Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

No i dzisiaj jestem po wymianie pompy oleju, oleju, poduszki pod silnikiem, przepływomierza, końcówki drążka.

Teraz chodzi tak jak powinien...

Podsumowanie:

a)samochód miał mniej mocy - przyczyną był napinacz łańcucha rozrządu.

b)samochód klekotał - okazało się, że to wina i napinacza i pompy oleju

c)samochód miał opóźnioną reakcję na pedał gazu - winien był nieoryginalny zamiennik przepływomierza. Teraz jest bosch i jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T ma taki sam system? Albo źle rozumiem, albo nie wiem, bo zawsze myślałem, że w 1.8T jest pasek rozrządu, a nie łańcuch rozrządu... Mam AWT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8T ma taki sam system? Albo źle rozumiem, albo nie wiem, bo zawsze myślałem, że w 1.8T jest pasek rozrządu, a nie łańcuch rozrządu... Mam AWT.

 

W 1,8 i 1,8T jest zamontowany: pasek rozrządu i jego napinacz (wiadomo gdzie) oraz łańcuszek spinający dwa wałki rozrządu wraz z napinaczem [zmienne fazy rozrządu] (z tyłu silnika- przy przegrodzie czołowej) :silniki APT,ARG,ADR oraz 1.8T- AWT,AWM posiadają zmienne fazy rozrządu.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz pasek i łańcuch. Pasek napędza jeden wałek rozrządu a łańcuch napędza drugi wałek rozrządu, tzn. wałki są spięte łańcuchem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszystko jasne. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

przepraszam jaki jest kod tego napinacza do mojego modelu silnika ADR??? Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ADR / napinacz - 058109088K; łańcuch- 058109229B; zestaw uszczelek pod nastawnik- 0581988217;uszczelka pod pokrywe zaworów- 058198025A . pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabialem ta usterke w swoim pasku to nic innego jak pompa oleju,ja niepotrzebnie wpakowalem sie w koszta wymianiajac popychacze zaworowe.ten typ tak ma poprostu wez sie za wymian pompy oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mojego ADRa też dopada napinacz.. gdyby ktoś robił statystyki, to mam na blacie 179 kkm ;) więc tak..

Głośne klekotanie słychać tylko na zimnym silniku przez jakieś 5s., później ucicha tak bardzo że trzeba ucho przystawić, żeby cokolwiek usłyszeć.

Z drugiej strony przepuszcza mi olej w okolicach tego napinacza, minimalnie, bo po 8kkm może ze 2-3mm na bagnecie, ale zawsze (zdążyłem kostkę przed domem ubrudzić :().

 

No i pytanie mam takie: czy uważacie, że warto jechać do mechanika i wymieniać uszczelki pod tym napinaczem (co by może na wyciekanie tego oleju pomogło), czy po prostu kontrolować/dolewać oliwę i i śmigać dopóki się silniczek w diesla nie zamieni???

 

Wiem, że najlepiej by było od razu wszystko zrobić, ale muszę sobie rezerwę budżetową pod to stworzyć ;)

z góry thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc 82dlugi - sprawa wygląda tak, że koszt wymiany napinacza jest niemały bo z reguły wszyscy liczą co najmniej jak za wymianę rozrządu+ jakaś górka za dodatkowy element pracy (bynajmniej tak jest w mojej okolicy). Sama uszczelka nie jest droga bo kosztuje ok 25 PLN w INTERCARS. Jeśli już zdecydujesz się wymieniać napinacz to powiem Ci szczerze, że nie warto nawet zastanawiać się nad tymi z allegro co chodzą po 900-1100 PLN (w serwisie 1900 - oczywiście ze zmiennymi fazami rozrządu np. do AWT). Przed chwilą zakończyłem swoją walkę z napinaczami (albo przeciekały w okolicy broka albo leciało z kulek a co gorsza zacinały się i mój AWT zamiast spalać ok 11l po mieście spalał 15-17. Przy czwartym napinaczu, który właśnie założyłem (zakupiony w ASO) mogę powiedzieć, że w końcu mam spokój. Po założeniu pojeździłem trochę po czym sprawdziłem i efekt jest taki, że nigdzie olej nie leci, błędów nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc 82dlugi - sprawa wygląda tak, że koszt wymiany napinacza jest niemały bo z reguły wszyscy liczą co najmniej jak za wymianę rozrządu+ jakaś górka za dodatkowy element pracy (bynajmniej tak jest w mojej okolicy). Sama uszczelka nie jest droga bo kosztuje ok 25 PLN w INTERCARS. Jeśli już zdecydujesz się wymieniać napinacz to powiem Ci szczerze, że nie warto nawet zastanawiać się nad tymi z allegro co chodzą po 900-1100 PLN (w serwisie 1900 - oczywiście ze zmiennymi fazami rozrządu np. do AWT). Przed chwilą zakończyłem swoją walkę z napinaczami (albo przeciekały w okolicy broka albo leciało z kulek a co gorsza zacinały się i mój AWT zamiast spalać ok 11l po mieście spalał 15-17. Przy czwartym napinaczu, który właśnie założyłem (zakupiony w ASO) mogę powiedzieć, że w końcu mam spokój. Po założeniu pojeździłem trochę po czym sprawdziłem i efekt jest taki, że nigdzie olej nie leci, błędów nie ma.

miedzy APT I ADR jest roznica w cenie i to spora

 

---------- Post added at 23:32 ---------- Previous post was at 23:25 ----------

pukanie w silniku ADR 1.8 20v wpisz to w szukajke tam masz troszke info

ukanie%20w%20silniku%20ADR%201.8%2020v%20:%28pukanie%20w%20silniku%20ADR%201.8%2020v%20:%28

Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek, cenne newsy, szczególnie ten żeby nie kombinować z zamiennikami, bo w sumie pojawiły się już jakiś czas temu i jeszcze nikt na forum zdecydowanie nie napisał, że to lipa.

 

Czyli, nawiązując do mojego pytania, uważasz, że nie warto wymieniać samych uszczelek, tylko pojeździć do uzbierania na część z ASO i dopiero zrobić wszystko?

 

To tak a propos, nie macie jakiegoś patentu na olej na kostce brukowej? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Tomek, cenne newsy, szczególnie ten żeby nie kombinować z zamiennikami, bo w sumie pojawiły się już jakiś czas temu i jeszcze nikt na forum zdecydowanie nie napisał, że to lipa.

 

Czyli, nawiązując do mojego pytania, uważasz, że nie warto wymieniać samych uszczelek, tylko pojeździć do uzbierania na część z ASO i dopiero zrobić wszystko?

 

To tak a propos, nie macie jakiegoś patentu na olej na kostce brukowej? ;)

 

Napinacz do ADR'a nie kosztuje 1900 PLN,ale nieco mniej :) Rozmawialiśmy o tym w innym wątku...A samych uszczelek nie wymieniaj,w końcu i tak będziesz musiał wymienić napinacz i mija się to z celem.Co do kostek-myjka ciśnieniowa i jedziesz ;)Co do napinacza,poczytaj jeszcze to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=61255

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile by nie kosztował, to i tak za dużo ;) Może w ASO Skody jest trochę taniej, w Octaviach też chyba bywały ADRy..

Dzięki za potwierdzenie Patryk, czytałem te wątki, a zapytałem tylko dlatego, że u siebie mam zupełne początki padania tego napinacza, do tego stopnia, że gdybym nie wiedział czego szukam, to pewnie bym nic nie usłyszał (ginie mi ten napinacz gdzieś między cykaniem evapu i wtrysków lpg), a zainteresowałem się tym tylko ze wzgledu na sączenie się oleju i te kilkusekundówki przy starcie zimnego silnika - chociaż to też tylko czasem.

Dlatego chciałem spróbować zatrzymać wyciek zmianą uszczelki i może przy okazji wymienić łańcuch, bo gdzieś (chyba na forum A4) czytałem, że przepracowany łańcuch się odrobinę wyciąga i to też dobrze nie wpływa na ten cały mechanizm.

 

A gdyby ktoś czytał te wątki o napinaczu i nie był pewien o jaki to dźwięk chodzi, polecam na Youtube wpisać np. cam tensioner audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile by nie kosztował, to i tak za dużo ;) Może w ASO Skody jest trochę taniej, w Octaviach też chyba bywały ADRy..

Dzięki za potwierdzenie Patryk, czytałem te wątki, a zapytałem tylko dlatego, że u siebie mam zupełne początki padania tego napinacza, do tego stopnia, że gdybym nie wiedział czego szukam, to pewnie bym nic nie usłyszał (ginie mi ten napinacz gdzieś między cykaniem evapu i wtrysków lpg), a zainteresowałem się tym tylko ze wzgledu na sączenie się oleju i te kilkusekundówki przy starcie zimnego silnika - chociaż to też tylko czasem.

Dlatego chciałem spróbować zatrzymać wyciek zmianą uszczelki i może przy okazji wymienić łańcuch, bo gdzieś (chyba na forum A4) czytałem, że przepracowany łańcuch się odrobinę wyciąga i to też dobrze nie wpływa na ten cały mechanizm.

 

A gdyby ktoś czytał te wątki o napinaczu i nie był pewien o jaki to dźwięk chodzi, polecam na Youtube wpisać np. cam tensioner audi

 

Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem wcześniej ;) Powodem takiego cykania może też być pompa oleju na wykończeniu,poprostu daje zbyt słabe ciśnienie oleju i to też jest możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena zakupu napinacza do AWT z wczoraj to 1930 złotych bez rabatu.

 

W ETCE jest ten sam numer napinacza do obu silników więc niestety do ADR też cena będzie taka.

 

Wracając do wymiany to jeśli potrafisz zrobić to sam to możesz wymienić uszczelkę, jeśli masz komuś płacić to lepiej poczekaj na wymianę napinacza. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że z tego co się orientuję to na allegro wszystkie mają w oznaczeniu literkę "H" oraz, że ich produkcja została zaprzestana w 2002 roku. A to gdzie kto kupi napinacz to już raczej indywidualna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, nawet wcześniej w tym wątku Koledzy pisali o pompie oleju - jeszcze to posprawdzam.

 

Dzięki Panowie za pomoc, na razie dam sobie spokój i będę słuchał co się z tym napinaczem dzieje - zacznie mi wyraźnie klekotać albo puszczać więcej oliwy, to wymienię cały komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 1,8 i 1,8T jest zamontowany: pasek rozrządu i jego napinacz (wiadomo gdzie) oraz łańcuszek spinający dwa wałki rozrządu wraz z napinaczem [zmienne fazy rozrządu] (z tyłu silnika- przy przegrodzie czołowej) :silniki APT,ARG,ADR oraz 1.8T- AWT,AWM posiadają zmienne fazy rozrządu.;)

Witam,

 

 

 

Hmm... czy APU też ma?

 

Ostatnio zauważyłem jakieś brzęczenie, coś jak wibrację jakiejś cienkiej blachy po każdym puszczeniu pedału gazu, i tylko wtedy. Po pobieżnym "osłuchaniu" mechanik postawił wstępną diagnozę: napinacz łańcucha. Z tego co tu wyczytałem u Was się to objawiało jednak jakimś raczej ciągłym klekotem? Czy takie brzęczenie może też się pojawiać z powodu napinacza? Przebieg mam 195kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

 

 

Hmm... czy APU też ma?

 

Ostatnio zauważyłem jakieś brzęczenie, coś jak wibrację jakiejś cienkiej blachy po każdym puszczeniu pedału gazu, i tylko wtedy. Po pobieżnym "osłuchaniu" mechanik postawił wstępną diagnozę: napinacz łańcucha. Z tego co tu wyczytałem u Was się to objawiało jednak jakimś raczej ciągłym klekotem? Czy takie brzęczenie może też się pojawiać z powodu napinacza? Przebieg mam 195kkm.

 

Ciągłym bym tego nie nazwał.U mnie dzwoni tylko jeżeli auto postoi z 15 minut na ciepłym silniku i po odpaleniu słychać,przez jakieś 15 sekund.Najbardziej w zakresie obrotów od około 100rpm do może 2000rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciągłym bym tego nie nazwał.U mnie dzwoni tylko jeżeli auto postoi z 15 minut na ciepłym silniku i po odpaleniu słychać,przez jakieś 15 sekund.Najbardziej w zakresie obrotów od około 100rpm do może 2000rpm.

 

 

Ale nie wtedy kiedy puszczasz pedał gazu? Bo u mnie tylko wtedy słychać takie pojedyńcze brzęczenie przez 1-2 sekundy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności