początku miałem problemy z uszczelką pod pokrywą zaworową. Co kupiłem nową chwile było dobrze i znowu puszczała. Wymieniłem pokrywę zaworową na inną myślałem ze może moja pokrywa jest krzywa też nic nie pomogło w końcu kupiłem nową oryginalną uszczelkę w serwisie i nic nie leci nic nie cieknie!. Jak porównałem nową uszczelkę z serwisu do zamiennika ta oryginalna jest z innej gumy nie takiej sztywnej jak zamiennik bardziej miękka jeżdżę już tak 4 lata i zero wycieków w końcu silnik czysty. Wiec jak już to kupić dobra uszczelkę. to też ważne! Śruby dokręcałem z czuciem zwykłym kluczem oczkowym w końcu spokój

 

Już było o tym wcześniej, że zamienniki są ch... warte. Mi już jakiś czas leci ale nie będę się bawił zamienniki tylko od razu kupię oryginał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja założę Erling + Victor Reinz i zobaczymy co będzie :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O tym już było i ci co kręcili na oko nie narzekają. Bardziej istotna jest moim zdaniem jakość uszczelki i dokręcanie śrub równomiernie (a nie po kolei i do oporu) a nie moment, siłę z jaką dokręcasz śruby już sobie jakoś ogarniesz.

 

Śruby dokręcałem z czuciem zwykłym kluczem oczkowym

Słabo mi. :blady

 

Ja w każdym mam klucze dynanometryczne, wydrukowane tabele momentów i dokrecam tak jak ma być wg. twardości śruby lub nakrętki i skoku gwintu :-) Choć zakładami że faktycznie jestem w tej kwestii wyjątkiem na forum

Brawo! :brawo

 

Moja ori uszczelka 12 lat śmiga na aucie. W między czasie ściągałem już 3 razy pokrywę i do dzisiaj nie wiem co to wyciek oleju pod pokrywą!

Rzecz jasna, za każdym razem dokręcam śruby kluczem dynamometrycznym z siłą 12Nm.

Cały szturch polega WYŁĄCZNIE na tym, aby każda ze śrub dokręcona była z IDENTYCZNĄ siłą.

Tylko taki rozkład siły zapewnia równomierny docisk uszczelki na całej jej płaszczyźnie.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie też była ściągana, przeze mnie raz, przez poprzedniego właściciela kilka razy i nic. Teraz pojawiło się trochę oleju, chociaż nie wiem czy na 100% z uszczelki czy z EGR-a. Nie widzę nic dziwnego w dokręcaniu pokrywy na oko, byleby robić to ostrożnie i z wyczuciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych, wrzucam jeszcze jak dokręcać pokrywę zaworów, i mamy komplet w temacie, ile Nm i w jakiej kolejności dokręcać.

 

04d99d8e8b3e6b24bb988a9fea0dba9c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mowa o silnikach 1.9TDI PD i 2.0 TDI PD 8v i 16V to śmiem twierdzić że akurat moment dokręcania śrub pokrywy nie ma żadnego znaczenia na docisk - szczelność uszczelki i pokrywy.

Jeżeli ktoś demontował pokrywę i przyglądał się dokładnie na jakiej zasadzie jest zrealizowany jej docisk to będzie wiedział o co chodzi.

Nadmienię tylko że wkręcając śruby pokrywy w momencie kiedy wyczuwamy opór sama śruba przez metalową część podkładki opiera się już na bloku głowicy. Sam docisk pokrywy realizuje gumowa - zewnętrzna część podkładki na śrubie.

Podany przez producenta moment 10Nm ma uchronić przed zerwaniem gwintu z aluminiowej głowicy.

Szczelność zależy od elastyczności samej gumy i co bardzo ważne, aby przed powtórnym montażem starannie oczyścić rowek pokrywy, powierzchnie głowicy, uszczelkę oraz śruby z oleju.

Zdejmowałem już kilka razy pokrywę stosując się do tych wytycznych i wycieków nie ma żadnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, iż producent podaje, że ma być 10Nm i tyle ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli mowa o silnikach 1.9TDI PD i 2.0 TDI PD 8v i 16V to śmiem twierdzić że akurat moment dokręcania śrub pokrywy nie ma żadnego znaczenia na docisk - szczelność uszczelki i pokrywy.

Jeżeli ktoś demontował pokrywę i przyglądał się dokładnie na jakiej zasadzie jest zrealizowany jej docisk to będzie wiedział o co chodzi.

Nadmienię tylko że wkręcając śruby pokrywy w momencie kiedy wyczuwamy opór sama śruba przez metalową część podkładki opiera się już na bloku głowicy. Sam docisk pokrywy realizuje gumowa - zewnętrzna część podkładki na śrubie.

Podany przez producenta moment 10Nm ma uchronić przed zerwaniem gwintu z aluminiowej głowicy.

Szczelność zależy od elastyczności samej gumy i co bardzo ważne, aby przed powtórnym montażem starannie oczyścić rowek pokrywy, powierzchnie głowicy, uszczelkę oraz śruby z oleju.

Zdejmowałem już kilka razy pokrywę stosując się do tych wytycznych i wycieków nie ma żadnych.

 

Również kilkukrotnie ściągałem pokrywę i od 2 albo 3 lat nie mam ani kropli wycieku (uszczelka fabryczna), zawsze składane w "sterylnych" warunkach - rowek w pokrywie, uszczelka oraz śruby myte i płukane w benzynie ekstrakcyjnej. Jedynie śladowe ilości pasty Dirko dawałem w kącikach przy wałku rozrządu (nie wiem czy fabrycznie w tych miejscach też nie było czymś posmarowane). Śruby mają tuleje dystansowe więc przekręcimy gwint, a uszczelki już bardziej nie dociśniemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra operacja zakończona, myślałem, że się uwinę w 2h a zeszło 6 :-) Masakra z dojściem do prawej głowicy - trzeba było rurę kolektora ssącego ściągać. Przy okazji zobaczyłem co jest w środku :przestraszony W najbliższym czasie dimer i czyszczenie bo tyle nagaru, że wpadłem w szok.

Edytowane przez buggie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poszukuję nasadek/osłonek na śrubę mocującą pokrywę zaworów w AFNie.

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/2025ca0bbe91a979

 

Na opisie w linku jest oznaczona numerem 19 ale nie ma "legendy" do tej pierdółki.

Może ktoś będzie wiedział jak to się fachowo nazywa bądź podeśle numer po którym tego poszukiwać.

Przy wymianie uszczelki majster mi to pogubił i chciałbym to dokupić.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez kebi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności