Skocz do zawartości
Karrewagen

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

A z jakim momentem dokrecac sruby pokrywy zaworow i czy wazna jest jakas kolejnosc dokrecania? Czy w komplecie z ASO jest ten specjalny silikon czy trzeba go kupowac osobno i jaki dokladnie ma to byc silikon? Czy przy wymianie nowego kompletu z ASO uszczelka i pokrywa potrzebne jest uzycie tego silikonu i czy smarowac pod uszczelka i nad czy tylko z jednej strony-ktorej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokrywę najlepiej przykręcić tak jak głowicę (chodzi o kolejność) a co do sylikonu to nie trzeba go dawać jak masz nową uszczelkę i pokrywę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. a jakim momentem dokrecac? A tak na przyszlosc to jaki silikon uzywa sie do wymiany samej uszczelki i jak i gdzie go aplikowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sylikon termoodporny/wysokotemperaturowy aplikować na powierzchnie głowicy tak żeby nie zakleić otworów na śruby i żeby sylikon nie dostał się na resztę części głowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę głowicy cylindrów trzymają 3 nakrętki.

I śruby podwójno-gwintowe M6X12. nr części 028 103 531B

103450.png

Nakrętkę pokrywy głowicy przykręcamy z siłą 10nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie jaki numer katalogowy jest uszczelki do 1.8 ADR ?

Kolega powiedzial ze mi cieknie spod uszczelki wprost na skrzynie i kolektor i co jakis czas smierdzi palonym olejem. Po doglebniejszym obejrzeniu kolega stwierdzil. ze to leci spod takiej uszczelki w ksztalcie polksiezyca. Czy moze mi ktos wytlumaczyc co to za uszczelka ? Jak patrze na uszczelki pokrywy to nie widze tam takiego ksztaltu. Podobno jest to gumowa uszczelka w ksztalcie polksiezyca.

 

PS

sorki za odkopanie tematu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktos bedacy w temacie udzielic informacji ??

SPRAWA PILNA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zdemontowałem pokrywę zaworów i mam problem, ponieważ w pokrywie jest wolna przestrzeń między pokrywą a taką jakby półką na którą leje się olej i w tej przestrzeni mam straszny syf, szlam i nagar i pytanie:

Jak rozdzielić tę pokrywę od tej półki na która lejemy olej by dostać się do środka?Silnik 1.6 ALZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy nikt mi nie odpowie co z ta uszczelka w ksztalcie polksiezyca czy to jest czesci uszczelki pokrywy zaworow czy jakas inna dodatkowo do kupienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja sie dopisze, czy to normalne, ze pod pokrywa zaworów leci troche oleju? w trakcie użytkowania autka od przegladu do przegladu dolewalem srednio 200ml oleju, i teraz pytanie, wymieniac to czy zostawic w spokoju ? Autko ma przejechane 165 tys aktualnie, i jest to prawdziwy przebieg. Dodam jeszcze tylko ze cieknie mi olej z egr tymi dziurkami i tak sie zastanawiam czy cos z tym robic, czy dać spobie spokoj, chcialem oddac autko na program i tak myśle co z tym fantem zrobic

Edytowane przez Maciek91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się dopiszę. U mnie delikatnie poci się uszczelka pod pokrywą zaworów, nie leje się po głowicy ale sama uszczelka jest wilgotna od oleju po prawej stronie (siedząc w samochodzie). Jak ją przetrę to po paru tysiącach znowu robi się zapocona. Czy brać się za uszczelnianie czy na razie dać sobie spokój?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko się poci, to daj sobie spokój. Na nowej uszczelce może być jeszcze gorzej. No chyba, że kupisz całą pokrywę z uszczelką.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu kilku wątków właśnie tego się boje, chyba rzeczywiście na razie dam sobie spokój. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
Jeśli tylko się poci, to daj sobie spokój. Na nowej uszczelce może być jeszcze gorzej. No chyba, że kupisz całą pokrywę z uszczelką.

Pozdr.

trzeba polożyć pokrywę na np. szybę okienną- jeżeli płaszczyzna dobrze przylega to znaczy, ze pokrywa jest w porządku i nie ma potrzeby kupowania nowej. na szybie łatwo można ustalić czy płaszczyzna pokrywy jest prawidłowa. ewentualne odkształcenia biorą się ze zbyt mocnego i nierównomiernego dokręcania śrub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pocąca się uszczelka wytrzymała 2 lata.

Teraz olej leje się po skrzyni, rozruszniku i tak dalej…

Uszczelka puściła z przodu – cieknie na obudowę paska rozrządu, z tylu oraz z lewej strony patrząc na silnik.

Cały czas byłem przekonany, że jest tylko jedna uszczelka, teraz czytam i czytam a tu jakieś uszczelki stożkowe, jakieś podkładki.

Nigdy jeszcze nie miałem okazji zdejmować pokrywy wiedz nie wiem, jakie uszczelki tam są, możecie mi powiedzieć, jaki zestaw musze kupić?

Jeszcze jak by były jakieś nr. z etki było by super.

Samochód taki jak w opisie, czyli 1.8 adr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdy jeszcze nie miałem okazji zdejmować pokrywy wiedz nie wiem, jakie uszczelki tam są, możecie mi powiedzieć, jaki zestaw musze kupić?

Zobacz w katalogu internetowym ELRING.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś kupiłem uszczelki vacum pompy i przy okazji uszczelke pokrywy zaworów. Pod vacum wymieniłem i jest ok, natomiast pokrywe odkręciłem i okazało się że uszczelka ELRING jaką kupiłem jest grubsza od oryginału... wsadziłem chociaż mi nie pasowała zakreciłem ale cieknie... czy jest może z innej pokrywy? czy avb ma inną pokrywe? oryginał jaki miałem to 038 103 483 D orientuje się ktoś może w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to jest z uszczelka pokrywy zaworów w moim aucie po wymianie rozrządu, tzn czy założyc nową

czy potraktować ja silikonem wysokotemp. tak jak to zrobiłem po ostatniej wymianie rozrządu

Dodam ze zrobiłem to poniewaz ciekło spod niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz wszystko wyczyścić odtłuszczaczem i zastosować masę uszczelniającą Reinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawaj silikon, tylko tak masz gwarancję, że nie pocieknie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności