Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

tak się zastanawiam, wczoraj podłączyłem z nudów VAGa:

synchronizacja -0.6 do 0.0 spalanie według VAGa 0.8l/h

Przestawiłem na +2.8 do +3.3 spalanie według VAGa 0.4l/h

Przestawiłem na 0.0 do +0.6 z przewagą +0.6 to spalanie według VAGa 0.6l/h

 

Jak zostawić? Czy według spalanie czy synch bliżej 0.0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłbym na 0,0 .... +0.6

Mniejsze spalanie na biegu jałowym nie musi wpływać na spalanie w ruchu, kiedy silnik pracuje pod obciążeniem. W wielu wypadkach przesunięcie kąta na + powoduje zmniejszenie spalania na biegu jałowym ale może wpływać niekorzystnie na dynamikę pracy silnika podczas normalnej jazdy. U mnie tak było, na wyższych biegach nie przyspieszał tak ochoczo. Po poprawie kąta w okolice 0.0 jest znacznie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kredyt

jak mam 7.9 to w ktora strone puknac kolo od rozrzadu ? wie ktos moze co znaczy wartosc 63st. GMP ? ile powinna wynosic standartowo ? Mam programik na tel. z androidem torque sie nazywa i laczy sie z obd przez bluetooth, fajnie pokazuje cisnienie doladowania, kat wyprzedzenia wtrysku, zuzycie paliwa, dane z czujnikow, itp, tyle ze jakies inne stopnie niz VAG....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak mam 7.9 to w ktora strone puknac kolo od rozrzadu

 

W prawo opóźniamy w lewo przyspieszamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi pokazuje w grupie 004 4rta wartość 0 i co jakiś czas miga -0,3. Niestety spalanie na jałowym mam 0,8l/h.

Czy ktoś może doradzić co to może jeszcze być. Mecze sie z problemem od paru tygodni. Wymienione zostały wszystkie filtry przepływomierz itp. Vag nie wykazuje żadnych błędów.

Spalanie wtrakcje jazdy na tych samych trasach wzrosło z 7,5 na 9,5-11 litrów/100

 

nowyobrazmapabitowae.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez dałbym sobie głowę urwać, że od wymiany rozrządu pali mi więcej, przed wymianą miałem synchronizacje 0.0, po wymianie -0.6. Nic nie przestawiałem, ściągnąłem stary pasek, założyłem nowy. Przed wymianą na vagu miałem 0.4l na postoju, po mam 0.6. Na wyświetlaczu bywało 0.6, czasem nawet 0.5, po wymianie jest 0.6 lub częściej 0.7.

Olałem to bo silnik chodzi ładnie, ale chyba jednak pobawię się tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi niestety wzrosło spalanie i nie wiąże tego z wymiana paska. Wymieniałem filtry olej itp. i po tej operacji nagle się pogorszyło. Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnieniowe i nie ukrywam, że kończą mi się opcje.

Samochód czasami przymula na niskich obrotach i odnoszę wrażenie ze bardziej śmierdzi spalinami.

Porównywałem z samochodami kolegów i żaden nie ma tak wysokiego spalania na jałowym.

Może ktoś jeszcze będzie miał pomysły, co jeszcze sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj jeszcze raz przewody ciśnieniowe w okolicach puszki filtra. Coś mi świta, że czytałem już tu kiedyś post, gdzie ktoś miał podobne problemy po wymianie filtra powietrza i problemem okazał się któryś przewód bądź złączka w obrębie puchy filtra. I z tego co pamiętam to nie było zbytnio widoczne, że coś jest nie tak. Pamięć bywa zawodna, ale jestem przekonany, że problem był podobny-warto sprawdzić, bądź przeszukaj forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki, przejrzę jeszcze raz wszystkie przewody podciśnieniowe i dam znać na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety spalanie na jałowym mam 0,8l/h.

Zacząć należy od tego, że masz dziwnie wysokie obroty na jałowym. Prawie 1100 obrotów???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obroty wzrastają jak wchodzę w grupe 002. dodatkowo miga lampka grzania świec żarowych. Myślałem ze to normalne. Po wyjściu z ustawień obroty utrzymują sie normalnie coś w okolicach 800obrotów (nie pamiętam dokładnie ale 819- wartość identyczna jak u szwagra w zdrowym samochodzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obroty wzrastają jak wchodzę w grupe 002. dodatkowo miga lampka grzania świec żarowych.

U mnie nie ma takich objawów. Obroty nie falują, brak mrugania kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał druck Zobacz post

obroty wzrastają jak wchodzę w grupe 002. dodatkowo miga lampka grzania świec żarowych.

U mnie nie ma takich objawów. Obroty nie falują, brak mrugania kontrolki.

 

Bo to normalne że logując blok Basic Settings - 04 miga kontrolka świec żarowych i zwiększają sie obroty. Spalanie sprawdzaj w bloku Meas. Blocks - 08

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem na innym samochodzie i jest tak samo. Wzrastają obroty podczas pomiaru.

Spalanie według waga 0,6 - 0,7 a FIZ pokazuje 0,8.

Przewody podciśnieniowe sprawdzone. Jeden był lekko zagięty, wymiana i tak nic nie zmieniła.

Spalanie na postoju pal licho ale to podczas jazdy mnie przeraża.

Dodatkowo bardzo czuć nieprzepalonym dieslem.

Kończą mi sie juz pomysły i nawet nie mam do kogo uderzyć na dalszą diagnostykę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdzałeś filtr powietrza? Mogę ci podpowiedzieć że zmiana na innego producenta też może zdziałać cuda. Jakość paliwa także ma swój pływ na spalanie, a także sam filtr paliwa, a i najważniejsze czujnik temp cieczy, często pada w Passkach, chodzi o ten podwójny zielony.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymieniłem na kolejny komplet oryginałów VW paliwa oraz powietrza.

Sprawdziłem szczelność układu dolotowego. Raz nawet odpaliłem bez filtra żeby sprawdzić czy będzie poprawa.

 

Już 3ci zbiornik tankuje a raz nawet zalałem STS do czyszczenia PD.

Czujnik jeden faktycznie miałem walnięty G52 (z tego co pamiętam) ten z tyłu co jest ciężko dostępny ( wymieniony na oryginał i wskazania po testach są ok).

Edytowane przez druck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wracając do spalin i zapachu nieprzepalonego ON, to sprawdź ten czujnik, może dostaje mieszankę powietrzno-paliwową "zimową". Ja tak kiedyś miałem po odpaleniu spalanie na FIS pokazywał 0.6l/h-0.7lh a gdy się rozgrzał spalanie rosło i wynosiło 0.8l/h-0.9l/h, tylko że mi ewidentnie wariował czujnik wskazówka od temp opadała i sie podnosiła, jest to podwójny czujnik jedna wiazka podaje sygnał na zegary a druga podaje sygnał do ECU.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co chodzi, ale niestety nie... Temperatura cieczy oraz temperatura paliwa wskazania są ok. mam o tyle dobrze, że mogłem pozwolić sobie na testy ze sprawnym samochodem.

ktoś miał podobny problem ale mu po wymianie akumulatora i po jakimś czasie wszystko wróciło do normy

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32232&page=3

Może to kwestia restartu jakiegoś. W ASO powiedzieli ze komputera sie nie restartuje tylko czyści błędy.

VAG od wymiany czujnika cieczy nie wykazuje zadnych błedów; no jest jeden sporadyczny od Klimy, który nie ma wpływu bo od czasu problemów ze spalaniem nie korzystam z tego wynalazku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko! Czy tę synchronizację wtryskiwanego paliwa można sprawdzić w jakimś innym programie niż vag-com. Jestem po wymianie rozrządu i chciałbym to sprawdzić, nabyłem interfejs vag-kkl-usb (wersja black), programy typu vwtool, polski vag 2,5 4,9 śmigają, tylko ten chole-ny vag 311.2 nie widzi mojego interfejsu. Męczę się z nim od kilku dni i narazie lipa. Mam win7 sterowniki interfejsu wgrane, com1 ustawiony. Gdzie szukać tej synchronizacji w innych programach?

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grupa 4 pozycja 4. Wartość powinna być jak najbliżej zera. Ewentualnej korekty bardzo łatwo dokonać.

 

hymnnn mam u siebie wahania w zakresie -0,7 do -1,7, nie znam sie aż na tyle żeby ocenić czy samochód chodzi prawidłowo, nie mam porównania żadnego ;) wartości są w prawidłowym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności