maxdax Zgłoś #101 Napisano 28 Maja 2010 tak się zastanawiam, wczoraj podłączyłem z nudów VAGa: synchronizacja -0.6 do 0.0 spalanie według VAGa 0.8l/h Przestawiłem na +2.8 do +3.3 spalanie według VAGa 0.4l/h Przestawiłem na 0.0 do +0.6 z przewagą +0.6 to spalanie według VAGa 0.6l/h Jak zostawić? Czy według spalanie czy synch bliżej 0.0? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #102 Napisano 28 Maja 2010 Zostawiłbym na 0,0 .... +0.6 Mniejsze spalanie na biegu jałowym nie musi wpływać na spalanie w ruchu, kiedy silnik pracuje pod obciążeniem. W wielu wypadkach przesunięcie kąta na + powoduje zmniejszenie spalania na biegu jałowym ale może wpływać niekorzystnie na dynamikę pracy silnika podczas normalnej jazdy. U mnie tak było, na wyższych biegach nie przyspieszał tak ochoczo. Po poprawie kąta w okolice 0.0 jest znacznie lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kredyt Zgłoś #103 Napisano 30 Maja 2010 jak mam 7.9 to w ktora strone puknac kolo od rozrzadu ? wie ktos moze co znaczy wartosc 63st. GMP ? ile powinna wynosic standartowo ? Mam programik na tel. z androidem torque sie nazywa i laczy sie z obd przez bluetooth, fajnie pokazuje cisnienie doladowania, kat wyprzedzenia wtrysku, zuzycie paliwa, dane z czujnikow, itp, tyle ze jakies inne stopnie niz VAG.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #104 Napisano 31 Maja 2010 jak mam 7.9 to w ktora strone puknac kolo od rozrzadu W prawo opóźniamy w lewo przyspieszamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #105 Napisano 2 Czerwca 2010 Mi pokazuje w grupie 004 4rta wartość 0 i co jakiś czas miga -0,3. Niestety spalanie na jałowym mam 0,8l/h. Czy ktoś może doradzić co to może jeszcze być. Mecze sie z problemem od paru tygodni. Wymienione zostały wszystkie filtry przepływomierz itp. Vag nie wykazuje żadnych błędów. Spalanie wtrakcje jazdy na tych samych trasach wzrosło z 7,5 na 9,5-11 litrów/100 Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #106 Napisano 2 Czerwca 2010 Ja tez dałbym sobie głowę urwać, że od wymiany rozrządu pali mi więcej, przed wymianą miałem synchronizacje 0.0, po wymianie -0.6. Nic nie przestawiałem, ściągnąłem stary pasek, założyłem nowy. Przed wymianą na vagu miałem 0.4l na postoju, po mam 0.6. Na wyświetlaczu bywało 0.6, czasem nawet 0.5, po wymianie jest 0.6 lub częściej 0.7. Olałem to bo silnik chodzi ładnie, ale chyba jednak pobawię się tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #107 Napisano 2 Czerwca 2010 Mi niestety wzrosło spalanie i nie wiąże tego z wymiana paska. Wymieniałem filtry olej itp. i po tej operacji nagle się pogorszyło. Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnieniowe i nie ukrywam, że kończą mi się opcje. Samochód czasami przymula na niskich obrotach i odnoszę wrażenie ze bardziej śmierdzi spalinami. Porównywałem z samochodami kolegów i żaden nie ma tak wysokiego spalania na jałowym. Może ktoś jeszcze będzie miał pomysły, co jeszcze sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #108 Napisano 2 Czerwca 2010 Przejrzyj jeszcze raz przewody ciśnieniowe w okolicach puszki filtra. Coś mi świta, że czytałem już tu kiedyś post, gdzie ktoś miał podobne problemy po wymianie filtra powietrza i problemem okazał się któryś przewód bądź złączka w obrębie puchy filtra. I z tego co pamiętam to nie było zbytnio widoczne, że coś jest nie tak. Pamięć bywa zawodna, ale jestem przekonany, że problem był podobny-warto sprawdzić, bądź przeszukaj forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #109 Napisano 2 Czerwca 2010 ok dzięki, przejrzę jeszcze raz wszystkie przewody podciśnieniowe i dam znać na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #110 Napisano 2 Czerwca 2010 Niestety spalanie na jałowym mam 0,8l/h. Zacząć należy od tego, że masz dziwnie wysokie obroty na jałowym. Prawie 1100 obrotów??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #111 Napisano 2 Czerwca 2010 obroty wzrastają jak wchodzę w grupe 002. dodatkowo miga lampka grzania świec żarowych. Myślałem ze to normalne. Po wyjściu z ustawień obroty utrzymują sie normalnie coś w okolicach 800obrotów (nie pamiętam dokładnie ale 819- wartość identyczna jak u szwagra w zdrowym samochodzie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #112 Napisano 2 Czerwca 2010 obroty wzrastają jak wchodzę w grupe 002. dodatkowo miga lampka grzania świec żarowych. U mnie nie ma takich objawów. Obroty nie falują, brak mrugania kontrolki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #113 Napisano 2 Czerwca 2010 Cytat:Napisał druck Zobacz post obroty wzrastają jak wchodzę w grupe 002. dodatkowo miga lampka grzania świec żarowych. U mnie nie ma takich objawów. Obroty nie falują, brak mrugania kontrolki. Bo to normalne że logując blok Basic Settings - 04 miga kontrolka świec żarowych i zwiększają sie obroty. Spalanie sprawdzaj w bloku Meas. Blocks - 08 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #114 Napisano 4 Czerwca 2010 sprawdzałem na innym samochodzie i jest tak samo. Wzrastają obroty podczas pomiaru. Spalanie według waga 0,6 - 0,7 a FIZ pokazuje 0,8. Przewody podciśnieniowe sprawdzone. Jeden był lekko zagięty, wymiana i tak nic nie zmieniła. Spalanie na postoju pal licho ale to podczas jazdy mnie przeraża. Dodatkowo bardzo czuć nieprzepalonym dieslem. Kończą mi sie juz pomysły i nawet nie mam do kogo uderzyć na dalszą diagnostykę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #115 Napisano 4 Czerwca 2010 (edytowane) kolego sprawdzałeś filtr powietrza? Mogę ci podpowiedzieć że zmiana na innego producenta też może zdziałać cuda. Jakość paliwa także ma swój pływ na spalanie, a także sam filtr paliwa, a i najważniejsze czujnik temp cieczy, często pada w Passkach, chodzi o ten podwójny zielony. Edytowane 4 Czerwca 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #116 Napisano 4 Czerwca 2010 (edytowane) Tak, wymieniłem na kolejny komplet oryginałów VW paliwa oraz powietrza. Sprawdziłem szczelność układu dolotowego. Raz nawet odpaliłem bez filtra żeby sprawdzić czy będzie poprawa. Już 3ci zbiornik tankuje a raz nawet zalałem STS do czyszczenia PD. Czujnik jeden faktycznie miałem walnięty G52 (z tego co pamiętam) ten z tyłu co jest ciężko dostępny ( wymieniony na oryginał i wskazania po testach są ok). Edytowane 4 Czerwca 2010 przez druck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #117 Napisano 4 Czerwca 2010 (edytowane) A wracając do spalin i zapachu nieprzepalonego ON, to sprawdź ten czujnik, może dostaje mieszankę powietrzno-paliwową "zimową". Ja tak kiedyś miałem po odpaleniu spalanie na FIS pokazywał 0.6l/h-0.7lh a gdy się rozgrzał spalanie rosło i wynosiło 0.8l/h-0.9l/h, tylko że mi ewidentnie wariował czujnik wskazówka od temp opadała i sie podnosiła, jest to podwójny czujnik jedna wiazka podaje sygnał na zegary a druga podaje sygnał do ECU. Edytowane 4 Czerwca 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druck Zgłoś #118 Napisano 4 Czerwca 2010 Rozumiem o co chodzi, ale niestety nie... Temperatura cieczy oraz temperatura paliwa wskazania są ok. mam o tyle dobrze, że mogłem pozwolić sobie na testy ze sprawnym samochodem. ktoś miał podobny problem ale mu po wymianie akumulatora i po jakimś czasie wszystko wróciło do normy http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32232&page=3 Może to kwestia restartu jakiegoś. W ASO powiedzieli ze komputera sie nie restartuje tylko czyści błędy. VAG od wymiany czujnika cieczy nie wykazuje zadnych błedów; no jest jeden sporadyczny od Klimy, który nie ma wpływu bo od czasu problemów ze spalaniem nie korzystam z tego wynalazku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #119 Napisano 6 Czerwca 2010 Koledzy mam pytanko! Czy tę synchronizację wtryskiwanego paliwa można sprawdzić w jakimś innym programie niż vag-com. Jestem po wymianie rozrządu i chciałbym to sprawdzić, nabyłem interfejs vag-kkl-usb (wersja black), programy typu vwtool, polski vag 2,5 4,9 śmigają, tylko ten chole-ny vag 311.2 nie widzi mojego interfejsu. Męczę się z nim od kilku dni i narazie lipa. Mam win7 sterowniki interfejsu wgrane, com1 ustawiony. Gdzie szukać tej synchronizacji w innych programach? Pozdrowienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saddam Zgłoś #120 Napisano 6 Czerwca 2010 grupa 4 pozycja 4. Wartość powinna być jak najbliżej zera. Ewentualnej korekty bardzo łatwo dokonać. hymnnn mam u siebie wahania w zakresie -0,7 do -1,7, nie znam sie aż na tyle żeby ocenić czy samochód chodzi prawidłowo, nie mam porównania żadnego wartości są w prawidłowym zakresie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach