Skocz do zawartości
heros2000

Jak zdemontować przełącznik zmiany świateł w passacie b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, mam problem z wyjęciem włącznika zmiany świateł w passacie b6 2006 rok z kokpitu, gdyż nie wiem jak go zwyczajnie wyciągnąć:(. Proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miroman

po lewej stronie kierownicy, z boku, jak otworzysz drzwi masz dostęp do równoległej do drzwi klapki. Zdejmij ją i się dostaniesz pod pulpit z przełącznikami. Na dzień dobry zobaczysz tam też serię bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wdus pokretlo, przekrec wduszone i pociagnij do siebie. I na przyszlosc uzyj wyszukiwarki bo bylo juz milion razy na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękne dzięki koledzy za odpowiedź, bo sam z tym wduszeniem i przekręceniem bym nie dał rady. A za słuszne uwagi dziękuje. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakas inna opcja wyciagniecia tego pokretla ? znalazlem filmik niby wszystko jasne, ale w momencie jak wcisne i przekrece w prawo on zwyczajnie odskakuje do pozycji zapalonych swiatel i nie moge pociagnac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest jakas inna opcja wyciagniecia tego pokretla ? znalazlem filmik niby wszystko jasne, ale w momencie jak wcisne i przekrece w prawo on zwyczajnie odskakuje do pozycji zapalonych swiatel i nie moge pociagnac ?

Nie ma innej możliwości. Widocznie zbyt słabo wciskasz ten włącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie problem w tym że wciskam bardzo mocno, przekręcam na środek po czym odskakuje do pozycji włączonych świateł podejrzewam że może coś sie wyrobiło p.s. robie identycznie jak na filmie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

nie chciałem zakładać nowego tematu otóż, na włączniku świateł, przekręcając raz w prawo jest symbol świateł tzw. krótkich ale przekręcając na ułamek sekundy podświetla się na zielono i zapalają się światła. w ostatnim położeniu przełącznika są takie same światła tylko bez zielonych fleszy. co to i do czego bo nie czaje

dzięki za uwagę

pozdro

smok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

nie chciałem zakładać nowego tematu otóż, na włączniku świateł, przekręcając raz w prawo jest symbol świateł tzw. krótkich ale przekręcając na ułamek sekundy podświetla się na zielono i zapalają się światła. w ostatnim położeniu przełącznika są takie same światła tylko bez zielonych fleszy. co to i do czego bo nie czaje

dzięki za uwagę

pozdro

smok

 

Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem (od tego zależy sensowność mojej wypowiedzi :) )

Odpowiadając: "podświetlenie na zielono" u mnie sygnalizuje współpracę z czujnikiem światła w szybie (mam ustawiony tryb North America do jazdy dziennej). Ale gdy zrobi się ciemniej (tunel, zachmurzenie, noc...) samoczynnie zapala się cały "zestaw" świateł. Wtedy właśnie zielone podświetlenie automatycznie znika.

 

A "ostatnie położenie przełącznika", o którym piszesz to możliwość włączenia halogenów i przeciwmgielnych.

 

Tak to wygląda u mnie... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej pozycji gdy zaświeci się na zielono, oznacza że włączyłeś oświetlenie automatyczne i ono zadziałało, komputer pobiera informację od czujnika światła(przednia szyba-lusterko), o ilości swiatła zewnętrznego i następnie dostosowuje oświetlenie do warunków zewnętrznych - włącza światło mijania(czerwone podświetlenie na przełączniku). Zwróć jednak uwagę, że gdy postawisz samochód na słońcu - automat nie załączy świateł mijania. W trybie NA nie ma obowiązku świecenia całą dobę. Dlatego ja dostosowałem automatykę świateł w ten sposób, że wyłączyłem czujnik na szybie. Teraz przełącznik mam włączony cały czas na automat, po wyłączeniu samochodu światła gasną, a po załączeniu zapalają się, niezależnie od zewnętrznego oświetlenia w postaci słońca. W ten sposób nie musisz wciąż pamiętać o włączaniu i wyłączaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie problem w tym że wciskam bardzo mocno, przekręcam na środek po czym odskakuje do pozycji włączonych świateł podejrzewam że może coś sie wyrobiło p.s. robie identycznie jak na filmie :)

 

wyjmij klapkę od bezpieczników i jak masz wciśnięte i przekręcone pokrętło do świateł, to wypchnij go drugą ręka od tyłu. Rękę trzeba włożyć przez tą klapkę od bezpieczników właśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest jeszcze jakiś inny sposób, żeby wyjąć ten włącznik świateł?

 

Mój jest wyłamany w środku, za mocno było przekręcone w prawo i teraz praktycznie nie można nim ruszać. Jak próbuję wyciągnąć go, żeby włączyć przeciwmgielne to wyciąga się pokrętło. Ewidentnie jest ułamana połowa włącznika w środku, która trzyma pokrętło. Nie ma zatem opcji, żeby w pozycji "0" wcisnąć i przekręcić w prawo, żeby schowały się te zatrzaski.

 

Można jakoś wyciągnąć ten cały panel z przyciskiem ręcznego, światłami i regulacją świateł? Jak nie to pozostanie mi na chama wyrywać kolejno plastikowe fragmenty włącznika i potem nowy włożyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam jednak do owego zielonego podświetlenia..

Po włączeniu na AUTO z pozycji 0 jest zielony błysk pod AUTO i tyle. Nigdy potem nie widziałem,żeby się toto świeciło na stałe lub dłużej niż 1 sek.

Mam tryb świateł dziennych (North America).Automat włączając w słabym oświetleniu światła mijania podświetla przełącznik na czerwono. W całości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zielono AUTO świeciło się jak w trybie północno amerykańskim w dzień działały tylko światła mijania z przodu (bez podświetlania deski). Nie wiem dlaczego u Ciebie tylko błyska na chwile... Co prawda trzeba było się dobrze wpatrzeć żeby to zielone podświetlenie w dzień zobaczyć :roll. Po wymianie przełącznika AUTO świeci na żółto :fajny więc polecam zmienić :mniam, koszt znikomy. Mam gdzieś ten stary przełącznik jakbyś chciał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, spróbuję może zajrzeć do jego trzewi..

Może to,że dzienne przepiąłem na halogeny zrobiło taką różnicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie problem w tym że wciskam bardzo mocno, przekręcam na środek po czym odskakuje do pozycji włączonych świateł podejrzewam że może coś sie wyrobiło p.s. robie identycznie jak na filmie :)

I jak udalo sie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Przyłączę się do pytania jak wymienić ten włącznik od świateł. Mam B5 i zrobiłem to w kilka sekund wg opisów i filmików. Wszystko było ok szybko i prosto. Natomiast w B6 nie udało mi się go wyjąć. Wciskam go mocno i przekręcam w prawo tylko tu pojawia się problem. Załączają się światła pozycyjne i jak próbuję go do siebie pociągnąć to wysuwa się samo pokrętło i po kolei zapalają się halogeny i później tylne przeciw mgielne teoretycznie tak jak powinno być gdybym nie próbował go wyjąc tylko włączyć dane światła. Jak dla mnie włącznik jest popsuty w takim sensie, że nie cofa tych zapadek, które go trzymają. I jak można dalej rozwiązać wymianę tego włącznika nie demontując całej deski? Proszę o jakieś rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zdjąć pokrywkę od bezpieczników, wtedy będziesz mógł pchnąć ten włącznik od wewnątrz. Przekręć go w ten sposób aby go wyjąć i potem delikatnie pchnij go od wewnątrz drugą ręka. U mnie inaczej nie szło go wyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tej opcji też już próbowałem. Sprawdzałem nawet w firmowej Fabi II i też dosłownie kilka sekund i włącznik wyjęty Natomiast w B6 nic nie pomaga. W B5 i w Fabi po wciśnięciu nie da się włączyć świateł przekręcając włącznik w prawo. Idzie tylko kawałek i zatrzymuje się i wtedy ciągnąc go do siebie wyjmuję go. W mojej B6 gdy go wcisnę i przekręcam normalnie zapalają się światła tak jak opisałem wcześniej. Nie pomaga mocniejsze wciśnięcie, pchanie od strony bezpieczników, cały czas włącznik jest jak by nie został odblokowany.

Czuć, że zapadki cały czas go trzymają. Miał ktoś podobnie jeżeli tak to jak sobie poradził z wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności