Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytałem, tylko nie wiedziałem czy te wartości dotyczą także silnika 101km

Dziękuje za odp. wieczorem postaram się napisać jakie wartości posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe z tym kątem .. słyszałem że w AWX skakanie tych wartości to norma u mnie skacze pomiędzy 0,5-1,6 a poprzednio w AJM miałem zero jak w mordę strzelił i nawet nie dygnęło. Może cie potwierdzić te info na podstawie waszych lub widzianych jednostek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może cie potwierdzić te info

Tak, ja mam 0.0 i stoi jak drut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to masz AVF chyba że nie piszesz o swoim aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w programie Polski Vag 4.9 też sprawdzę te dane, jeśli tak to jak mam z niego skorzystać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skorzystaj z VAG-COMa 311.2, ruszy Ci na tym kablu bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pulsują mi jeszcze obroty silnika od 840 do 880 a ten kąt waha się w przedziale -1.1 do -1.7 Skąd może być problem pulsujących obrotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj ewentualne błędy i poszukaj rozwiązania na http://wiki.ross-tech.com/

Poza tym sugeruję sprawdzić stan napięcia paska rozrządu (napinacz), może jest luźny i pasek powoduje wahania kąta. Z tego co widać są nieznaczne, ale proponuję też to sprawdzić.

Co do obrotów, warto sprawdzić cały układ wtryskowy czyli przede wszystkim pompowtryskiwacze (poprawić podłączenie elektryczne do nich), przewody paliwowe, stan filtra paliwa (wymienić), stan wałka rozrządu (być może jest już lekko wytarty i pompowtryski pracują nieregularnie), itd. To tak na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty przestały falować po delikatnej korekcie ale okazało się, że pasek jest dość luźny :/ nie wiem jak teraz go napiąć na tym napinaczu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to przyjrzałbym się napinaczowi i samemu paskowi. Kiedy był robiony rozrząd? Jeśli nie masz pewności, rób od razu, będziesz spać spokojnie. W załączeniu masz instrukcję wymiany rozrządu w AVB z mechanicznym napinaczem. Sprawdź podczas wymiany czy kółko wałka rozrządu oraz rolka + napinacz nie są luźne. Generalnie cały rozrząd do przeglądu a najlepiej wymiany.

rozrzad_avb.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz, dzięki bardzo za plik, następnym razem wymienię z kuzynem bo stwierdził, że nie jest zbyt skomplikowany ten rozrząd. A robiony był w czwartek i przejechałem może około 120km na "lekko luźnym" pasku więc chyba będzie ok? Zajrzę do niego jeszcze po przejechaniu jakiegoś dystansu. Spalanie teraz na vag'u pokazuje 0.6l/h (wyświetlacz 0.7;/h) czyli tak jak przed wymianą. Te kąty ustawione mam teraz na 1.1 i 1.5. Korzystałem z tego Vag'a co radziłeś ale musiałem pożyczyć lapka z Win XP bo na moim Win 7 działa tylko ten Polski 4.9... Wielkie dzięki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sipowitz, dzięki bardzo za plik, następnym razem wymienię z kuzynem bo stwierdził, że nie jest zbyt skomplikowany ten rozrząd. A robiony był w czwartek i przejechałem może około 120km na "lekko luźnym" pasku więc chyba będzie ok? Zajrzę do niego jeszcze po przejechaniu jakiegoś dystansu. Spalanie teraz na vag'u pokazuje 0.6l/h (wyświetlacz 0.7;/h) czyli tak jak przed wymianą. Te kąty ustawione mam teraz na 1.1 i 1.5. Korzystałem z tego Vag'a co radziłeś ale musiałem pożyczyć lapka z Win XP bo na moim Win 7 działa tylko ten Polski 4.9... Wielkie dzięki za pomoc!

Jak go uruchomisz w trybie zgodności to będzie śmigał i na twoim:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajrzę do niego jeszcze po przejechaniu jakiegoś dystansu.

Pasek powinien być napięty zgodnie z tym co widziałeś w tej instrukcji, jazda na luiźnym niczego dobrego nie rokuje, jeśli przeskoczy nawet o ząbek, staniesz w szczerym polu. Źle oczywiście nie życzę, ale po co ryzykować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak go uruchomisz w trybie zgodności to będzie śmigał i na twoim

 

Już tego próbowałem i niestety nie działa u mnie, tryb zgodności z XP i uruchamianie jako administrator nie pomogło. Znalazłem także link do Windows Xp Mode ale dla mojej wersji Home Premium 64 nie można tego pobrać.

Będę szukał używanego lapka pod XP bo to chyba najlepsze rozwiązanie

 

sipowitz Pasek mam teraz napięty tak jak powinien być:)

Edytowane przez Sajgon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już tego próbowałem i niestety nie działa u mnie, tryb zgodności z XP i uruchamianie jako administrator nie pomogło. Znalazłem także link do Windows Xp Mode ale dla mojej wersji Home Premium 64 nie można tego pobrać.

Będę szukał używanego lapka pod XP bo to chyba najlepsze rozwiązanie

 

sipowitz Pasek mam teraz napięty tak jak powinien być:)

Dziwne bo u mnie na 7 32 bitowej Ultimate śmigają VAG 311.2, VAG Tacho i VCDS bez problemu:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

riccardoa sam już sobie odpowiedziałeś :) ja mam 64 bitowy OS więc to jest ten problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
riccardoa sam już sobie odpowiedziałeś :) ja mam 64 bitowy OS więc to jest ten problem

No rzeczywiście, co ślepemu po oczach? :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wczoraj mechanik wymienił mi rozrząd. Silnik 1.9 tdi 101km, przed wymiana komputer pokazywał mi spalanie ok 0.7 l/h a teraz dochodzi aż do 1.3-1.4 l/h .
Pare tygodni temu tez wymienilem rozrzad. Przed wymiana spalanie 0,6l/h i synchro na 2.8, po wymianie spalanie 0.9l/h i synchro na 0.0. Wymiane robil byly pracownik ASO, ktory otworzyl wlasna dzialalnosc. Przy odbiorze auta od razu stwierdzilem wieksze spalanie, a on na to ze ustawil tak jak powinno byc fabrycznie - ina 0.0. Pierwsze co zauwazylem, to ze auto duzo lepiej zbiera sie z samego dolu i ciagnie do konca, spalanie w miescie uroslo o ok 1.5l/100, no i zaliczylem ostatnio 1go notlaufa - moze za duzo paliwa zawalilo turbine, a PSJ nie uprawiam ? ;(.

Silnik pracuje twardziej. Wymiana rozrzadu nastapila w zwiazku z awaria pompy wody. Po wymianie rowniez ciut dluzej nagrzewa sie silnik i pogorszylo sie odpalanie na zimnym - wczesniej w 0,5sek, teraz tak ok 1sek. Moze aku juz slabe. Kumpel ma Alhambre TDi 115PS i nigdy nie spotkalem sie z tak szybkim odpalaniem silnika jak u niego - ledwo co kluczyk sie przekreci.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jaki masz problem,cofnij koło rozrządu na 2,8 i będziesz miał tak jak wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności