ironderek Zgłoś #21 Napisano 7 Marca 2010 A z jakim momentem dokrecac sruby pokrywy zaworow i czy wazna jest jakas kolejnosc dokrecania? Czy w komplecie z ASO jest ten specjalny silikon czy trzeba go kupowac osobno i jaki dokladnie ma to byc silikon? Czy przy wymianie nowego kompletu z ASO uszczelka i pokrywa potrzebne jest uzycie tego silikonu i czy smarowac pod uszczelka i nad czy tylko z jednej strony-ktorej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #22 Napisano 7 Marca 2010 pokrywę najlepiej przykręcić tak jak głowicę (chodzi o kolejność) a co do sylikonu to nie trzeba go dawać jak masz nową uszczelkę i pokrywę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #23 Napisano 7 Marca 2010 Ok. a jakim momentem dokrecac? A tak na przyszlosc to jaki silikon uzywa sie do wymiany samej uszczelki i jak i gdzie go aplikowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #24 Napisano 7 Marca 2010 sylikon termoodporny/wysokotemperaturowy aplikować na powierzchnie głowicy tak żeby nie zakleić otworów na śruby i żeby sylikon nie dostał się na resztę części głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #25 Napisano 7 Marca 2010 Pokrywę głowicy cylindrów trzymają 3 nakrętki. I śruby podwójno-gwintowe M6X12. nr części 028 103 531B Nakrętkę pokrywy głowicy przykręcamy z siłą 10nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #26 Napisano 8 Grudnia 2010 Panowie powiedzcie jaki numer katalogowy jest uszczelki do 1.8 ADR ? Kolega powiedzial ze mi cieknie spod uszczelki wprost na skrzynie i kolektor i co jakis czas smierdzi palonym olejem. Po doglebniejszym obejrzeniu kolega stwierdzil. ze to leci spod takiej uszczelki w ksztalcie polksiezyca. Czy moze mi ktos wytlumaczyc co to za uszczelka ? Jak patrze na uszczelki pokrywy to nie widze tam takiego ksztaltu. Podobno jest to gumowa uszczelka w ksztalcie polksiezyca. PS sorki za odkopanie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #27 Napisano 10 Grudnia 2010 moze ktos bedacy w temacie udzielic informacji ?? SPRAWA PILNA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
islandczyk Zgłoś #28 Napisano 10 Grudnia 2010 Panowie, zdemontowałem pokrywę zaworów i mam problem, ponieważ w pokrywie jest wolna przestrzeń między pokrywą a taką jakby półką na którą leje się olej i w tej przestrzeni mam straszny syf, szlam i nagar i pytanie: Jak rozdzielić tę pokrywę od tej półki na która lejemy olej by dostać się do środka?Silnik 1.6 ALZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #29 Napisano 11 Grudnia 2010 czy nikt mi nie odpowie co z ta uszczelka w ksztalcie polksiezyca czy to jest czesci uszczelki pokrywy zaworow czy jakas inna dodatkowo do kupienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #30 Napisano 21 Września 2011 (edytowane) a ja sie dopisze, czy to normalne, ze pod pokrywa zaworów leci troche oleju? w trakcie użytkowania autka od przegladu do przegladu dolewalem srednio 200ml oleju, i teraz pytanie, wymieniac to czy zostawic w spokoju ? Autko ma przejechane 165 tys aktualnie, i jest to prawdziwy przebieg. Dodam jeszcze tylko ze cieknie mi olej z egr tymi dziurkami i tak sie zastanawiam czy cos z tym robic, czy dać spobie spokoj, chcialem oddac autko na program i tak myśle co z tym fantem zrobic Edytowane 21 Września 2011 przez Maciek91 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
core Zgłoś #31 Napisano 28 Września 2011 To i ja się dopiszę. U mnie delikatnie poci się uszczelka pod pokrywą zaworów, nie leje się po głowicy ale sama uszczelka jest wilgotna od oleju po prawej stronie (siedząc w samochodzie). Jak ją przetrę to po paru tysiącach znowu robi się zapocona. Czy brać się za uszczelnianie czy na razie dać sobie spokój? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #32 Napisano 28 Września 2011 Jeśli tylko się poci, to daj sobie spokój. Na nowej uszczelce może być jeszcze gorzej. No chyba, że kupisz całą pokrywę z uszczelką. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
core Zgłoś #33 Napisano 29 Września 2011 Po przeczytaniu kilku wątków właśnie tego się boje, chyba rzeczywiście na razie dam sobie spokój. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #34 Napisano 29 Września 2011 Jeśli tylko się poci, to daj sobie spokój. Na nowej uszczelce może być jeszcze gorzej. No chyba, że kupisz całą pokrywę z uszczelką.Pozdr. trzeba polożyć pokrywę na np. szybę okienną- jeżeli płaszczyzna dobrze przylega to znaczy, ze pokrywa jest w porządku i nie ma potrzeby kupowania nowej. na szybie łatwo można ustalić czy płaszczyzna pokrywy jest prawidłowa. ewentualne odkształcenia biorą się ze zbyt mocnego i nierównomiernego dokręcania śrub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #35 Napisano 27 Listopada 2011 U mnie pocąca się uszczelka wytrzymała 2 lata. Teraz olej leje się po skrzyni, rozruszniku i tak dalej… Uszczelka puściła z przodu – cieknie na obudowę paska rozrządu, z tylu oraz z lewej strony patrząc na silnik. Cały czas byłem przekonany, że jest tylko jedna uszczelka, teraz czytam i czytam a tu jakieś uszczelki stożkowe, jakieś podkładki. Nigdy jeszcze nie miałem okazji zdejmować pokrywy wiedz nie wiem, jakie uszczelki tam są, możecie mi powiedzieć, jaki zestaw musze kupić? Jeszcze jak by były jakieś nr. z etki było by super. Samochód taki jak w opisie, czyli 1.8 adr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #36 Napisano 27 Listopada 2011 Nigdy jeszcze nie miałem okazji zdejmować pokrywy wiedz nie wiem, jakie uszczelki tam są, możecie mi powiedzieć, jaki zestaw musze kupić? Zobacz w katalogu internetowym ELRING. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #37 Napisano 1 Lutego 2014 Panowie dziś kupiłem uszczelki vacum pompy i przy okazji uszczelke pokrywy zaworów. Pod vacum wymieniłem i jest ok, natomiast pokrywe odkręciłem i okazało się że uszczelka ELRING jaką kupiłem jest grubsza od oryginału... wsadziłem chociaż mi nie pasowała zakreciłem ale cieknie... czy jest może z innej pokrywy? czy avb ma inną pokrywe? oryginał jaki miałem to 038 103 483 D orientuje się ktoś może w tym temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #38 Napisano 1 Lutego 2014 Panowie jak to jest z uszczelka pokrywy zaworów w moim aucie po wymianie rozrządu, tzn czy założyc nową czy potraktować ja silikonem wysokotemp. tak jak to zrobiłem po ostatniej wymianie rozrządu Dodam ze zrobiłem to poniewaz ciekło spod niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #39 Napisano 1 Lutego 2014 możesz wszystko wyczyścić odtłuszczaczem i zastosować masę uszczelniającą Reinz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #40 Napisano 1 Lutego 2014 Dawaj silikon, tylko tak masz gwarancję, że nie pocieknie więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach