Skocz do zawartości
wojtusp

Wyciek płynu G12 w AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zauwazylem ze zostawiam plamy w miejscu parkowania i okazalo sie ze to plyn chlodniczy. Nie moge jednak dokladnie zlokalizowac skad ten plyn wycieka bo to tuz przy grodzi silnika - powyzej laczenia silnika ze skrzynia - ponizej pomy wakum (plyn widac jak scieka po przegubach wewnetrznych i skrzyni).

 

Nie wycieka z czujnika temperatury takze oring powinien byc dobry.

Sa tam jeszcze inne elementy z ktorych moze nastapic wyciek?

 

Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może z nagrzewnicy i ścieka kanałami odprowadzającymi wodę z podszybia lub z przewodów idących do niej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Sa tam jeszcze inne elementy z ktorych moze nastapic wyciek?

 

Tak, zerknij na poniższy rys.

 

b5avfukadchodzenia.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze Panowie nie straszcie mnie nagrzewnica :( pozostale usterki ukladu chlodzenia przyjme z pokora, tylko nie to... :/ masakra

 

miejmy nadzieje ze to bedzie jakis waz tylko, zwlaszcza ze niedawno wymienialem sprzeglo z kolem dwumasowym i mechanik zdejmowal skrzynie i moze wtedy cos sie poluzowalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze Panowie nie straszcie mnie nagrzewnica :( pozostale usterki ukladu chlodzenia przyjme z pokora, tylko nie to... :/ masakra

 

Nagrzewnica to na pewno nie jest ( jest w kabinie; na podszybiu wystają tylko końcówki do podłączenia węży)- miałbyś mokre dywaniki na pewno z przodu , a z czasem i z tyłu.Jak jest wyciek na łączeniu silnik-skrzynia to potencjalne elementy są na rysunku z mojego posta i tam należy raczej szukać.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nagrzewnica to na pewno nie - miałbyś mokre dywaniki na pewno z przodu , a z czasem i z tyłu.Jak jest wyciek na łączeniu silnik-skrzynia to potencjalne elementy są na rysunku z mojego posta i tam należy raczej szukać.

 

tylko jak sie dostac do tych miejsc przy przegrodzie silnika, od dolu nie ma dojscia, od gory tez...tak jest naupychane pod ta maska :(

 

p.s. a dywanikow jeszcze nie sprawdzalem takze... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jak sie dostac do tych miejsc przy przegrodzie silnika, od dolu nie ma dojscia, od gory tez...tak jest naupychane pod ta maska :(

 

p.s. a dywanikow jeszcze nie sprawdzalem takze... :/

 

Musisz skorzystać z kanału oraz jakiejś podstawki pod nogi , wyciągnąć ręce" na maksa", dobrze oświetlić i sprawdzić stan połączeń wszystkich wężyków odchodzących od króćca (tego z czujką temp. cieczy) poniżej głowicy,może oring króćca lub sam króciec jest nieszczelny.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, jutro sprawdze i sie odezwe czy mi sie udalo zlokalizowac wyciek. Zeby to bylo tylko to, choc jestem scepytyczny...

Edytowane przez wojtusp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi wczoraj zaczął w identycznym miejscu wyciekać płyn, ja stawiam na wężę na króćcach z tyłu bloku, ale muszę jeszcze poobserwować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po dlugich poszukiwaniach w koncu zlokalizowalem wyciek, wiec nastepuje on z weza idacego z bloku silnika do nagrzewnicy. Nie jest tam latwe dojscie, troche musialem sie pomeczyc i zdemontowac plastikowa rure dolotu oraz wezyki podcisnienia.

 

I tu moje pytanie, jak wymienic ten waz lub odcinek tego weza w ktorym nastepuje wyciek?

Nie wiem w jaki sposob ten waz laczy sie z nagrzewnica bo nie ma sposobu tego zobaczyc ani z gory ani z poziomu kanalu.

 

Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojtusp

Układ jest taki jak na rys. poniżej.

 

b55wenagrzewnicy.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki JurekW! tylko ktory to waz? oznaczony 2,3, 3A czy 4? On ochodzi bezposrednio do nagrzewnicy. Ale nie tak latwo da sie go wymienic :/ ciekawy jestem czy juz ktos to robil...

Mozesz mi podac jego numer OE?

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez wojtusp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki jurekw to ten waz oznaczony 3a na rysunku, tak mysle. Ale nie tak latwo da sie go wymienic :/ czy moze ktos to juz robil?

Jaki jest jego numer oe? Spytam o niego w serwisie.

 

Pozdrawiam!

 

8D0 819 371H - wąż wodny kołnierz- wymiennik ciepła.Orientacyjna cena ok. 164zł.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle kasy za kawalek gumy? no to juz jest przegiecie, ja tez mam ten waz do wymiany, ale w takim razie szukam uzywki.... 160zł za kawałek gumy, ja pi....le... :eek::confused::mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze po prostu wymienic tylko odcinek tego weza, zastosowac jakas zlaczke i obejmy z dwoch stron?

 

Do tej pory nie mam pojecia w jaki sposob jest zamocowany ten waz przy nagrzewnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz akumulator obok niego jest taka plastikowa harmonijka oznaczona nr 13 na rysunku powyżej. Zdejmujesz ją i tam są przewody od nagrzewnicy zamocowane opaskami metalowymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Do tej pory nie mam pojecia w jaki sposob jest zamocowany ten waz przy nagrzewnicy...

 

Wszystkie części są wymienione na rysunku ;są tam metalowe samozaciskowe złączki, które musisz ścisnąć większymi kombinerkami i wtedy zdejmiesz wąż z króćca.Dodatkowe połączenia w przypadku jakichś nieoryginalnych wężyków to potencjalne miejsca dodatkowych nieszczelności po jakimś czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem tzn za silnikiem na przewodach nie wiem jakim cudem ale szlo to od chlodnicy (chlodnica miala wycieki bo byla lekko pocharatana przez wentylator ktory nie byl dokrecny) i zwykly proszek nie pamietam jak sie nazywal do uszczelnienia chlodnicy pomógł. Gdy uszczelnilo jzu chlodnice wyciek za silnikiem znikl. Po przewodach nie moglo isc od chlodnicy bo pod sama chlodnica bylo sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8D0 819 371H - wąż wodny kołnierz- wymiennik ciepła.Orientacyjna cena ok. 164zł.

 

dzisiaj dzwonilem do serwisu i ten numer jest do rury wodnej do silnika AWT a ja mam AVF, polowe tansza, dokladnie 86zl

 

jutro odbieram i wymieniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj dzwonilem do serwisu i ten numer jest do rury wodnej do silnika AWT a ja mam AVF, polowe tansza, dokladnie 86zl

 

jutro odbieram i wymieniam

 

Sorki :636:,faktycznie, pomyliłem końcówkę nr- powinno być ...371AN .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności