Jump to content
lukisio

Co logować w silnikach TDI

Recommended Posts

Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

 

1. Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU):

Select -> 01-Engine -> 02-Fault Codes

po czym zapisujemy wyświetlone błędy do pliku .txt i zamieszczamy na forum.

 

 

2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:

Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku]

Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku]

 

a. Logi statyczne

Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:

  • stać na biegu jałowym
  • silnik włączony
  • robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
    [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

 

Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023

Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011:

- blok 000 logować ok. 20s;

- blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE

 

UWAGA !!!

W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF)

nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!!

 

- grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]

 

 

b. Logi dynamiczne

Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:

  • poruszać się
  • zostać wrzucony III bieg
  • robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
    [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]

W tej sekcji logujemy bloki 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

 

Przycisk start (rozpoczęcie logowania) wciskamy gdy silnik na trzecim biegu osiągnie 1500rpm a zatrzymujemy pomiar po uzyskaniu 4200rpm. (wciskamy stop)

UWAGA!!!

Ze względu bezpieczeństwa do wykonania pomiaru potrzebne są dwie osoby.

Kierowca i osoba robiąca pomiary.

 

Poniższy film prezentuje jak można wykonać pomiar.

http://www.planetsecurity.pl/filmy/Audi%20-%20Zrob%20to%20sam%20-%20VAG-%20lmm%20i%20turbo.wmv

 

Materiał został zaczerpnięty ze strony a4-klub.pl

Edited by lukisio

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka poprawek ...

robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C

[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

w przypadku grupy 007 najlepiej zlogować jak silnik jest zimny i ciepły

Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011:

co ma oznaczać to lub ? nie lepiej sprecyzować - silniki z turbiną WG nie logujemy 011BS, silniki z turbiną VNT logujemy 011BS

Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023

a to 014 to co to ma być :P ?

dodatkowo trzeba wspomnieć , że 018 i 023 logujemy tylko w przypadku silników PD

zostać wrzucony III bieg

3,4,5 .. im większy tym lepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites
a to 014 to co to ma być :P ?

 

niektóre silniki mają więcej niż 4 cylindry ... np V6 TDI ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
niektóre silniki mają więcej niż 4 cylindry ... np V6 TDI ...

no to fakt, tutaj się zgadzam ;)

należałoby to dopisać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak z automatami?

 

ustawić na 3 bieg i cisnąć do dechy, znaczy do osiągnięcia 4200rpm, czy jakaś jest odrębna instrukcja?

 

Juras76

Share this post


Link to post
Share on other sites
UWAGA !!!

W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF)

nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!!

 

dlaczego tak jest?

 

Czy coś się może wydarzyć jeśli ktoś posiadający PD odpali basic settings i lecąc po poszczególnych kanałach najedzie na 004?

 

a w ogóle to logowania nie robi się w Basic Settings, tylko Measuring Blocks (w BS nie ma takiej opcji w ogóle i służy to do zupełnie czegoś innego). Popraw to...

Share this post


Link to post
Share on other sites
a w ogóle to logowania nie robi się w Basic Settings, tylko Measuring Blocks (w BS nie ma takiej opcji w ogóle i służy to do zupełnie czegoś innego). Popraw to...

 

nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem ... ale jezeli sie nie robi [skad to stwierdzenie ?] i sluzy do czego innego [tez nie wiem skad to stwierdzenie ? ale napisz do czego służy] to wytlumacz mi jak inaczej sprawdzic prawidlowe dzialanie zaworu EGR [przyklad pierwszy z brzegu] ...

 

i jak to nie ma funkcji logowania w BS ???

 

p.s co do 004BS w PD ... poporstu nic nie daje ten log ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyrosłem z przekonania, że tylko measuring blocks ma funkcję log, ale teraz widze, że nie miałem racji. Po zrobieniu odpowiednio zdłubanego programu do mojego 1.8T wchodząc w kanał 115 (ciśnienie zadane / aktualne) sprawiłem, że auto przestało mi ładować i zaczęło gasnąć, stąd mój uraz do BS i używam samego MB jako opcji "nie psujemy zapisanych ustawień". BS conajwyżej na kanale 60 do adaptacji przepustnicy ;)

 

A zaworu EGR w benzynie nie mam :P

Idę czytać manuala, bo mam jeszcze sporo do nadrobienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale nigdzie nie widze ktrore grupy logowac i czy robic to po kolei z kazda grupa osobno czy wszystko naraz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filmik nie działa, a przydałby się...

wlasnie moze ktos wrzuci nowy link? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wlasnie moze ktos wrzuci nowy link?

Właśnie link nie działa, ale ja kiedyś zgralem ten filmik, jak znajde to wrzuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filmik nie działa, a przydałby się...
zgralem ten filmik, jak znajde to wrzuce.

no to kolego prosimy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalezienie tego filmu w necie zajmuje 5 sekuind na kilku roznych serwisach, nie przesadzajmy ;] Daje przykladowy link z gogli : http://rapidshare.com/files/197332064/Audi_-_Zrob_to_sam_-_VAG-_lmm_i_turbo.wmv. Zaraz moze wrzuce to na jakis bardziej ogolnodostepny.

 

EDIT. tutaj na darmowym serwerze > http://www.speedyshare.com/files/20982242/Audi_-_Zrob_to_sam_-_VAG-_lmm_i_turbo.wmv

Edited by njub

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanko odnoście odczytania wartości z Basic Settings blok 001 (ustawianie ksenonów) pojawia mi się taki komunikat ERROR GROUP 001 NOT AVAILABLE

 

blad3.th.jpg

 

Co to może być ? w meas. group mogę wchodzić i logować

Share this post


Link to post
Share on other sites
ERROR GROUP 001 NOT AVAILABLE

oznacza tyle, że grupa 001 do niczego nie służy w tym sterowniku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale wszędzie napisane jest żeby ustawić adaptację ksenonów to należy wybrać grupę 001 , auto to passat 2003 rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy